ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

mor-til-vanessa

ZamanogDania skriver:

Din søster kunne ligeså godt blive voldtaget af en danskere. Vil det sige bare fordi en dansker voldtaget mig så er alle danskere voldtægtmænde? Nej vel!

ja det skrev jeg også til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Maria-s

ZamanogDania skriver:

Nu siger du godt nok vi skal ikke huse dem der vil være på kontanthjælp. Det har du os ret i. Men du har nok ikke læst i nyhederne hvor der mange udlændinge er faktisk i job. I krisen var der rigtig mange danskere arbejdsløs mens udlændinge fik job eller beholdt sin job. Så det med kontanthjælp tror jeg ikke på. Der er os mange danskere der er på kontanthjælp.

Hvis personen er i job er det jo heller ikke dem jeg snakker om Lad mig vide hvis jeg ikke forstår dig korrekt, men hvis man har job og kan begå sig sprogligt i DK, hvad skulle der så ligge til hindring for ikke at kunne få opholdstilladelse/ statsborgerskab i DK?

Og det med der er danskere der er på kontanthjælp, hvad har det med sagen at gøre? Sorry men det kan jeg altså ikke se. Det er danske statsborgere og altså en del af det danske samfund og ja så har vi forpligtet os til at tage os af dem. Det er jo netop det det danske system dækker over. OG det gælder alle danske statsborgere, dvs. også mennesker der før har boet i et andet land/ født udenfor DK men senere hen er blevet dansk statsborger, men så senere hen i livet desværre ender i en situation hvor de er nødt til at søge offentlig økonomisk hjælp i en kortere eller længere periode.

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg er ikke inde i de nuværende regler som skrevet. Synes dog at jeg et sted læste noget med SU der ikke kunne bærer et lån i banken til sikkerhed for FS. Det er jo i mine øjne meget svært at være forsørgende hvis man er på SU.

Jeg synes at fornemme at når først man er inde i DK, så opnår man alligevel nogle goder af det offentlige på den ene og anden måde..

Så med selvforsøgende mener jeg et job til den som kommer ind, inden landet åbner sig. Og man skal ville landet og de danske normer og værdier. Ikke at man skal "konvetere" til kristendom, hvis man er noget andet, men man skal respektere at Danmark er et kristent land som er styret på menneske rettigheder og ytringsfrihed.

Jeg har en forståelse for Dansk Folkeparti´s syn, for kan selv sidde og være ganske harm når man ser hvor lidt respekt anden etniske har for vores system. De overskygger jo desværre for de som ret faktisk vil vores land, hvilket selvfølgelig er mega ærgerligt for jeg ved godt at ikke alle er sådan. Og er sikker på at Dansk Folkeparti også ved det.

ja tror det var mig der skrev at jeg personlig ikke ville kunne låne 10000 til fs da jeg snart får su.

så alle dem der studere kan ikke få fs???

altså nu tror jeg ikke der er nogen der vil ansætte nogen som de ikke har set. derfor bliver det svært at finde et job i dk allerede inden man kommer til dk. 

man modtager ikke noget fra staten, altså eks kontant hjælp, det kan man kun få som dansk statsboger og det kan man først blive når man har boet her i 7 år og bestået en dansk prøve. man kan selvfølgelig gå til lægen.

altså er det den man er gift med ( personen som er dansk statsborger ) som har forsørger pligt

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

piadas skriver:

Ajjj, hvor bliver jeg bare sur og gal og rasende. Min mand, som jeg har været lykkeligt gift med i over 11 år, er kurder fra Tyrkiet, og han har faneme aldrig voldtaget nogen. Det er jo det, du siger. Og så tør du ikke engang stå ved det og svarer anonymt!

Det er sådan noget lort, der virkelig bringer mit pis i kog. Selvfølgelig er det forfærdeligt for din søster, at hun er blevet voldtaget - ingen tvivl om det, men det havde vel ikke været mindre forfærdeligt, hvis ham, der gjorde det, havde været etnisk dansker?

Jeg kan ikke se, hvorfor min mand skulle være et dårligere menneske, bare fordi han har en anden hudfarve? Det er simpelthen så snæversynet at skære alle over en kam, bare fordi medierne altid fokuserer på de negative ting, udlændingene laver.

Min mand er selvstændig, jeg har et godt job, vi har hus og to biler, og får ingen penge fra det offentlige (selvfølgelig bortset fra børnepengene), så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor han ikke skulle have ret til at være her lige som alle andre udlændinge, der vil det danske samfund godt???

nemlig. er også helt oppe i det røde felt over den kommentar.

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Anonym skriver:

Jeg er egenlig godt tilfreds med det nye pointsystem.

Der er også noget andet der undre mig. Jeg høre tit om sager hvor f.eks: Pige møder dreng. Dreng er godt uddannet i sit eget land. I Dk ville han fordi han ikke kan spoget, og måske ikke har den bedste status= ikke få samme respekt som han er vant til i hjemladet, jamen hvorfor vil de så dødpine bo i Dk. Jeg kan godt forstå at man vil have muligheden for at vælge. Men forelsker man sig f.eks i en tyrker som fra hjemlandet er godt uddannet, hvorfor flytter man så ikke til Tyrkiet?

Det samme tænker jeg med alle de udlændige der bliver gift med folk fra deres eget hjemland. Mange af dem, hvis man skal være ærlig, så er det jo ikke den kæmpe store forelskelse fra starten (da man jo ikke kan ses så meget privat uden andre er til stede i muslimske lande) Jeg tænker bare, hvorfor bliver de ikke gift med en fra deres eget land som er herboende i DK. Det giver bedre mulighed for at den kultur forskel der trods alt er (f.eks uddannet kvinde som bliver gift med en u-udannet fætter, som kommer til DK og ender som Pizza-medarbejder) Jeg forstår bare ikke, hvorfor de absolut skal giftes i eget hjemland (kan sagtens forstå hvorfor de vil giftes med en fra eget hjemland, men der er jo massere her i DK)

Der vil ALTID være nogle der kommer i klemme. Sådan er det jo desværre altid. Men jeg synes at man kan se, at de sidste 20 års udlændingepolitik ikke har ført så meget godt med sig, så jeg synes det er fint at der kommer nye boller på suppen.

Nu må du altså hold op. Man kan sku ikke styr hvem man bliver forelsket i vel? Hvis man bliver forelsket i en fyr/pige så tænker man ikke lige på asyl osv. Og der er ikke noget i vejen hvis man ikke har en udd. Det er jo ikke en pligt. Bare fordi man ikke har en uddannelse så er man dum? Det er en latterlige regle fordi de kraver nogler mærkelige ting. Hvorfor er det nu kun Danmarl der har dette problem? Hvorfor er det kun Danmark der kommer med sådanne ideer? Fordi DK styres af Dansk Folkeparti.

Anmeld

9. november 2010

..

Anonym skriver:

fordi jeg er racist.. Er opvokset med det.. Min søster er blevet voldtaget af en udlændning 

Hvis hun var blevet voldtaget af en dansk mand - ville du så også hade alle danskere?

Anmeld

9. november 2010

Anonym

mor-til-vanessa skriver:

nej det er jo kun udlændinge der nasser.

øhmmmm fatter ikke hvor folk har det fra. det får mig op i det røde felt

Danskere nasser også... og en rigtig stor del af dem er mødre!!!

Der må også gerne komme opstramninger (har der vidst også været) Der er i hvert fald nogle initiativer der skal afslører uberettiget hjælp.

Men man skal stadig ikke lukke alle ind, som senere vil belaste mere end at opbygge systemet.

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Hvis personen er i job er det jo heller ikke dem jeg snakker om Lad mig vide hvis jeg ikke forstår dig korrekt, men hvis man har job og kan begå sig sprogligt i DK, hvad skulle der så ligge til hindring for ikke at kunne få opholdstilladelse/ statsborgerskab i DK?

Og det med der er danskere der er på kontanthjælp, hvad har det med sagen at gøre? Sorry men det kan jeg altså ikke se. Det er danske statsborgere og altså en del af det danske samfund og ja så har vi forpligtet os til at tage os af dem. Det er jo netop det det danske system dækker over. OG det gælder alle danske statsborgere, dvs. også mennesker der før har boet i et andet land/ født udenfor DK men senere hen er blevet dansk statsborger, men så senere hen i livet desværre ender i en situation hvor de er nødt til at søge offentlig økonomisk hjælp i en kortere eller længere periode.

hvis man ikke er dansk statsborger kan man ikke få kh og hvis man som dansker er på kh så kan man ikke søge om fs da man så får økonomisk støtte fra staten og de må man ikke.

ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt

Anmeld

9. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

ja jeg synes også at studie kravet er i orden. det er da helt logisk at man ikke skal have et studie visum hvis man ikke skal studere.

men de krav der nu træder i krav, gør det altså virkeligt svært også da man nu ikke kun kan nøjes med at være i danmark en gang men flere gange.

jeg synes kravene er alt for stramme.

og nej vi kan ikke hjælpe alle, men jeg synes bestemt ikke det komme til at gavne det danske samfund på længere sigt.

og udlændige kan heller ikke bare få ophold og så får de en masse goder. man skal først være bosat i dk i 7 år og bestå dansk prøve og så kan man søge om dansk statsborgerskab og når man så får det, ja så kan man få kontant hjælp. men man bliver her jo ikke i 7 år for så at "nasse" men lægehjælp får alle jo selvfølgelig. og det er da også mere end rimeligt, hvis de arbejder og også betaler skat

Hvis man ønsker at blive statsborger, så er detvel også fordi man da føler sig som den nationalitet, som man søger statsborgerskab til? Hvis jeg boede fx. 3 år i Frankrig ville jeg da ikke søge fransk statsborgerskab. Jeg ville personligt stadig føle mig dansk og have en større tilknytning til DK. Men jo hvis min mand var fransk, vi vi børn i Frankrig, ja så ville jeg da nok med tiden ønske at blive fransk statsnorger, da med tiden jeg sikker ville blive mere franskmand end dansker Men så ville jeg dermed også have være i Frankrig mere end én gang..

Hvilke krav er det du synes der er for stramme? Giv meget gerne eksempler (som fx ovenstående, som jeg jo så ikke er enig med dig i)

Hvordan skulle det ikke kunne gavne det danske samfund at beslutte, at de der ønsker at blive danske statsborgere også aktivt yder en indsats for at bibeholde de goder vi har i dag? Og 7 år for at få dansk statsborgerskab (ikke ægtefællesammenføring) Det synes jeg da lyder meget rimligt, i henhold til det eksempel jeg kommer med ovenfor. Og ja selvfølgelig skal man da bestå en dansk prøve. Hvordan være statsborger i et land, hvis man ikke kan sproget?

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Maria-s skriver:

Så har du ikke læst alle reglerne. Man må ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. Og man må heller ikke i skole, eller jo men så skal man igennem alt mulig for at får lov. Min mand er asylansøger. Han vil arbejde eller går i skole så han kan får en udd. Det MÅ han ikke. Så det er ikke så nem med opholdstilladelse. Jeg har været i dk i snart 14 år. Jeg har først fået statsborgerskab i juli måned. Jeg har gået i folkeskole og har 2 uddannelser. Men alligevel skulle jeg til den latterlig indfødsretsprøve. Jeg har ALDRIG modtaget noget fra kommune. Har altid gået i skole og arbejdet ved siden af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.