ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg gør lige opmærksom på at man sagtens kan være dybt uenige og føle sig provokeret af andres holdninger, men at der skal gås efter bolden, ikke manden!

Hvis man ikke kan svare i en ordentlig tone på visse indlæg i tråden må man så springe disse indlæg over.

OG

Anonyme indlæg er ligeså berettigede som alle andre - den del er ikke til diskussion. Også selvom man finder indlægget stødende eller provokerende. Anmeld det hvis tonen er grov, eller debatter i en ordentlig tone.

Det her er et emne der får folk op af stolene og lad os få en god debat med mange forskellige synspunkter!

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Anonym

mor-til-vanessa skriver:

ja tror det var mig der skrev at jeg personlig ikke ville kunne låne 10000 til fs da jeg snart får su.

så alle dem der studere kan ikke få fs???

altså nu tror jeg ikke der er nogen der vil ansætte nogen som de ikke har set. derfor bliver det svært at finde et job i dk allerede inden man kommer til dk. 

man modtager ikke noget fra staten, altså eks kontant hjælp, det kan man kun få som dansk statsboger og det kan man først blive når man har boet her i 7 år og bestået en dansk prøve. man kan selvfølgelig gå til lægen.

altså er det den man er gift med ( personen som er dansk statsborger ) som har forsørger pligt

Efter min mening. Nej ikke hvis ikke der er sikkerhed for forsørgelse.

Korrekt at en arbejdsgiver ikke vil ansætte uden et møde. Der kunne man give et visum (hedder det det?) af en given periode til jobsøgning.

Ja kontant hjælp er no go for alle andre end danske statsborgere, men som du skriver er der læge, hospital og mange andre ting som andre lande ikke har som fri ydelse. og hvis man kigger på sundhedsvæsenet i DK er det så småt ved at bryde ned pga økonomiske kriser... de fyre og nedskærer konstant.

Anmeld

9. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

nej det er jo kun udlændinge der nasser.

øhmmmm fatter ikke hvor folk har det fra. det får mig op i det røde felt

Jeg skriver på intet tidspunkt at det kun er udlændinge der nasser på det danske system. Jeg mener du fordrejer hvad der skrives og tager det ud af kontekst.

Jeg kan ikke se hvordan det jeg skriver kan få dig op i "det røde felt"??? Forklar dig gerne

Anmeld

9. november 2010

piadas

mor-til-vanessa skriver:

nemlig. er også helt oppe i det røde felt over den kommentar.

Ja, jeg sidder og får lige frem plukveer!! Jeg tror ikke mit blodtryk skal tages lige nu, for så skal jeg da til at tage piller for det!

Jeg tror bare, at mange slet ikke kan sætte sig ind i det, fordi de ikke har prøvet det på egen krop. For selvfølgelig er jeg da også imod tvangsægteskaber osv., men jeg var altså kun 21 år, da jeg "slæbte" min mand med til DK (jeg mødte ham i London, hvor vi også blev gift). Hvis vi havde søgt om familiesammenføring et år senere, var vi slet ikke kommet til DK, for da var de nye regler med bl.a. 24 års-reglen trådt i kraft, og så havde jeg jo kun været 22 år.

Min farfar, som bor på Mors (så kan du sgu næsten ikke komme længere ud på landet), var også lidt skeptisk i starten, men har efterfølgende sagt til min mor, at jeg ikke kunne have fundet en bedre mand. Jeg har da også fået et par enkelte kommentarer med på vejen både af bekendte og vildfremmede...såsom har du ikke set "Ikke uden min datter" osv.? Jo, det har jeg - god film! Forfærdelig oplevelse for mor og datter, men det er for fanden altså ikke min mand!

Jeg har forøvrigt en sjov historie:

Min kusine er gift med Kristian Thulesen Dahls bror. Da de skulle have barnedåb for nogle år siden, skulle min mor servere. Hun fortalte efterfølgende, at hun var lige ved at hælde saucen ned af Kristians bukser. Hun kan nemlig heller ikke udstå Dansk Folkeparti. Jeg ville faneme næsten ønske, hun havde gjort det!

Anmeld

9. november 2010

Anonym

ZamanogDania skriver:

Nu må du altså hold op. Man kan sku ikke styr hvem man bliver forelsket i vel? Hvis man bliver forelsket i en fyr/pige så tænker man ikke lige på asyl osv. Og der er ikke noget i vejen hvis man ikke har en udd. Det er jo ikke en pligt. Bare fordi man ikke har en uddannelse så er man dum? Det er en latterlige regle fordi de kraver nogler mærkelige ting. Hvorfor er det nu kun Danmarl der har dette problem? Hvorfor er det kun Danmark der kommer med sådanne ideer? Fordi DK styres af Dansk Folkeparti.

Jeg hentyder heller ikke til at en uddannelse gør en til et bedre menneske. Men det KAN altså godt give problemer når en pige er vokset op i Danmark, har gået i gymnasiet og måske nu er i gang med en videregående uddannelse. Mor og far ser hende gerne gift med en hjemmefra. Pigen har mødt fyren et par gange og han virker sød nok. Men når de så kommer til Danmark, så er han pludselig ikke så vild med, at hun læser på universitetet, er i læsegruppe med en masse danske fyre, ikke varter ham op som han er vant til der hjemme, og pludselig er det ikke så hamonisk et ægteskab som det kunne have været. Jeg ved godt, at det er en stor gerealisering, men bare for at illusterer det med, at jeg ofte tror det kunne være lige så godt for dem, at gifte sig med en landsmand som kommer fra Danmark. Så jeg synes under ingen omstændigheder at man er dum hvis man ikke har en uddannelse, men forstå bare ikke, hvorfor de så ofte SKAL finde en ude fra eget land (og nu snakker vi om flertallet) ikke hvis en læser i udlandet og bliver forelsket. Jeg snakker om de Somalier, pakistaner, tyrkere, arabere osv. som i stor stil gifter sig med en fra eget hjemland. Og mærkelig nok vælger næsten ingen at bo dernede. Så et eller andet må jo trække i Danmark.

Anmeld

9. november 2010

Laulund87

piadas skriver:

Ajjj, hvor bliver jeg bare sur og gal og rasende. Min mand, som jeg har været lykkeligt gift med i over 11 år, er kurder fra Tyrkiet, og han har faneme aldrig voldtaget nogen. Det er jo det, du siger. Og så tør du ikke engang stå ved det og svarer anonymt!

Det er sådan noget lort, der virkelig bringer mit pis i kog. Selvfølgelig er det forfærdeligt for din søster, at hun er blevet voldtaget - ingen tvivl om det, men det havde vel ikke været mindre forfærdeligt, hvis ham, der gjorde det, havde været etnisk dansker?

Jeg kan ikke se, hvorfor min mand skulle være et dårligere menneske, bare fordi han har en anden hudfarve? Det er simpelthen så snæversynet at skære alle over en kam, bare fordi medierne altid fokuserer på de negative ting, udlændingene laver.

Min mand er selvstændig, jeg har et godt job, vi har hus og to biler, og får ingen penge fra det offentlige (selvfølgelig bortset fra børnepengene), så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor han ikke skulle have ret til at være her lige som alle andre udlændinge, der vil det danske samfund godt???

Det undrede også lige mig at de fleste af dem der synes pakken er god, er anonyme. Hvorfor ikke bare stå ved det, der er jo plads til alle holdninger

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Efter min mening. Nej ikke hvis ikke der er sikkerhed for forsørgelse.

Korrekt at en arbejdsgiver ikke vil ansætte uden et møde. Der kunne man give et visum (hedder det det?) af en given periode til jobsøgning.

Ja kontant hjælp er no go for alle andre end danske statsborgere, men som du skriver er der læge, hospital og mange andre ting som andre lande ikke har som fri ydelse. og hvis man kigger på sundhedsvæsenet i DK er det så småt ved at bryde ned pga økonomiske kriser... de fyre og nedskærer konstant.

jeg synes det burde være op til hver enkelt person om man kan forsørge sin ægtefælle.

der er ikke nogen der kigger på om en dansker kan forsørge sin ægtefælle.

ja man kan gå til lægen, men det burde man da også kunne når man bor i dk. og der er jo rigtig mange der kommer i arbejde når de kommer hertil, så betaler de jo også skal og skal da også have lægehjælp.

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Anonym skriver:

Jeg hentyder heller ikke til at en uddannelse gør en til et bedre menneske. Men det KAN altså godt give problemer når en pige er vokset op i Danmark, har gået i gymnasiet og måske nu er i gang med en videregående uddannelse. Mor og far ser hende gerne gift med en hjemmefra. Pigen har mødt fyren et par gange og han virker sød nok. Men når de så kommer til Danmark, så er han pludselig ikke så vild med, at hun læser på universitetet, er i læsegruppe med en masse danske fyre, ikke varter ham op som han er vant til der hjemme, og pludselig er det ikke så hamonisk et ægteskab som det kunne have været. Jeg ved godt, at det er en stor gerealisering, men bare for at illusterer det med, at jeg ofte tror det kunne være lige så godt for dem, at gifte sig med en landsmand som kommer fra Danmark. Så jeg synes under ingen omstændigheder at man er dum hvis man ikke har en uddannelse, men forstå bare ikke, hvorfor de så ofte SKAL finde en ude fra eget land (og nu snakker vi om flertallet) ikke hvis en læser i udlandet og bliver forelsket. Jeg snakker om de Somalier, pakistaner, tyrkere, arabere osv. som i stor stil gifter sig med en fra eget hjemland. Og mærkelig nok vælger næsten ingen at bo dernede. Så et eller andet må jo trække i Danmark.

Nu ved jeg ikke hvor du har det fra med fleretallet? Men det er ikke så tit man ser sådan. Alle mine veninder( og jeg kender mange) er gift med en herfra. Det med at forældre finder en til pigen, har du det nok fra medierne. For det er altså ikke så tit man ser det. Det gør mig bare så vred at bare fordi nogle er sådan så er vi alle ligesom dem.

Anmeld

9. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

hvis man ikke er dansk statsborger kan man ikke få kh og hvis man som dansker er på kh så kan man ikke søge om fs da man så får økonomisk støtte fra staten og de må man ikke.

ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt

Ja det vil jeg mene, til dels. Der er jo en masse punkter for den ansøgende i familiesammenføringen som kan opveje det. Det er i hvert fald sådan jeg læser det link der bliver henvist til i denne tråd Men ja hvis herboende er på kontanthjælp og den ansøgende ikke har nogen uddannnelse (der er så nogle krav til denne uddannelse) eller har haft kvalificeret erhvervserfaring i vis periode eller har sprogkunskaber indenfor enten, dansk/ norsk/ svensk/ tysk/ fransk/ spansk eller engelsk eller kan forsørge sig selv, ja så er det selvfølgelig en træls situation man står i. Men så kan man jo gøre noget for at opfylde nogen af ovenstående krav, eller fx søge studie-opholdstilladelse og så tage en uddannelse og derigennem også få en større tilknytning til DK som dermed også understøtter ens tilhørsforhold til DK

Det er da en positiv ting, er det ikke?

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Jeg skriver på intet tidspunkt at det kun er udlændinge der nasser på det danske system. Jeg mener du fordrejer hvad der skrives og tager det ud af kontekst.

Jeg kan ikke se hvordan det jeg skriver kan få dig op i "det røde felt"??? Forklar dig gerne

kan ikke huske den var henvendt til dig heller :-)

mener bare der var en der skrev at mange udlændinge ikke lavede noget og der for jo så nasser på systemet. 

det var ikke dig, så har jeg citeret forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.