ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Nej det gør de ikke.. De forskelsbehandler ikke de forskellige ansøgninger. Man skal give meget korte og konkrete svar. Og er jo også grunden til at man ikke kan blive gift før man er 24 SELVOM det ikke er tvangsægteskab og man faktisk ønsker det helt af sig selv. Der er ikke nogen måder at finde smuthuller i disse regler, og ang. det med man ikke må have fået kontanthjælp i 1 år, så er det rigtig under de nuværende regler. Men ligeså snart de nye regler træder i kraft, så er det altså tre år de tæller tilbage. Jeg kan henvise til www.nyidanmark.dk hvor man kan følge med..

Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem og høre dem ad, eller ring til en advokat der har med udlændinge at gøre. De kan svare dig 100% på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

MAN MÅ IKKE SØGE FS HVIS MAN HAR VÆRET PÅ KONTANT HJÆLP INDEN FOR DET SIDSTE ÅR. MEN MEN MEN DER ER VISSE UNDTAGELSER FOR DEM DER MODTAGER KONTANTHJÆLP PÅ GRUND AF SYGDOM. Udlændinge styrrelsen ser bort fra dette krav hvis du er syg.

kort sagt, det må ikke være selvforskyldt.

Hvor søren er du støt på det henne? Og som sagt ja, så reglerne er på nuværende tidspunkt må du ikke have haft modtaget kontanthjælp det sidste år. MED de nye regler må du ikke have modtaget kontanthjælp de sidste 3 år.

Jeg tager et direkte kopi:

Må ikke inden for de sidste tre år forud for

afgørelsen om opholdstilladelse have modtaget

hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller

integrationsloven.

Og vedhæfter link, så kan du selv læse det hele :

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/DD9BA445-E4AA-431E-ADF6-10147E46CF0B/0/nye_tider_nye_krav.pdf

Anmeld

16. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem og høre dem ad, eller ring til en advokat der har med udlændinge at gøre. De kan svare dig 100% på det.

Nu er jeg jo så heldig at jeg allerede er familiesammenført med min mand for 2 år siden. Dog bekymre det mig at de nu vil fjerne SU'en til udlændinge da både min mand og jeg pt er studerende, og jeg altså ikke kan forsørge alle os tre med kun min indtægt alene

http://stiften.dk/article/20101116/PCPOLITIK/11160313/1143

Anmeld

16. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Hvor søren er du støt på det henne? Og som sagt ja, så reglerne er på nuværende tidspunkt må du ikke have haft modtaget kontanthjælp det sidste år. MED de nye regler må du ikke have modtaget kontanthjælp de sidste 3 år.

integrationsloven.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/DD9BA445-E4AA-431E-ADF6-10147E46CF0B/0/nye_tider_nye_krav.pdf

Jeg kan kun sige, at de nye regler er dog ikke trådt i kraft endnu, dem der indgiver sin ansøgning idag, imorgen osv, går efter de "gamle" regler.

Anmeld

16. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

integrationsloven.

Og jeg har læst det hele da det er mit arbejde.

Anmeld

17. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg kunne så godt tænke mig at du uddyber hvordan de nuværende regler (eller måske mere lempelige regler) kan forårsage udnyttelse af vores system?

For I og med jeg har levet med disse regler de sidste tre år.. uden at kunne søge hjælp på hverken den ene eller den anden måde i frygt for at miste min mand eller være nødsaget til at forlade mit eget land, så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener.. derfor vil jeg gerne at du forklarer mig det??

Jeg tror du misforstår helt hvad jeg skriver og muligvis blander det lidt sammen med nogle af de andre der vil være NN.

Min pointe er blot at der skal være krav, jeg referere ikke til nye eller gamle regler som sådan og skrev at jeg ikke kendte noget af det i fuld form, jeg har blot hørt lidt som baggrundsstøj" og skrev så de ting jeg mener at man skal vægte i et reglsæt som dette.

Jeg skrev så også at det skal være en mellemting.

Det med at jeg skriver at vores system ikke skal udnyttes, har ikke noget at gøre med som tingene er nu med de gældende regler, jeg siger bare at de må ikke sænke paraderne så meget at alle enhver kommer ind i Danmark, da vores lille land ikke kan løfte det. Vi åbnede armene for flygtninge i sin tid og i dag er der steder hvor selv politiet ikke tør komme, og heller ikke kan komme uden at blive spyttet på og grinet af. Men af de her regler rammer danske piger som tilfældigvis elsker én med en anden baggrund end danske er i mit hoved ikke meningen, så derfor ville jeg gerne have en mellemvej...

Det skal nu siges at jeg kender også folk af anden etnisk herkomst som er yderst eksemplariske, passer deres ting og respektere dansk lovgivning og normer. Og de er fantastiske mennesker, som selv kan komme med kommentare som i denne tråd vil betragtes "racediskriminerende" uden at det er formålet...

Anmeld

17. november 2010

Maria-s

N&J skriver:

Men hvad så med de mennesker, der er født i landet og har fået børn her, har de ikke været med til at bygge landet op?? 

Jeg forstår udemærket godt at man vil forhindre tvangsægteskaber, men jeg mener ikke dette er måden at gøre det på, studier har vist at jo mere uddannelse du giver en person, jo mindre børn vil personen få, og jo mindre chance for at personen havner på en overførselsindkomst, så hvorfor ikke bruge kræfterne der hvor der faktisk er behov for det, på uddannelse, kbh kommune har valgt at cutte støtten til en fantastisk intregretions projekt, som stammer fra Berlin, og som virker, (bydelsmor). Det kunne virkelig have gjort en forskel på vores integretion, men nej, det er der ikke penge til, lad os istedet lave en lov. Når du går på gaderne i little Turkey, som området bliver kaldt i Berlin, ser du en mangfoldighed af mennesker, meget få med tørklæde (formentlig fordi de ikke føler det samme pres for konstant at skulle stå til ansvar for deres tro - dog en fortolkning fra min side) og mennesker om lærer om det tyske system, skolesystemet, lærer at håntere det offentlige, lærer om traditioner og normer i Tyskland, tager nogle kurser for at på sigt at kunne få noget arbejde. Jeg har aldrig været så begrejstrer som jeg var dernede, de havde jo løsningen, og vores daværende integretionsminster havde været dernede i 2004, 2 år før jeg var, projektet kom først igang i 2007-8 (så vidt jeg husker) og nu har man valgt at droppe den minimale støtte projektet får. Vi ønsker jo i bund og grund at integrere de mennesker der kommer udefra, så vi kan leve i et homogeniseret samfund, men det er der vi går fejl, vores måde at integrere på fungere ikke, istedet opsætter vi flere og flere love og regler for mennesker, som har ønsket et bedre liv for deres kone/mand og at give deres børn en fremtid, jeg kan godt forstå man vælger at tage sin mand/kone herop istedet for at flytte ned til et land hvor der stadig er uroligheder i dele af landet.. 

Jeg giver dig ret i det du skriver Jeg synes også vi skal gøre mere for at integere dem som bor i DK. Ingen tvivl om det og ja vi skal kigge mod vores naboer og se hvordan de løser lignende udfordringer. Min pointe var bare at fra det jeg har læst mig til så synes jeg det er fint at man stiller nogle krav til de mennesker der ønsker at bo i DK. Jeg siger heller ikke at jeg er enige i alle punkter der opstillet. Men ja jeg synes du har en rigtig god pointe

PS: Mht at have været med til at opbygge DK så var det at jeg ikke mente man havde været med til at bygge DK op hvis man har boet i DK få år eks. 3 år, hvilket der blev givet udtryk for i det jeg citerede. Det mener jeg man skal have levet mange år i DK for at kunne title sig med

Anmeld

17. november 2010

N&J

Maria-s skriver:

Jeg giver dig ret i det du skriver Jeg synes også vi skal gøre mere for at integere dem som bor i DK. Ingen tvivl om det og ja vi skal kigge mod vores naboer og se hvordan de løser lignende udfordringer. Min pointe var bare at fra det jeg har læst mig til så synes jeg det er fint at man stiller nogle krav til de mennesker der ønsker at bo i DK. Jeg siger heller ikke at jeg er enige i alle punkter der opstillet. Men ja jeg synes du har en rigtig god pointe

PS: Mht at have været med til at opbygge DK så var det at jeg ikke mente man havde været med til at bygge DK op hvis man har boet i DK få år eks. 3 år, hvilket der blev givet udtryk for i det jeg citerede. Det mener jeg man skal have levet mange år i DK for at kunne title sig med

Det er jeg helt enig med dig i, egentlig tror jeg ikke vil er så langt fra hinanden.. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.