ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

camsko88

Maria-s skriver:

Så fordi han blander det sammen, så er det ergo det det hele handler om? ok.... det vidste jeg ikke.

hey du rolig nu. siger bare at jeg ser en debat mellem DF ( som sys de nye regler er fantastiske) og de radikale venstre ( som ikke syntes om det) og så sidder ham som i den her sammen hæng er "repræsentant" for de nye regler og lukker sådan noget Lort ud, så kan det da ikke undre nogen at folk er skeptisk over for det.

andet er der sådan set ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Maria-s skriver:

Sorry men hvor er du da fyldt med had? Og hvor må andre da bare ikke have en mening der er anderledes end din? 

Nu argumentere jeg lige ligesom dig; Alle der flytter til DK skal fra starten af, når de træder over grænsen, tatoveres i panden (STORT) således vi kan se de ikke er født og opvokset i DK, så vi kan sikre at de ikke tager nogen af "de gode jobs" Fordi folk der ex. har arbejdet  som læge i et andet land og så ikke lige kan i DK, det kunne jo ikke hænge sammen med at deres uddannelse ikke indeholder de samme krav som vi stiller til danske læger, eller det faktum at man som læge på et dansk sygehus først er nødt til at kunne kommunikere på dansk for at have det nødvendige bånd til klienterne??? og at de så derfor er nødt til at tage noget sprog først? Og jo Dansk er et svært sprog at lære, men så må vi jo hellere beslutte at dansk ikke længere er vores national sprog og så have engelsk istedet, for at beholde det danske sprog er racistisk og fremmedhadsk.

Du har ret til at være ked af det over de regler der er og dem som kommer og jo du har også lov til at synes de ikke er rimlige, men jeg synes ikke du har lov til at sige at vi andre der har en anden mening end din er nogle "idioter" der ikke ved noget som helst.

Nej det er rigtigt at det er flere end én mulighed ud fra de nye tiltag. Men det kræver jo så også mere en "bare" én af dem. Og nej der er ikke sagt et sted at tilflytteren blot kan have erhverserfaring, det står at den herboende skal have det. Tilflytteren skal have en vidergående uddannelse.

Ja, jeg er meget utilfreds med de nye regler, ikke rigtig fordi at de påvirker mig, jeg er såmænd gift. Men jeg synes det er dybt godnat at vi skal forestille at være et moderne samfund og så alligevel kan vi ikke se ud over vores egne næser selvom naboen måske vil giftes med en udlænding.

At du tolker mine indlæg som fuld af had, er så op til dig. Jeg skriver såmænd ikke af had, men nærmere af frustration over hvordan at Dk kan være sunket så dybt at almindelige kærlighedsforhold ikke længere kan accepteres med mindre du er mega rig og den du skulle forelske dig i er akademisk uddannet.

Jeg synes det er pinligt, og jeg er faktisk pinlig over at være dansk nu.

At DF har haft mulgihed for at proklamere med deres fremmedhadske synspunkter og deres ignorente indstilling til både globalisering og tilflytning til DK, i sådan en grad som de har gjort, gør at de fleste af os ikke længere bliver provokeret af det, men nærmere accpetere dag for dag, at regeringen bevæger sig mere og mere over i en racistisk måde at føre udlændinge politik på.

Og noget helt andet er at jeg har intet imod folk har forskellige holdninger. Dog synes jeg er det er dårligt at nogen kan have SÅ stærke holdninger omkring noget, som de selv siger i deres indlæg (hvis vi nu alene tager fra baby.dk) at de ikke rigtig ved noget om. Jeg ved en masse om det, for på trods af at jeg er sluppet "billigt" og var heldig at blive sammenført med de gamle regler så har jeg dette ind på kroppen hver dag.

Og hvis du føler at når jeg svare nogle indlæg, at det virker som angreb så er det blot fordi at jeg ikke begriber hvordan at man kan sidde at sige, Nå ja, hvad er det bedste for den danske økonomi? Jo det er såmænd at de kommende tilflyttere skal være rige og højtuddannet. Når ordet Familiesammenføring betyder at føre familie sammen, og derfor ikke har en skid at gøre med at få højtuddannede til landet, men om at lade de familier der ønsker et liv sammen, få hinanden.

Og ps så har jeg ALDRIG kaldt nogen af jer idioter..

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

camsko88 skriver:

hey du rolig nu. siger bare at jeg ser en debat mellem DF ( som sys de nye regler er fantastiske) og de radikale venstre ( som ikke syntes om det) og så sidder ham som i den her sammen hæng er "repræsentant" for de nye regler og lukker sådan noget Lort ud, så kan det da ikke undre nogen at folk er skeptisk over for det.

andet er der sådan set ikke

ok fint nok, men du citerede i henhold til dette indlæg, så derfor går jeg jo ud fra at det er det du mener

Citat: Fra Mor-til-Vanessa

det er jo også det det hele handler om... at der ikke skal flere muslimer ind. de prøver bare at pakke det så fint ind.

jeg vil gerne se et sted hvor der står at muslimer er dårlige mennesker. 

altså jeg bliver gal over at dk kan have sådan en holdning, eller i hver fald df

Citat: Dig

Jeg er nærmest i chock over at det her får lov til at foregå i DK. Jeg kender mange udlændinge som har god uddannelse, Både muslimer og folk med andre religioner.

Troede man havde ret til selv at vælge sin religion

Bitmap

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

Elizabeth Nuñez skriver:

Nej det er rigtigt at det er flere end én mulighed ud fra de nye tiltag. Men det kræver jo så også mere en "bare" én af dem. Og nej der er ikke sagt et sted at tilflytteren blot kan have erhverserfaring, det står at den herboende skal have det. Tilflytteren skal have en vidergående uddannelse.

Ja, jeg er meget utilfreds med de nye regler, ikke rigtig fordi at de påvirker mig, jeg er såmænd gift. Men jeg synes det er dybt godnat at vi skal forestille at være et moderne samfund og så alligevel kan vi ikke se ud over vores egne næser selvom naboen måske vil giftes med en udlænding.

At du tolker mine indlæg som fuld af had, er så op til dig. Jeg skriver såmænd ikke af had, men nærmere af frustration over hvordan at Dk kan være sunket så dybt at almindelige kærlighedsforhold ikke længere kan accepteres med mindre du er mega rig og den du skulle forelske dig i er akademisk uddannet.

Jeg synes det er pinligt, og jeg er faktisk pinlig over at være dansk nu.

At DF har haft mulgihed for at proklamere med deres fremmedhadske synspunkter og deres ignorente indstilling til både globalisering og tilflytning til DK, i sådan en grad som de har gjort, gør at de fleste af os ikke længere bliver provokeret af det, men nærmere accpetere dag for dag, at regeringen bevæger sig mere og mere over i en racistisk måde at føre udlændinge politik på.

Og noget helt andet er at jeg har intet imod folk har forskellige holdninger. Dog synes jeg er det er dårligt at nogen kan have SÅ stærke holdninger omkring noget, som de selv siger i deres indlæg (hvis vi nu alene tager fra baby.dk) at de ikke rigtig ved noget om. Jeg ved en masse om det, for på trods af at jeg er sluppet "billigt" og var heldig at blive sammenført med de gamle regler så har jeg dette ind på kroppen hver dag.

Og hvis du føler at når jeg svare nogle indlæg, at det virker som angreb så er det blot fordi at jeg ikke begriber hvordan at man kan sidde at sige, Nå ja, hvad er det bedste for den danske økonomi? Jo det er såmænd at de kommende tilflyttere skal være rige og højtuddannet. Når ordet Familiesammenføring betyder at føre familie sammen, og derfor ikke har en skid at gøre med at få højtuddannede til landet, men om at lade de familier der ønsker et liv sammen, få hinanden.

Og ps så har jeg ALDRIG kaldt nogen af jer idioter..

Fint nok, så misforstår jeg dig åbenbart. (og så skrev jeg idioter i anførselstegn, fordi jeg føler det er det du mener mellem linjerne. Jeg sider ikke at du noget sted har skrevet det direkte)

Men jeg mener stadig at alle har lov til at deltage i denne debat, uanset hvor meget de har læst omkring udlændinge politik og familiesammenføring, og komme med deres personlige holdning. At du så ikke er enig i den og mener der bliver læst forkert og at folk ikke forstår reglerne, ja den lader jeg så være op til dig. Jeg mener dog godt at man kan komme til forskellige konklusioner og mene noget andet, selvom man læser de samme ting.

Men vi to kan jo så blive enige om at være uenige og skal vi ikke lade det være det det?

Ha en god aften

Anmeld

11. november 2010

Cris

Maria-s skriver:

Ok jeg forstår hvad du skriver, men jeg mener du har en lidt underlig anskuelse. Du mener altså at de højtuddannede, de vil ikke betale den høje skat der er i DK, men dem der er lavt uddannede, de vil godt??....

Jeg kan godt se det er et problem hvis man kun kan få sort arbejde, men da sort arbejde ikke er lovligt i nogen lande (der er så forskel på hvor meget de forskellige regeringer går op i det), er det jo klart at man ikke kan bruge dette.. Jeg siger heller ikke det foreløbige lovforslag er perfekt, jeg pointere bare at der er andre muligheder.. Men jeg mener stadig ikke at det nye reviderede lovforslag siger at alle dem med alm. uddannelser eller alm. arbejde, ikke længere vil for mulighed for at komme til DK.

Hvis du arbejder med IT feks, så vil du helt sikkert få et meget bedre job i England, Tyskland, USA, Singapor, Australien osv osv... I USA har de ikke en sunhedssystemet som vores, men dem der har et godt job få en super forsikring gennem deres firma og de skal ikke tænke på det... Folk som bare vil arbejde, vil gerne finde tryghed og self. er det ærgeligt at skulle betale skat, med det giver dem tryghed og en livsstandard, som de ellers ikke ville have i andre stedder.

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Det kan du tro der er. Jeg har en veninde, som er gift med en pakistaner. De sidste 5 år har han tilbragt ca. 6 mdr. om året i Pakistan, han gider ikke lære dansk (han synes det er kedeligt at gå i skole...) og han gør intet for at få et arbejde. Han har lidt sort arbejde hist og her på pizzariaer. Hun har lige opdaget at han har en familie i Pakistan (det ville andre så muligvis nok have lugtet lidt tidligere qua hans mange og lange besøg i hjemlandet) men ikke desto mindre har han da ansøgt om dansk statsborgerskab....

at han ikke gør noget for at få et arbejde går jo kun udover ham. det er hans kone der skal forsørge ham ikke dk.

han skal have bestået dansk prøve før han kan få dansk statborger skab. 

han kan ikke bare rejse ud af landet hele tiden, det er der regler for.

så ingen hjælp til ham fra staten,før han bliver statborger, og det gør han ikke hvis de ting du skriver er rigtige

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Jeg mener ikke, at jeg nogen steder har nævnt at de familiesammenførte nasser på det danske samfund? Måske du skulle læse mit indlæg igen

Jeg synes jo, at når man netop opstiller regler om at familiesammenførte eks. skal være under uddannelse eller have en god uddannelse for at blive en del af vores velfærdssamfund, ér det jo grundet at man ønsker, at folk der ønsker at blive danske statsborgere skal kunne bidrage og opretholde vores velfærdssamfund. Det kan jeg ikke se som andet end værende forsvarligt.

Og jeg kan sagtens forstå det med, at nogle mener det er diskriminerende - og det synes jeg da også for så vidt det ér, men set fra et samfundsøkonomisk perspektiv virker meget fornuftigt. Hvis vi skulle lukke alle ind uanset ambinitioner i livet, uddannelse eller arbejde - så ville vores velfærdsamfund ligge på et usikkert grundlag og det ville da være uforsvarligt. Sidst men ikke mindst - selvfølgelig skal vi stille krav til de indvandrere der ønsker, at blive danske statsborgere og dem de vil familiesammenføres med - andet ville være helt hen i vejret.

der står mange steder i tråden at udlæninge kommer for at få penge fra staten. det kan vel være det samme som at nasse.

men det er altså umuligt

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

angelwitch skriver:

hey allesammen

Jeg er en af dem som den nye regl vil paavirke, vi blev gift den 25 september i aar, og min mand studere her i landet, hanhar vaeret her de sidste 3 aar, paa studievisa, og mangler stadig 1 et halv aar for at faa sin bachlor.

vores situation ser lidt ja ved ikke graa ud, jeg er fortidspensionist, og syg(med psyken) og faar medicin, samt har modtaget kontathjaelp indenfor 3 aar,udover det, har jeg gaeld til SU som skal afvikles, og haenger med lidt gaeld efter RKI pga en masse bovl.

Vi har naesten skravet det gamle belob sammen, at stille som garanti, men ved bare ikke hvor vi skal finde de sidste henne.., det er sku mange penge for en studerende og en FP.

Udover det haaber vi de kigger lidt paa at min mand arbejder i landet ogsaa og er selvforsorgende med henblik paa hans udd, og han hjaalper mig saa godt han kan. men pga han skal arbejde saa meget og passe sin skole for at faa det hele til at kore rundt, har han ikke faet sin dansk kursus endnu, og han viste jo heller ikke han ville forelske sig i mig dengang, og blive her i landet.

Personlig syntes jeg det er skraemende at vores land, som skulle vaere fyld af kaerlighed osv til andre mennesker og som altid har sagt her er plads til alle, nu ser saadan paa folk udefra, syntes det er forkasteligt at vores regering kan /eller prover paa at bestemme hvem vi giver vores hjerter.

I mine ore lyder det som de siger, hvis du ikke forelsker dig i en dansker er du faktisk ikke velkommen her.

Hvad fanden bilder de sig ind!!

knuz kamilla

det er virkelig træls for jer.

og jeg synes simpelhen de regler er for dumme. det kan ikke være rigtig at de kun er de rige der kan få. og det er det i prinsippet kun med de her regler.

hvad med os andre

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Ok, men så definere vi jo forskelligt. For mig er en dansker, en med dansk statsborgerskab. Dvs. OGSÅ folk som måske er født i ex. Tyrkiet og så senere hen har søgt og fået dansk statsborgerskab. Jeg mener ikke at udlændinge (dvs ikke danske statsborgere) der har været i DK i 1 eller 4 år har været med til at bygge DK op. Det har de mennesker der har boet her i mange år, og som i dag er ved at have deres sidste år på arbejdsmarkedet, som nu skal have en belønning for at "have givet deres til samfundet" og derfor skal have en fornuftig pension de kan leve for og ikke skal vende hver en mønt for at leve eller skulle flytte fra deres hjem gennem mange år. Jeg mener det er vigtigt at der derfor opstilles nogle regler, der kan være med til at regulere hvor mange mennesker der kommer til DK. Og som andre også skriver; det har ikke noget at gøre med at være "fremmedhadsk" eller racistisk. Det handler om at jeg gerne vil blive ved med at have et velfærdssamfund.

det er også i mine øjne hvad en dansker er, men for mange er det ikke. der bliver en person men en anden farve omtalt som udlænding. kan komme med et eks. jeg har en ven fra iran, han har altid boet i dansker, men har bliver ikke omtalt som dansker men som iraner. så derfor skriver jeg udlænding, da flertallet ser det sådan. men det er da kun dejligt at høre at du ikke gør det.

nu siger jeg ikke at du er fremmedhadsk eller racistisk, men jeg synes det er meget det det handler om. med det kan jo også diskuteres.

selvom man ikke er dansk statsborger, ja så arbejder man stadig og betaler dansk skat og så synes jeg også man er med til at bygge samfundet og holde det vellige.

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

ok fint nok, men du citerede i henhold til dette indlæg, så derfor går jeg jo ud fra at det er det du mener

Citat: Fra Mor-til-Vanessa

det er jo også det det hele handler om... at der ikke skal flere muslimer ind. de prøver bare at pakke det så fint ind.

jeg vil gerne se et sted hvor der står at muslimer er dårlige mennesker. 

altså jeg bliver gal over at dk kan have sådan en holdning, eller i hver fald df

Citat: Dig

Jeg er nærmest i chock over at det her får lov til at foregå i DK. Jeg kender mange udlændinge som har god uddannelse, Både muslimer og folk med andre religioner.

Troede man havde ret til selv at vælge sin religion

Bitmap

det HAR faktisk en hel del med racistme at gøre.

at du så ikke tror det, det er op til dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.