Kom lige til at tænke på, at der for nogle år siden blev lavet en undersøgelse, der viste, at en uforholdsmæssig stor andel af DFs vælgere var på overførselsindkomst.
Måske handler den ekskluderende lovgivning ikke så meget om angst for det fremmede/go gammeldaws racisme... I virkeligheden er den måske bare et udtryk for: Vi vil have kagen for os selv! 
Jeg synes skisme, det er vildt at tænke på, at var jeg ikke dansker, så kunne jeg heller ikke blive det via FS. Jeg har ganske vist en universitetsuddannelse på kandidatniveau. Endda med over 10 i snit. Men mit uni er ikke på top 20 (det er der ingen i DK der er), og på grund af finanskrise og barsel, har jeg ikke haft fuld tid de seneste 2,5 år. Jeg har heller ikke 100.000 kr i rede penge, men det kunne jeg måske realisere. Men det ville ikke være umagen værd, for jeg ville jo ikke komme ind alligevel. Se, det synes jeg faktisk ville være unfair.
Jeg er ikke god nok til dette land. Det eneste, der kvalificerer mig er, at jeg TILFÆLDIGVIS er født her. SYRET!
Anmeld