ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Det er da vigtigt at de har en uddannelse så de kan forsøge sig selv og netop IKKE ender med sort arbejde i et eller andet Pizaria når de har fået deres opholdstilladelse. Det er vigtigt med en uddannelse fordi det er de kvalificerede medarbejdere vi mangler. Hvis en dansk pige bliver gift med en tyrker og han ikke har en uddannelse, ja så er chancen for at han taler engelsk ikke særlig stor (ud over turist engelsk) men i hvertfald ikke godt nok til at kunne læse en engelsk uddannelse her i landet. Så skal han starte op med at lære dansk som jo er et svært spog. Og selv om han kæmper i mange år, ja så ender rigtig mange altså i Pizarier eller lign.

Ja for det kan du sgatens sige når du har fået gratis uddannelse hele dit liv.. sådan er det bare ikke de fleste steder.. flere steder i latinamerika koster det penge.. og tilmed USA skal man i nogle stater betale for en vidergående uddannelse.. faktisk skal vi ikke længere væk en SLovenien for at man selv skal betale for sin uddannelse. Og PS som sagt før så er det vel næppe det man tænker over når man forelsker sig... for så vidt jeg ved så forelsker man sig med hjertet og ikke HJERNEN..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

ZamanogDania

qp skriver:

Det ér forsvarligt fordi man stiller krav til, at mennesker det ønsker at blive danske statsborgere - krav i form af, uddannelse og arbejde... Ergo er man interesseret i, at få nogle mennesker ind i landet der kan bidrage til et velfærdssamfund.

Man sparer da penge ved at forebygge og det er jo dét man gør ved, at stille krav til de mennesker der ønsker dansk statsborgerskab og deres partnere.

Mht. at der er afsat penge til, at asylansøgere skal forlade landet er jo fordi de afviste asylansøgere koster staten mange penge når de blot går og venter på, at komme hjem igen - det er staten der forsørger dem i den tid de er i Dk

DF fremmedhadske? Måske der er medlemmer i DF der er fremmedhadske lige som i mange andre partier men jeg synes nu ikke deres udlændingepolitik viser andet end, at de er interesserede i, at bevare det danske velfærdssamfund. Og jeg vil da liiiiiiige påpege, at jeg ikke stemmer DF idét der er rigtig mange andre områder som jeg synes er totalt uigennemtænkte.

Nu handler dette emne ikke om asylansøger, men når du nu nævner det kan jeg lige kommenter det. En asylansøger får 1200 kr om måned. Og det får man kun hvis man er godkendt og bor i asylcenter. Hvis personen får lov til at bo hos sin familie, så får man intet fra staten. Hvis man er syg, skal man vente uger for at komme til lægen, fordi man skal skrive sig på en liste. Så hvorhen er det nu de koster staten penge? De fleste penge kommer os fra dansk røde kors og ikke staten.

Anmeld

11. november 2010

Frk. Himmelblå

Kom lige til at tænke på, at der for nogle år siden blev lavet en undersøgelse, der viste, at en uforholdsmæssig stor andel af DFs vælgere var på overførselsindkomst. 

Måske handler den ekskluderende lovgivning ikke så meget om angst for det fremmede/go gammeldaws racisme... I virkeligheden er den måske bare et udtryk for: Vi vil have kagen for os selv! 

Jeg synes skisme, det er vildt at tænke på, at var jeg ikke dansker, så kunne jeg heller ikke blive det via FS. Jeg har ganske vist en universitetsuddannelse på kandidatniveau. Endda med over 10 i snit. Men mit uni er ikke på top 20 (det er der ingen i DK der er), og på grund af finanskrise og barsel, har jeg ikke haft fuld tid de seneste 2,5 år. Jeg har heller ikke 100.000 kr i rede penge, men det kunne jeg måske realisere. Men det ville ikke være umagen værd, for jeg ville jo ikke komme ind alligevel. Se, det synes jeg faktisk ville være unfair. 

Jeg er ikke god nok til dette land. Det eneste, der kvalificerer mig er, at jeg TILFÆLDIGVIS er født her. SYRET!

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Nu er det altså dig der citerer mig for, at have sagt at udlændinge skulle nasse på det danske samfund - hvilket jeg ikke har skrevet hverken her eller andre steder. Så jeg ved ærlig talt ikke hvad det er for en overskrift du taler om, men fred være med det

Jeg synes din holdning om, at der skulle være et krav er komplet? - Ja jeg har ikke ord for det. Men udfra dét synes jeg ikke vi to har mere, at diskutere om i denne tråd da vi simpelthen er alt for langt fra hinanden

Meget muligt at du syne smin holdning er hen i vejret. Men jeg holder fast ved at der er absolut INGEN der skal bestemme over kærlighed og hvem man elsker og hvem man skal være sammen med. Der er ingen regler mellem dansker og dansker, hvorfor skal der så være mellem udlænding og dansker? Kærlighed er vel kærlighed? ligegyldig hudfarve og religion.. er vi virkelig ikke kommet videre?

Anmeld

11. november 2010

qp

ZamanogDania skriver:

Nu handler dette emne ikke om asylansøger, men når du nu nævner det kan jeg lige kommenter det. En asylansøger får 1200 kr om måned. Og det får man kun hvis man er godkendt og bor i asylcenter. Hvis personen får lov til at bo hos sin familie, så får man intet fra staten. Hvis man er syg, skal man vente uger for at komme til lægen, fordi man skal skrive sig på en liste. Så hvorhen er det nu de koster staten penge? De fleste penge kommer os fra dansk røde kors og ikke staten.

Jeg er udmærket godt klar over, at dette ikke handler om asylansøgere - men nu var det TS der hev besparelser og asylansøgere op hvorfor jeg forsøgte, at forklare hvordan det hang sammen. Igen læs dog hvad der bliver sagt og skrevet i de forskellige sammenhænge inden i citerer folk. Det sparer både min og din tid

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Det kan du tro der er. Jeg har en veninde, som er gift med en pakistaner. De sidste 5 år har han tilbragt ca. 6 mdr. om året i Pakistan, han gider ikke lære dansk (han synes det er kedeligt at gå i skole...) og han gør intet for at få et arbejde. Han har lidt sort arbejde hist og her på pizzariaer. Hun har lige opdaget at han har en familie i Pakistan (det ville andre så muligvis nok have lugtet lidt tidligere qua hans mange og lange besøg i hjemlandet) men ikke desto mindre har han da ansøgt om dansk statsborgerskab....

bare fordi der er 1 betyder det jo ikke der er mange.

der er også danskere der udnytter systemet. jeg ser ikke nogen forskel

Anmeld

11. november 2010

ZamanogDania

qp skriver:

Jeg er udmærket godt klar over, at dette ikke handler om asylansøgere - men nu var det TS der hev besparelser og asylansøgere op hvorfor jeg forsøgte, at forklare hvordan det hang sammen. Igen læs dog hvad der bliver sagt og skrevet i de forskellige sammenhænge inden i citerer folk. Det sparer både min og din tid

Jeg behøver ikke læse hele historien. Jeg retter bare på de informationer du skriver. Folk skal ikke tro asylansøger får helt vildt meget hjælp fra staten. Det var bare en rettelse. Så du behøver ikke tage det tungt.

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?

Og ja det kan godt være, at nogle af punkterne virker uretfærdigt mht. nogle familier der gerne vil sammenføres i DK og det er da brand ærgeligt når man sidder og eks. er forelsket i en mand fra udlandet som man gerne vil bo i DK sammen med.

Men omvendt, så er vi så mange mennesker i DK og der vil altid være nogle mennesker der bliver ramt af lovgivningen på den ene eller den anden måde - netop fordi vi er et samfund der er nødt til, at have nogle regler for, at kunne hænge sammen og fungere.

Jeg synes det er ærgeligt, at man ikke kan debattere om udlændingepolitik uden at det skal blive til "jamen Danskere gør også dit og dat" - fordi man har en mening om hvorfor der skal stilles krav til indvandring er det ikke ensbetydende med, at man nødvendigvis er fremmedhadsk.

Udlændingepolitik bliver nødt til, at være beskuet fra samfundsøkonomiske øjne - for det er da dét der gør vores politikere forsvarlige overfor vores velfærdssamfund.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at man bliver nød til at stramme for at bevare velfærdssamfundet, i forhold til det med familiesammenføring.

Det var så her jeg tolkede det som om at du mener at de familiesammenførte tilflytter nasser på systemet, hvor du siger at det har du ikke sagt.. Derfor vil jeg gerne at du uddyber din mening!!

Anmeld

11. november 2010

qp

Jeg behøver ikke læse hele historien. Jeg retter bare på de informationer du skriver. Folk skal ikke tro asylansøger får helt vildt meget hjælp fra staten. Det var bare en rettelse. Så du behøver ikke tage det tungt.

Det er meget muligt, at Røde Kors betaler for asylcentrene men hvem mon der betaler for deres "dagpengeydelser"? Og hvem betaler for hjemrejserne til de afviste asylansøgere? ....

OG i øvrigt var det Vanessa der undrede sig over hvordan det kunne hænge sammen, at man skulle spare og så alligevel havde sat penge af til hjemrejser til afviste asylansøgere.

Nå men det var ikke dét tråden handlede om

Anmeld

11. november 2010

qp

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener med at man bliver nød til at stramme for at bevare velfærdssamfundet, i forhold til det med familiesammenføring.

Det var så her jeg tolkede det som om at du mener at de familiesammenførte tilflytter nasser på systemet, hvor du siger at det har du ikke sagt.. Derfor vil jeg gerne at du uddyber din mening!!

Hvis du læser de efterfølgende af de indlæg jeg har skrevet vil du kunne forstå hvad jeg mener men det du efterspørger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.