ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

angelwitch skriver:

hey allesammen

Jeg er en af dem som den nye regl vil paavirke, vi blev gift den 25 september i aar, og min mand studere her i landet, hanhar vaeret her de sidste 3 aar, paa studievisa, og mangler stadig 1 et halv aar for at faa sin bachlor.

vores situation ser lidt ja ved ikke graa ud, jeg er fortidspensionist, og syg(med psyken) og faar medicin, samt har modtaget kontathjaelp indenfor 3 aar,udover det, har jeg gaeld til SU som skal afvikles, og haenger med lidt gaeld efter RKI pga en masse bovl.

Vi har naesten skravet det gamle belob sammen, at stille som garanti, men ved bare ikke hvor vi skal finde de sidste henne.., det er sku mange penge for en studerende og en FP.

Udover det haaber vi de kigger lidt paa at min mand arbejder i landet ogsaa og er selvforsorgende med henblik paa hans udd, og han hjaalper mig saa godt han kan. men pga han skal arbejde saa meget og passe sin skole for at faa det hele til at kore rundt, har han ikke faet sin dansk kursus endnu, og han viste jo heller ikke han ville forelske sig i mig dengang, og blive her i landet.

Personlig syntes jeg det er skraemende at vores land, som skulle vaere fyld af kaerlighed osv til andre mennesker og som altid har sagt her er plads til alle, nu ser saadan paa folk udefra, syntes det er forkasteligt at vores regering kan /eller prover paa at bestemme hvem vi giver vores hjerter.

I mine ore lyder det som de siger, hvis du ikke forelsker dig i en dansker er du faktisk ikke velkommen her.

Hvad fanden bilder de sig ind!!

knuz kamilla

Jeg føler virkelig med dig. Er selv gift med en tilflytter, så ved hvor mange regler der er og hvor meget man hele tiden skal bevise sit forhold for US.

Men jeg vil lige tilføje at på trods af at jees situation ser ganske håbløs ud (til dels pga. du er på førtidspension osv.) så har I mulighed for at blvie familiesammenført gennem EU (altså flytter til et andet EU land er periode, og derefter her tilbage). Jeg ved at dette slet ikke er optimalt, men når alt kommer til alt kan dette være den sidste løsning.

jeg krydser fingre for jer og håber virkelig på det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

camsko88

Maria-s skriver:

hey, hey, hey... Hvad har det med debatten at gøre? Vi snakker om fs og ikke religion.

Jo det kan da godt være der er en DF'er som skulle holde sin mening for sig selv omkring religion, men det er altså ikke religion dette forhandlingsforslag handler om. Man får ikke ekstra point hvis man er kristen og minus hvis man er muslim.

Og DF er altså andet end udenrigspolitik bare lige som tilføjelse.  

ja vi snakker netop fs. og denne mand som skulle forklare de nye regler, vælger faktisk at sige at han gerne vil have færre muslimer ind og ikke vil have noget imod at reglen kommer til at betyde færre muslimer. derved blander HAN religion ind i fs og diskriminere

Anmeld

11. november 2010

camsko88

mor-til-vanessa skriver:

ja det troede jeg også. for det er jo et frit land. det er i hver fald det der bliver sagt.

men altså det er frit med begrænsninger... hmmm

hmm jae, et frit land hvis man lever som de vil have...

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

Cris skriver:

Mit point er, at man sætter for meget pris på at højt uddannet skal komme til DK. Men DK er ikke det perfekte land, så hvorfor skulle de komme? Hvorfor skulle de betale så højt pris for alt? Ja, så kan man få noget tilbage, men måske ville mange overveje at bo i et andet sted hvor det er nemmere at bo og de kan selv vælge skolen og sådan nogle ting til børn. Der er andre lande, hvor man har det rigtigt godt en DK. Og jeg siger ikke noget negativt om DK, for jeg har en mand og to børn som er danskere. Jeg siger bare, at dette er ikke paradis og de skal ikke tro, at alle IT folk, forskere osv osv vil slås for at komme her. De har en hav af muligheder. Men måske er der andre som bare vil arbejde og kun arbejde. Butikassistenter, rengøringsfolk, børnepasser, kunstner, sportsfolk, fabrik arbejder, osv osv... De kommer, finder arbejde og laver mange timer, de betaler den skat som de skal og som der er brug for. De er måske ligeglade med mange andre ting. De vil bare arbejde. Der skal være plads til allesammen, for allesammen er dem der bygger en samfund og betaler skat. Der skal være nul tolerance med kriminalitet men plads til alt andet. For der er en del (en kæmpe del faktisk) som bare have et alm. liv.

"Du kan også istedet have haft erhvervserfaring 2½ år ud af de sidste 3 år. Og ja det er jo så bare én af de andre muligheder der er..." Problemet er, at hvis du kommer fra et land, hvor du arbejder sort, hvordan viser du, at du har erfaring????? Jeg kommer fra Spanien, hvor sådan noget er meget normalt. Du arbejder feks som kok og meget tit bliver de sort ansat og på ingen måde kan du bevise, at du har været på arbejdet i mange år...

Ok jeg forstår hvad du skriver, men jeg mener du har en lidt underlig anskuelse. Du mener altså at de højtuddannede, de vil ikke betale den høje skat der er i DK, men dem der er lavt uddannede, de vil godt??....

Jeg kan godt se det er et problem hvis man kun kan få sort arbejde, men da sort arbejde ikke er lovligt i nogen lande (der er så forskel på hvor meget de forskellige regeringer går op i det), er det jo klart at man ikke kan bruge dette.. Jeg siger heller ikke det foreløbige lovforslag er perfekt, jeg pointere bare at der er andre muligheder.. Men jeg mener stadig ikke at det nye reviderede lovforslag siger at alle dem med alm. uddannelser eller alm. arbejde, ikke længere vil for mulighed for at komme til DK.

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har kun én ting at sige til det. USMAGELIGT!

Synes det er fuldstændig forrykt.

Enig

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

det som alle andre mener når de siger det. folk som oprindelig ikke er dansker, som en dansker defineres.

jeg synes personlig ikke om ordet udlænding, men skriver det så andre forstår mig

Ok, men så definere vi jo forskelligt. For mig er en dansker, en med dansk statsborgerskab. Dvs. OGSÅ folk som måske er født i ex. Tyrkiet og så senere hen har søgt og fået dansk statsborgerskab. Jeg mener ikke at udlændinge (dvs ikke danske statsborgere) der har været i DK i 1 eller 4 år har været med til at bygge DK op. Det har de mennesker der har boet her i mange år, og som i dag er ved at have deres sidste år på arbejdsmarkedet, som nu skal have en belønning for at "have givet deres til samfundet" og derfor skal have en fornuftig pension de kan leve for og ikke skal vende hver en mønt for at leve eller skulle flytte fra deres hjem gennem mange år. Jeg mener det er vigtigt at der derfor opstilles nogle regler, der kan være med til at regulere hvor mange mennesker der kommer til DK. Og som andre også skriver; det har ikke noget at gøre med at være "fremmedhadsk" eller racistisk. Det handler om at jeg gerne vil blive ved med at have et velfærdssamfund.

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

religion har faktisk ret meget med det her at gøre.

Der er vi jo så dybt uenige. Jeg mener IKKE FS har NOGET SOM HELST at gøre med religion. Det har noget at gøre med værdier og det er ikke det samme

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

Elizabeth Nuñez skriver:

Du har da læst forkert.

De nye regler siger:

1 den herboende skal have haft mindst 2,5 års erhvervserfaring indefor de sidste 3 år

2 den herboende skal stille et rådighedsbeløb på 100000 kr. (hvilket jo så vil betyde at for de flest normale danskere, at de pga. deres kærlighed til et andet menneske vil være forgældet, i Gud ved hvor lang tid)

3 at tilflytteren skal have en akademisk uddannelse bag sig ( det ville sige at ikke engang Pia K (som jo har råbt HURRA for disse regler) kunne blive familiesammenført til Dk med de nye regler).. f akademisk uddanelse fremgår det af det skal som minimum være en bachelor.. men men men man får højere point HVIS man har gået på et at verdens top 20 universiteter (oxford osv))

4 tilknytning skal nu være LANGT større til DK end hidtil. Dvs. at tilflytteren skal have besøgt DK mere en 1 gang! (det kan jo så for manges vedkomne betyde at den man elsker skal først have invitation til DK.. det koster penge. Så skal tilflytteren have et visum, det koster også penge, så skal tilflytter have en rejseforsikring bare for at komme ind i DK), så skal tilflytter have flybilletter, det koster jo også penge, og så skal tilflytter i den tid han/hun er i Dk være forsørget af den herboende.. og det er jo så over flere omgange. SÅdan en tur kan snildt komme op at koste 25000 kr.. og det skal så være over flere omgange).

5 Så er boligforholdende skærpet.. man må IKKE bosætte sig i getto områder.. Hmm, det kan jo så for nogen være nødvendigt.. Og fordi man bor der, betyder jo så nødvendigvis heller ikke at man så er en stor farlig muslin fra mellemøsten..!!

6 den herboende må ikke have haft modtaget økonomisk støtte í form af, kontanhjælp etc. de sidste 3 år.

Og så er der jo selvfølgelig alle de andre "gode gamle" regler der samtidig også skal opfyldes.

Så konklusionen af dette må jo så være at familiesammenføring til Danmark er forbeholdt de rige og de højtúddannet.. De andre kan enten vinke farvel til deres kærlighed, eller bosætte sig et andet sted (Og hvorfor skulle man som dansker ikke selv have lov at bestemme om man vil bo i sit eget land med sin elskede? Det betyder jo nødvendigvis ikke at det er fordi man kan nasse på systemet (HVILKET MAN IKKE KAN, da man jo har sat 100000 kr til rådighed), der er jo også andre faktorer der spiller ind. F.eks. hvor kunne man godt tænke sine børn skulle vokse op. HVor kan man få et arbejde hvor man ikke nødvendigvis skal blive underbetalt. Er der former for korruption i landet osv. osv.) Og når det så er  sagt, ja så er der stadig en del danskere som bosætter sig i udlandet med deres elskede.. jeg bliver jo nok også en af dem med tiden!!

Og ang. din sidste komment vil jeg lige gør dig obs på at jeg selvfølgelig har læst det hele fra start til slut, og jeg meget kraftigt for indtryk af (udfra dine formuleringer) at du som herboende er "bange" for at de familiesammenførte tilflyttere kommer for at nasse på systemet. Som sagt, SÅ mange gange i denne tråd er dette bare ikke en mulighed, og alle der tror sådan er virkelig forkert informeret. Jeg er gift med en cubansk mand, så jeg har disse regler tæt ind på kroppen. Det er idag en del af min hverdag og for at være sammen med ham hafr jeg accepteret at leve med dem.. TILDELS.. for jeg synes at det er diskremitation af vores forhold at der skal sidde en socialrådgiver og tjekke op på ham hver 3. måned (som min mand siger, så er det jo ligesom hvis han var kommet ud af fængslet og der skulle sidde en gut og holde øje med ham). Men når jeg ser de nye tiltag for det mig helt op at køre, ikke fordi det nu vil påvirke mig yderligere (hvis det gør flytter vi til Cuba med det samme), men fordi at jeg ved at hvis jeg skulle have været familiesammenført med min mand under de nye tiltag, så havde vi aldrig fået lov at blive det i Danmark,..!!

Jeg synes at I skulle åbne jeres øjne.. og så tænke jer over hvordan det virkeligt skader jeres hverdag at nogle bliver familiesammenført til Danmark.

Jeg synes du er urimlig.

Jeg har på intet tidspunkt givet det mindste udtryk for at jeg mener at folk der bliver familiesammenført kun kommer for at nasse på systemet.

Jeg giver udtryk for at jeg mener det er godt der er nogle regler for hvem der kan bo i Danmark, det er min holdning, fordi jeg er overbevist om at det velfærdssamfund vi har i dag ikke kan bære at vi bare åbner vores grænser.

Og ja jeg har læst det link der henledes til i denne tråd og det læser vi åbenbart forskelligt. Du skal ikke både have en høj uddannelse, have erhvervserfaring mv. Jeg læser det som der er forkellige måder hvorpå du kan optjene point, dvs får lettere ved at blive fs end dem der har hverken det ene, andet, trejde eller fjerde. OG JA det kan du da synes er urefærdigt, men jeg mener stadig at der er nødt til at være nogle regler og ja de går desværre ud over enkelte mennesker, men sådan er al lovgivning. OG det har ikke noget at gøre med fremmedhad. og ja jeg synes det er fint at man skal have været i DK mere end 1 gang. JEg ville personligt også besøge et land mere end 1 gang inden jeg besluttede mig for om jeg ville bo der.

Og så vælger jeg bare at ignore din sidste kommentar.

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

Elizabeth Nuñez skriver:

Hvis nu du havde læst trådene vil du kunne se at der flere gange er blevet nævnt at tilflyttere der er familiesammenførte her til DK IKKE kan udnytte systemet.

Og ang. det med højtuddannet.. jeg kender flere der har enten været læger eller ingienøre i deres hjemland, men da de kom her har de alligevel endt med at skrubbe toiletter rene, eller have deres egen pizza restuarant..(da det bare ikke har været muligt for dem at få job til deres kvalifikátioner, Selvom vi mangler dem&nbspSå hvorfor er det lige at de familiesammenførte SKAL have en vidergående uddannelse? Er det så vigtigt at dem der gør rent eller levere pizzaen har en høj uddannelse bag sig? Jeg spørger bare for det er alligevel de skod jobs de får når de kommer hertil

Sorry men hvor er du da fyldt med had? Og hvor må andre da bare ikke have en mening der er anderledes end din? 

Nu argumentere jeg lige ligesom dig; Alle der flytter til DK skal fra starten af, når de træder over grænsen, tatoveres i panden (STORT) således vi kan se de ikke er født og opvokset i DK, så vi kan sikre at de ikke tager nogen af "de gode jobs" Fordi folk der ex. har arbejdet  som læge i et andet land og så ikke lige kan i DK, det kunne jo ikke hænge sammen med at deres uddannelse ikke indeholder de samme krav som vi stiller til danske læger, eller det faktum at man som læge på et dansk sygehus først er nødt til at kunne kommunikere på dansk for at have det nødvendige bånd til klienterne??? og at de så derfor er nødt til at tage noget sprog først? Og jo Dansk er et svært sprog at lære, men så må vi jo hellere beslutte at dansk ikke længere er vores national sprog og så have engelsk istedet, for at beholde det danske sprog er racistisk og fremmedhadsk.

Du har ret til at være ked af det over de regler der er og dem som kommer og jo du har også lov til at synes de ikke er rimlige, men jeg synes ikke du har lov til at sige at vi andre der har en anden mening end din er nogle "idioter" der ikke ved noget som helst.

Anmeld

11. november 2010

Maria-s

camsko88 skriver:

ja vi snakker netop fs. og denne mand som skulle forklare de nye regler, vælger faktisk at sige at han gerne vil have færre muslimer ind og ikke vil have noget imod at reglen kommer til at betyde færre muslimer. derved blander HAN religion ind i fs og diskriminere

Så fordi han blander det sammen, så er det ergo det det hele handler om? ok.... det vidste jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.