ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

SeptemberBaby skriver:

Kom lige til at tænke på, at der for nogle år siden blev lavet en undersøgelse, der viste, at en uforholdsmæssig stor andel af DFs vælgere var på overførselsindkomst. 

Måske handler den ekskluderende lovgivning ikke så meget om angst for det fremmede/go gammeldaws racisme... I virkeligheden er den måske bare et udtryk for: Vi vil have kagen for os selv! 

Jeg synes skisme, det er vildt at tænke på, at var jeg ikke dansker, så kunne jeg heller ikke blive det via FS. Jeg har ganske vist en universitetsuddannelse på kandidatniveau. Endda med over 10 i snit. Men mit uni er ikke på top 20 (det er der ingen i DK der er), og på grund af finanskrise og barsel, har jeg ikke haft fuld tid de seneste 2,5 år. Jeg har heller ikke 100.000 kr i rede penge, men det kunne jeg måske realisere. Men det ville ikke være umagen værd, for jeg ville jo ikke komme ind alligevel. Se, det synes jeg faktisk ville være unfair. 

Jeg er ikke god nok til dette land. Det eneste, der kvalificerer mig er, at jeg TILFÆLDIGVIS er født her. SYRET!

Ja det er sørgeligt ikke.. Og tak for der endelig var en der kunne se det fra den anden side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

ZamanogDania

qp skriver:

Det er meget muligt, at Røde Kors betaler for asylcentrene men hvem mon der betaler for deres "dagpengeydelser"? Og hvem betaler for hjemrejserne til de afviste asylansøgere? ....

OG i øvrigt var det Vanessa der undrede sig over hvordan det kunne hænge sammen, at man skulle spare og så alligevel havde sat penge af til hjemrejser til afviste asylansøgere.

Nå men det var ikke dét tråden handlede om

Når ja de får os helt vildt mange penge fra staten. hvis de fik lov til at arbejde, behøvet staten ikke betale noget. som sagt det er ikke det emnet handler om.
Hav en dejlig dag

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Hvis du læser de efterfølgende af de indlæg jeg har skrevet vil du kunne forstå hvad jeg mener men det du efterspørger

Det har jeg.. og jeg forstår det stadig ikke. Nu har jeg stillet dig direkte et spørgsmål, og dine tidligere indlæg giver altså ikke forklaring heraf..

Anmeld

11. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Ja for det kan du sgatens sige når du har fået gratis uddannelse hele dit liv.. sådan er det bare ikke de fleste steder.. flere steder i latinamerika koster det penge.. og tilmed USA skal man i nogle stater betale for en vidergående uddannelse.. faktisk skal vi ikke længere væk en SLovenien for at man selv skal betale for sin uddannelse. Og PS som sagt før så er det vel næppe det man tænker over når man forelsker sig... for så vidt jeg ved så forelsker man sig med hjertet og ikke HJERNEN..

Ja selvfølgelig gør man det. Men det spørger hvorfor det er bedre med kvalificered arbejdskarft og så skriver jeg, at det er fordi det er det som der er brug for i Danmark.

Men hvis f.eks en tyrker og dansker forelsker sig, så er det jo heller ikke kun Danmark man kan bosætte sig i. Så er Tyrkiet vel lige så godt? Hvis manden f.eks har bedre forudsætninger for at få et bedre arbejde der end i Danmark?

Anmeld

11. november 2010

Frk. Himmelblå

Elizabeth Nuñez skriver:

Ja det er sørgeligt ikke.. Og tak for der endelig var en der kunne se det fra den anden side

Ja og også bare vildt underligt. Ikke at være god nok.

Jeg synes virkelig det er krænkende at tænke på, at jeg ikke er god nok til kål og medister og kø hos lægevagten. 

Anmeld

11. november 2010

ZamanogDania

SeptemberBaby skriver:

Kom lige til at tænke på, at der for nogle år siden blev lavet en undersøgelse, der viste, at en uforholdsmæssig stor andel af DFs vælgere var på overførselsindkomst. 

Måske handler den ekskluderende lovgivning ikke så meget om angst for det fremmede/go gammeldaws racisme... I virkeligheden er den måske bare et udtryk for: Vi vil have kagen for os selv! 

Jeg synes skisme, det er vildt at tænke på, at var jeg ikke dansker, så kunne jeg heller ikke blive det via FS. Jeg har ganske vist en universitetsuddannelse på kandidatniveau. Endda med over 10 i snit. Men mit uni er ikke på top 20 (det er der ingen i DK der er), og på grund af finanskrise og barsel, har jeg ikke haft fuld tid de seneste 2,5 år. Jeg har heller ikke 100.000 kr i rede penge, men det kunne jeg måske realisere. Men det ville ikke være umagen værd, for jeg ville jo ikke komme ind alligevel. Se, det synes jeg faktisk ville være unfair. 

Jeg er ikke god nok til dette land. Det eneste, der kvalificerer mig er, at jeg TILFÆLDIGVIS er født her. SYRET!

Giver dig faktisk ret i.
Min gamle kørelærer. Jeg spurgte ham engang hvem han stemte på. Han svaret dansk Folkeparti. Så sagde han og nej jeg har ikke noget imod udlændinge, stemmer kun på den fordi man får god pension.

Anmeld

11. november 2010

Anonym

Jeg synes også at tråden meget går på hvis det f.eks er en dansker der finder en udlænding. Men faktum er jo, at de fleste fs er mellem f.eks araber (dk) og araber (udland), eller tyrker med tyrker osv.

Jeg ved ikke om de nye stamninger vil være med til at forbedre tingene eller ej. Men man kan i hvertfald tydelig se, at den politik der var før i tiden har slået fejl. Der sidder massere af indvandre eller familiesammenførte kvinder som efter 15-20 år stadigvæk ikke kan dansk. Som ikke selv kan tage til lægen eller tandlægen uden et familiemedlem som tolk.

Nu ved jeg godt, at det er mange år siden og der er kommet stemninger siden som gør, at de nu skal lærer dansk.

Jeg synes altså heller ikke, som nogle har givet udtryk for, at man behøver støtte DF for at synes at er er nogle punkter der giver menning. Man kan jo se at Socialdemokraterne f.eks også støtter op om flere af ideerne.

Anmeld

11. november 2010

qp

Elizabeth Nuñez skriver:

Det har jeg.. og jeg forstår det stadig ikke. Nu har jeg stillet dig direkte et spørgsmål, og dine tidligere indlæg giver altså ikke forklaring heraf..

Du siger du mangler forklaring på følgende som jeg nu citerer mig selv i " Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?"

Og på trods af, at jeg opfordrer dig til at gå tilbage og læse mine efterfølgende indlæg mener du ikke, at have fået svar på det. Jeg kopierer da gerne noget af det jeg tidligere har skrevet i håb om, at du vil forstå dét jeg skriver. Igen citerer jeg mig selv "

"Det ér forsvarligt fordi man stiller krav til, at mennesker det ønsker at blive danske statsborgere - krav i form af, uddannelse og arbejde... Ergo er man interesseret i, at få nogle mennesker ind i landet der kan bidrage til et velfærdssamfund.

Man sparer da penge ved at forebygge og det er jo dét man gør ved, at stille krav til de mennesker der ønsker dansk statsborgerskab og deres partnere."!

Jeg synes ikke jeg kan uddybe det på andre måder end jeg gør her og tidligere har gjort, men som skrevet tidligere er vi to så langt væk fra hinanden at en diskussion mellem os to hvad angår dette emne er lidt spild af tid

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Du siger du mangler forklaring på følgende som jeg nu citerer mig selv i " Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?"

Og på trods af, at jeg opfordrer dig til at gå tilbage og læse mine efterfølgende indlæg mener du ikke, at have fået svar på det. Jeg kopierer da gerne noget af det jeg tidligere har skrevet i håb om, at du vil forstå dét jeg skriver. Igen citerer jeg mig selv "

"Det ér forsvarligt fordi man stiller krav til, at mennesker det ønsker at blive danske statsborgere - krav i form af, uddannelse og arbejde... Ergo er man interesseret i, at få nogle mennesker ind i landet der kan bidrage til et velfærdssamfund.

Man sparer da penge ved at forebygge og det er jo dét man gør ved, at stille krav til de mennesker der ønsker dansk statsborgerskab og deres partnere."!

Jeg synes ikke jeg kan uddybe det på andre måder end jeg gør her og tidligere har gjort, men som skrevet tidligere er vi to så langt væk fra hinanden at en diskussion mellem os to hvad angår dette emne er lidt spild af tid

JA det er meget muligt du ikke orker at diskutere.. jeg tvinger dig såmænd heller ikke. Men nej, du har stadig ikke svaret hvordan du mener at det kan bidrage til velfærdsystemet at det kun er højtuddannet og rige tilflyttere der kan få lov at blive familiesammenført... Og selvom du så måske ville sige at de ville lide mindst last til systemet, ja så vil jeg svare ligesom jeg har gjort tidligere at for overhovedet at kunne få opholdstilladelse skal den herboende være forsøger + sætte penge til rådighed for staten. Alle tilflyttere jeg kender bidrager på alle måder til den danske stat.

Og som sagt tidligere hvis det blot handler om at skaffe højtuddannet til DK må man gøre mere ud af de green card løsninger. Men familiesammenføringer handler nu engang om kærlighed, og man styrer ikke om man forelsker sig í en hjerne kirug eller en skraldemand...

Anmeld

11. november 2010

angelwitch

hey allesammen

Jeg er en af dem som den nye regl vil paavirke, vi blev gift den 25 september i aar, og min mand studere her i landet, hanhar vaeret her de sidste 3 aar, paa studievisa, og mangler stadig 1 et halv aar for at faa sin bachlor.

vores situation ser lidt ja ved ikke graa ud, jeg er fortidspensionist, og syg(med psyken) og faar medicin, samt har modtaget kontathjaelp indenfor 3 aar,udover det, har jeg gaeld til SU som skal afvikles, og haenger med lidt gaeld efter RKI pga en masse bovl.

Vi har naesten skravet det gamle belob sammen, at stille som garanti, men ved bare ikke hvor vi skal finde de sidste henne.., det er sku mange penge for en studerende og en FP.

Udover det haaber vi de kigger lidt paa at min mand arbejder i landet ogsaa og er selvforsorgende med henblik paa hans udd, og han hjaalper mig saa godt han kan. men pga han skal arbejde saa meget og passe sin skole for at faa det hele til at kore rundt, har han ikke faet sin dansk kursus endnu, og han viste jo heller ikke han ville forelske sig i mig dengang, og blive her i landet.

Personlig syntes jeg det er skraemende at vores land, som skulle vaere fyld af kaerlighed osv til andre mennesker og som altid har sagt her er plads til alle, nu ser saadan paa folk udefra, syntes det er forkasteligt at vores regering kan /eller prover paa at bestemme hvem vi giver vores hjerter.

I mine ore lyder det som de siger, hvis du ikke forelsker dig i en dansker er du faktisk ikke velkommen her.

Hvad fanden bilder de sig ind!!

knuz kamilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.