angelwitch skriver:
hey allesammen
Jeg er en af dem som den nye regl vil paavirke, vi blev gift den 25 september i aar, og min mand studere her i landet, hanhar vaeret her de sidste 3 aar, paa studievisa, og mangler stadig 1 et halv aar for at faa sin bachlor.
vores situation ser lidt ja ved ikke graa ud, jeg er fortidspensionist, og syg(med psyken) og faar medicin, samt har modtaget kontathjaelp indenfor 3 aar,udover det, har jeg gaeld til SU som skal afvikles, og haenger med lidt gaeld efter RKI pga en masse bovl.
Vi har naesten skravet det gamle belob sammen, at stille som garanti, men ved bare ikke hvor vi skal finde de sidste henne.., det er sku mange penge for en studerende og en FP.
Udover det haaber vi de kigger lidt paa at min mand arbejder i landet ogsaa og er selvforsorgende med henblik paa hans udd, og han hjaalper mig saa godt han kan. men pga han skal arbejde saa meget og passe sin skole for at faa det hele til at kore rundt, har han ikke faet sin dansk kursus endnu, og han viste jo heller ikke han ville forelske sig i mig dengang, og blive her i landet.
Personlig syntes jeg det er skraemende at vores land, som skulle vaere fyld af kaerlighed osv til andre mennesker og som altid har sagt her er plads til alle, nu ser saadan paa folk udefra, syntes det er forkasteligt at vores regering kan /eller prover paa at bestemme hvem vi giver vores hjerter.
I mine ore lyder det som de siger, hvis du ikke forelsker dig i en dansker er du faktisk ikke velkommen her.
Hvad fanden bilder de sig ind!!
knuz kamilla
Jeg mener bestemt at I kan søge alligevel, for du HAR en grund til hvorfor du har modtaget kontanthjælp. Hvis man har en god grund feks. SYGDOM til at modtage kontanthjælp, så ser US bort fra det.
Og det er ikke inden for de sidste 3 år, men kun inden for det sidste 1 år. Alt sådan noget med RKI, lån osv, det er de fuldstændig ligeglade med.