ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

der står mange steder i tråden at udlæninge kommer for at få penge fra staten. det kan vel være det samme som at nasse.

men det er altså umuligt

Ja det kan vel være men jeg kan nu ikke lige se hvad det har med mig, at gøre? hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

qp

Maria-s skriver:

Sorry men hvor er du da fyldt med had? Og hvor må andre da bare ikke have en mening der er anderledes end din? 

Nu argumentere jeg lige ligesom dig; Alle der flytter til DK skal fra starten af, når de træder over grænsen, tatoveres i panden (STORT) således vi kan se de ikke er født og opvokset i DK, så vi kan sikre at de ikke tager nogen af "de gode jobs" Fordi folk der ex. har arbejdet  som læge i et andet land og så ikke lige kan i DK, det kunne jo ikke hænge sammen med at deres uddannelse ikke indeholder de samme krav som vi stiller til danske læger, eller det faktum at man som læge på et dansk sygehus først er nødt til at kunne kommunikere på dansk for at have det nødvendige bånd til klienterne??? og at de så derfor er nødt til at tage noget sprog først? Og jo Dansk er et svært sprog at lære, men så må vi jo hellere beslutte at dansk ikke længere er vores national sprog og så have engelsk istedet, for at beholde det danske sprog er racistisk og fremmedhadsk.

Du har ret til at være ked af det over de regler der er og dem som kommer og jo du har også lov til at synes de ikke er rimlige, men jeg synes ikke du har lov til at sige at vi andre der har en anden mening end din er nogle "idioter" der ikke ved noget som helst.

Anmeld

15. november 2010

N&J

Anonym skriver:

jeg er opvokset med det... Og at det så skete med hende gør det bestemt ikke bedre... 

Jeg bryder mig ikke om at de tror de skal bestemme her i landet.. At de tror de kan få i hoved og røv uden at røre en finger.. Og når det så er sagt, så er det jo ikke lige dem ALLE sammen, men flertallet desværre, og derfor mener jeg Pia gør et fantastisk stykke arbejde... 

Altså ikke for at blande mig, men du er godt klar over at gruppen af udlændinge (ALLE INDVANDRER incl. fra vestlige lande) udgør små 8% af den danske befolkning, ud af den så er omkring 300-400.000 af dem muslimer (som jeg gætter på er dem du ikke bryder dig gevaldigt meget om), det er altså ikke mange, til gengæld så hører du langt mere fra medierne om folk der har en mellemøstlig baggrund (især negativt) ikke fordi de reelt set fylder mere i samfundet, men fordi der er en meget fremmedfjends stemning i Danmark, i bund og grund stammer vi alle (altså Homo sapiens) oprindeligt fra Afrika, de af os der bor uden for afrika er efter nyeste forskning et resultat af "parring" mellem homo sapiens og Neandertaler, og er udvandret fra den første civilation i mellemøsten, så det jeg egentlig ville frem til er, at vi er indvandre - allesammen, vi er alle danske eller okey egentlig alle oprindelige afrikaner...

Vi alle alle nogle basic human rights, og den måde som regeringen og deres "fantastiske" støtteparti har valgt at udlægge det, så er nogle danskere mere rigtige end andre eller i hvert fald mere berettigede end andre - hmmm minder det mon om noget... 

Anmeld

15. november 2010

N&J

Anonym skriver:

Danskere nasser også... og en rigtig stor del af dem er mødre!!!

Der må også gerne komme opstramninger (har der vidst også været) Der er i hvert fald nogle initiativer der skal afslører uberettiget hjælp.

Men man skal stadig ikke lukke alle ind, som senere vil belaste mere end at opbygge systemet.

Så man nasser fordi man er enlig mor

Anmeld

15. november 2010

N&J

Maria-s skriver:

Nu bliver der altså heller ikke skrevet at Mor-I-Sverige synes det er urimeligt at asylansøgere får offentlig hjælp. SELVFØLGELIG skal asylansøgere have hjælp!

Jeg kan kun igen her sige mht. at "du har ondt i røven" over danskere der får kontanthjælp fordi det er let... -det har intet med debatten at gøre og ja du skriver også selv at debatten jo handler om fs. Men ja der findes "brodne kar" alle steder i alle lande. Men fordi der er en meget lille procentdel i DK der ikke ønsker at bidrage til det danske velfærdssystem, skal vi i DK så sige, jamen der skal ikke være forskel på nogen, så lad os åbne vores grænser for alle der ønsker at bo i DK? Jeg er ret sikker på at et lille land som DK da først ville kollapse og vi ville da selv skulle betale for ALT. Jeg må sige som jeg har sagt før; Vi har en økonomisk begrænset kapacitet i DK og jeg mener at dem der har "førsteret" til at modtage goder er dem som har været med til at bygge vores land til det det er idag. Så er det da super dejligt at der er rigtig mange mennesker som også gerne vil bo i DK, men vi skal også bare kunne magte det så vi ikke kollapser. Et korthus er nødt til at have flest stærke kort i bunden for at kunne bære resten af huset. Ellers kollapser det... Jeg håber du forstår min pointe

Men hvad så med de mennesker, der er født i landet og har fået børn her, har de ikke været med til at bygge landet op?? 

Jeg forstår udemærket godt at man vil forhindre tvangsægteskaber, men jeg mener ikke dette er måden at gøre det på, studier har vist at jo mere uddannelse du giver en person, jo mindre børn vil personen få, og jo mindre chance for at personen havner på en overførselsindkomst, så hvorfor ikke bruge kræfterne der hvor der faktisk er behov for det, på uddannelse, kbh kommune har valgt at cutte støtten til en fantastisk intregretions projekt, som stammer fra Berlin, og som virker, (bydelsmor). Det kunne virkelig have gjort en forskel på vores integretion, men nej, det er der ikke penge til, lad os istedet lave en lov. Når du går på gaderne i little Turkey, som området bliver kaldt i Berlin, ser du en mangfoldighed af mennesker, meget få med tørklæde (formentlig fordi de ikke føler det samme pres for konstant at skulle stå til ansvar for deres tro - dog en fortolkning fra min side) og mennesker om lærer om det tyske system, skolesystemet, lærer at håntere det offentlige, lærer om traditioner og normer i Tyskland, tager nogle kurser for at på sigt at kunne få noget arbejde. Jeg har aldrig været så begrejstrer som jeg var dernede, de havde jo løsningen, og vores daværende integretionsminster havde været dernede i 2004, 2 år før jeg var, projektet kom først igang i 2007-8 (så vidt jeg husker) og nu har man valgt at droppe den minimale støtte projektet får. Vi ønsker jo i bund og grund at integrere de mennesker der kommer udefra, så vi kan leve i et homogeniseret samfund, men det er der vi går fejl, vores måde at integrere på fungere ikke, istedet opsætter vi flere og flere love og regler for mennesker, som har ønsket et bedre liv for deres kone/mand og at give deres børn en fremtid, jeg kan godt forstå man vælger at tage sin mand/kone herop istedet for at flytte ned til et land hvor der stadig er uroligheder i dele af landet.. 

Anmeld

15. november 2010

N&J

Maria-s skriver:

hey, hey, hey... Hvad har det med debatten at gøre? Vi snakker om fs og ikke religion.

Jo det kan da godt være der er en DF'er som skulle holde sin mening for sig selv omkring religion, men det er altså ikke religion dette forhandlingsforslag handler om. Man får ikke ekstra point hvis man er kristen og minus hvis man er muslim.

Og DF er altså andet end udenrigspolitik bare lige som tilføjelse.  

Selvfølgelig er det religion det handler om, DF har bare pakket det godt ind.. 

Pik K., sagde jo dirrekte på tv sidste gang med børnefamilieydelsen at det var for at forhindre at så mange muslimer fik alt for mange børn.. så der er vist ingen tvivl om at det har noget med religion at gøre.. og igen UDDANNELSE, det er jo svaret, men så langt tænker Pia K ikke

Anmeld

15. november 2010

Anonym

A. skriver:

handler det om alle mennesker eller kun om udlægninge udenfor EU?

Kun dem UDEN for EU. De andre går efter EU regler, som min mand gør, og der er ingen problemer der.

Anmeld

15. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg føler virkelig med dig. Er selv gift med en tilflytter, så ved hvor mange regler der er og hvor meget man hele tiden skal bevise sit forhold for US.

Men jeg vil lige tilføje at på trods af at jees situation ser ganske håbløs ud (til dels pga. du er på førtidspension osv.) så har I mulighed for at blvie familiesammenført gennem EU (altså flytter til et andet EU land er periode, og derefter her tilbage). Jeg ved at dette slet ikke er optimalt, men når alt kommer til alt kan dette være den sidste løsning.

jeg krydser fingre for jer og håber virkelig på det bedste

Jeg mener bestemt at I kan søge alligevel, for du HAR en grund til hvorfor du har modtaget kontanthjælp. Hvis man har en god grund feks. SYGDOM til at modtage kontanthjælp, så ser US bort fra det.

Og det er ikke inden for de sidste 3 år, men kun inden for det sidste 1 år. Alt sådan noget med RKI, lån osv, det er de fuldstændig ligeglade med.

Anmeld

15. november 2010

Anonym

angelwitch skriver:

hey allesammen

Jeg er en af dem som den nye regl vil paavirke, vi blev gift den 25 september i aar, og min mand studere her i landet, hanhar vaeret her de sidste 3 aar, paa studievisa, og mangler stadig 1 et halv aar for at faa sin bachlor.

vores situation ser lidt ja ved ikke graa ud, jeg er fortidspensionist, og syg(med psyken) og faar medicin, samt har modtaget kontathjaelp indenfor 3 aar,udover det, har jeg gaeld til SU som skal afvikles, og haenger med lidt gaeld efter RKI pga en masse bovl.

Vi har naesten skravet det gamle belob sammen, at stille som garanti, men ved bare ikke hvor vi skal finde de sidste henne.., det er sku mange penge for en studerende og en FP.

Udover det haaber vi de kigger lidt paa at min mand arbejder i landet ogsaa og er selvforsorgende med henblik paa hans udd, og han hjaalper mig saa godt han kan. men pga han skal arbejde saa meget og passe sin skole for at faa det hele til at kore rundt, har han ikke faet sin dansk kursus endnu, og han viste jo heller ikke han ville forelske sig i mig dengang, og blive her i landet.

Personlig syntes jeg det er skraemende at vores land, som skulle vaere fyld af kaerlighed osv til andre mennesker og som altid har sagt her er plads til alle, nu ser saadan paa folk udefra, syntes det er forkasteligt at vores regering kan /eller prover paa at bestemme hvem vi giver vores hjerter.

I mine ore lyder det som de siger, hvis du ikke forelsker dig i en dansker er du faktisk ikke velkommen her.

Hvad fanden bilder de sig ind!!

knuz kamilla

Jeg mener bestemt at I kan søge alligevel, for du HAR en grund til hvorfor du har modtaget kontanthjælp. Hvis man har en god grund feks. SYGDOM til at modtage kontanthjælp, så ser US bort fra det.

Og det er ikke inden for de sidste 3 år, men kun inden for det sidste 1 år. Alt sådan noget med RKI, lån osv, det er de fuldstændig ligeglade med.

Anmeld

16. november 2010

N&J

Maria-s skriver:

Og må jeg så sige at jeg synes det er ærgeligt at du har valgt at være anonym. Jeg synes i det hele taget det er rigtig ærgeligt at der i denne debat er rigtig mange der ikke har turdet at være "sig selv". FORDI man netop får smidt i hovedet at man er racist hvis man ikke mener det samme som trådstarter. Jeg synes det er rigtig, rigtig ærgeligt at vi ikke kan have en debat hvor alle kan få lov at sige deres mening stille og roligt uden at blive svinet til...

Jeg synes titlen på debatindlægget er meget misvisende; ... Hvad synes I???" for det er jo tydeligvis ikke det der ønskes alligevel.

Rigtig trist at al udenrigspolitik i dag er så sprængfarlig at de færreste reelt tør snakke om det.

Jeg må indrømme at jeg ingen steder kan se ts kalde dig for rasist, men istedet påpeger at det at gøre forskel på mennesker baseret på uddannelse og fx. EU/ikke EU land er diskriminerende, derved kan det tolkes som om at DF faktisk kun ønsker at ramme muslimer, så er det vel rasistisk, sådan som jeg har forstået begrebet.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.