ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

det HAR faktisk en hel del med racistme at gøre.

at du så ikke tror det, det er op til dig. 

ok og at du vælger at tro det har, er så op tll dig.

Jeg synes det er utroligt at alle/ mange der har en holdning til at Danmark gerne må have regler for hvem der kommer ind i landet, er bekymret for om det danske velfærdssystem kan bære det og andre lignede punkter, skal betragtes som racistiske, fremmedhadske, fremmedfjendske eller som mennesker uden sympati for andre. Det synes jeg er sørgeligt og forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

ok og at du vælger at tro det har, er så op tll dig.

Jeg synes det er utroligt at alle/ mange der har en holdning til at Danmark gerne må have regler for hvem der kommer ind i landet, er bekymret for om det danske velfærdssystem kan bære det og andre lignede punkter, skal betragtes som racistiske, fremmedhadske, fremmedfjendske eller som mennesker uden sympati for andre. Det synes jeg er sørgeligt og forkert.

jamen at nogen må komme og andre ikke må er da dømmende og racistisk.

Anmeld

12. november 2010

Anonym

mor-til-vanessa skriver:

ja, ja, så smider vi lige racistkortet igen. Den skal altid bruges, hvis der er noget man ikke er enige i mht udlændinge politiken. Så stemmer man DF og er rasistisk! Ej hold nu op.. 

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

ja, ja, så smider vi lige racistkortet igen. Den skal altid bruges, hvis der er noget man ikke er enige i mht udlændinge politiken. Så stemmer man DF og er rasistisk! Ej hold nu op.. 

ja det kommer jo an på hvilken øjne man ser det med.

Anmeld

12. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

Det er jo så din holdning, dog synes jeg du er totalt ude på et sidespor ved at mene at jeg er racistisk og dømmende. Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet starter dette debatindlæg og skriver

Citat: "nå men ville egentlig gerne høre hvad jeres holdning til den er??? er det godt eller dårligt???"

Så ku du lige så godt skrive: Jeg er super frusteret og ked af det fordi jeg bliver ramt af den nye lovgivning og dem som ikke giver mig ret er rasister.

Jeg synes faktisk det er dig der er ret så dømmende.

Men ja vi har meget forskellige meninger om dette emne, og når du så åbentbart allevel ikke vil have andre meninger skrevet herinde end dem der giver dig ret og synes det er dybt forkasteligt og at DK's grænser burde være åbne for alle og enhver, ja så får du et smil herfra og ok, jeg må have misforstået dit indlæg så Jeg troede du gerne ville have en debat (gerne med forskellige synspunkter) op og ikke en "du er racist hvis du ikke giver mig ret"

Anmeld

12. november 2010

wamse

Anonym skriver:

Kunne det måske tænkes, at der var noget om snakken så når "racismekortet" bliver smidt så ofte som du mener?

Anmeld

12. november 2010

Maria-s

Anonym skriver:

Og må jeg så sige at jeg synes det er ærgeligt at du har valgt at være anonym. Jeg synes i det hele taget det er rigtig ærgeligt at der i denne debat er rigtig mange der ikke har turdet at være "sig selv". FORDI man netop får smidt i hovedet at man er racist hvis man ikke mener det samme som trådstarter. Jeg synes det er rigtig, rigtig ærgeligt at vi ikke kan have en debat hvor alle kan få lov at sige deres mening stille og roligt uden at blive svinet til...

Jeg synes titlen på debatindlægget er meget misvisende; ... Hvad synes I???" for det er jo tydeligvis ikke det der ønskes alligevel.

Rigtig trist at al udenrigspolitik i dag er så sprængfarlig at de færreste reelt tør snakke om det.

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Det er jo så din holdning, dog synes jeg du er totalt ude på et sidespor ved at mene at jeg er racistisk og dømmende. Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet starter dette debatindlæg og skriver

Citat: "nå men ville egentlig gerne høre hvad jeres holdning til den er??? er det godt eller dårligt???"

Så ku du lige så godt skrive: Jeg er super frusteret og ked af det fordi jeg bliver ramt af den nye lovgivning og dem som ikke giver mig ret er rasister.

Jeg synes faktisk det er dig der er ret så dømmende.

Men ja vi har meget forskellige meninger om dette emne, og når du så åbentbart allevel ikke vil have andre meninger skrevet herinde end dem der giver dig ret og synes det er dybt forkasteligt og at DK's grænser burde være åbne for alle og enhver, ja så får du et smil herfra og ok, jeg må have misforstået dit indlæg så Jeg troede du gerne ville have en debat (gerne med forskellige synspunkter) op og ikke en "du er racist hvis du ikke giver mig ret"

nu er det vist dig der er ude på et sidespor.

for det første så har jeg aldrig skrevet noget steder at DU er racistisk. jeg siger jeg synes den nye lov er racistisk. og dømmende. jeg har ALDRIG skrevet noget som henviser til at det skulle være dig. i så fald vil jeg gerne se hvor det skal stå.

for det andet så rammer den lovgivning mig faktisk ikke. så kan jo være skide ligeglad med den, men det er jeg ikke. for jeg synes den er ude i hampen.

du er så velkommen til at skrive din mening, jeg har heller aldrig sagt at du ikke må. hvis jeg har vil jeg også gerne se det.

jeg lavede det her indlæg for jeg synes det er en god debat og gerne vil hære folk meninger og holdninger, at vi så ikke er eninge er så fair nok, det er jo det en debat er til for.

men det du lige "beskylder" mig for har jeg aldrig beskyld dig for

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Og må jeg så sige at jeg synes det er ærgeligt at du har valgt at være anonym. Jeg synes i det hele taget det er rigtig ærgeligt at der i denne debat er rigtig mange der ikke har turdet at være "sig selv". FORDI man netop får smidt i hovedet at man er racist hvis man ikke mener det samme som trådstarter. Jeg synes det er rigtig, rigtig ærgeligt at vi ikke kan have en debat hvor alle kan få lov at sige deres mening stille og roligt uden at blive svinet til...

Jeg synes titlen på debatindlægget er meget misvisende; ... Hvad synes I???" for det er jo tydeligvis ikke det der ønskes alligevel.

Rigtig trist at al udenrigspolitik i dag er så sprængfarlig at de færreste reelt tør snakke om det.

altså vil gerne lige sige igen at jeg aldrig i den her debat har kaldt nogen racistisk. jeg kalder lovgivningen for racistisk og det mener jeg.

alle med en anden baggrund en dansker og som ikke er hvis er jeg sikker på vil kunne fortælle at de har oplevet noget racistisk af den ene eller anden rart i dette land, så ja derfor smider jeg racisme kortet på bordet. jeg har selv oplevet en del kan jeg fortælle, godt nok er jeg hvid, men havde en sort kæreste og har et mulat barn, så jeg ved en del om lige det punkt.

det er meget let for en hvid at sige der ikke er racisme.

igen har jeg ikke sagt det er dig der er racist.

og jo jeg vil stadig godt høre folks meninger, vi har forskellige meninger. det er det der er debatten i det. jeg bliver på ingen måde sur over folk ikke har den sammen mening som mig. jeg DEBATTERE.

Anmeld

12. november 2010

mor-til-vanessa

wamse skriver:

Kunne det måske tænkes, at der var noget om snakken så når "racismekortet" bliver smidt så ofte som du mener?

ja det er det jeg mener. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.