ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Altså ikke for at blande mig, men du er godt klar over at gruppen af udlændinge (ALLE INDVANDRER incl. fra vestlige lande) udgør små 8% af den danske befolkning, ud af den så er omkring 300-400.000 af dem muslimer (som jeg gætter på er dem du ikke bryder dig gevaldigt meget om), det er altså ikke mange, til gengæld så hører du langt mere fra medierne om folk der har en mellemøstlig baggrund (især negativt) ikke fordi de reelt set fylder mere i samfundet, men fordi der er en meget fremmedfjends stemning i Danmark, i bund og grund stammer vi alle (altså Homo sapiens) oprindeligt fra Afrika, de af os der bor uden for afrika er efter nyeste forskning et resultat af "parring" mellem homo sapiens og Neandertaler, og er udvandret fra den første civilation i mellemøsten, så det jeg egentlig ville frem til er, at vi er indvandre - allesammen, vi er alle danske eller okey egentlig alle oprindelige afrikaner...

Vi alle alle nogle basic human rights, og den måde som regeringen og deres "fantastiske" støtteparti har valgt at udlægge det, så er nogle danskere mere rigtige end andre eller i hvert fald mere berettigede end andre - hmmm minder det mon om noget... 

tænk det vidste jeg ikke engang. så lærte jeg også noget idag :-) det var skønt :-)

gad vide hvad pia siger til vi alle stammer fra afrika, så burde hun jo ikke selv være i dk  haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Selvfølgelig er det religion det handler om, DF har bare pakket det godt ind.. 

Pik K., sagde jo dirrekte på tv sidste gang med børnefamilieydelsen at det var for at forhindre at så mange muslimer fik alt for mange børn.. så der er vist ingen tvivl om at det har noget med religion at gøre.. og igen UDDANNELSE, det er jo svaret, men så langt tænker Pia K ikke

hvor er det dejligt der er andre der kan se at det er religion det handler om.

der er vel også en grund til at de muslimske lande ikke er med i eu, for så ville de jo ikke have problemer i at fåopholdstilladelse i dk

Anmeld

16. november 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Jeg må indrømme at jeg ingen steder kan se ts kalde dig for rasist, men istedet påpeger at det at gøre forskel på mennesker baseret på uddannelse og fx. EU/ikke EU land er diskriminerende, derved kan det tolkes som om at DF faktisk kun ønsker at ramme muslimer, så er det vel rasistisk, sådan som jeg har forstået begrebet.. 

tak og nej jeg kaldte hende nemlig ikke en racist. men påpejede bare at jeg synes der er meget racisme i dk. hvilket jeg tror mange vil give mig ret i

Anmeld

16. november 2010

Charlotte Wberg

N&J skriver:

Så man nasser fordi man er enlig mor

Ha ha ha, nej det er nu ikke dem... mere dem der får understøttelse som enlige, uden at være det...

Os!!! nej vi bor ikke sammen,, ikke når det er kommunen der spørg i hvert fald... -Den slags jeg tænkte på. og der er mange der gør det, og i nogen tilfælde kan jeg da godt forstå det, men det er ikke fair over for systemet. Det er dem som er alene der skal have hjælpen, midlerne er jo "begrænsede" lidt som man lære sine børn, "pengene vokser ikke på træerne" og det gør de heller ikke i det offentlige

Anmeld

16. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg bliver simpelthen nødtil at kommentere dig igen.

Som sagt er det TYDELIGT at du ikke har sat dig ind i reglerene.. de gamle regler siger at får at man kan få opholdstilladelse via familiesammenføring så skal mand:

1. skrive under på en integrationskontrakt (hvordan man skal opføre sig i DK og hvordan man skal respektere de danske værdier etc)

2. Være over 24 år

3. Råde over en bolig af 20 kvm pr person (UDEN køkken og bad.. det er ekstra) + den skal være ubegrænset leje hvis ikke det er en eje

4. du skal kunne bevise at dit forhold er ægte og ikke proforma, bl.a. ved at vedlægge private breve, mails, telefon regninger, billeder af jer to sammen ( ja det man normalt ville mene er privat)

5. skulle kunne bevise tilknytning til DK er større

6. du skal stille et rådighedsbeløb på 60000 kr ( nu bliver 100000 kr), indtil tilflytteren har fået permanent opholdstilladelse.. DISSE PENGE SKAL BL.A. BRUGES HVIS NU AT TILFLYTTEREN SKULLE HAVE ØKONOMISK HJÆLP I FORM AF LOV OM AKTIV SOCIAL POLITIK.. DVS. At de penge som I er så bange for at tilflytteren skal bruge når han kommer for at udnytte systemet altså bliver taget af de penge den HERBOENDE ægtefælle har sat til rådighed OG hvis de bliver brugt får han ikke permanent opholdstilladelse.. det kan sågar betyde at når han søge om opholdstilladelse igen (skal hvert andet år) så kan det være han ikke engang får det!!!!

7. Når han så får opholdstilladelse skal han hver 3 måned de næste 7 år til et møde hos sin socialrådgiver som TJEKKER op på hvordan det går med han INTEGRATION i DK!!!!

8. Han skal OBLIGATORISK læse dansk og bestå det såkaldte modul 5 for overhovedet at kunne få permanent opholdstilladelse til DK..

JA det er de gamle regler.... de nye er strammere endnu.. OG så har du tilmed den Flabet indstilling af hvis nogens kærlighed til hinanden skulle gå udover en lille bitte bitte smule af dine skattekroner (HVILKET DE IKKE GØR), ja så kan folk bare undvære hinanden.. sDet er i sandhed kun en meget ignorent person der kan have sådan en indstilling.. og det er fandeme sørgeligt.. ÆV siger jeg bare

Beklager, men har såvidt jeg husker ikke skrevet noget om at man bare må undvære hinanden... Det synes jeg absoult ikke man skal. Jeg siger bare at så længe de ting er opfyldt, så er det i min "bog" fint. Jeg skrev også at en mellemting af høje og lave krav var efter min overbevisning. da lave krav giver større mulighed for at udnytte vores system og høje krav rammer også de som ikke burde rammes, hvilket betyder et elskende par...

Anmeld

16. november 2010

N&J

Charlotte Wberg skriver:

Ha ha ha, nej det er nu ikke dem... mere dem der får understøttelse som enlige, uden at være det...

Os!!! nej vi bor ikke sammen,, ikke når det er kommunen der spørg i hvert fald... -Den slags jeg tænkte på. og der er mange der gør det, og i nogen tilfælde kan jeg da godt forstå det, men det er ikke fair over for systemet. Det er dem som er alene der skal have hjælpen, midlerne er jo "begrænsede" lidt som man lære sine børn, "pengene vokser ikke på træerne" og det gør de heller ikke i det offentlige

Nå, " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12371.gif" alt="" />den anden hører man bare igen og igen som enlig mor, og ærlig talt så ville jeg give afkald på alle pengene hvis jeg bare kunne have en at dele det hele med.. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Men ja, alle de fjolser der snyder systemet om det så er med det ene eller andet, er nogle klaphatte, så gør livet svært for alle andre.. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" />

Anmeld

16. november 2010

N&J

mor-til-vanessa skriver:

tænk det vidste jeg ikke engang. så lærte jeg også noget idag :-) det var skønt :-)

gad vide hvad pia siger til vi alle stammer fra afrika, så burde hun jo ikke selv være i dk  haha

Ja og så er vi en uren race, faktisk er det kun moderne afrikaner, der er en ren race.. hehehe.. Pia K, ville nok ikke helt tro på det, til tros for at oplysningen stammer fra det mest respektere tidskrift Science indenfor videnskaben i hele verden.. " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Anmeld

16. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Jeg mener bestemt at I kan søge alligevel, for du HAR en grund til hvorfor du har modtaget kontanthjælp. Hvis man har en god grund feks. SYGDOM til at modtage kontanthjælp, så ser US bort fra det.

Og det er ikke inden for de sidste 3 år, men kun inden for det sidste 1 år. Alt sådan noget med RKI, lån osv, det er de fuldstændig ligeglade med.

Nej det gør de ikke.. De forskelsbehandler ikke de forskellige ansøgninger. Man skal give meget korte og konkrete svar. Og er jo også grunden til at man ikke kan blive gift før man er 24 SELVOM det ikke er tvangsægteskab og man faktisk ønsker det helt af sig selv. Der er ikke nogen måder at finde smuthuller i disse regler, og ang. det med man ikke må have fået kontanthjælp i 1 år, så er det rigtig under de nuværende regler. Men ligeså snart de nye regler træder i kraft, så er det altså tre år de tæller tilbage. Jeg kan henvise til www.nyidanmark.dk hvor man kan følge med..

Anmeld

16. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Beklager, men har såvidt jeg husker ikke skrevet noget om at man bare må undvære hinanden... Det synes jeg absoult ikke man skal. Jeg siger bare at så længe de ting er opfyldt, så er det i min "bog" fint. Jeg skrev også at en mellemting af høje og lave krav var efter min overbevisning. da lave krav giver større mulighed for at udnytte vores system og høje krav rammer også de som ikke burde rammes, hvilket betyder et elskende par...

Jeg kunne så godt tænke mig at du uddyber hvordan de nuværende regler (eller måske mere lempelige regler) kan forårsage udnyttelse af vores system?

For I og med jeg har levet med disse regler de sidste tre år.. uden at kunne søge hjælp på hverken den ene eller den anden måde i frygt for at miste min mand eller være nødsaget til at forlade mit eget land, så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener.. derfor vil jeg gerne at du forklarer mig det??

Anmeld

16. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg kunne så godt tænke mig at du uddyber hvordan de nuværende regler (eller måske mere lempelige regler) kan forårsage udnyttelse af vores system?

For I og med jeg har levet med disse regler de sidste tre år.. uden at kunne søge hjælp på hverken den ene eller den anden måde i frygt for at miste min mand eller være nødsaget til at forlade mit eget land, så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener.. derfor vil jeg gerne at du forklarer mig det??

MAN MÅ IKKE SØGE FS HVIS MAN HAR VÆRET PÅ KONTANT HJÆLP INDEN FOR DET SIDSTE ÅR. MEN MEN MEN DER ER VISSE UNDTAGELSER FOR DEM DER MODTAGER KONTANTHJÆLP PÅ GRUND AF SYGDOM. Udlændinge styrrelsen ser bort fra dette krav hvis du er syg.

kort sagt, det må ikke være selvforskyldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.