Elizabeth Nuñez skriver:
Jeg bliver simpelthen nødtil at kommentere dig igen.
Som sagt er det TYDELIGT at du ikke har sat dig ind i reglerene.. de gamle regler siger at får at man kan få opholdstilladelse via familiesammenføring så skal mand:
1. skrive under på en integrationskontrakt (hvordan man skal opføre sig i DK og hvordan man skal respektere de danske værdier etc)
2. Være over 24 år
3. Råde over en bolig af 20 kvm pr person (UDEN køkken og bad.. det er ekstra) + den skal være ubegrænset leje hvis ikke det er en eje
4. du skal kunne bevise at dit forhold er ægte og ikke proforma, bl.a. ved at vedlægge private breve, mails, telefon regninger, billeder af jer to sammen ( ja det man normalt ville mene er privat)
5. skulle kunne bevise tilknytning til DK er større
6. du skal stille et rådighedsbeløb på 60000 kr ( nu bliver 100000 kr), indtil tilflytteren har fået permanent opholdstilladelse.. DISSE PENGE SKAL BL.A. BRUGES HVIS NU AT TILFLYTTEREN SKULLE HAVE ØKONOMISK HJÆLP I FORM AF LOV OM AKTIV SOCIAL POLITIK.. DVS. At de penge som I er så bange for at tilflytteren skal bruge når han kommer for at udnytte systemet altså bliver taget af de penge den HERBOENDE ægtefælle har sat til rådighed OG hvis de bliver brugt får han ikke permanent opholdstilladelse.. det kan sågar betyde at når han søge om opholdstilladelse igen (skal hvert andet år) så kan det være han ikke engang får det!!!!
7. Når han så får opholdstilladelse skal han hver 3 måned de næste 7 år til et møde hos sin socialrådgiver som TJEKKER op på hvordan det går med han INTEGRATION i DK!!!!
8. Han skal OBLIGATORISK læse dansk og bestå det såkaldte modul 5 for overhovedet at kunne få permanent opholdstilladelse til DK..
JA det er de gamle regler.... de nye er strammere endnu.. OG så har du tilmed den Flabet indstilling af hvis nogens kærlighed til hinanden skulle gå udover en lille bitte bitte smule af dine skattekroner (HVILKET DE IKKE GØR), ja så kan folk bare undvære hinanden.. sDet er i sandhed kun en meget ignorent person der kan have sådan en indstilling.. og det er fandeme sørgeligt.. ÆV siger jeg bare
Beklager, men har såvidt jeg husker ikke skrevet noget om at man bare må undvære hinanden... Det synes jeg absoult ikke man skal. Jeg siger bare at så længe de ting er opfyldt, så er det i min "bog" fint. Jeg skrev også at en mellemting af høje og lave krav var efter min overbevisning. da lave krav giver større mulighed for at udnytte vores system og høje krav rammer også de som ikke burde rammes, hvilket betyder et elskende par...