ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Linda skriver:

jeg må være ærlig og tilstå at jeg faktisk synes det er ok med en stramning, der er kommet mange til vores land, som kun er her for at få penge og som egentlig aldrig kommer igang med arbejde eller uddannelse, derimod tror jeg at hvis der kommer flere høktuddannede til, vil være en større chance for at få rettet op de steder der mangler højtuddannede.

ved at jeg nok får en over nakken for det, men jegstår ved min mening...

DF er ikke mit favorit parti, men de har nogle holdninger og meninger som jeg kan stå inde for...

god aften til jer alle

Hvis nu du havde læst trådene vil du kunne se at der flere gange er blevet nævnt at tilflyttere der er familiesammenførte her til DK IKKE kan udnytte systemet.

Og ang. det med højtuddannet.. jeg kender flere der har enten været læger eller ingienøre i deres hjemland, men da de kom her har de alligevel endt med at skrubbe toiletter rene, eller have deres egen pizza restuarant..(da det bare ikke har været muligt for dem at få job til deres kvalifikátioner, Selvom vi mangler dem&nbspSå hvorfor er det lige at de familiesammenførte SKAL have en vidergående uddannelse? Er det så vigtigt at dem der gør rent eller levere pizzaen har en høj uddannelse bag sig? Jeg spørger bare for det er alligevel de skod jobs de får når de kommer hertil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Anonym

man kan jo ikke bare komme til dk og sige. nå nu er jeg i danmark, nu vil jeg ikke lave noget.

den går ikke og det kan man ikke.

man kan slet ikke modtage noget hvis man ikke er dansk statsborger, og det er ikke noget man bliver.

hvem gider kæmpe 7 år for at blive dansk statsborger, for så bagefter at flade den.... det tror jeg næppe der er nogen der gør.

ja jeg er ret sikker på at asylansøger modtager penge fra staten, men de er jo også så slemme tilredt at de jo ikke kan noget. hvis man kommer fra et krigs land, så har man det altså virkelig forfærdeligt. nogen kan slet ikke holde ud til at gå i skole, fordi de har så meget angst og er nød til at blive undervist hjemme. har virkelig ikke ondt i røven over at de får hjælp fra staten. men jeg har ondt i røven at danskere bevidst får kh fordi det er let.

men nu var det jo også fs det handlede om

Det kan du tro der er. Jeg har en veninde, som er gift med en pakistaner. De sidste 5 år har han tilbragt ca. 6 mdr. om året i Pakistan, han gider ikke lære dansk (han synes det er kedeligt at gå i skole...) og han gør intet for at få et arbejde. Han har lidt sort arbejde hist og her på pizzariaer. Hun har lige opdaget at han har en familie i Pakistan (det ville andre så muligvis nok have lugtet lidt tidligere qua hans mange og lange besøg i hjemlandet) men ikke desto mindre har han da ansøgt om dansk statsborgerskab....

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Det kan du tro der er. Jeg har en veninde, som er gift med en pakistaner. De sidste 5 år har han tilbragt ca. 6 mdr. om året i Pakistan, han gider ikke lære dansk (han synes det er kedeligt at gå i skole...) og han gør intet for at få et arbejde. Han har lidt sort arbejde hist og her på pizzariaer. Hun har lige opdaget at han har en familie i Pakistan (det ville andre så muligvis nok have lugtet lidt tidligere qua hans mange og lange besøg i hjemlandet) men ikke desto mindre har han da ansøgt om dansk statsborgerskab....

MAn kan ikke være længere ude af landet end MAKS 6 måneder om året, ellers mister du din opholdstilladelse. Og ang. netop det, så SKAL han have bestået modul 5 i dansk (hvilket svare til at kunne læse, skrive og tale dansk på t godt niveau) for at kunne søge om permanent opholdstilladelse, hvilket han først kan gøre efter 7 år. Hvis han så også søger statsborgerskab skal han været i Dk minimum 9 år. Ikke have modtaget hjælp i form af aktiv social politik (kontanhjælp). Ydermere er indfødsretstesten på dansk, så for bare at kunne tage denne så skal han tale det. Så det du siger med at han har søgt det, kan jeg ikke helt forstå? For hvis det virkelig er dom du siger, så bliver han benægtet det.. men det kunne jo også være at der bare altid er to sider af samme sag.

Og ang. det med sort arbejde.. hvis det er reelt, så kan jeg måske godt forstå det ( Dette betyder ikke at jeg acceptere det), men set fra hans synspunkt, han kan ikke få økonomisk hjælp, Det er så godt som umuligt at få job for tiden, Og han som enhver anden mand, føler at han har en familie han skal forsørge, men i dette land (som jo err spækket med muligheder ikke?) er der bare ingen hjælp at hente.. han kan jo ikke bare gå ned og melde sig til jobcenter ligesom dig og mig, dette påvirker hans chancer for at få hans næste eller hans permanente opholdstilladelse.. Så hvid det måske er det eneste han kunne få??

Og med hensyn til hans mange lange besøg i hans hjemland. Set dig lige i hans situation et øjeblik. Du kommer til et land der er helt fremmed for dig, fordi du er forelsket i en mand. Du taler ikke sproget (dansk er jo heller ikke internationalt), du får af vide fra regeringen at I må svømme i jeres egen sø, og forresten skal din mand stille dig en sikkerhed på 100000 kr, bare for at du kan være her. Du SKAL læse sproget (det er jo så oss fair nok) og bestå prøverne, du skal til møde med en sagsbehandler hver 3. måned som tjekker at du gør dit for at integrere dig. Der er ikke noget job at få nogen steder, og det der er (hvor det ikke er nødvendigt at du kan sproget) er måske rengøring, HVis du er heldig. Sådan går det de næste 7 år. Ydermere, er hele den landsbefolkning til er tilflytter til meget meget MEGET skeptiske overfor  tilflytter. Folk de siger ting til dig på gaden fordi du ser anderledes ud. Flere mennesker giver dig elevator blikket, og du er her alene... Ingen familie eller venner.. Så er mit spørgsmål jo så til dig, hvis du så havde mulighed for at komme hjem tit, ville du da ikke gøre det?

Anmeld

11. november 2010

qp

De familiesammenførte udlændinge til Dk gør ikke andet end at bidrage til det  danske velfærdssystem. som der er blevet nævnt så mange gange før i tråden så kan familiesammenførte udlændinge IKKE nasse på det danske velfærdssamfund.

Og ærligt så er jeg træt af at høre, " der er altid nogen der bliver ramt".. JA det er der, både vores børn, og de gamle og de unge, for den her fantatiske regeringen skære og skære og skære.. Og nu Ja så skærper de. Og nej, det skal ikke gå udover at nogen har kærlighed til hinanden. For det er sgu en menneskeret at være sammen med den man ønsker, det er der ingen regering der skal bestemme Og JEg er ligeså meget dansk som dig og har sgu derfor ligeså meget ret til at være her med min mand. For jeg bidrager til samfundet, ligesom mine forældre altid har gjort og som min mand gør. Regering taber INTET på at der bliver familiesammenført nogle tusinde om året. det har de så fint sørget for, ved at man skal sikkerhedstille de her 100000 kr, at jeg har ene forsørgerplig over ham, og at han ikke kan få økonomisk støtte.

Så lad det gå ud over nogle andre at vi skal bevare vores velfærdsystem.. man kunne måske undre sig de i regeringen har sådan en høj løn.. måske den skulle skærpes lidT?

Jeg mener ikke, at jeg nogen steder har nævnt at de familiesammenførte nasser på det danske samfund? Måske du skulle læse mit indlæg igen

Jeg synes jo, at når man netop opstiller regler om at familiesammenførte eks. skal være under uddannelse eller have en god uddannelse for at blive en del af vores velfærdssamfund, ér det jo grundet at man ønsker, at folk der ønsker at blive danske statsborgere skal kunne bidrage og opretholde vores velfærdssamfund. Det kan jeg ikke se som andet end værende forsvarligt.

Og jeg kan sagtens forstå det med, at nogle mener det er diskriminerende - og det synes jeg da også for så vidt det ér, men set fra et samfundsøkonomisk perspektiv virker meget fornuftigt. Hvis vi skulle lukke alle ind uanset ambinitioner i livet, uddannelse eller arbejde - så ville vores velfærdsamfund ligge på et usikkert grundlag og det ville da være uforsvarligt. Sidst men ikke mindst - selvfølgelig skal vi stille krav til de indvandrere der ønsker, at blive danske statsborgere og dem de vil familiesammenføres med - andet ville være helt hen i vejret.

Anmeld

11. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

MAn kan ikke være længere ude af landet end MAKS 6 måneder om året, ellers mister du din opholdstilladelse. Og ang. netop det, så SKAL han have bestået modul 5 i dansk (hvilket svare til at kunne læse, skrive og tale dansk på t godt niveau) for at kunne søge om permanent opholdstilladelse, hvilket han først kan gøre efter 7 år. Hvis han så også søger statsborgerskab skal han været i Dk minimum 9 år. Ikke have modtaget hjælp i form af aktiv social politik (kontanhjælp). Ydermere er indfødsretstesten på dansk, så for bare at kunne tage denne så skal han tale det. Så det du siger med at han har søgt det, kan jeg ikke helt forstå? For hvis det virkelig er dom du siger, så bliver han benægtet det.. men det kunne jo også være at der bare altid er to sider af samme sag.

Og ang. det med sort arbejde.. hvis det er reelt, så kan jeg måske godt forstå det ( Dette betyder ikke at jeg acceptere det), men set fra hans synspunkt, han kan ikke få økonomisk hjælp, Det er så godt som umuligt at få job for tiden, Og han som enhver anden mand, føler at han har en familie han skal forsørge, men i dette land (som jo err spækket med muligheder ikke?) er der bare ingen hjælp at hente.. han kan jo ikke bare gå ned og melde sig til jobcenter ligesom dig og mig, dette påvirker hans chancer for at få hans næste eller hans permanente opholdstilladelse.. Så hvid det måske er det eneste han kunne få??

Og med hensyn til hans mange lange besøg i hans hjemland. Set dig lige i hans situation et øjeblik. Du kommer til et land der er helt fremmed for dig, fordi du er forelsket i en mand. Du taler ikke sproget (dansk er jo heller ikke internationalt), du får af vide fra regeringen at I må svømme i jeres egen sø, og forresten skal din mand stille dig en sikkerhed på 100000 kr, bare for at du kan være her. Du SKAL læse sproget (det er jo så oss fair nok) og bestå prøverne, du skal til møde med en sagsbehandler hver 3. måned som tjekker at du gør dit for at integrere dig. Der er ikke noget job at få nogen steder, og det der er (hvor det ikke er nødvendigt at du kan sproget) er måske rengøring, HVis du er heldig. Sådan går det de næste 7 år. Ydermere, er hele den landsbefolkning til er tilflytter til meget meget MEGET skeptiske overfor  tilflytter. Folk de siger ting til dig på gaden fordi du ser anderledes ud. Flere mennesker giver dig elevator blikket, og du er her alene... Ingen familie eller venner.. Så er mit spørgsmål jo så til dig, hvis du så havde mulighed for at komme hjem tit, ville du da ikke gøre det?

Nu kender jeg ikke reglerne særlig godt, så det vil jeg lade være med at kommentere;-) Men han endte med at få afslag.

MEN - hvis JEG flyttede til et andet land og var gift, så ville jeg ikke være væk fra min mand 6 mdr. om året (for at være sammen med min ANDEN familie i hjemlandet, vel at mærke). Jeg ville gøre, hvad jeg kunne for at lære sproget, for at kunne begå mig i samfundet og jeg ville prøve at søge et reelt job (for hvis man vil, kan man godt få et rengøringsjob eller gå med aviser - de jobs er der altså stadigvæk mange af, men de er måske ikke så eftertragtede).

I min venindes tilfælde havde han både familie og venner her i landet - så heeeeelt alene var han altså ikke.

Nu var dette også bare et eksempel på, hvordan det OGSÅ er i den virkelige verden. Jeg er udmærket klar over at der er mange, som ikke har deres base i orden om man så må sige og derfor ikke har det store overskud til at lære sproget og integrere sig. Men hvis man har en kone, som forsøger een, man har en bolig og man får serveret muligheden for at gå i skole og lære dansk, få et (måske ikke så attraktivt) job, ja så synes jeg faktisk ikke der er nogen undskyldning for ikke at gøre det. Enhver er sin egen lykkes smed, og hvis man vil have noget i denne verden, så må man knokle for det.

Anmeld

11. november 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

jeg kan selv ikke se hvordan det skal være forsvarligt over for vores velfærdssamfund.

hele den her nye ide, handler jo også om at man skal spare, hvilket så ikke giver mening i mit hoved at der bla er sat 

en ramme på 8 mio kr årligt til en styrke som sikre at afviste ansylansøger forlader landet.

så er der afsat 3,5 mio kr årligt til bekæmpelse af parallelsamfund

men vi skulle jo spare.

og jo jeg synes faktisk at hele df står for en masse fremmehad om de vil indrømme det eller ej

Det ér forsvarligt fordi man stiller krav til, at mennesker det ønsker at blive danske statsborgere - krav i form af, uddannelse og arbejde... Ergo er man interesseret i, at få nogle mennesker ind i landet der kan bidrage til et velfærdssamfund.

Man sparer da penge ved at forebygge og det er jo dét man gør ved, at stille krav til de mennesker der ønsker dansk statsborgerskab og deres partnere.

Mht. at der er afsat penge til, at asylansøgere skal forlade landet er jo fordi de afviste asylansøgere koster staten mange penge når de blot går og venter på, at komme hjem igen - det er staten der forsørger dem i den tid de er i Dk

DF fremmedhadske? Måske der er medlemmer i DF der er fremmedhadske lige som i mange andre partier men jeg synes nu ikke deres udlændingepolitik viser andet end, at de er interesserede i, at bevare det danske velfærdssamfund. Og jeg vil da liiiiiiige påpege, at jeg ikke stemmer DF idét der er rigtig mange andre områder som jeg synes er totalt uigennemtænkte.

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Jeg mener ikke, at jeg nogen steder har nævnt at de familiesammenførte nasser på det danske samfund? Måske du skulle læse mit indlæg igen

Jeg synes jo, at når man netop opstiller regler om at familiesammenførte eks. skal være under uddannelse eller have en god uddannelse for at blive en del af vores velfærdssamfund, ér det jo grundet at man ønsker, at folk der ønsker at blive danske statsborgere skal kunne bidrage og opretholde vores velfærdssamfund. Det kan jeg ikke se som andet end værende forsvarligt.

Og jeg kan sagtens forstå det med, at nogle mener det er diskriminerende - og det synes jeg da også for så vidt det ér, men set fra et samfundsøkonomisk perspektiv virker meget fornuftigt. Hvis vi skulle lukke alle ind uanset ambinitioner i livet, uddannelse eller arbejde - så ville vores velfærdsamfund ligge på et usikkert grundlag og det ville da være uforsvarligt. Sidst men ikke mindst - selvfølgelig skal vi stille krav til de indvandrere der ønsker, at blive danske statsborgere og dem de vil familiesammenføres med - andet ville være helt hen i vejret.

Så synes jeg at du skal læse overskriften igen, da dette netop omhandler familiesammenføring. Og når det så er sagt så er der kun ET krav der skal stilles til de mennesker der øsnker at blive familiesammenført, og det er om de vil have hinanden. Ligesom med alle andre danske par, så burde der kun være 2 der skal beslutte hvordan og hvorledes man ønsker et forhold, og bestemt ikke regeringen. Og NEJ det skal sgu ikke nødvendigvis være højtuddannet som for lov til at komme ind i landet for det er ikke nødvendigvis det man kigger efter når man forelsker sig.. spurgte du måske din kæreste om han havde en akademisk uddannelse, og hvis han ikke havde, ville han så blive skrottet????

Og det er sgu ikke i alle lande det er ligeså let til uddannelser som det er her i DK.. så at det er et krav at de skal være akademiske, er helt hen i vejret

Anmeld

11. november 2010

Anonym

Elizabeth Nuñez skriver:

Hvis nu du havde læst trådene vil du kunne se at der flere gange er blevet nævnt at tilflyttere der er familiesammenførte her til DK IKKE kan udnytte systemet.

Og ang. det med højtuddannet.. jeg kender flere der har enten været læger eller ingienøre i deres hjemland, men da de kom her har de alligevel endt med at skrubbe toiletter rene, eller have deres egen pizza restuarant..(da det bare ikke har været muligt for dem at få job til deres kvalifikátioner, Selvom vi mangler dem&nbspSå hvorfor er det lige at de familiesammenførte SKAL have en vidergående uddannelse? Er det så vigtigt at dem der gør rent eller levere pizzaen har en høj uddannelse bag sig? Jeg spørger bare for det er alligevel de skod jobs de får når de kommer hertil

Det er da vigtigt at de har en uddannelse så de kan forsøge sig selv og netop IKKE ender med sort arbejde i et eller andet Pizaria når de har fået deres opholdstilladelse. Det er vigtigt med en uddannelse fordi det er de kvalificerede medarbejdere vi mangler. Hvis en dansk pige bliver gift med en tyrker og han ikke har en uddannelse, ja så er chancen for at han taler engelsk ikke særlig stor (ud over turist engelsk) men i hvertfald ikke godt nok til at kunne læse en engelsk uddannelse her i landet. Så skal han starte op med at lære dansk som jo er et svært spog. Og selv om han kæmper i mange år, ja så ender rigtig mange altså i Pizarier eller lign.

Anmeld

11. november 2010

qp

Elizabeth Nuñez skriver:

Så synes jeg at du skal læse overskriften igen, da dette netop omhandler familiesammenføring. Og når det så er sagt så er der kun ET krav der skal stilles til de mennesker der øsnker at blive familiesammenført, og det er om de vil have hinanden. Ligesom med alle andre danske par, så burde der kun være 2 der skal beslutte hvordan og hvorledes man ønsker et forhold, og bestemt ikke regeringen. Og NEJ det skal sgu ikke nødvendigvis være højtuddannet som for lov til at komme ind i landet for det er ikke nødvendigvis det man kigger efter når man forelsker sig.. spurgte du måske din kæreste om han havde en akademisk uddannelse, og hvis han ikke havde, ville han så blive skrottet????

Og det er sgu ikke i alle lande det er ligeså let til uddannelser som det er her i DK.. så at det er et krav at de skal være akademiske, er helt hen i vejret

Nu er det altså dig der citerer mig for, at have sagt at udlændinge skulle nasse på det danske samfund - hvilket jeg ikke har skrevet hverken her eller andre steder. Så jeg ved ærlig talt ikke hvad det er for en overskrift du taler om, men fred være med det

Jeg synes din holdning om, at der skulle være et krav er komplet? - Ja jeg har ikke ord for det. Men udfra dét synes jeg ikke vi to har mere, at diskutere om i denne tråd da vi simpelthen er alt for langt fra hinanden

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Nu kender jeg ikke reglerne særlig godt, så det vil jeg lade være med at kommentere;-) Men han endte med at få afslag.

MEN - hvis JEG flyttede til et andet land og var gift, så ville jeg ikke være væk fra min mand 6 mdr. om året (for at være sammen med min ANDEN familie i hjemlandet, vel at mærke). Jeg ville gøre, hvad jeg kunne for at lære sproget, for at kunne begå mig i samfundet og jeg ville prøve at søge et reelt job (for hvis man vil, kan man godt få et rengøringsjob eller gå med aviser - de jobs er der altså stadigvæk mange af, men de er måske ikke så eftertragtede).

I min venindes tilfælde havde han både familie og venner her i landet - så heeeeelt alene var han altså ikke.

Nu var dette også bare et eksempel på, hvordan det OGSÅ er i den virkelige verden. Jeg er udmærket klar over at der er mange, som ikke har deres base i orden om man så må sige og derfor ikke har det store overskud til at lære sproget og integrere sig. Men hvis man har en kone, som forsøger een, man har en bolig og man får serveret muligheden for at gå i skole og lære dansk, få et (måske ikke så attraktivt) job, ja så synes jeg faktisk ikke der er nogen undskyldning for ikke at gøre det. Enhver er sin egen lykkes smed, og hvis man vil have noget i denne verden, så må man knokle for det.

Og det er skam også hvad de fleste gør. Jeg har en veninde som pt. står uden job.. men hun NÆGTER at søge om kontanthjælp, da hun ønsker sit danske statsborgerskab snart. Ydermere har hun uddannet sig dom kosmetolog, sosu-assistent. Árbejdet taler flydende dansk, har sin søn i privat skole.. og hun er foresten ikke længere sammen med sin danske mand, som foressten slog hende... Hun er sin egen lykkes smed.

Min mand har et halvt år været uden job.. og vi søgte ALT både rengøring og avis... han fik INTET.. jeg var ene forsørger for ham og jeg og vores lille pige.. Så nej det kan man nødvendigvis ikke altid styre. Idag studere han på universitetet.. Og ved du hvad jeg kan komme med mange flere historier. De FÅ der ikke gør en indsats for at integrere sig her i DK, for ikke lov til at blive her.. og sådan er det bare, så jeg er så træt af at høre at alle tilflyttere kommer og udnytter det her fantastiske system, som ikke gør en skid for dem, og vi nu skal gøre det mere umuligt. Men jeg skal fortælle jer EN ting, det er skam ikke den udenlandske ægtefælle i "straffer" ved at acceptere sådan nogle tiltag, nej det er de danske herboende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.