ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Du har da læst forkert.

De nye regler siger:

1 den herboende skal have haft mindst 2,5 års erhvervserfaring indefor de sidste 3 år

2 den herboende skal stille et rådighedsbeløb på 100000 kr. (hvilket jo så vil betyde at for de flest normale danskere, at de pga. deres kærlighed til et andet menneske vil være forgældet, i Gud ved hvor lang tid)

3 at tilflytteren skal have en akademisk uddannelse bag sig ( det ville sige at ikke engang Pia K (som jo har råbt HURRA for disse regler) kunne blive familiesammenført til Dk med de nye regler).. f akademisk uddanelse fremgår det af det skal som minimum være en bachelor.. men men men man får højere point HVIS man har gået på et at verdens top 20 universiteter (oxford osv))

4 tilknytning skal nu være LANGT større til DK end hidtil. Dvs. at tilflytteren skal have besøgt DK mere en 1 gang! (det kan jo så for manges vedkomne betyde at den man elsker skal først have invitation til DK.. det koster penge. Så skal tilflytteren have et visum, det koster også penge, så skal tilflytter have en rejseforsikring bare for at komme ind i DK), så skal tilflytter have flybilletter, det koster jo også penge, og så skal tilflytter i den tid han/hun er i Dk være forsørget af den herboende.. og det er jo så over flere omgange. SÅdan en tur kan snildt komme op at koste 25000 kr.. og det skal så være over flere omgange).

5 Så er boligforholdende skærpet.. man må IKKE bosætte sig i getto områder.. Hmm, det kan jo så for nogen være nødvendigt.. Og fordi man bor der, betyder jo så nødvendigvis heller ikke at man så er en stor farlig muslin fra mellemøsten..!!

6 den herboende må ikke have haft modtaget økonomisk støtte í form af, kontanhjælp etc. de sidste 3 år.

Og så er der jo selvfølgelig alle de andre "gode gamle" regler der samtidig også skal opfyldes.

Så konklusionen af dette må jo så være at familiesammenføring til Danmark er forbeholdt de rige og de højtúddannet.. De andre kan enten vinke farvel til deres kærlighed, eller bosætte sig et andet sted (Og hvorfor skulle man som dansker ikke selv have lov at bestemme om man vil bo i sit eget land med sin elskede? Det betyder jo nødvendigvis ikke at det er fordi man kan nasse på systemet (HVILKET MAN IKKE KAN, da man jo har sat 100000 kr til rådighed), der er jo også andre faktorer der spiller ind. F.eks. hvor kunne man godt tænke sine børn skulle vokse op. HVor kan man få et arbejde hvor man ikke nødvendigvis skal blive underbetalt. Er der former for korruption i landet osv. osv.) Og når det så er  sagt, ja så er der stadig en del danskere som bosætter sig i udlandet med deres elskede.. jeg bliver jo nok også en af dem med tiden!!

Og ang. din sidste komment vil jeg lige gør dig obs på at jeg selvfølgelig har læst det hele fra start til slut, og jeg meget kraftigt for indtryk af (udfra dine formuleringer) at du som herboende er "bange" for at de familiesammenførte tilflyttere kommer for at nasse på systemet. Som sagt, SÅ mange gange i denne tråd er dette bare ikke en mulighed, og alle der tror sådan er virkelig forkert informeret. Jeg er gift med en cubansk mand, så jeg har disse regler tæt ind på kroppen. Det er idag en del af min hverdag og for at være sammen med ham hafr jeg accepteret at leve med dem.. TILDELS.. for jeg synes at det er diskremitation af vores forhold at der skal sidde en socialrådgiver og tjekke op på ham hver 3. måned (som min mand siger, så er det jo ligesom hvis han var kommet ud af fængslet og der skulle sidde en gut og holde øje med ham). Men når jeg ser de nye tiltag for det mig helt op at køre, ikke fordi det nu vil påvirke mig yderligere (hvis det gør flytter vi til Cuba med det samme), men fordi at jeg ved at hvis jeg skulle have været familiesammenført med min mand under de nye tiltag, så havde vi aldrig fået lov at blive det i Danmark,..!!

Jeg synes at I skulle åbne jeres øjne.. og så tænke jer over hvordan det virkeligt skader jeres hverdag at nogle bliver familiesammenført til Danmark.

åhh det var dejligt at du lige træder til søde.

jamen jeg tror helt sikkert ikke at folk forstår at de ikke kan komme til at nasse på systemet. det er belvet sagt rigtig mange gange i den tråd, men jeg føler stadig ikke at det er blevet forstået... virkelig ærgeligt.

synes virkelig at det er en skam, men de nye regler. helt ude i hampen... det beskriver det egentlig godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

qp skriver:

Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?

Og ja det kan godt være, at nogle af punkterne virker uretfærdigt mht. nogle familier der gerne vil sammenføres i DK og det er da brand ærgeligt når man sidder og eks. er forelsket i en mand fra udlandet som man gerne vil bo i DK sammen med.

Men omvendt, så er vi så mange mennesker i DK og der vil altid være nogle mennesker der bliver ramt af lovgivningen på den ene eller den anden måde - netop fordi vi er et samfund der er nødt til, at have nogle regler for, at kunne hænge sammen og fungere.

Jeg synes det er ærgeligt, at man ikke kan debattere om udlændingepolitik uden at det skal blive til "jamen Danskere gør også dit og dat" - fordi man har en mening om hvorfor der skal stilles krav til indvandring er det ikke ensbetydende med, at man nødvendigvis er fremmedhadsk.

Udlændingepolitik bliver nødt til, at være beskuet fra samfundsøkonomiske øjne - for det er da dét der gør vores politikere forsvarlige overfor vores velfærdssamfund.

De familiesammenførte udlændinge til Dk gør ikke andet end at bidrage til det  danske velfærdssystem. som der er blevet nævnt så mange gange før i tråden så kan familiesammenførte udlændinge IKKE nasse på det danske velfærdssamfund.

Og ærligt så er jeg træt af at høre, " der er altid nogen der bliver ramt".. JA det er der, både vores børn, og de gamle og de unge, for den her fantatiske regeringen skære og skære og skære.. Og nu Ja så skærper de. Og nej, det skal ikke gå udover at nogen har kærlighed til hinanden. For det er sgu en menneskeret at være sammen med den man ønsker, det er der ingen regering der skal bestemme Og JEg er ligeså meget dansk som dig og har sgu derfor ligeså meget ret til at være her med min mand. For jeg bidrager til samfundet, ligesom mine forældre altid har gjort og som min mand gør. Regering taber INTET på at der bliver familiesammenført nogle tusinde om året. det har de så fint sørget for, ved at man skal sikkerhedstille de her 100000 kr, at jeg har ene forsørgerplig over ham, og at han ikke kan få økonomisk støtte.

Så lad det gå ud over nogle andre at vi skal bevare vores velfærdsystem.. man kunne måske undre sig de i regeringen har sådan en høj løn.. måske den skulle skærpes lidT?

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

mor-til-vanessa skriver:

jeg synes bare det er helt til grin der er nogen der skal bestemme, hvor meget man skal have at forsørge for.

synes de 100000 er dybt gonat og det synes jeg også de 60000 er. det er da fair at hvis de laver kriminalitet at de så selv skal betale for fængsel, men hvis de kun har opholdt tilladelse bliver de jo alligevel smidt ud, så vidt jeg forstår. så hvad den bank garanti skal bruges til forstår jeg virkelig ikke.

De bliver smidt ud med opholdstilladelse hvis de laver kriminalitet

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

De bliver smidt ud med opholdstilladelse hvis de laver kriminalitet

ja det var jeg også det jeg mente.

men var kun 99% sikker, så ville ikke skrive det.

men hvad skal den bankgaranti, så i det hele taget gøre godt for. de får ikke nogen støtte fra staten, for det er jo ægtefællen der har forsørger pligt og de bliver jo også smidt ud hvis de laver kriminalitet, så hvad skal den bruges til. forstår det ikke.... hmmmm

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

mor-til-vanessa skriver:

jeg kan selv ikke se hvordan det skal være forsvarligt over for vores velfærdssamfund.

hele den her nye ide, handler jo også om at man skal spare, hvilket så ikke giver mening i mit hoved at der bla er sat 

en ramme på 8 mio kr årligt til en styrke som sikre at afviste ansylansøger forlader landet.

så er der afsat 3,5 mio kr årligt til bekæmpelse af parallelsamfund

men vi skulle jo spare.

og jo jeg synes faktisk at hele df står for en masse fremmehad om de vil indrømme det eller ej

Lige præcis... det er sjovt at vi skal spare hele tiden.. men finde penge til at "bekæmpe tilflytningen" det kan de sgu

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Lige præcis... det er sjovt at vi skal spare hele tiden.. men finde penge til at "bekæmpe tilflytningen" det kan de sgu

ja jeg undre mig.

og forstår slet ikke hvordan man så kan sige at det ikke er fremmedhad... hmmm det er da langt væk fremmedhad. det er jo det, det hele handler om

Anmeld

11. november 2010

Silas&Mille

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg bliver simpelthen nødtil at kommentere dig igen.

Måske bare en lille side kommentar, men hvem siger det er den samme person der skriver de Anonyme indlæg ?

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

mor-til-vanessa skriver:

ja det var jeg også det jeg mente.

men var kun 99% sikker, så ville ikke skrive det.

men hvad skal den bankgaranti, så i det hele taget gøre godt for. de får ikke nogen støtte fra staten, for det er jo ægtefællen der har forsørger pligt og de bliver jo også smidt ud hvis de laver kriminalitet, så hvad skal den bruges til. forstår det ikke.... hmmmm

Jeg synes oss at bankgarantien er noget fis.. den kan jo alligevel ikke blive brugt under de omstændigheder man har fået sin opholdstilladelse på

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

MoriSverige skriver:

Måske bare en lille side kommentar, men hvem siger det er den samme person der skriver de Anonyme indlæg ?

det er det skam heller ikke.. MEN der er en der gentagne gange har at hun/han stemmer DF og er racist og søsteren blev voldtaget af en udlænding, gennem tråden. Det er hende jeg har skrevet til. Det vil du også kunne se hvis du læste dem igennem

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg synes oss at bankgarantien er noget fis.. den kan jo alligevel ikke blive brugt under de omstændigheder man har fået sin opholdstilladelse på

nej nemlig... så jeg forstår det bare ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.