ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Maria-s

Cris skriver:

Det er for meget, synes jeg. For jeg læser det her: "Har du en uddanelse? Så Velkommen til DK, hvor vi tager dine penge fra alt muligt skat, moms, og hvad ved jeg; hvor institutionerne lukker tit og tidligt, så I skal løbe som gale ud af døre fra arbejde selv om I har en deadline eller en opgave der skal sluttes; hvor du føler, at du bliver snydt, når du bestiller noget i byen, for alt er så dyrt; hvor det er mørkt i 6 måneder og vådt i 11 måneder; hvor man skal passe på med at blive syg, for der er en kæmpe venteliste og lægerne vil ikke engang give dig en alm. blodprøve indtil man næsten er ved at dø... osv osv osv osv osv... Og hvis du ikke har en uddannelse, men du elsker at arbejde hårdt, du ikke vil andet en at måske lære noget som du kunne bruge på arbejdsmarket, hvor du er ligeglad om du skal vaske lokum hver dag, for du vil bare forsøge dine familie... nej, sådan noget kan vi ikke lige, vi vil kun blive elite"...

Det er helt forkert...

Jeg ville sige, at det skulle hedde: "velkommen til DK, hvor alle får en chance, hvor folk der arbejder hård vinder respekt for de andre og hvor folk som læser eller har læst finder en trykt arbejdsmiljø. Alle der arbejder kan nyde en socialsystem, som støtter alle og man kan nyde roen, som efterhånden er så sjælend i vores verden"

Jeg ville være mere konsekvent med dem, som laver balader eller værst, som ikke laver noget. Jeg ville finde på flere straf til dem der kommer for at snyde og leve af ingenting. Dem der kommer for at leve at kriminalitet burde straffes hårdt!!!

At DK bliver "blandet" er der ikke så meget at gøre. Sådan er det i alle lande i verden nu. Der hedder globalisering og man kan ikke stoppe det! Der er også utrolige mange danskere der bor i resten af Europa, USA, Asia, Australien... Og ikke alle har en uddanelse; skulle de også komme hjem eller er vi for fine til at tænke på os selv som "udlænding"? 

Jeg håber, at I kan forstå mit point...

Beklager men jeg forstår ikke din pointe....

Du klager over du betaler for meget i Skat og alting er for dyrt? Jamen det bliver da ikke bedre hvis du stemmer Socialdemokratiet så... Så kommer du til at betale mere i Skat. Og grunden til at mange ting er dyre i DK er for at kunne betale høje lønninger til vores høje levesandard samt bl.a. for gratis sygehusvæsen, tilskud til børnepasning, børnepenge, skoler + bøger etc  Stillet lidt kantet op jeg ved det..

Og nej ifølge som jeg har læst det nye lovforslag, så behøver du ikke have en høj uddannelse for at blive fs. Du kan også istedet have haft erhvervserfaring 2½ år ud af de sidste 3 år. Og ja det er jo så bare én af de andre muligheder der er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Cris

Du klager over du betaler for meget i Skat og alting er for dyrt? Jamen det bliver da ikke bedre hvis du stemmer Socialdemokratiet så... Så kommer du til at betale mere i Skat. Og grunden til at mange ting er dyre i DK er for at kunne betale høje lønninger til vores høje levesandard samt bl.a. for gratis sygehusvæsen, tilskud til børnepasning, børnepenge, skoler + bøger etc  Stillet lidt kantet op jeg ved det..

Og nej ifølge som jeg har læst det nye lovforslag, så behøver du ikke have en høj uddannelse for at blive fs. Du kan også istedet have haft erhvervserfaring 2½ år ud af de sidste 3 år. Og ja det er jo så bare én af de andre muligheder der er...

Mit point er, at man sætter for meget pris på at højt uddannet skal komme til DK. Men DK er ikke det perfekte land, så hvorfor skulle de komme? Hvorfor skulle de betale så højt pris for alt? Ja, så kan man få noget tilbage, men måske ville mange overveje at bo i et andet sted hvor det er nemmere at bo og de kan selv vælge skolen og sådan nogle ting til børn. Der er andre lande, hvor man har det rigtigt godt en DK. Og jeg siger ikke noget negativt om DK, for jeg har en mand og to børn som er danskere. Jeg siger bare, at dette er ikke paradis og de skal ikke tro, at alle IT folk, forskere osv osv vil slås for at komme her. De har en hav af muligheder. Men måske er der andre som bare vil arbejde og kun arbejde. Butikassistenter, rengøringsfolk, børnepasser, kunstner, sportsfolk, fabrik arbejder, osv osv... De kommer, finder arbejde og laver mange timer, de betaler den skat som de skal og som der er brug for. De er måske ligeglade med mange andre ting. De vil bare arbejde. Der skal være plads til allesammen, for allesammen er dem der bygger en samfund og betaler skat. Der skal være nul tolerance med kriminalitet men plads til alt andet. For der er en del (en kæmpe del faktisk) som bare have et alm. liv.

"Du kan også istedet have haft erhvervserfaring 2½ år ud af de sidste 3 år. Og ja det er jo så bare én af de andre muligheder der er..." Problemet er, at hvis du kommer fra et land, hvor du arbejder sort, hvordan viser du, at du har erfaring????? Jeg kommer fra Spanien, hvor sådan noget er meget normalt. Du arbejder feks som kok og meget tit bliver de sort ansat og på ingen måde kan du bevise, at du har været på arbejdet i mange år...

Anmeld

11. november 2010

qp

Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?

Og ja det kan godt være, at nogle af punkterne virker uretfærdigt mht. nogle familier der gerne vil sammenføres i DK og det er da brand ærgeligt når man sidder og eks. er forelsket i en mand fra udlandet som man gerne vil bo i DK sammen med.

Men omvendt, så er vi så mange mennesker i DK og der vil altid være nogle mennesker der bliver ramt af lovgivningen på den ene eller den anden måde - netop fordi vi er et samfund der er nødt til, at have nogle regler for, at kunne hænge sammen og fungere.

Jeg synes det er ærgeligt, at man ikke kan debattere om udlændingepolitik uden at det skal blive til "jamen Danskere gør også dit og dat" - fordi man har en mening om hvorfor der skal stilles krav til indvandring er det ikke ensbetydende med, at man nødvendigvis er fremmedhadsk.

Udlændingepolitik bliver nødt til, at være beskuet fra samfundsøkonomiske øjne - for det er da dét der gør vores politikere forsvarlige overfor vores velfærdssamfund.

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Cris skriver:

Det er for meget, synes jeg. For jeg læser det her: "Har du en uddanelse? Så Velkommen til DK, hvor vi tager dine penge fra alt muligt skat, moms, og hvad ved jeg; hvor institutionerne lukker tit og tidligt, så I skal løbe som gale ud af døre fra arbejde selv om I har en deadline eller en opgave der skal sluttes; hvor du føler, at du bliver snydt, når du bestiller noget i byen, for alt er så dyrt; hvor det er mørkt i 6 måneder og vådt i 11 måneder; hvor man skal passe på med at blive syg, for der er en kæmpe venteliste og lægerne vil ikke engang give dig en alm. blodprøve indtil man næsten er ved at dø... osv osv osv osv osv... Og hvis du ikke har en uddannelse, men du elsker at arbejde hårdt, du ikke vil andet en at måske lære noget som du kunne bruge på arbejdsmarket, hvor du er ligeglad om du skal vaske lokum hver dag, for du vil bare forsøge dine familie... nej, sådan noget kan vi ikke lige, vi vil kun blive elite"...

Det er helt forkert...

Jeg ville sige, at det skulle hedde: "velkommen til DK, hvor alle får en chance, hvor folk der arbejder hård vinder respekt for de andre og hvor folk som læser eller har læst finder en trykt arbejdsmiljø. Alle der arbejder kan nyde en socialsystem, som støtter alle og man kan nyde roen, som efterhånden er så sjælend i vores verden"

Jeg ville være mere konsekvent med dem, som laver balader eller værst, som ikke laver noget. Jeg ville finde på flere straf til dem der kommer for at snyde og leve af ingenting. Dem der kommer for at leve at kriminalitet burde straffes hårdt!!!

At DK bliver "blandet" er der ikke så meget at gøre. Sådan er det i alle lande i verden nu. Der hedder globalisering og man kan ikke stoppe det! Der er også utrolige mange danskere der bor i resten af Europa, USA, Asia, Australien... Og ikke alle har en uddanelse; skulle de også komme hjem eller er vi for fine til at tænke på os selv som "udlænding"? 

Jeg håber, at I kan forstå mit point...

jeg er ening i dig med det jeg har fremhævet med rødt.

jeg synes også der skal højere staffe til folk som lave kriminalitet, men det skal gælde for ALLE ikke kun udlændinge eller tilflytter også dem som er pæredanske som heller ikke kan begå sig under loven

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Ja det har du Og der er også skrevet tilbage at ja det er netop den herboende der skal forsørge den ansøgende, derfor så ønskes det at der opfyldes nogle kriterier, således man er sikker på at ansøger også lever anstændigt. Vi kan altid diskutere om 100.000 kr så er for høj, men det er jo ikke det eneste punkt.

Det skal også siges at det der indtil videre er kommet frem er et udspil, dvs. det ikke er færdigforhandlet endnu. Det har Villy S bl.a. også været ude at sige i dag.

Af sprog der kunne give point synes jeg fx at der skulle tilføjes fx Kinesisk + Indisk. Men det kan man jo så håbe på der er nogen der kan få tilføjet

jeg synes bare det er helt til grin der er nogen der skal bestemme, hvor meget man skal have at forsørge for.

synes de 100000 er dybt gonat og det synes jeg også de 60000 er. det er da fair at hvis de laver kriminalitet at de så selv skal betale for fængsel, men hvis de kun har opholdt tilladelse bliver de jo alligevel smidt ud, så vidt jeg forstår. så hvad den bank garanti skal bruges til forstår jeg virkelig ikke.

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Når du siger udlændinge, hvad mener du så?

det som alle andre mener når de siger det. folk som oprindelig ikke er dansker, som en dansker defineres.

jeg synes personlig ikke om ordet udlænding, men skriver det så andre forstår mig

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

hey, hey, hey... Hvad har det med debatten at gøre? Vi snakker om fs og ikke religion.

Jo det kan da godt være der er en DF'er som skulle holde sin mening for sig selv omkring religion, men det er altså ikke religion dette forhandlingsforslag handler om. Man får ikke ekstra point hvis man er kristen og minus hvis man er muslim.

Og DF er altså andet end udenrigspolitik bare lige som tilføjelse.  

religion har faktisk ret meget med det her at gøre.

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

Cris skriver:

Mit point er, at man sætter for meget pris på at højt uddannet skal komme til DK. Men DK er ikke det perfekte land, så hvorfor skulle de komme? Hvorfor skulle de betale så højt pris for alt? Ja, så kan man få noget tilbage, men måske ville mange overveje at bo i et andet sted hvor det er nemmere at bo og de kan selv vælge skolen og sådan nogle ting til børn. Der er andre lande, hvor man har det rigtigt godt en DK. Og jeg siger ikke noget negativt om DK, for jeg har en mand og to børn som er danskere. Jeg siger bare, at dette er ikke paradis og de skal ikke tro, at alle IT folk, forskere osv osv vil slås for at komme her. De har en hav af muligheder. Men måske er der andre som bare vil arbejde og kun arbejde. Butikassistenter, rengøringsfolk, børnepasser, kunstner, sportsfolk, fabrik arbejder, osv osv... De kommer, finder arbejde og laver mange timer, de betaler den skat som de skal og som der er brug for. De er måske ligeglade med mange andre ting. De vil bare arbejde. Der skal være plads til allesammen, for allesammen er dem der bygger en samfund og betaler skat. Der skal være nul tolerance med kriminalitet men plads til alt andet. For der er en del (en kæmpe del faktisk) som bare have et alm. liv.

"Du kan også istedet have haft erhvervserfaring 2½ år ud af de sidste 3 år. Og ja det er jo så bare én af de andre muligheder der er..." Problemet er, at hvis du kommer fra et land, hvor du arbejder sort, hvordan viser du, at du har erfaring????? Jeg kommer fra Spanien, hvor sådan noget er meget normalt. Du arbejder feks som kok og meget tit bliver de sort ansat og på ingen måde kan du bevise, at du har været på arbejdet i mange år...

jeg forstår godt din pointe.

jeg ville personligt selv vælge : lad og sige jeg var hjerne kirug, ja så ville jeg nok vælge at finde et arbejde i evt usa, for der ville jeg virkelig tjene kassen. ja man skulle så selv betale for lægen, men mange har en rigtig god sygeforsikring, så man ikke selv skal betale. så man ville faktisk leve bedre og rigere der.

så jeg forstår godt hvad du mener, hvis jeg altså har forstået det rigtigt.

og ja lige netop, hvordan skal folk fra andre lande bevise at de evt har erhvervserfaring...

Anmeld

11. november 2010

Elizabeth Nuñez

Maria-s skriver:

Du har da læst forkert.

De nye regler siger:

1 den herboende skal have haft mindst 2,5 års erhvervserfaring indefor de sidste 3 år

2 den herboende skal stille et rådighedsbeløb på 100000 kr. (hvilket jo så vil betyde at for de flest normale danskere, at de pga. deres kærlighed til et andet menneske vil være forgældet, i Gud ved hvor lang tid)

3 at tilflytteren skal have en akademisk uddannelse bag sig ( det ville sige at ikke engang Pia K (som jo har råbt HURRA for disse regler) kunne blive familiesammenført til Dk med de nye regler).. f akademisk uddanelse fremgår det af det skal som minimum være en bachelor.. men men men man får højere point HVIS man har gået på et at verdens top 20 universiteter (oxford osv))

4 tilknytning skal nu være LANGT større til DK end hidtil. Dvs. at tilflytteren skal have besøgt DK mere en 1 gang! (det kan jo så for manges vedkomne betyde at den man elsker skal først have invitation til DK.. det koster penge. Så skal tilflytteren have et visum, det koster også penge, så skal tilflytter have en rejseforsikring bare for at komme ind i DK), så skal tilflytter have flybilletter, det koster jo også penge, og så skal tilflytter i den tid han/hun er i Dk være forsørget af den herboende.. og det er jo så over flere omgange. SÅdan en tur kan snildt komme op at koste 25000 kr.. og det skal så være over flere omgange).

5 Så er boligforholdende skærpet.. man må IKKE bosætte sig i getto områder.. Hmm, det kan jo så for nogen være nødvendigt.. Og fordi man bor der, betyder jo så nødvendigvis heller ikke at man så er en stor farlig muslin fra mellemøsten..!!

6 den herboende må ikke have haft modtaget økonomisk støtte í form af, kontanhjælp etc. de sidste 3 år.

Og så er der jo selvfølgelig alle de andre "gode gamle" regler der samtidig også skal opfyldes.

Så konklusionen af dette må jo så være at familiesammenføring til Danmark er forbeholdt de rige og de højtúddannet.. De andre kan enten vinke farvel til deres kærlighed, eller bosætte sig et andet sted (Og hvorfor skulle man som dansker ikke selv have lov at bestemme om man vil bo i sit eget land med sin elskede? Det betyder jo nødvendigvis ikke at det er fordi man kan nasse på systemet (HVILKET MAN IKKE KAN, da man jo har sat 100000 kr til rådighed), der er jo også andre faktorer der spiller ind. F.eks. hvor kunne man godt tænke sine børn skulle vokse op. HVor kan man få et arbejde hvor man ikke nødvendigvis skal blive underbetalt. Er der former for korruption i landet osv. osv.) Og når det så er  sagt, ja så er der stadig en del danskere som bosætter sig i udlandet med deres elskede.. jeg bliver jo nok også en af dem med tiden!!

Og ang. din sidste komment vil jeg lige gør dig obs på at jeg selvfølgelig har læst det hele fra start til slut, og jeg meget kraftigt for indtryk af (udfra dine formuleringer) at du som herboende er "bange" for at de familiesammenførte tilflyttere kommer for at nasse på systemet. Som sagt, SÅ mange gange i denne tråd er dette bare ikke en mulighed, og alle der tror sådan er virkelig forkert informeret. Jeg er gift med en cubansk mand, så jeg har disse regler tæt ind på kroppen. Det er idag en del af min hverdag og for at være sammen med ham hafr jeg accepteret at leve med dem.. TILDELS.. for jeg synes at det er diskremitation af vores forhold at der skal sidde en socialrådgiver og tjekke op på ham hver 3. måned (som min mand siger, så er det jo ligesom hvis han var kommet ud af fængslet og der skulle sidde en gut og holde øje med ham). Men når jeg ser de nye tiltag for det mig helt op at køre, ikke fordi det nu vil påvirke mig yderligere (hvis det gør flytter vi til Cuba med det samme), men fordi at jeg ved at hvis jeg skulle have været familiesammenført med min mand under de nye tiltag, så havde vi aldrig fået lov at blive det i Danmark,..!!

Jeg synes at I skulle åbne jeres øjne.. og så tænke jer over hvordan det virkeligt skader jeres hverdag at nogle bliver familiesammenført til Danmark.

Anmeld

11. november 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Allerførst vil jeg da sige, at jeg synes det er fint man strammer lidt op i udlændingepakken - det er vel også en måde, at bevare det danske velfærdssystem på?

Og ja det kan godt være, at nogle af punkterne virker uretfærdigt mht. nogle familier der gerne vil sammenføres i DK og det er da brand ærgeligt når man sidder og eks. er forelsket i en mand fra udlandet som man gerne vil bo i DK sammen med.

Men omvendt, så er vi så mange mennesker i DK og der vil altid være nogle mennesker der bliver ramt af lovgivningen på den ene eller den anden måde - netop fordi vi er et samfund der er nødt til, at have nogle regler for, at kunne hænge sammen og fungere.

Jeg synes det er ærgeligt, at man ikke kan debattere om udlændingepolitik uden at det skal blive til "jamen Danskere gør også dit og dat" - fordi man har en mening om hvorfor der skal stilles krav til indvandring er det ikke ensbetydende med, at man nødvendigvis er fremmedhadsk.

Udlændingepolitik bliver nødt til, at være beskuet fra samfundsøkonomiske øjne - for det er da dét der gør vores politikere forsvarlige overfor vores velfærdssamfund.

jeg kan selv ikke se hvordan det skal være forsvarligt over for vores velfærdssamfund.

hele den her nye ide, handler jo også om at man skal spare, hvilket så ikke giver mening i mit hoved at der bla er sat 

en ramme på 8 mio kr årligt til en styrke som sikre at afviste ansylansøger forlader landet.

så er der afsat 3,5 mio kr årligt til bekæmpelse af parallelsamfund

men vi skulle jo spare.

og jo jeg synes faktisk at hele df står for en masse fremmehad om de vil indrømme det eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.