ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

jeg syntes det er total latterligt, sidder og ser TV2 news hvor en repræsentant fra DF har en duel mod en fra Radk,V.
han sagde direkte at han gerne vil at der kommer færre muslimer ind i landet. Hvad sker der lige for DK?

det er jo også det det hele handler om... at der ikke skal flere muslimer ind. de prøver bare at pakke det så fint ind.

jeg vil gerne se et sted hvor der står at muslimer er dårlige mennesker. 

altså jeg bliver gal over at dk kan have sådan en holdning, eller i hver fald df

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg synes vi skal sende dem afsted med alle de uønskede udlændinge.. så kan vi se hvor tomt Dk lige pludselig ville blive

ja det synes jeg helt bestemt også.

se jeg sagde jo det ville skabe en god debat. og kedede mig meget i går

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

NÅR MAN ER FAMILESAMMENFØRT ER DET DEN HERBOENDE ÆGTE FÆLLE DER SKAL FORSØGE SIN UDLÆNDING!! IKKE DET DANSKE SYSTEM.. DVS. INGEN TILFLYTTERE DER ER FAMILIESAMMENFØRT KAN FÅ KONTANTHJÆLP OG DERAF NASSE PÅ SYSTEMET..

armen tak... 

det har jeg jo virkelig skrevet rigtig mange steder

Anmeld

10. november 2010

camsko88

mor-til-vanessa skriver:

det er jo også det det hele handler om... at der ikke skal flere muslimer ind. de prøver bare at pakke det så fint ind.

jeg vil gerne se et sted hvor der står at muslimer er dårlige mennesker. 

altså jeg bliver gal over at dk kan have sådan en holdning, eller i hver fald df

jeg er nærmest i chok over at det her får lov til at foregå i DK.
Jeg kender mange udlændinge som har god uddannelse, Både muslimer og folk med andre religioner.

Troede man havde ret til selv at vælge sin religion

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Nu bliver der altså heller ikke skrevet at Mor-I-Sverige synes det er urimeligt at asylansøgere får offentlig hjælp. SELVFØLGELIG skal asylansøgere have hjælp!

Jeg kan kun igen her sige mht. at "du har ondt i røven" over danskere der får kontanthjælp fordi det er let... -det har intet med debatten at gøre og ja du skriver også selv at debatten jo handler om fs. Men ja der findes "brodne kar" alle steder i alle lande. Men fordi der er en meget lille procentdel i DK der ikke ønsker at bidrage til det danske velfærdssystem, skal vi i DK så sige, jamen der skal ikke være forskel på nogen, så lad os åbne vores grænser for alle der ønsker at bo i DK? Jeg er ret sikker på at et lille land som DK da først ville kollapse og vi ville da selv skulle betale for ALT. Jeg må sige som jeg har sagt før; Vi har en økonomisk begrænset kapacitet i DK og jeg mener at dem der har "førsteret" til at modtage goder er dem som har været med til at bygge vores land til det det er idag. Så er det da super dejligt at der er rigtig mange mennesker som også gerne vil bo i DK, men vi skal også bare kunne magte det så vi ikke kollapser. Et korthus er nødt til at have flest stærke kort i bunden for at kunne bære resten af huset. Ellers kollapser det... Jeg håber du forstår min pointe

det er der jo netop også mange udlændinge der har

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

Jeg kender mange udlændinge som har god uddannelse, Både muslimer og folk med andre religioner.

ja det troede jeg også. for det er jo et frit land. det er i hver fald det der bliver sagt.

men altså det er frit med begrænsninger... hmmm

Anmeld

10. november 2010

Cris

Det er for meget, synes jeg. For jeg læser det her: "Har du en uddanelse? Så Velkommen til DK, hvor vi tager dine penge fra alt muligt skat, moms, og hvad ved jeg; hvor institutionerne lukker tit og tidligt, så I skal løbe som gale ud af døre fra arbejde selv om I har en deadline eller en opgave der skal sluttes; hvor du føler, at du bliver snydt, når du bestiller noget i byen, for alt er så dyrt; hvor det er mørkt i 6 måneder og vådt i 11 måneder; hvor man skal passe på med at blive syg, for der er en kæmpe venteliste og lægerne vil ikke engang give dig en alm. blodprøve indtil man næsten er ved at dø... osv osv osv osv osv... Og hvis du ikke har en uddannelse, men du elsker at arbejde hårdt, du ikke vil andet en at måske lære noget som du kunne bruge på arbejdsmarket, hvor du er ligeglad om du skal vaske lokum hver dag, for du vil bare forsøge dine familie... nej, sådan noget kan vi ikke lige, vi vil kun blive elite"...

Det er helt forkert...

Jeg ville sige, at det skulle hedde: "velkommen til DK, hvor alle får en chance, hvor folk der arbejder hård vinder respekt for de andre og hvor folk som læser eller har læst finder en trykt arbejdsmiljø. Alle der arbejder kan nyde en socialsystem, som støtter alle og man kan nyde roen, som efterhånden er så sjælend i vores verden"

Jeg ville være mere konsekvent med dem, som laver balader eller værst, som ikke laver noget. Jeg ville finde på flere straf til dem der kommer for at snyde og leve af ingenting. Dem der kommer for at leve at kriminalitet burde straffes hårdt!!!

At DK bliver "blandet" er der ikke så meget at gøre. Sådan er det i alle lande i verden nu. Der hedder globalisering og man kan ikke stoppe det! Der er også utrolige mange danskere der bor i resten af Europa, USA, Asia, Australien... Og ikke alle har en uddanelse; skulle de også komme hjem eller er vi for fine til at tænke på os selv som "udlænding"? 

Jeg håber, at I kan forstå mit point...

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

det er der jo netop også mange udlændinge der har

Når du siger udlændinge, hvad mener du så?

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

armen tak... 

det har jeg jo virkelig skrevet rigtig mange steder

Ja det har du Og der er også skrevet tilbage at ja det er netop den herboende der skal forsørge den ansøgende, derfor så ønskes det at der opfyldes nogle kriterier, således man er sikker på at ansøger også lever anstændigt. Vi kan altid diskutere om 100.000 kr så er for høj, men det er jo ikke det eneste punkt.

Det skal også siges at det der indtil videre er kommet frem er et udspil, dvs. det ikke er færdigforhandlet endnu. Det har Villy S bl.a. også været ude at sige i dag.

Af sprog der kunne give point synes jeg fx at der skulle tilføjes fx Kinesisk + Indisk. Men det kan man jo så håbe på der er nogen der kan få tilføjet

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

camsko88 skriver:

hey, hey, hey... Hvad har det med debatten at gøre? Vi snakker om fs og ikke religion.

Jo det kan da godt være der er en DF'er som skulle holde sin mening for sig selv omkring religion, men det er altså ikke religion dette forhandlingsforslag handler om. Man får ikke ekstra point hvis man er kristen og minus hvis man er muslim.

Og DF er altså andet end udenrigspolitik bare lige som tilføjelse.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.