Det er for meget, synes jeg. For jeg læser det her: "Har du en uddanelse? Så Velkommen til DK, hvor vi tager dine penge fra alt muligt skat, moms, og hvad ved jeg; hvor institutionerne lukker tit og tidligt, så I skal løbe som gale ud af døre fra arbejde selv om I har en deadline eller en opgave der skal sluttes; hvor du føler, at du bliver snydt, når du bestiller noget i byen, for alt er så dyrt; hvor det er mørkt i 6 måneder og vådt i 11 måneder; hvor man skal passe på med at blive syg, for der er en kæmpe venteliste og lægerne vil ikke engang give dig en alm. blodprøve indtil man næsten er ved at dø... osv osv osv osv osv... Og hvis du ikke har en uddannelse, men du elsker at arbejde hårdt, du ikke vil andet en at måske lære noget som du kunne bruge på arbejdsmarket, hvor du er ligeglad om du skal vaske lokum hver dag, for du vil bare forsøge dine familie... nej, sådan noget kan vi ikke lige, vi vil kun blive elite"...
Det er helt forkert...
Jeg ville sige, at det skulle hedde: "velkommen til DK, hvor alle får en chance, hvor folk der arbejder hård vinder respekt for de andre og hvor folk som læser eller har læst finder en trykt arbejdsmiljø. Alle der arbejder kan nyde en socialsystem, som støtter alle og man kan nyde roen, som efterhånden er så sjælend i vores verden"
Jeg ville være mere konsekvent med dem, som laver balader eller værst, som ikke laver noget. Jeg ville finde på flere straf til dem der kommer for at snyde og leve af ingenting. Dem der kommer for at leve at kriminalitet burde straffes hårdt!!!
At DK bliver "blandet" er der ikke så meget at gøre. Sådan er det i alle lande i verden nu. Der hedder globalisering og man kan ikke stoppe det! Der er også utrolige mange danskere der bor i resten af Europa, USA, Asia, Australien... Og ikke alle har en uddanelse; skulle de også komme hjem eller er vi for fine til at tænke på os selv som "udlænding"?
Jeg håber, at I kan forstå mit point...
Anmeld