Synes I, at det er ok man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Svei

Tutter skriver:

Jeg bygger det på, at det må være et større svigt for barnet, at der har været en far, men som pludselig ikke "gider" én mere!

Og som jeg skrev tidligere, er jeg slet ikke i tvivl om, at mit barn vil mangle en del af sig selv, men der er det mit job som mor, at støtte så godt jeg kan.. 

Men de har noget at forholde sig til....de ved noget..svigtet er et men det er jo ikke det det handler om, men barnet og dets identitet...

Hvis du vil må du gerne møde min søn eller skrive til ham....så kan du jo høre det fra donorbarnets mund...hans tanker og følelser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Becks

AA10 skriver:

Jeg vil give dig ret i at alle der ønsker børn skal ha en mulighed for og få børn, da det er en stor ting i et menneskes liv... Jeg vil slet ikke  gå ind i debatten omkring det og være alene om det for det er der så mange der er nu til dags.. så der tror jeg også man nok skulle kunne klare det.. men når man så kommer til doner, jo altså der er min holdning til det, hvor mange andre er han doner til og ved du noget om disse børn det kan jo en dag bliver din sviger søn/datter.. ved dog ikke om det bliver tjekket.. og så tænker jeg på du ved jo intet om ham, hvem er han som person og hvilke gener kan han evt vidergive ja det er bare min undren.. jeg ville personligt ikke selv vælge det men det er jo op til den enkelte.. held og lykke ihvertfald 

Donoren, om han er åben eller anonym, bliver tjekket i hoved og mås for div. ting :-)

Hvis det var det du mente?

Anmeld

26. oktober 2010

Ranarupta

Baagøe skriver:

I min optik er det ikke ok at vælge anonym donor, da barnet ALDRIG kan få noget at vide om sin biologiske far. Lauras far har aldrig kendt sin biologiske far og er knust over dette, da han føler, han mangler en del af sig selv

Om man er for ung eller ej, det må være op til den enkelte, men man har nok mere livserfaring at knytte til beslutningsgrundlaget, hvis man er 30 ift. en 20-årig

Hm, jeg tror ikke, at jeg er enig... 

Min bio-far har været i mit liv, siden jeg kom til verden, selvom mine forældre ikke var sammen.
Og for at gøre en lang historie kort, så har jeg oplevet en hel del svigt fra hans side igennem tiden, så i januar valgte jeg at cutte kontakten til ham.

Det har gjort sååå ondt at kende ham - og det gør det stadig. For jeg glemmer jo ikke, bare fordi man rydder ud i det svære. Og så har jeg vist også lagt min del mønter hos psykologen...
Utroligt mange gange har jeg tænkt, at det havde været bedre, hvis jeg aldrig havde kendt ham...

Det er jo sådan sat lidt på spidsen og jeg VED godt, at det er anderledes med anonyme donorer - og at alle ikke har en idiot-far, som jeg havde/har.

Anmeld

26. oktober 2010

AA10

Tutter skriver:

Donoren, om han er åben eller anonym, bliver tjekket i hoved og mås for div. ting :-)

Hvis det var det du mente?

ja ok så på den måde er det jo fint altså som du selv skriver du kunne jo bare knalde en tilfældigt og det må jeg give dig ret i ja der er dit valg 100 gange mere sikkert  jamen så held og lykke

Anmeld

26. oktober 2010

Ranarupta

Tutter skriver:

Vælger og få barn med donorsæd?

Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.

Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)

Kan man være for ung til og vælge donorsæd?

Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.

Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?

Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.

Hvad tænker I?

Helt firkantet og overordnet set, så synes jeg, at det er helt ok

Jeg er så spændt på at følge din historie!!

Anmeld

26. oktober 2010

Mille83

Tutter skriver:

Var det anonym donor du valgte? Eller husker jeg forkert :-)

Jeg har desværre ikke muligheden for at vælge åben. Eller jo det har jeg, men så skal jeg vælge en anden klinik, og så kan jeg ikke få den behandling jeg skal have 

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig, hvorfor har du ikke mulighed for at vælge åben på den klinik du er på nu???

Og som svar på spørgsmålet, så mener jeg da det bedste er åben donor, uden og vide for meget om det..

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Mutti2B skriver:

Ja, det er skide frustrerende. Snakkede med klinikken i dag og hun synes lige vi skulle se tiden an for nogen danner jo hcg sent. Men jeg tror ikke på at den er der. Så ingen blodprøve, jeg skal bare teste hvis mens ikke kommer.

Og i rigtig meget ligemåde til dig, søde

Øv så er ventetiden lang :-(

Håber snart der sker noget i form af en mens eller ikke (Den satser vi på)

1000 tak 

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Jbk skriver:

Men de har noget at forholde sig til....de ved noget..svigtet er et men det er jo ikke det det handler om, men barnet og dets identitet...

Hvis du vil må du gerne møde min søn eller skrive til ham....så kan du jo høre det fra donorbarnets mund...hans tanker og følelser...

Tak for tilbudet :-)

Jeg har været i kontakt med nogle donor børn i forskellige aldre, både af ano og åbne donorer.. Det var vigtigt for mig, inden jeg overhovedet tog valget om at gøre dette her alene :-)

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

AA10 skriver:

ja ok så på den måde er det jo fint altså som du selv skriver du kunne jo bare knalde en tilfældigt og det må jeg give dig ret i ja der er dit valg 100 gange mere sikkert  jamen så held og lykke

Hehe ja :-)

Og tak :-*

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Ranarupta skriver:

Helt firkantet og overordnet set, så synes jeg, at det er helt ok

Jeg er så spændt på at følge din historie!!

Tak søde..

Og ved siden af - Så er jeg helt vild med dit profil billede, kæft han er en lækkermmås med den hat på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.