Synes I, at det er ok man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.400 visninger
115 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Becks

Vælger og få barn med donorsæd?

Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.

Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)

Kan man være for ung til og vælge donorsæd?

Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.

Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?

Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Svei

Tutter skriver:

Vælger og få barn med donorsæd?

Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.

Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)

Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.

Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?

Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.

Hvad tænker I?

Jeg synes ikke det er ok over for barnet med anonym donor....man skal virkelig overveje hvad man byder sit barn ved at få det på den måde...og personligt kunne jeg aldrig drømme om det, det store ved at få et barn er og var for mig det at man er to om det, at dele glæderne og oplevelserne med barnet og altid vide der er en der holder lige så meget af det som en selv...i hvert fald har man gjort hvad man kunne ved at vælge manden til også. men det er jo også nemt for mig at sige nu...men anonym donor synes jeg på ingen måde er ok.

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

I min optik er det ikke ok at vælge anonym donor, da barnet ALDRIG kan få noget at vide om sin biologiske far. Lauras far har aldrig kendt sin biologiske far og er knust over dette, da han føler, han mangler en del af sig selv

Om man er for ung eller ej, det må være op til den enkelte, men man har nok mere livserfaring at knytte til beslutningsgrundlaget, hvis man er 30 ift. en 20-årig

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Jbk skriver:

Jeg synes ikke det er ok over for barnet med anonym donor....man skal virkelig overveje hvad man byder sit barn ved at få det på den måde...og personligt kunne jeg aldrig drømme om det, det store ved at få et barn er og var for mig det at man er to om det, at dele glæderne og oplevelserne med barnet og altid vide der er en der holder lige så meget af det som en selv...i hvert fald har man gjort hvad man kunne ved at vælge manden til også. men det er jo også nemt for mig at sige nu...men anonym donor synes jeg på ingen måde er ok.

Var det anonym donor du valgte? Eller husker jeg forkert :-)

Jeg har desværre ikke muligheden for at vælge åben. Eller jo det har jeg, men så skal jeg vælge en anden klinik, og så kan jeg ikke få den behandling jeg skal have 

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

Baagøe skriver:

I min optik er det ikke ok at vælge anonym donor, da barnet ALDRIG kan få noget at vide om sin biologiske far. Lauras far har aldrig kendt sin biologiske far og er knust over dette, da han føler, han mangler en del af sig selv

Om man er for ung eller ej, det må være op til den enkelte, men man har nok mere livserfaring at knytte til beslutningsgrundlaget, hvis man er 30 ift. en 20-årig

Præcis...så enig.

Anmeld

26. oktober 2010

SiljasMor

Jeg syns det er helt fint. Kan ikke se det skulle blive et problem for barnet. Så burde det heller ik være ok at adoptere!! Så det noget fis.. Go for it!!

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

Tutter skriver:

Var det anonym donor du valgte? Eller husker jeg forkert :-)

Jeg har desværre ikke muligheden for at vælge åben. Eller jo det har jeg, men så skal jeg vælge en anden klinik, og så kan jeg ikke få den behandling jeg skal have 

Ja, det var det og det er den største fejl jeg har gjort i mit liv..det er ikke bare en lille baby du får, det er et menneske som aldrig får chancen for at vide noget om sig selv...det vælger du at bestemme og det synes jeg virkelig man skal tænke meget meget grundigt over.

Jeg ville gøre alt for åben donor...endda finde en ven der kunne være det...alt andet end anonym, det er i min verden et direkte svigt og jeg tror du vil fortryde det.

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

SiljasMor skriver:

Jeg syns det er helt fint. Kan ikke se det skulle blive et problem for barnet. Så burde det heller ik være ok at adoptere!! Så det noget fis.. Go for it!!

Det kan du ikke sammenligne...adoptionsbørn bliver ikke lavet til adoption, men de får forældre udvalgt til dem efter...de har endda mulighed for at finde ud af deres ophav..det har donorbørn ikke og de laves kun for at tilfredsstille en mor eller et pars behov for at få et barn,.

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Baagøe skriver:

Nej det synes jeg heller ikke, men har desværre ikke andre muligheder, hvis jeg skal have den rette behandling for PCO´en..

Jeg har en bekendt, som er datter af anonym donor, hun er som sådan ikke ked af det, over hun aldrig har mødt sin bio far, for hendes mor, fandt en mand da hun var 3 år, og ham anser hun som sin far. Han valgte og adoptere hende.. Og selvom de er gået fra hinanden nu, ser hun sin "far" flere gange om ugen.

Kan håbe det samme sker for mig en dag :-)

Anmeld

26. oktober 2010

Sunflower

Jeg synes det er helt ok. Her hjemme er vi allerede blevet enige om, at hvis lægerne råder os til at bruge donorsæd, ja, så gør vi det.

Jeg tror bare man skal være opmærksom på at børn nok opfatter mere end man regner med. Derfor tror jeg man skal være åben omkring det ret tidligt. Eller simpelthen SLET ikke sige det til nogen...

Håber du forstår hvad jeg mener? Det ville jo være uheldigt hvis barnet har én illution om hvordan det hænger sammen og så af bagveje finder ud af noget andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.