Tutter skriver:
Vælger og få barn med donorsæd?
Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.
Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)
Kan man være for ung til og vælge donorsæd?
Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.
Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?
Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.
Hvad tænker I?
Jeg kan da kun være helt enig med dig..hvorfor skulle man ikke bruge donorsæd...det er da langt det letteste og frier en for en masse bavl med en far, der skal blande sig i alt.
hvis jeg selv var enlig og ikke gad mænd i mit liv, ville jeg helt klart vælge den løsning til hver en tid.
Vedr. barnet så er det vel blot et spørgsmål om, at forklare barnet, når den tid er inde, at man ikke ved hvem faderen er, fordi man ønskede sig et barn så meget, at man valgte at få lov som gave at blive gravid.
Ja man kan jo forklare hvad man vil.
Man kan også blot sige at faderen er derude i verden et sted, men at man ikke kender ham mere.
Så kan man tage en mere seriøs snak om tingene, når barne bliver ældre.

Kærligst
Sussie