Synes I, at det er ok man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Meliora

Tutter skriver:

Præcis!

Og det var den tankegang der førte mig til mit valg..

Jeg var nemlig meget splittet, da jeg dengang helst ville have åben donor. Men da jeg for nogle måneder siden fandt ud af, at jeg ikke havde "valget" så måtte det være sådan.

Men havde jeg muligheden for åben donor, så var det det jeg ville vælge, og det jeg ville håbe andre valgte...

Må man spørge hvorfor man ikke kan vælge åben donor når man får pco behandling? Det forstår jeg ik helt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

B&J

Jeg syntes det er helt okay og jeg har det sådan bedre man aldrig møder faren ind en far der svigter en hele livet det ville jeg ønske min far gjorde den gang for os men gjorde han ikke og det har været en hård kap....

jeg syntes det er så sejt og flot gået af dig

Anmeld

26. oktober 2010

SussieThyssen

Tutter skriver:

Vælger og få barn med donorsæd?

Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.

Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)

Kan man være for ung til og vælge donorsæd?

Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.

Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?

Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.

Hvad tænker I?

Jeg kan da kun være helt enig med dig..hvorfor skulle man ikke bruge donorsæd...det er da langt det letteste og frier en for en masse bavl med en far, der skal blande sig i alt.
hvis jeg selv var enlig og ikke gad mænd i mit liv, ville jeg helt klart vælge den løsning til hver en tid.

Vedr. barnet så er det vel blot et spørgsmål om, at forklare barnet, når den tid er inde, at man ikke ved hvem faderen er, fordi man ønskede sig et barn så meget, at man valgte at få lov som gave at blive gravid.
Ja man kan jo forklare hvad man vil.
Man kan også blot sige at faderen er derude i verden et sted, men at man ikke kender ham mere.
Så kan man tage en mere seriøs snak om tingene, når barne bliver ældre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

B&J skriver:

Jeg syntes det er helt okay og jeg har det sådan bedre man aldrig møder faren ind en far der svigter en hele livet det ville jeg ønske min far gjorde den gang for os men gjorde han ikke og det har været en hård kap....

jeg syntes det er så sejt og flot gået af dig

Det handler jo ikke om svigt konrtra ikke svigt,,,,der er ingen far og skal ikke være en far og barnet mangler ikke en far...men det handler om identitet og der mangler barnet i høj grad viden og afklaring.

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

Jeg kan da kun være helt enig med dig..hvorfor skulle man ikke bruge donorsæd...det er da langt det letteste og frier en for en masse bavl med en far, der skal blande sig i alt.
hvis jeg selv var enlig og ikke gad mænd i mit liv, ville jeg helt klart vælge den løsning til hver en tid.

Vedr. barnet så er det vel blot et spørgsmål om, at forklare barnet, når den tid er inde, at man ikke ved hvem faderen er, fordi man ønskede sig et barn så meget, at man valgte at få lov som gave at blive gravid.
Man kan også blot sige at faderen er derude i verden et sted, men at man ikke kender ham mere.

Kærligst
Sussie

Og så er alt godt for barnet mener du? så står det barn ikke og tænker hvem og hvad mmon jeg er kommet af...hvad er min gen-historie...

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Ja det har du ret i :-)

Vil i hvertfald altid fortælle barnet sandheden... Kender én, som ved et tilfælde fandt ud af hun er donor barn, da var hun 29... Hun havde altid fået af vide af sin mor, at hun er resultatet af et one night stand - Det er ikke ok eller fair overfor barnet synes jeg..

Anmeld

26. oktober 2010

B&J

Jbk skriver:

Det handler jo ikke om svigt konrtra ikke svigt,,,,der er ingen far og skal ikke være en far og barnet mangler ikke en far...men det handler om identitet og der mangler barnet i høj grad viden og afklaring.

ja men det må man jo forklare dem så godt man kan når de er små og forklar dem det helt når de er voksen... man må jo bare fortælle dem sandheden

Anmeld

26. oktober 2010

Mutti2B

Tutter skriver:

Hvornår skal du insemineres igen?

Og hvilken klinik tilhører du?

Jeg havde testdag (klinikkens) i søndags og den var desværre negativ . Jeg skulle ha haft mens i dag, men den er heller ikke kommet, hmmmm...!!

Så jeg regner med at det går løs igen om 14 dage. Jeg går ude på Diers klinik i Århus. De er så søde derude og jeg kan varmt anbefale dem

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

FruRafn skriver:

Må man spørge hvorfor man ikke kan vælge åben donor når man får pco behandling? Det forstår jeg ik helt...

Fordi jeg får det gjort med henvisning fra egen læge, da jeg har den sygdom.. 

Havde jeg valgt og komme ind til dem uden henvisning eller på en privat klinik havde jeg godt kunne det..

Anmeld

26. oktober 2010

Svei

B&J skriver:

ja men det må man jo forklare dem så godt man kan når de er små og forklar dem det helt når de er voksen... man må jo bare fortælle dem sandheden

Du kan da forklare nok så meget sandhed men det ændrer da INTET ved at barnet mangler en del af sig selv...det er altså noget grundlæggende for mennesker at vide eller ønske at vide hvem man kommer af...vel strengt sagt for at vide hvor man skal hen og hvem man er...'

Jeg er enig med at børn skal vide sanheden fra de spørger, men det er jo ikke problematikken....det er det at barnet aldrig vil få afklaret halvdelen af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.