Tutter skriver:
Vælger og få barn med donorsæd?
Efter en bekendt sagde til mig i dag, at det er da det værste man kan udsætte et barn for, vil jeg stille jer det spørgsmål. Hun synes jeg var det mest uansvarlige menneske på denne jord, og mit barn vil blive mobbet resten af sit liv osv osv.
Jeg synes det er ok (Ellers havde jeg ikke valgt den vej selv)
Kan man være for ung til og vælge donorsæd?
Jeg synes alle der ønsker børn, skal have muligheden for, at få dem. Om det er sammen med deres mand eller alene.
Jeg er af den tro, at man kan give sit barn en god og tryg opvækst selvom man er alene. Selvfølgelig vil der komme spørgsmål hen af vejen jo ældre barnet bliver. Og hvem siger ikke man finder kærligheden derefter, som vil elske det her barn som sin egen?
Om man vælger åben eller lukket donor, er op til den enkelte, jeg ville gerne vælge åben, men kan jeg ikke, da jeg er under PCO behandling derinde hvor jeg skal insemineres.
Hvad tænker I?
Jeg vil ikke svare på om jeg synes det er ok eller ej.
Vil bare fortælle min historie.
Min mor og far gik fra hinanden da jeg var spæd. Han er alkoholiker og flyttede hurtigt til Norge. Min mor har altid vist mig de par billeder hun havde af ham. Jeg fantaserede meget om ham, og kiggede efter ham på gaden i håb om at møde ham. Som ung lignede han Don Johnson (Miami Vice) og jeg legede derfor at det var ham der var min far, nok for at kunne sætte et ansigt bedre på.
Som 7 årig mødte jeg ham første gang, og det gav mig en enorm ro indeni. Selvom mødet var ret negativt grundet alkohol. Jeg har ialt set ham omkring 5 gange, og har nu 32 år gammel besluttet mig for ikke at have kontakt med ham mere. Pga misbruget.
Det jeg nok vil sige er at det for mig ikke da spørgsmålet om at have en anden mand som faderfigur. Jeg kunne ikke slippe tanken om hvem min far var, og først da jeg havde mødt ham kunne jeg slappe af. Jeg tror det er en meget eksistensiel ting.
Ikke nogle løftede pegefingre her. Bare min historie.