Synes I, at det er ok man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Becks

Jbk skriver:

Ja, det var det og det er den største fejl jeg har gjort i mit liv..det er ikke bare en lille baby du får, det er et menneske som aldrig får chancen for at vide noget om sig selv...det vælger du at bestemme og det synes jeg virkelig man skal tænke meget meget grundigt over.

Jeg ville gøre alt for åben donor...endda finde en ven der kunne være det...alt andet end anonym, det er i min verden et direkte svigt og jeg tror du vil fortryde det.

Jeg vil ikke fortryde mit valg... 

Men er ked af du gør det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Mutti2B

Jeg synes jo selvfølgelig at det er ok at bruge donorsæd, hvis man vælger åben donor . Men det er jo bare min mening . Tror ikke jeg ville vælge en donor, hvis jeg ikke kunne vælge en åben, for jeg kan ikke stå inde for at fratage mit barn muligheden for at se og høre om sit ophav. Jeg ved godt at jeg fratager barnet en biologisk far, men når jeg vælger en åben donor ved jeg at barnet har muligheden for et møde med donoren. Det er så mit ansvar at gøre alt for at barnet ikke får urealistiske forventninger til det møde og den mand. Men mit barn får i det mindste muligheden og behøver ikke at gå og fundere over det resten af dets liv.

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

Tutter skriver:

Nej det synes jeg heller ikke, men har desværre ikke andre muligheder, hvis jeg skal have den rette behandling for PCO´en..

Jeg har en bekendt, som er datter af anonym donor, hun er som sådan ikke ked af det, over hun aldrig har mødt sin bio far, for hendes mor, fandt en mand da hun var 3 år, og ham anser hun som sin far. Han valgte og adoptere hende.. Og selvom de er gået fra hinanden nu, ser hun sin "far" flere gange om ugen.

Kan håbe det samme sker for mig en dag :-)

Søde Becky. Jeg svarede generelt og jeg ved jo godt, hvordan du står, men du spurgte jo til vores mening

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

SiljasMor skriver:

Jeg syns det er helt fint. Kan ikke se det skulle blive et problem for barnet. Så burde det heller ik være ok at adoptere!! Så det noget fis.. Go for it!!

Synes ikke mankan samligne det med adoption, da barnet, som Eva skriver får 2 forældre (medmindre man er ene adoptant) Men det har mulighed for at finde sine bio forældre. Det har et donorbarn ikke  (hvis det er en ano donor)

Men min bekendt, har skam ikke fået mig til og tænke over det igen, om det er det rigtige. For det ved jeg det er for mig. Jeg får ikke et barn med en mand forløbig, og vil ikke være 30 før jeg får den første. :-)

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Baagøe skriver:

Søde Becky. Jeg svarede generelt og jeg ved jo godt, hvordan du står, men du spurgte jo til vores mening

I know sweety 

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

Tutter skriver:

Nej det synes jeg heller ikke, men har desværre ikke andre muligheder, hvis jeg skal have den rette behandling for PCO´en..

Jeg har en bekendt, som er datter af anonym donor, hun er som sådan ikke ked af det, over hun aldrig har mødt sin bio far, for hendes mor, fandt en mand da hun var 3 år, og ham anser hun som sin far. Han valgte og adoptere hende.. Og selvom de er gået fra hinanden nu, ser hun sin "far" flere gange om ugen.

Kan håbe det samme sker for mig en dag :-)

Og nej. Jeg synes ikke du er for ung til at blive insemineret....

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

Tutter skriver:

I know sweety 

Good Men jeg mener stadig som jeg gør

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Mutti2B skriver:

Jeg synes jo selvfølgelig at det er ok at bruge donorsæd, hvis man vælger åben donor . Men det er jo bare min mening . Tror ikke jeg ville vælge en donor, hvis jeg ikke kunne vælge en åben, for jeg kan ikke stå inde for at fratage mit barn muligheden for at se og høre om sit ophav. Jeg ved godt at jeg fratager barnet en biologisk far, men når jeg vælger en åben donor ved jeg at barnet har muligheden for et møde med donoren. Det er så mit ansvar at gøre alt for at barnet ikke får urealistiske forventninger til det møde og den mand. Men mit barn får i det mindste muligheden og behøver ikke at gå og fundere over det resten af dets liv.

Har børnene "kun" mulighed for det ene møde? eller hvordan foregår det?

Anmeld

26. oktober 2010

Becks

Baagøe skriver:

Good Men jeg mener stadig som jeg gør

Det skal der også være plads til  Verden ville være kedelig hvis alle rendte rundt og var enige 

Anmeld

26. oktober 2010

Daisy81

jeg synes det er helt ok at få barn på den måde, og jeg mener det er et meget modigt valg! 

Mange adoptivbørn vokser op uden at kende hverken den biologiske mor eller far, det må da være værre end at være donor barn. Der  har man jo sin mor, og kender derfor trods alt en del af sit ophav, det må da være bedre end ikke at kende det overhovedet! 

Selvfølgelig vil en åben doner være det bedste for barnet, det ville jeg selv vælge, men hvis valget stod mellem intet barn og barn af "lukket" donor, så ville jeg klart vælge at få barnet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.