Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Kruse90

qp skriver:

Det var jo bare et spørgsmål - jeg kender hverken dig eller din kæreste. Men come on, der må da være et utal af mennesker som er "de raske" i et forhold og gerne vil have børn der tænker på hvor nemt det ville være hvis de fandt en anden partner?  De færreste ville nok handle på det da der jo er langt fra tanke til handling.

Jeg synes det er ærgeligt at man ikke kan debattere seriøse emner som dette uden, at man skal udsættes for personlige angreb. Hvis i ikke magter, at debattere så undlad dog at skrive i denne tråd. JEG oprettede denne tråd da jeg gerne vil debattere emnet og har absolut ingen interesse i, at tråden bliver lukket - så tag jer sammen og skriv ordentligt til hinanden eller lad være med og deltag i denne debat!

og jeg vil ikke lade være med at blande mig i denne debat. Det er en debat der vedrører os barnløse på højeste plan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Kruse90

Sunflower skriver:

Jeg er faktisk en ret stille og rolig pige, men jeg finder mig bare ikke i at blive trådt på, på denne måde. Jeg troede i første omgang at debatten handlede om brugerbetaling eller ej og jeg blev derfor noget chorkeret over din holdning. Ja, vi skal alle have lov at have hver vores mening og min er så, at du burde skamme dig over din. Jeg skal nok holde mig væk fra denne debat men jeg synes bare ikke du kan være bekendt at trampe på folk der i forvejen ligger ned.

Hun kan ikke sætte sig ind i hvad vi gennemgår.
Synd at nogle mennesker ikke har den indlevelsesevne man burde have?

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Sunflower skriver:

Jeg er faktisk en ret stille og rolig pige, men jeg finder mig bare ikke i at blive trådt på, på denne måde. Jeg troede i første omgang at debatten handlede om brugerbetaling eller ej og jeg blev derfor noget chorkeret over din holdning. Ja, vi skal alle have lov at have hver vores mening og min er så, at du burde skamme dig over din. Jeg skal nok holde mig væk fra denne debat men jeg synes bare ikke du kan være bekendt at trampe på folk der i forvejen ligger ned.

Debatten handler om brugerbetaling men der er så mange faktorer der spiller ind når man taler om barnløshed og derved kan man ikke undgå at komme ind på "retten til at få børn".

At folk kan føle sig trampet ned på over en anden persons holdning kan jeg ikke forstå. Jeg taler tit og ofte med mennesker der har helt andre holdninger til livet end jeg selv har men derfor taler vi da sammen, kan smile og grine af de samme ting, rumme hinandens forskelligheder osv. Hvis jeg var din mor eller en anden tæt familiemedlem kunne jeg forstå du følte dig trampet ned, men jeg er jo en person som du slet ikke kender og derfor må jeg da sige ... hvis du føler dig trampet på må det stå for din regning for mine holdninger er ikke skabt for, at nedgøre andre mennesker.

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

qp skriver:

Debatten handler om brugerbetaling men der er så mange faktorer der spiller ind når man taler om barnløshed og derved kan man ikke undgå at komme ind på "retten til at få børn".

At folk kan føle sig trampet ned på over en anden persons holdning kan jeg ikke forstå. Jeg taler tit og ofte med mennesker der har helt andre holdninger til livet end jeg selv har men derfor taler vi da sammen, kan smile og grine af de samme ting, rumme hinandens forskelligheder osv. Hvis jeg var din mor eller en anden tæt familiemedlem kunne jeg forstå du følte dig trampet ned, men jeg er jo en person som du slet ikke kender og derfor må jeg da sige ... hvis du føler dig trampet på må det stå for din regning for mine holdninger er ikke skabt for, at nedgøre andre mennesker.

den udtalelse skal du ikke sige. Når du skriver til mig om personlige angreb

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Så velskrevet, og totalt enig. Der er nemlig evidens for, at fedme er en sygdom, der er kodet af et bestemt gen. Og at den bedste behandling er gastic bypass, både på det medmenneskelige og det samfundsøkonomiske plan.

Så, tak for dit besyv...........

Desuden mener jeg bestemt at barnløse skal tilbydes behandling via det offentlige, for jeg mener at det at få børn er en MENNESKERET. Det er en del af et menneskes basale behov, at reproducere sig. Den holdning qp lægger for dagen, er for mig meget fjern, og må bunde i en liberalistisk overbevisning, nemlig at " Enhver er sin egen lykkesmed".

Hvis du nu havde læst HELE qp's indlæg ville du vist ikke komme med en sådan udtalelse, da hun jo netop skriver, at vi skal tage hånd om de svageste i samfundet - dem der er her i forvejen...

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Baagøe skriver:

Hvis du nu havde læst HELE qp's indlæg ville du vist ikke komme med en sådan udtalelse, da hun jo netop skriver, at vi skal tage hånd om de svageste i samfundet - dem der er her i forvejen...

Tak for den Linda... Synes sgu jeg har travlt her på tasterne hehe

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Så længe man ikke hjælper de stakkels børn der allerede er født til et godt liv, så kan jeg ikek forstå man skal betale for at der kommer flere børn...er sikker på man nok skal finde pengene...det koster over 30.000kr at få passet et lille barn i et år, det skal man kunne finde når barnet er der, så kan man sikkert også finde dem til at lave et barn,,....

Well said. De 25.000 kr. det koster er jo faktisk ikke så mange penge ift. at få sit højeste ønske opfyldt.

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Kruse90 skriver:

den udtalelse skal du ikke sige. Når du skriver til mig om personlige angreb

Jeg gider ærlig talt ikke at sidde og udrede hver eneste detalje af hvad jeg har skrevet til dig MEN jeg ved, at jeg har skrevet pænt til dig - at du har opfattet det som mindre pænt kan jeg kun beklage.

Anmeld

22. oktober 2010

Pikku Myy

Hørt hørt!

Det kan ikke være en menneskeret at få børn, men en menneskeret at vi tager os bedst muligt af de individer vi allerede har i vores samfund!!

Ligesom man heller ikke bær anskaffe sig flere børn end man har råd til! (jeg tænket på børnepengene her, som efter min mening ikke skal være grunden til man bare anskaffer sig en masse børn og lader samfundet betale i form af div. Tilskud, fripladser mm.)

Interessant debat, som helt sikkert skal dele vandende....

Men vi må erkende at DK ikke har overflod af penge..... Det er tid til omlægning af budgettet!!

Jo

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem så det kan godt være at jeg gentager, men vil lige kommentere på det highlightede:

Min mand og jeg er begge studerende, og har derfor egentlig ikke råd til at få børn nu, som du formulerer det. Det betyder at vi er fuldstændig afhængige af tilskud og friplads. Jeg føler faktisk at jeg er i min gode ret til disse ydelser, og at jeg måske ligefrem gør samfundet en tjeneste ved at få mine børn på denne måde.

For det første vil det være en del dyrere for samfundet at betale min barsel efter jeg er færdig med min uddannelse end mens jeg er i gang.

For det andet vil mine jobmuligheder som nyuddannet være væsentligt forringet hvis jeg kommer ud som 30+ uden børn. Selvom de ikke må tage dette med i deres betragtninger ved jobansøgning, vil en kvinde på min alder der har levet sammen med sin mand i 7+år nok have svært ved at overbevise nogen om at hun ikke kommer til at tage en barselsorlov i løbet af de næste 3 år. Uden job vil jeg alligevel ende med at skulle modtage diverse tilskud...

Til sidst er det en økonomisk fordel for samfundet at vi får vores børn tidligt. Jo ældre vi bliver, jo større sandsynlighed er der for at vi ender med at skulle have kunstig hjælp. Og selvom der muligvis kommer egenbetaling på barnløshedsbehandlig, vil det offentlige stadig skulle betale en stor del.

Selvom vi får økonomisk hjælp fra det offentlige, er vi nødt til at spare overalt hvor der spares kan, så vi er bestemt ikke en familie der booster bruttonationalproduktet som nogle børnefamilier gør ;-)

Med venlig hilsen

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Hvad så med for tidligt fødte børn.................for dem må det vel også gælde " survival of the fittest". Der er jo også en grund til at de er født tidligt, og derfor ikke er levedygtige på egen hånd???

Men denne debat handler jo netop om dem der IKKE er kommet til verden og hvorvidt man skal have hjælp til at sætte børn i verden eller ej.

Med din kommentar og sammenligning med Darwins evolutionsteori mener du så også, at der slet ikke burde være lægehjælp, når man bliver syg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.