Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Baagøe skriver:

Jeg beklager fejlen, for jeg tog beløbet fra et andet indlæg i tråden.

Alle har ret til hjælp, men jeg mener så bare, at man skal betale selv, såfremt man ønsker hjælp

Alt forladt. Økonomien i det er også meget meget kringlet, alt efter om det er den ene eller anden form for behandling. Alt efter om det er med eller uden dækning af medicin - eller hvor meget.

Resten bliver vi vist aldrig enige om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Snefnug1984

Udfra hvad jeg læser, så er du jo selv sund og rask. Og jeg må spørge, har du aldrig overvejet, at finde en ny mand at få børn med? Tænker man aldrig den tanke når man er "den raske" i forholdet?

Undskyld mig, men hvad er da det for en kommentar at komme med???? Ja undskyld mig...

Anmeld

22. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

SpunkenJo skriver:

Ku ikke skirve det bedre selv!

- min dreng er FTF og selvom han nok kunne have klaret sig selv uden neo etc. (ingen komplikationer) så syns jeg da, man som borger med personnummer i dette land, har ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre!!

Vi skal tage os af dem som er her NU!

Jeg nævner i flæng, ældre, psykisk syge, børn......

Det er da der vi skal bruge vores kroner!!! De er her jo lissom nu!

Jeg foranledes nogen gange til at tænke:
"nyt legetøj vs. gammelt....."

Os som er barnløse og lider af infertilitet er her da også NU. Ergo skal vi da også have hjælp til behandling af vores sygdom.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Alt forladt. Økonomien i det er også meget meget kringlet, alt efter om det er den ene eller anden form for behandling. Alt efter om det er med eller uden dækning af medicin - eller hvor meget.

Resten bliver vi vist aldrig enige om.

Ja, det er meget kringlet. Har selv en veninde som kæmper med at blive gravid.

Vi kan da i det mindste blive enige om at være uenige

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Undskyld mig, men hvad f***** er det for en kommentar at komme med???? Ja undskyld mig...

Skal vi nu ikke lige bevare den gode tone og prøve at debattere sagligt? Det er jo blot hvad der gøres 

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

Puh ha jeg er godt nok en af dem der har ligget/ligger samfundet til last..... Jeg nævner i flæng:

Fået hjælp til at få tvillinger (5 forsøg på statens regning før det lykkedes)

20 dages indlæggelse med drengene efter fødslen da de var for tidligt fødte.

Psykologhjælp pga. uventet dødsfald i familien

Psykologhjælp endnu engang pga. årelang spiseforstyrrelse

Uddannelse til sygeplejerske

Og der er sku sikkert mere når jeg tænker efter....

Ved ikke hvad jeg vil med det her, andet end at sige at jeg er så ufatteligt taknemmelig for at jeg bor i et land hvor staten betaler for ovenstående ting, ellers ville jeg nok aldrig have fået mine skønne drenge, blevet kureret for min spiseforstyrrelse/være i live i dag, eller fået min uddannelse.....

Om det er retfærdigt eller ej, det ved jeg sku ikke.... Synes ikke man kan sætte det så skarpt op som det bliver gjort i den her debat. Alle lidelser og sygdomme er lige slemt for dem det rammer, ligegyldigt om det er fedme, barnløshed eller en helt tredje ting. Og alle ønsker vel når alt kommer til alt vel bare at have et godt liv med de ting der nu engang gør den enkelte lykkelig.

Anmeld

22. oktober 2010

CamillaValby

Puha

Jeg må godt nok indrømme efter at have læst alle indlæg, at jeg kunne mærke at jeg kørte i en rusjebane.

Jeg vil lige sige at jeg er også en af dem som er i behandling. Jeg fejler intet og det gør min mands kvalitet tværtimod heller ikke.

Vi kan sagtens betale ingen problemer der. Men jeg syntes godt nok at når jeg eller min mand for den sagsskyld knokler røven ud af bukserne og i perioder betaler over 50% i skat, så vil jeg sku også gerne have noget ud af det.

Jeg går meget op i at man hjælper alle svage i samfundet, selvfølgelig herunder også dem som er barnløse.

Alle de penge vi betaler i SKAT hvor ender en masse af de penge, mange steder som jeg er fuldstændig ligeglad med.

Jeg vil sku ikke støtte skrige, jeg vil da heller ikke støtte en eller anden latterlig kunstner der skal have støtte. Et kongehus som ikke siger mig en dyt, nedlæg det vi har mange flere penge. Man kunne jo blive ved.

Alle har selvfølgelig ret til deres meninger og holdninger og det skal man respekter

Men jeg syntes godt nok at der bliver skrevet nogle stødende ting i denne debat. Syntes at man liiiiige skal tænke sig en smule om før man skriver. For det rammer andre der sidder bag skærmen.

God weekend til jer alle

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

Baagøe skriver:

Skal vi nu ikke lige bevare den gode tone og prøve at debattere sagligt? Det er jo blot hvad der gøres 

Jow jow.. bemærk at der også kun var en forarget smiley - ikke en arrig

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

SolsikkeBlomst skriver:

Jow jow.. bemærk at der også kun var en forarget smiley - ikke en arrig

Det er da en overrasket smiley Det er et følsomt emne, men jeg synes debatten er i top - vi skal alle huske at prøve ikke at lade følelserne løbe af med os

Anmeld

22. oktober 2010

qp

SolsikkeBlomst skriver:

Undskyld mig, men hvad er da det for en kommentar at komme med???? Ja undskyld mig...

Du er undskyldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.