Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Faith

Fiona78 skriver:

HMMMMM jeg er så en af de svage som naturen har valgt ikke skal have børn!
Må indrømme den svider sgu lidt og gør mig lidt trist
At fordi jeg har PCO så er jeg svag...
Jeg er selv villig til at betale for at få mit barn hvis det kommer der til men den måde det er skrevet på får mig til at føle at jeg ikke har ret til et barn fordi jeg bliver en dårlig mor fordi naturen har valgt mig fra... Synes det er lidt en træls måde det er skrevet på men måske det bare er mig der opfatter det sådan fordi jeg er dybt ked af at det ikke er lykkes mig at blive gravid endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Faith

Jbk skriver:

Sikke en grim kommentar....alle børn der er født har da ret til at få den hjælp der er...men vi kan altså ikke redde børn der endnu ikke er lavet....

Enig med dig der!

Anmeld

22. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Baagøe skriver:

Well said. De 25.000 kr. det koster er jo faktisk ikke så mange penge ift. at få sit højeste ønske opfyldt.

Det koster immervæk end del mere end 25.000 kr hvis du ikke er så heldig at det lykkes i første forsøg. Langt de fleste skal igennem flere forsøg. Og ofte 3-4 forsøg - måske flere. Og så kan du jo selv prøve at regne lidt på det.

Men nej, det kan da - og skal ikke gøres op i penge, om det er værd at få børn, men det som det hele i bund og grund handler om, synes jeg, er at vi alle har ret til lige behandling uanset sygdom og baggrund for denne.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Du rammer lige en af mine kæp-heste pt, nemlig psykologhjælpen.

Jeg er sygemeldt med stress/depression og fordi jeg i juni måned fyldte 38, kan jeg ikke få en henvisning til en psykolog! Der må man nemlig ikke være ældre end 37....

Samtidig har man indført et regelsæt i forhold til sygemelding som gør at man skal til møder i tide og utide, man skal aktiveres helst 10 timer om ugen og minimum 1 time - aktiv sygemelding. Denne aktivering har, som al anden aktivering ingen sammenhæng med hvad man er sygemeldt for. Man bliver tilknyttet jobkonsulenter som skal hjælpe en så man hurtigere kan komme tilbage i job, der er regler for hvor længe man kan gå sygemeldt og hvilke tiltag der skal tages i forhold til længden på sygemeldingen..... Alt sammen noget som kunne være udemærket, hvis altså selvsamme samfund var indrettet således at jeg rent faktisk kan få hjælp til at komme ovenpå igen! Jeg synes det er såååå åndsvagt at kommunen sidder og spørger mig hvornår jeg kan arbejde igen - når jeg samtidig får at vide at jeg må klare mig selv!!! Det begriber jeg bare ikke!!

OMG! Det anede jeg slet ikke, Rikke. Jeg håber, du kommer på højkant igen inden længe, for det må da alt andet lige være ulideligt at stå i en sådan situation...

Rigtig god bering til dig

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

Det kan ikke siges mere rigtigt.
Hvor skulle i skamme jer over jeres udtalelser!

Hvorfor skal vi det?! Dette er en debat og vi debatterer alle på lige vilkår. Ingen har fremsat nogen personangreb, så jeg kan ikke se, at nogen i denne tråd har noget at skamme sig over.

Du har din holdning og vi andre har vores - det kaldes en debat. Vi fremfører hver vores argumenter for vores sag og ingen har i princippet ret

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

pokulati skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem så det kan godt være at jeg gentager, men vil lige kommentere på det highlightede:

Min mand og jeg er begge studerende, og har derfor egentlig ikke råd til at få børn nu, som du formulerer det. Det betyder at vi er fuldstændig afhængige af tilskud og friplads. Jeg føler faktisk at jeg er i min gode ret til disse ydelser, og at jeg måske ligefrem gør samfundet en tjeneste ved at få mine børn på denne måde.

For det første vil det være en del dyrere for samfundet at betale min barsel efter jeg er færdig med min uddannelse end mens jeg er i gang.

For det andet vil mine jobmuligheder som nyuddannet være væsentligt forringet hvis jeg kommer ud som 30+ uden børn. Selvom de ikke må tage dette med i deres betragtninger ved jobansøgning, vil en kvinde på min alder der har levet sammen med sin mand i 7+år nok have svært ved at overbevise nogen om at hun ikke kommer til at tage en barselsorlov i løbet af de næste 3 år. Uden job vil jeg alligevel ende med at skulle modtage diverse tilskud...

Til sidst er det en økonomisk fordel for samfundet at vi får vores børn tidligt. Jo ældre vi bliver, jo større sandsynlighed er der for at vi ender med at skulle have kunstig hjælp. Og selvom der muligvis kommer egenbetaling på barnløshedsbehandlig, vil det offentlige stadig skulle betale en stor del.

Selvom vi får økonomisk hjælp fra det offentlige, er vi nødt til at spare overalt hvor der spares kan, så vi er bestemt ikke en familie der booster bruttonationalproduktet som nogle børnefamilier gør ;-)

Med venlig hilsen

Ved at få børn under uddannelse ser jeg ikke du belaster samfundet på nogen måde. Din barsel skal jo betales et eller andet sted fra alligevel, og om din "ringe indkomst" + friplads ikke i sidste ende giver det samme som din estimerede løn - friladsen i det store regnestykke?

Det jeg mener er, at hvis man hele livet i sit budget skal være dødafhængig af børnechecken, og specielt dem som har flere børn end 2, nu ikke har råd til det mere, er der noget galt med det antal børn man har anskaffet sig......

Og at man skal belaste samfundet med at få betalt fertilitetsbehandlinger mener jeg heller ikke er en menneskeret. Har man råd til børn, har man vel også råd til at anskaffe sig dem.

Så go ide med børn under uddannelse. Det gør jeg netop selv nu, men min uddannelse er lønnet, så min arbejdsgiver er nærmest mere tilfreds med at jeg gør det under, idet lønnen der skal udbetales til mig jo så er lavere end hos de fastansatte.

Jo

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Tak for den Linda... Synes sgu jeg har travlt her på tasterne hehe

Ingen årsag - iøvrigt en vildt fed tråd. Fortsat god debat!

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det koster immervæk end del mere end 25.000 kr hvis du ikke er så heldig at det lykkes i første forsøg. Langt de fleste skal igennem flere forsøg. Og ofte 3-4 forsøg - måske flere. Og så kan du jo selv prøve at regne lidt på det.

Men nej, det kan da - og skal ikke gøres op i penge, om det er værd at få børn, men det som det hele i bund og grund handler om, synes jeg, er at vi alle har ret til lige behandling uanset sygdom og baggrund for denne.

Jeg beklager fejlen, for jeg tog beløbet fra et andet indlæg i tråden.

Alle har ret til hjælp, men jeg mener så bare, at man skal betale selv, såfremt man ønsker hjælp

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Jbk skriver:

Sikke en grim kommentar....alle børn der er født har da ret til at få den hjælp der er...men vi kan altså ikke redde børn der endnu ikke er lavet....

Ku ikke skirve det bedre selv!

- min dreng er FTF og selvom han nok kunne have klaret sig selv uden neo etc. (ingen komplikationer) så syns jeg da, man som borger med personnummer i dette land, har ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre!!

Vi skal tage os af dem som er her NU!

Jeg nævner i flæng, ældre, psykisk syge, børn......

Det er da der vi skal bruge vores kroner!!! De er her jo lissom nu!

Jeg foranledes nogen gange til at tænke:
"nyt legetøj vs. gammelt....."

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

Kruse90 skriver:

CITAT: Mennesker der ikke kan få børn på egen hånd men som ellers er sunde og raske bliver jo ikke en større udgift for samfundet hvis de ikke får hjælp til fertilitetsbehandling. Og som skrevet tidligere synes jeg, at hvis alle de barnløse der har et højt ønske om at få børn men ikke kan få dem på egen hånd, burde rette deres fokus på de børn der allerede lever i vores samfund som forældreløse og uønskede."

Nej men så kommer det sgu til at koste samfundet dyrt når du vil have at psykologhjælp skal betales på statens regning. Hvis os barnløse går psykisk ned over det!! Er det bedre?
Kan ikke forstå at du kan tillade dig at sætte det så firkantet op!

SÅ enig - Når vi går ned psykisk må vi godt få hjælp, men ikke til at få hjælp til nogle dejlige børn, som vi ikke kan få pga en SYGDOM.. men der er åbenbart en mening med, at vi så ikke skal have børn overhovedet ifølge denne debat, for "sådan er livet".. Jamen så må det jo også være "livet", at man får en psykisk lidelse..  I siger at vi skal bruge penge på at "redde" de mennesker som allerede lever, men fordi os med PCO i forvejen er SUNDE OG RASKE, ja så skal vi ikke have hjælp? Men vi er jo ikke RASKE - Hvad så hvis jeg som SUND OG RASK går psykisk ned - så må jeg godt få hjælp? Fatter ik helt pointerne.. en sygdom er sgu en sygdom og jeg synes ikke der burde være forskel på hjælp om man så fejler det ene eller det andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.