Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

MM1987

Jeg har ikke læst alle siderne igennem, men vil nu alligevel give mit med.

Jeg har ogå skrevet dette i et andet indlæg, men nu får i den altså også her...

Jeg synes det er ærgeligt at man sammenligner ønsket om et barn med ønsket om en ny bil. For det kan ikke sammenlignes. Da det ikke kun er et ønske om et barn men en drift der ligger i os, og heldigvis da det er nødvendigt at vi reproducere os selv. 

Det er svært at tale om de følelsesmæssige argumenter i denne sag, da det ikke vil være muligt at blive enige. Vi har alle forskellige udgangspunkter for at mene noget om denne sag, og nogen (som mig selv) er meget følelsesmæssigt påvirket.

Derfor er det måske nemmere at snakke om økonomi, da det også er argumentet for at stoppe den offentlige betaling. 

Der bliver der født 8-10% "reagensglas"-børn, og derfor er det en betragtelig del af en årgang - og da årgangene ikke er for store ville det være ærgeligt at "miste" nogen børn. 

Hvis man kigger på andre lande hvor der er indført bruger betaling så falder antal at "reagensglas børn" mere end forventet. I Tyskland reducerede det tallet med 50%.

Undersøgelser viser også at de børn der bliver til ved hjælp af fertilitetsbehandling betaler deres egen udgift ind igen med 8 gange, så besparelsen vil kun være meget kortvarig, og en økonomisk dårlig løsning på lang sigt. 

MVH Mia Maia, der synes det er virkelig trist at denne debat overhovedet kører.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

MM1987

qp skriver:

Årrh hvor ville jeg ønske det var mig der havde skrevet det indlæg der - for du har SÅ ret i alt det du skriver! Super flot skrevet...

Til dig og andre der mener det er en økonomisk belastning for samfundet når barnløse hjælpes til at blive gravide.

https://www.baby.dk/debat/70772pi1/barnloeshedsbeha ndling/referat-af-hoeringen-fra-facebook-gruppen-b arnlose-dk.aspx

Anmeld

25. oktober 2010

qp

Mia Maia skriver:

Til dig og andre der mener det er en økonomisk belastning for samfundet når barnløse hjælpes til at blive gravide.

https://www.baby.dk/debat/70772pi1/barnloeshedsbeha ndling/referat-af-hoeringen-fra-facebook-gruppen-b arnlose-dk.aspx

Jeg har sagt, at jeg mener man bør hjælpe dem der allerede er her fremfor at hjælpe nye mennesker til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.