Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Snefnug1984

qp skriver:

Du er undskyldt

Tak - blev mildest talt bare lidt forarget over dit "forslag"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

qp

SolsikkeBlomst skriver:

SÅ enig - Når vi går ned psykisk må vi godt få hjælp, men ikke til at få hjælp til nogle dejlige børn, som vi ikke kan få pga en SYGDOM.. men der er åbenbart en mening med, at vi så ikke skal have børn overhovedet ifølge denne debat, for "sådan er livet".. Jamen så må det jo også være "livet", at man får en psykisk lidelse..  I siger at vi skal bruge penge på at "redde" de mennesker som allerede lever, men fordi os med PCO i forvejen er SUNDE OG RASKE, ja så skal vi ikke have hjælp? Men vi er jo ikke RASKE - Hvad så hvis jeg som SUND OG RASK går psykisk ned - så må jeg godt få hjælp? Fatter ik helt pointerne.. en sygdom er sgu en sygdom og jeg synes ikke der burde være forskel på hjælp om man så fejler det ene eller det andet.

Det du citerer hende i at have citeret mig i, har jeg kommenteret hvis du ser tilbage

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

Baagøe skriver:

Det er da en overrasket smiley Det er et følsomt emne, men jeg synes debatten er i top - vi skal alle huske at prøve ikke at lade følelserne løbe af med os

Hehe gud ja det er det da også Ja et meget følsom emne.. Nu er jeg selv en af de barnløse og har da selv råd til at betale for en behandling - men god debat om samfundet og hvem der har "ret" til hvad..

Anmeld

22. oktober 2010

qp

SolsikkeBlomst skriver:

Tak - blev mildest talt bare lidt forarget over dit "forslag"

Jeg har jo kommenteret det du citerer tidligere - altså efter, at hun kommenterede det du citerer mig i Læs indlæggene så forstår du bedre sammenhængen

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

qp skriver:

Jeg har jo kommenteret det du citerer tidligere - altså efter, at hun kommenterede det du citerer mig i Læs indlæggene så forstår du bedre sammenhængen

Jep jep der bliver læst på livet løs

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Baagøe skriver:

Ingen årsag - iøvrigt en vildt fed tråd. Fortsat god debat!

Taark og i lige måde Vender stærkt tilbage senere i aften...

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

SolsikkeBlomst skriver:

Hehe gud ja det er det da også Ja et meget følsom emne.. Nu er jeg selv en af de barnløse og har da selv råd til at betale for en behandling - men god debat om samfundet og hvem der har "ret" til hvad..

Ja, det kunne jeg læse mig til. Jeg føler virkelig med jer, men kan desværre ikke rigtig sætte mig ind i hvad I gennemgår - blev selv uplanlagt gravid...

Anmeld

22. oktober 2010

Snefnug1984

qp skriver:

Jamen hvis barnløse går ned over, at de ikke kan få børn så skal de da have hjælp fra samfundets side lige som alle de andre der i forvejen er psykisk nede.

Man kan da ikke bare "fremstille nye børn" fordi folk går psykisk ned fordi de ikke kan få dem på egen hånd, det ville da være vanvittigt.

Omvendt kan man da sige, at hvis en barnløs kommer så langt ned så er det jo ikke sikkert, at vedkommende ville kunne magte et barn?

Jeg kan godt se hvad du mener med dit indlæg men jeg synes nu ikke man kan sammenligne det med alle de andre individer i vores samfund der er her og har behov for hjælp.

Men hvad så med dem der går pyskisk ned af andre grunde og som har børn? kan de så heller ikke magte at tage sig af deres egne børn? Synes ikke du kan stille det sådan op..

Anmeld

22. oktober 2010

wamse

oh my god, jeg træder nok ind i en landmine nu Men jeg forsøger at belyse min holdning så. Jeg oplever at vi nu lever i et land som skærer ind til benet på områder, hvor vi absolut ikke burde gøre det. Jeg ser at de rammer vi byder de svagere grupper i samfundet(børn, ældre, psykisk syge, m.m.), er under alt kritik. Jeg kan derfor godt se pointen i at vi skal koncentrere os om at forbedre forholdene for de mennesker, der allerede er her. Der findes helt sikkert andre områder, hvor man også burde ændre reglerne for(fx. hører man om selskaber, som åbenbart kan slippe med at betale meget lidt i skat her), men forstår altså godt idéen i det her indlæg, håber jeg forstår det rigtigt

Men fordi jeg ser logikken i det, er det ikke ensbetydende at jeg ikke forstår og hører jeres begrundelser, for at selvfølgelig burde få hjælp til at få jeres højeste ønske opfyldt. Jeg ville bare ønske at vi levede i et samfunde, hvor vi alle kunne få det vi hver især ønsker og her brug for.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Taark og i lige måde Vender stærkt tilbage senere i aften...

Det gør jeg også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.