Der er rigtig mange af jer der drager paraleller med fedmeoperationer og dertil må jeg sige, at man sgu altså er nødt til at tænke bare liiiiiiidt videre.
Hvis en person er svært overvægtig og af diverse årsager ikke kan magte at tabe sig på egen hånd, er der risici for et hav at følgesygsomme der ville koste samfundet mange flere penge end hvad sådan en operation koster. Mange af disse mennesker har endda børn som de ikke kan være ordentlige forældre overfor pga. overvægtens gener - det er deres børn da ikke tjent med?
Dermed ikke sagt, at jeg er enig i den pakkeløsning der allerede eksisterer mht operation af overvægtige, det er jeg langt fra. Man vil nu begynde, at reducere antallet af fedmeoperationer da flere tager på i vægt efter en operation som er betalt af det offentlige og det er der EN simpel årsag til hvilket er, at man i Danmark ikke yder psykologhjælp efter sådan en operation. Man opererer folk og efterlader til dem selv og det er uforsvarligt. I et land som Norge har de slet ikke de samme problemer som i Dk - der yder de netop psykologhjælp i 2 år efter en fedmeoperation, de opererede kommer dermed godt igennem forløbet på forsvarlig vis.
Ligeledes kan man jo sige, at andre mennesker der har behov for psykologhjælp eller fysioterapeut kan havne i en endnu værre situation hvis de ikke har råd til, at hjælpe dem selv. Deres livssituation kan blive betydeligt forringet i form af psykiske sygdomme og uarbejdsdygtighed hvilket jo i sidste ende vil koste utallige millioner for samfundet.
Mennesker der ikke kan få børn på egen hånd men som ellers er sunde og raske bliver jo ikke en større udgift for samfundet hvis de ikke får hjælp til fertilitetsbehandling. Og som skrevet tidligere synes jeg, at hvis alle de barnløse der har et højt ønske om at få børn men ikke kan få dem på egen hånd, burde rette deres fokus på de børn der allerede lever i vores samfund som forældreløse og uønskede.
Anmeld