Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kruse90 skriver:

jo kan godt se hvad du mener. Men så se på os.
Vi er allerede eksisterede individer der har brug for hjælp.
I ved slet ikke hvad det indebære at være barnløs.
Det er kun os barnløse der ved det.
Så jeg vil ikke sætte det så firkantet op desværre!

Jeg er helt enig med dig.

Mærker jeg en vis dobbelmorale i denne debat?

Interessant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

ekzunz

Maja84 skriver:

jeg kan sagtens forstå dig, jeg er nu mere en af dem som også tænker lidt, hvorfor altid de psykisk syge, synes ofte det er nemmere at få hjælp hvis man er psykisk syg, og specielt har en diagnose, hvor man er helt tabt, hvis man har fysiske skavanker eller sygdomme, som ikke kan påvises 100% med en diagnose.

men ja jeg kan sagtens forstå dig. Jeg er selv en af dem som selv har måtte punge dyre domme ud for behandlinger, og stadig gør det, og det får jeg ingen tilskud til.

men ja det er svært, for synes jo ikke man kan dele det ind i sort/hvide verdner, det er jo meget vurderingssager, som der desværre bare ikke er tid til. men ja jeg kan som sagt godt forstå dig

Ja for søren da!!! De psykisk syge har det bare sååå nemt, de får bare al den hjælp de har brug for. De skal bare ringe, så kan de blive indlagt på en psykriatisk afdeling - der er nemlig tonsvis af ledige sengepladser. (ironi kan være anvendt....)

Jeg tror faktisk ikke der er nogle grupper man skal være misundelige på pt. Alle områder bliver ramt af nedskæringer i større eller mindre grad, så de fleste om er i kontakt med det offentlige på den ene eller den anden måde vil opleve forringelser/nedskæringer i forhold til tidligere.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Allerførst!.... - Nogle mener, at det er en menneskeret at få børn, de føler sig berettiget til at få børn på trods af, at naturen måtte mene det modsatte.  Men hvorfor skal børn sættes i verden med alle midler og magt for, at berige andres egoistiske behov for oplevelser og ubetinget kærlighed? Hvorfor skal børn ikke have ret til, at være mennesker i sin egen ret?

Jeg må erkende, at jeg ikke er tilhænger af " det er en sygdom og derfor bør det offentlig betale”! Der er da et utal af sygdomme som det offentlige ikke betaler for - eks. psykolog, tandlæge, fysioterapi o.a.

Har man eks. nogle psykiske skavanker får man et tilskud fra det offentlige men det er stadig alt for dyrt, at rende til psykolog hvis man er middelklasselønnet/ pensionist/ srende/ kontanthjælpsmodtager?

I forhold til sidstnævnte så mener jeg absolut det er vigtigere, at samfundet tager hånd om de psykisk svage som allerede er eksistenser i vores samfund frem for, at bringe nye individer til.

Der render eksempelvis mennesker rundt i gaderne hvis tænder nærmest er gået i forrådnelse, mange kan ikke komme i betragtning til forskellige jobs pga. dette - hvorfor skal de ikke hjælpes frem for enlige eller par der ikke kan få børn?

Jeg tror at de fleste af jer nok vil have opfanget min holdning til emnet hvis i har læst mit indlæg igennem, - men for mig kunne det være rigtig interessant, at høre hvilke tanker i har omkring overnævnte?

For fanden da, qp. hvad sker der lige for dig med dette nærmest filosofiske indlæg midt om natten!

Jeg kan sagtens følge dine ræsonnementer og er meget enig med dig, men jeg mener også, at det er super godt for de barnløse, at muligheden for at få hjælp i det hele taget er til stede, blot de betaler selv Men er det ikke at sætte det på spidsen at tale om en ret til at få børn?

Du opstiller også en anden problemstilling mht. de psykiske lidelser, som grundlæggende er selvbetalte. Jeg mener så, at disse lidelser bør betales af det offentlige, såfremt der er belæg og grundlag for en reel psykisk lidelse. En psykisk lidelse kan være lige så omkostningsfuld for et menneske som en fysisk lidelse og kan i sidste ende vise sig at koste samfundet dyrt i det tilfælde der ikke bliver reageret i tide.

Anmeld

22. oktober 2010

bagger26

Znuzke skriver:

Ja for søren da!!! De psykisk syge har det bare sååå nemt, de får bare al den hjælp de har brug for. De skal bare ringe, så kan de blive indlagt på en psykriatisk afdeling - der er nemlig tonsvis af ledige sengepladser. (ironi kan være anvendt....)

Jeg tror faktisk ikke der er nogle grupper man skal være misundelige på pt. Alle områder bliver ramt af nedskæringer i større eller mindre grad, så de fleste om er i kontakt med det offentlige på den ene eller den anden måde vil opleve forringelser/nedskæringer i forhold til tidligere.

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Der er rigtig mange af jer der drager paraleller med fedmeoperationer og dertil må jeg sige, at man sgu altså er nødt til at tænke bare liiiiiiidt videre.

Hvis en person er svært overvægtig og af diverse årsager ikke kan magte at tabe sig på egen hånd, er der risici for et hav at følgesygsomme der ville koste samfundet mange flere penge end hvad sådan en operation koster. Mange af disse mennesker har endda børn som de ikke kan være ordentlige forældre overfor pga. overvægtens gener - det er deres børn da ikke tjent med?

Dermed ikke sagt, at jeg er enig i den pakkeløsning der allerede eksisterer mht operation af overvægtige, det er jeg langt fra. Man vil nu begynde, at reducere antallet af fedmeoperationer da flere tager på i vægt efter en operation som er betalt af det offentlige og det er der EN simpel årsag til hvilket er, at man i Danmark ikke yder psykologhjælp efter sådan en operation. Man opererer folk og efterlader til dem selv og det er uforsvarligt. I et land som Norge har de slet ikke de samme problemer som i Dk - der yder de netop psykologhjælp i 2 år efter en fedmeoperation, de opererede kommer dermed godt igennem forløbet på forsvarlig vis.

Ligeledes kan man jo sige, at andre mennesker der har behov for psykologhjælp eller fysioterapeut kan havne i en endnu værre situation hvis de ikke har råd til, at hjælpe dem selv. Deres livssituation kan blive betydeligt forringet i form af psykiske sygdomme og uarbejdsdygtighed hvilket jo i sidste ende vil koste utallige millioner for samfundet.

Mennesker der ikke kan få børn på egen hånd men som ellers er sunde og raske bliver jo ikke en større udgift for samfundet hvis de ikke får hjælp til fertilitetsbehandling. Og som skrevet tidligere synes jeg, at hvis alle de barnløse der har et højt ønske om at få børn men ikke kan få dem på egen hånd, burde rette deres fokus på de børn der allerede lever i vores samfund som forældreløse og uønskede.

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

qp skriver:

Det jeg skriver nu er min generelle holdning og har intet personligt med dig, at gøre - så ved du det

Hvis jeg levede sammen med en mand og vi gerne ville have børn på trods af, at hans dårlige sædkvalitet - jamen så står valget imellem at finde en anden mand at få børnene sammen med eller blive sammen uden børn. Jeg mener simpelthen ikke, at det skal være nogen menneskeret at få børn - børn skal da have lov til, at være mennesker i egen ret og ikke "fremstilles" med magt og midler på alle mulige unaturlige måder. At nogle ikke kan få børn sammen kunne måske være naturens måde, at holde antallet af os mennesker nede så der er plads til os alle sammen. Og ironisk nok, så tror jeg at alting ville gå op i en højere enighed hvis alle de par der ikke kan få børn på naturlig vis istedet lagde sin kærlighed i, at hjælpe de mange forældreløse børn der allerede er en del af vores samfund.... Hvis du forstår hvad jeg mener?

Men samfundet mener jo ikke det samme som jeg gør, holdningen er jo at alle mennesker har ret til at få børn - og det synes jeg er en forkastelig holdning at bringe et barn ind i verden på. Jeg synes ikke der er noget smukt ved, at en kvinde bliver unaturligt gravid.

hvis det ikke er smukt at man kan hjælpe en barn til verden eftersom forældrene ikke kan selv. Det er da smuk at vi barnløse vil så meget igennem for at få det mest ønskede barn til verden.
Flere og flere får sværre ved at få børn. Det er sgu ikke naturens gang. Det er alle de unødige stoffer der er i det mad vi har i dag.

Det er klart at i har så firkantet en holdning, når i selv kan. HVis i stod i en sitiation som os havde i set helt anderledes på det.

I siger KUN sådan som i gør fordi I SELV KAN!

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Sunflower skriver:

Så der her er faktisk ikke en debat om hvorvidt vi selv skal betale men om vi overhovedet "har lov til" at få børn? Hvilket vi så ifølge dig ikke har lov til!

Jeg går ikke ud fra du er ufrillig barnløs når du kan komme med sådan en udtalelse. Jeg mener helt ærlig at du burde skamme dig!!

Vi debatterer jo netop fordi vi er rigtig mange med forskellige holdninger til emnet. Jeg har min holdning og du behøver da ikke, at være enig med mig i det jeg skriver - men du skal saft søreme skrive i en ordentlig til mig ellers vil jeg bede dig undlade at skrive yderligere kommentarer i denne tråd, tak

Anmeld

22. oktober 2010

ekzunz

qp skriver:

Der er rigtig mange af jer der drager paraleller med fedmeoperationer og dertil må jeg sige, at man sgu altså er nødt til at tænke bare liiiiiiidt videre.

Hvis en person er svært overvægtig og af diverse årsager ikke kan magte at tabe sig på egen hånd, er der risici for et hav at følgesygsomme der ville koste samfundet mange flere penge end hvad sådan en operation koster. Mange af disse mennesker har endda børn som de ikke kan være ordentlige forældre overfor pga. overvægtens gener - det er deres børn da ikke tjent med?

Dermed ikke sagt, at jeg er enig i den pakkeløsning der allerede eksisterer mht operation af overvægtige, det er jeg langt fra. Man vil nu begynde, at reducere antallet af fedmeoperationer da flere tager på i vægt efter en operation som er betalt af det offentlige og det er der EN simpel årsag til hvilket er, at man i Danmark ikke yder psykologhjælp efter sådan en operation. Man opererer folk og efterlader til dem selv og det er uforsvarligt. I et land som Norge har de slet ikke de samme problemer som i Dk - der yder de netop psykologhjælp i 2 år efter en fedmeoperation, de opererede kommer dermed godt igennem forløbet på forsvarlig vis.

Ligeledes kan man jo sige, at andre mennesker der har behov for psykologhjælp eller fysioterapeut kan havne i en endnu værre situation hvis de ikke har råd til, at hjælpe dem selv. Deres livssituation kan blive betydeligt forringet i form af psykiske sygdomme og uarbejdsdygtighed hvilket jo i sidste ende vil koste utallige millioner for samfundet.

Mennesker der ikke kan få børn på egen hånd men som ellers er sunde og raske bliver jo ikke en større udgift for samfundet hvis de ikke får hjælp til fertilitetsbehandling. Og som skrevet tidligere synes jeg, at hvis alle de barnløse der har et højt ønske om at få børn men ikke kan få dem på egen hånd, burde rette deres fokus på de børn der allerede lever i vores samfund som forældreløse og uønskede.

Du rammer lige en af mine kæp-heste pt, nemlig psykologhjælpen.

Jeg er sygemeldt med stress/depression og fordi jeg i juni måned fyldte 38, kan jeg ikke få en henvisning til en psykolog! Der må man nemlig ikke være ældre end 37....

Samtidig har man indført et regelsæt i forhold til sygemelding som gør at man skal til møder i tide og utide, man skal aktiveres helst 10 timer om ugen og minimum 1 time - aktiv sygemelding. Denne aktivering har, som al anden aktivering ingen sammenhæng med hvad man er sygemeldt for. Man bliver tilknyttet jobkonsulenter som skal hjælpe en så man hurtigere kan komme tilbage i job, der er regler for hvor længe man kan gå sygemeldt og hvilke tiltag der skal tages i forhold til længden på sygemeldingen..... Alt sammen noget som kunne være udemærket, hvis altså selvsamme samfund var indrettet således at jeg rent faktisk kan få hjælp til at komme ovenpå igen! Jeg synes det er såååå åndsvagt at kommunen sidder og spørger mig hvornår jeg kan arbejde igen - når jeg samtidig får at vide at jeg må klare mig selv!!! Det begriber jeg bare ikke!!

Anmeld

22. oktober 2010

Bayze

Sunflower skriver:

Og det er jeg udemærket klar over du mente Ville bare ikke lade det gå forbi at jeg for et kort øjeblik følte mig meget ramt (Smæk fyldt med hormoner og sådan - der skal desværre ikke så meget til)

Det kan jeg sgu godt forstå du gjorde - med eller uden hormoner!!

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Sunflower skriver:

Så der her er faktisk ikke en debat om hvorvidt vi selv skal betale men om vi overhovedet "har lov til" at få børn? Hvilket vi så ifølge dig ikke har lov til!

Jeg går ikke ud fra du er ufrillig barnløs når du kan komme med sådan en udtalelse. Jeg mener helt ærlig at du burde skamme dig!!

Det kan ikke siges mere rigtigt.
Hvor skulle i skamme jer over jeres udtalelser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.