Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

dorthemus

AnneH skriver:

Jeg har endnu ikke læst denne debat til ende, men jeg bliver altså nødt til komme med et svar på dit indlæg her. Har ikke læst om der er andre der evt har sagt det samme.

Du har selvfølgelig lov til at have din mening, og når du melder den så åben ud må du regne med at folk tager det lidt personligt for det er et meget følsom emne.

Efter min mening er det smukt at skab et liv og det er lige meget om det er på den naturlige måde eller med hjælp fra de kyndige bagmænd som du kalder dem.

Nu har jeg været så heldig at møde manden i mit liv og som jeg gerne vil starte en familie med, desværre viser det sig så at hans sæd ikke er i orden. Derfor elsker jeg ham ikke mindre, men jeg udsætter mig for en lang og hård behandling fyldt med nederlag, afvisninger og forhåbenlig stor glæde til sidst.

Når det nu ikke er smukt at forskningens kyndige bagmænd har hjulpet børn til verden, er det så heller ikke smukt at de reder menneskeliv ved at behandle syge med medicin?? For hvis det ikke var for medicin ville mange mennesker være døde af kræft, aids og jeg kunne blive ved.

Har været inde og kigge på din profil og kan se om du har videnskab som interesse, men hvordan kan du have en interesse for noget og så ikke synes det er smukt?? For nu er behandlingen for barnløshed jo en del af videnskaben.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

SpunkenJo

lisbeth2910 skriver:

Jamen lad os betale for alle de offentlige services vi skal benytte os af...... Så kan de rige få alle mulighederne og de fattige kan få... nå ja ingen ting. De rige kan leve et rigt liv med en masse børn og de fattige kan leve et liv uden den store glæde det er at have børn omkring sig.

Nu er det jo ikke alle der får børn for at rede verden, og derfor gerne vil have børn af eget kød og blod.

Ja, der er EN ENKELT herinde der har samme synspunkt som dem der aldrig har prøvet det, men det betyder jo ikke at DEN ENKELTE så har ret i sine synspunkter.

Vi er enige i at der ikke skal være forskel på egenbetaling af fertilitetsbehandling og adoption - begge ting skal nemlig være gratis!!!!!

Der er vi så slet ikke enige. Man kan ikke bare tro at skatten kan dække alle livets udgifter!!

Jeg syns faktisk også at der bør være et beløb på fx. 100 kr hver gang man skal omkring lægen. (det kan jeg forstille mig også vil reducere antallet af hypokonder- og kedsomhedsbesøg!!)

Og nej, jeg tjener ikke boksen. Både min mand og jeg er offentligt ansatte!

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

dorthemus skriver:

Vil lige gøre opmærksom på, at JBK for mange år siden fik et barn vha anonym donor og det foregik, mig bekendt, altså på et offentligt hospital...dvs gratis.

Jeg aner ikke hvordan og hvor meget/lidt hun selv har betalt. Jeg nævnerdet blot for at ikke alle skal over samme kam.

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

SpunkenJo skriver:

Der er vi så slet ikke enige. Man kan ikke bare tro at skatten kan dække alle livets udgifter!!

Jeg syns faktisk også at der bør være et beløb på fx. 100 kr hver gang man skal omkring lægen. (det kan jeg forstille mig også vil reducere antallet af hypokonder- og kedsomhedsbesøg!!)

Og nej, jeg tjener ikke boksen. Både min mand og jeg er offentligt ansatte!

Jeg må indrømme, at jeg synes du har et noget trist menneskesyn

Anmeld

25. oktober 2010

Svei

SpunkenJo skriver:

Jeg aner ikke hvordan og hvor meget/lidt hun selv har betalt. Jeg nævnerdet blot for at ikke alle skal over samme kam.

Nej, det foregik privat, så Dorthe har ikke ret. Vi havde forsøgt ,mange år og stod i en stor sorg omkring det ikke at kunne få eget barn efter vi havde forsøgt længe...jeg kender alt til det psykiske aspekt i det og ikke mindst sorgen ved ikke at kunne få et barn sammen og det fik vi så heller ikke....havde det været nu så kunne vi have fået et barn SAMMEN....vi måtte overveje hvad vi ville og hvordan og som alle jer andre barnløse skriver så er det psykiske i det der trækker tænder ud.

Vi havde fået styr på det økonomiske, men det psykiske var det voldsomme og er det egentlig stadig så mange år efter....men jeg mener stadig at det er helt ok at man selv skal betale, det er trods alt det mindste i al den kaos som barnløshed giver for et par.

For os endte vores forhold og det har kostet så meget for min søn...

Nå, men ville lige fortælle min historie...og jeg har al sympati for jer andre der står i det...synes bare ikke det med pengene skal blandes ind i det følelsesmæssige, det er to forskellige ting.

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

Jbk skriver:

Nej, det foregik privat, så Dorthe har ikke ret. Vi havde forsøgt ,mange år og stod i en stor sorg omkring det ikke at kunne få eget barn efter vi havde forsøgt længe...jeg kender alt til det psykiske aspekt i det og ikke mindst sorgen ved ikke at kunne få et barn sammen og det fik vi så heller ikke....havde det været nu så kunne vi have fået et barn SAMMEN....vi måtte overveje hvad vi ville og hvordan og som alle jer andre barnløse skriver så er det psykiske i det der trækker tænder ud.

Vi havde fået styr på det økonomiske, men det psykiske var det voldsomme og er det egentlig stadig så mange år efter....men jeg mener stadig at det er helt ok at man selv skal betale, det er trods alt det mindste i al den kaos som barnløshed giver for et par.

For os endte vores forhold og det har kostet så meget for min søn...

Nå, men ville lige fortælle min historie...og jeg har al sympati for jer andre der står i det...synes bare ikke det med pengene skal blandes ind i det følelsesmæssige, det er to forskellige ting.

Point taken

Anmeld

25. oktober 2010

hc=k

qp skriver:

Allerførst!.... - Nogle mener, at det er en menneskeret at få børn, de føler sig berettiget til at få børn på trods af, at naturen måtte mene det modsatte.  Men hvorfor skal børn sættes i verden med alle midler og magt for, at berige andres egoistiske behov for oplevelser og ubetinget kærlighed? Hvorfor skal børn ikke have ret til, at være mennesker i sin egen ret?

Jeg må erkende, at jeg ikke er tilhænger af " det er en sygdom og derfor bør det offentlig betale”! Der er da et utal af sygdomme som det offentlige ikke betaler for - eks. psykolog, tandlæge, fysioterapi o.a.

Har man eks. nogle psykiske skavanker får man et tilskud fra det offentlige men det er stadig alt for dyrt, at rende til psykolog hvis man er middelklasselønnet/ pensionist/ studerende/ kontanthjælpsmodtager?

I forhold til sidstnævnte så mener jeg absolut det er vigtigere, at samfundet tager hånd om de psykisk svage som allerede er eksistenser i vores samfund frem for, at bringe nye individer til.

Der render eksempelvis mennesker rundt i gaderne hvis tænder nærmest er gået i forrådnelse, mange kan ikke komme i betragtning til forskellige jobs pga. dette - hvorfor skal de ikke hjælpes frem for enlige eller par der ikke kan få børn?

Jeg tror at de fleste af jer nok vil have opfanget min holdning til emnet hvis i har læst mit indlæg igennem, - men for mig kunne det være rigtig interessant, at høre hvilke tanker i har omkring overnævnte?

Jeg har ikke læst de svar der er kommet, men nøj hvor du bare rammer hovedet på sømmet

Jeg har tænkt det samme og er jo så helt enig.

Jeg er en af de mennesker med et Psykisk handicap som går hjemme på kontanthjælp og skal vende hver 50 øre for at få det til at hænge sammen fordi der ikke er penge nok til den hjælp jeg skal bruge.

Anmeld

25. oktober 2010

Barbamama

lisbeth2910 skriver:

Jamen lad os betale for alle de offentlige services vi skal benytte os af...... Så kan de rige få alle mulighederne og de fattige kan få... nå ja ingen ting. De rige kan leve et rigt liv med en masse børn og de fattige kan leve et liv uden den store glæde det er at have børn omkring sig.

Nu er det jo ikke alle der får børn for at rede verden, og derfor gerne vil have børn af eget kød og blod.

Ja, der er EN ENKELT herinde der har samme synspunkt som dem der aldrig har prøvet det, men det betyder jo ikke at DEN ENKELTE så har ret i sine synspunkter.

Vi er enige i at der ikke skal være forskel på egenbetaling af fertilitetsbehandling og adoption - begge ting skal nemlig være gratis!!!!!

Godt sagt!

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

dorthemus skriver:

Jeg må indrømme, at jeg synes du har et noget trist menneskesyn

Det har intet med mit menneskyn at gøre. Men ren økonomi.

Jeg er helt med på, at står man i det har man følelserne med på en anden måde end jeg har. Men jeg mener stadig at det bør være egen betaling.

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

SpunkenJo skriver:

Det har intet med mit menneskyn at gøre. Men ren økonomi.

Jeg er helt med på, at står man i det har man følelserne med på en anden måde end jeg har. Men jeg mener stadig at det bør være egen betaling.

Der understregede du så lige min pointe igen....jeg mener IKKE, at man kan adskille det så skarpt. Som jeg har skrevet andetsteds i denne debat, så sidder der altså RIGTIGE mennesker ude bag skærmene med problematikkerne helt inde på livet...et kæmpe ønske om at få det barn, som jeg og vel også dig, tager som en naturlig del og konsekvens af livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.