qp skriver:
Den sammenligning du tager op der er jo vidt forskellig fra det diskussionen drejer sig om. De mennesker der er syge i vores samfund er her og lever allerede et liv på godt og ondt. Hvis disse mennesker er syge skal de da have hjælpen fremfor, at man går ind og hjælper par med at bringe nye liv til verden.
Og det er da beklageligt, at du har valgt en partner hvis sæd ikke er tilstrækkeligt til, at i kan få børn sammen - men hvorfor skal samfundet lide økonomisk under hvilken partner du vælger?
Fordi min interesse ligger i videnskaben betyder det da ikke, at jeg synes at mennesker der ikke kan få børn sammen med de partnere de selv vælger bør få dem på samfundets bekostning 
Nu er det sådan barnløshed er en sygdom og WHO betragter det som en sygdom.
Og som du så pænt skriver så skal mennesker som er her nu og lever et liv nu have hjælp. Så den hjælp vil vi meget gerne bede om at få.
Hvis du som en del af samfundet ikke vil være med til at betale til hjælp af behandling af den sygdom, hvorfor skal jeg så være med til at betale for at dine børn kan blive passet, gå i skole og komme til lægen, eller andet som bliver betalt af samfundet??
Det økonomiske tab samfundet får for at behandle os som par er mindre end det samfundet vil lide hvis de godt 3000 børn som fødes hvert år af par som har fået hjælp til det, ikke fødes. Så kommer Danmark til at mangle endnu flere børn.
Anmeld