Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

AnneH

qp skriver:

Den sammenligning du tager op der er jo vidt forskellig fra det diskussionen drejer sig om. De mennesker der er syge i vores samfund er her og lever allerede et liv på godt og ondt. Hvis disse mennesker er syge skal de da have hjælpen fremfor, at man går ind og hjælper par med at bringe nye liv til verden.

Og det er da beklageligt, at du har valgt en partner hvis sæd ikke er tilstrækkeligt til, at i kan få børn sammen - men hvorfor skal samfundet lide økonomisk under hvilken partner du vælger? 

Fordi min interesse ligger i videnskaben betyder det da ikke, at jeg synes at mennesker der ikke kan få børn sammen med de partnere de selv vælger bør få dem på samfundets bekostning

Nu er det sådan barnløshed er en sygdom og WHO betragter det som en sygdom.

Og som du så pænt skriver så skal mennesker som er her nu og lever et liv nu have hjælp. Så den hjælp vil vi meget gerne bede om at få.

Hvis du som en del af samfundet ikke vil være med til at betale til hjælp af behandling af den sygdom, hvorfor skal jeg så være med til at betale for at dine børn kan blive passet, gå i skole og komme til lægen, eller andet som bliver betalt af samfundet??

Det økonomiske tab samfundet får for at behandle os som par er mindre end det samfundet vil lide hvis de godt 3000 børn som fødes hvert år af par som har fået hjælp til det, ikke fødes. Så kommer Danmark til at mangle endnu flere børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

AnneH

lisbeth2910 skriver:

Nu bliver jeg altså nødtil at kommentere den her som igen og igen bliver bragt op omkring at vi skal hjælpe dem der allerede er her istedet for at bringe flere til. Men altså via fertilitetsbehandlinger hjælper man nogen som allerede er her. Dem der er barnløse er rigtige ægte mennesker af kød og blød, som kæmper en kamp. Det er sku da ikke det lille barn der endnu ikke er skabt man hjælper, det er blot gevinsten der kommer ud af det.

Barnløse lever også et liv på godt og ONDT - det skinner så meget igennem i disse debater der kører lige pt. at alle dem der aldrig har prøvet det INTET fatter af hvilken ufattelig hård kamp det er, og at man så skal bekymre sig om at skulle sparer en masse penge op oveni et stort psykisk press er altså ikke bare noget man gør med ex. vagter og lign. for man har sku da ikke oveskudet til at knokle som en i helved samtidig med at kroppen psykisk (pga. presset) og fysisk (pga. homonerne) kører på højtryk. Min holdning er så at ikke nok med at fertilitetsbehandling er gratis, så burde alle barnløse også få gratis psykolog behandling.

Kan kun give dig ret.

Anmeld

24. oktober 2010

qp

AnneH skriver:

Nu er det sådan barnløshed er en sygdom og WHO betragter det som en sygdom.

Og som du så pænt skriver så skal mennesker som er her nu og lever et liv nu have hjælp. Så den hjælp vil vi meget gerne bede om at få.

Hvis du som en del af samfundet ikke vil være med til at betale til hjælp af behandling af den sygdom, hvorfor skal jeg så være med til at betale for at dine børn kan blive passet, gå i skole og komme til lægen, eller andet som bliver betalt af samfundet??

Det økonomiske tab samfundet får for at behandle os som par er mindre end det samfundet vil lide hvis de godt 3000 børn som fødes hvert år af par som har fået hjælp til det, ikke fødes. Så kommer Danmark til at mangle endnu flere børn.

Du skal betale for mine børns læge og tandlægebesøg ligeledes som jeg skal betale for din fertelitetsbehandling, fordi det er sådan vores samfund er indrettet og sådan mener de "kloge hoveder" tingene skal gøres.

Og jeg er godt klar over, at barnløshed ifølge WHO er en sygdom - men forskellen er blot, at jeg personligt ikke mener det er en lidelse som man bør afhjælpe med alle midler og magt. Jeg synes det er forkert, at sætte børn i verden på unaturlig vis hvis naturen ikke ønsker det. Altså er det min egen holdning og ikke samfundets/ flertallets

Anmeld

24. oktober 2010

qp

lisbeth2910 skriver:

Nu bliver jeg altså nødtil at kommentere den her som igen og igen bliver bragt op omkring at vi skal hjælpe dem der allerede er her istedet for at bringe flere til. Men altså via fertilitetsbehandlinger hjælper man nogen som allerede er her. Dem der er barnløse er rigtige ægte mennesker af kød og blød, som kæmper en kamp. Det er sku da ikke det lille barn der endnu ikke er skabt man hjælper, det er blot gevinsten der kommer ud af det.

Barnløse lever også et liv på godt og ONDT - det skinner så meget igennem i disse debater der kører lige pt. at alle dem der aldrig har prøvet det INTET fatter af hvilken ufattelig hård kamp det er, og at man så skal bekymre sig om at skulle sparer en masse penge op oveni et stort psykisk press er altså ikke bare noget man gør med ex. vagter og lign. for man har sku da ikke oveskudet til at knokle som en i helved samtidig med at kroppen psykisk (pga. presset) og fysisk (pga. homonerne) kører på højtryk. Min holdning er så at ikke nok med at fertilitetsbehandling er gratis, så burde alle barnløse også få gratis psykolog behandling.

Du kan lige læse hvad jeg har skrevet til AnneH

Anmeld

24. oktober 2010

SpunkenJo

lisbeth2910 skriver:

JBK er så undtagelsen der bekræfter reglen, for hun mener også man selv skal betale for sin fertilitetsbehandling. (det har hun nemlig også selv gjort)

Hvorfor skal fertilitetsbehandling egentlig ikke være egeb betaling når nu adoption er det? Jeg kan virkelig ikke se forskellen!

Anmeld

24. oktober 2010

qp

SpunkenJo skriver:

JBK er så undtagelsen der bekræfter reglen, for hun mener også man selv skal betale for sin fertilitetsbehandling. (det har hun nemlig også selv gjort)

Hvorfor skal fertilitetsbehandling egentlig ikke være egeb betaling når nu adoption er det? Jeg kan virkelig ikke se forskellen!

Heller ikke her! I princippet burde man da hellere betale for adoptioner frem for fertelitetsbehandling - der er jo masser af børn derude der mangler en mor og far...

Anmeld

25. oktober 2010

AnneH

qp skriver:

Du skal betale for mine børns læge og tandlægebesøg ligeledes som jeg skal betale for din fertelitetsbehandling, fordi det er sådan vores samfund er indrettet og sådan mener de "kloge hoveder" tingene skal gøres.

Og jeg er godt klar over, at barnløshed ifølge WHO er en sygdom - men forskellen er blot, at jeg personligt ikke mener det er en lidelse som man bør afhjælpe med alle midler og magt. Jeg synes det er forkert, at sætte børn i verden på unaturlig vis hvis naturen ikke ønsker det. Altså er det min egen holdning og ikke samfundets/ flertallets

du skriver flere steder at debatten er om bruger betaling inden for barnløshed og at vi ikke kan samligne fertilitets behandling med andre form behandlig som er livsnødvendige.

Men når du selv nu skriver at det er forkert at hjælpe når nu natur ikke mener at vi skal have børn, så er det vel også forkert at hjælpe dem med dårlige hjerter eller andet, for det er jo også naturen at vælge dem fra.

Jeg mener at vi skal hjælpe alle som er syge og ikke lave forskelsbehandling på nogen.

Anmeld

25. oktober 2010

LISBETH:-)

qp skriver:

Heller ikke her! I princippet burde man da hellere betale for adoptioner frem for fertelitetsbehandling - der er jo masser af børn derude der mangler en mor og far...

åhhh ja hvis bare livet var så enkelt - det er det desværre bare ikke for nogen.

Anmeld

25. oktober 2010

LISBETH:-)

SpunkenJo skriver:

Jamen lad os betale for alle de offentlige services vi skal benytte os af...... Så kan de rige få alle mulighederne og de fattige kan få... nå ja ingen ting. De rige kan leve et rigt liv med en masse børn og de fattige kan leve et liv uden den store glæde det er at have børn omkring sig.

Nu er det jo ikke alle der får børn for at rede verden, og derfor gerne vil have børn af eget kød og blod.

Ja, der er EN ENKELT herinde der har samme synspunkt som dem der aldrig har prøvet det, men det betyder jo ikke at DEN ENKELTE så har ret i sine synspunkter.

Vi er enige i at der ikke skal være forskel på egenbetaling af fertilitetsbehandling og adoption - begge ting skal nemlig være gratis!!!!!

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

SpunkenJo skriver:

Vil lige gøre opmærksom på, at JBK for mange år siden fik et barn vha anonym donor og det foregik, mig bekendt, altså på et offentligt hospital...dvs gratis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.