qp skriver:
"Why fix something that aint broaken"? Forstår du hvad jeg mener med det ordsprog?
Det er da i min verden ikke smukt, at hjælpe noget "på vej" der aldrig burde haft eksisteret hvis det ikke var for forskningens kyndige bagmænd. Og det er så min holdning! 
Udfra hvad jeg læser, så er du jo selv sund og rask. Og jeg må spørge, har du aldrig overvejet, at finde en ny mand at få børn med? Tænker man aldrig den tanke når man er "den raske" i forholdet?
Og nej jeg kan få børn som så mange andre, jeg har en søn på 2 år som jeg elsker over alt i verden, han kom endda uplanlagt og velkommen var han da. Men hvis skæbnet ikke ville jeg skulle have børn, så er jeg sikker på at jeg ville være lige så lykkelig over at hjælpe andre børn der er uønskede og forældreløse. Men sådan er jeg og sådan er vi så forskellige alle sammen - jeg kan jo ikke sige, at du ville glæde dig over de samme ting i livet som jeg ville 
Jeg har endnu ikke læst denne debat til ende, men jeg bliver altså nødt til komme med et svar på dit indlæg her. Har ikke læst om der er andre der evt har sagt det samme.
Du har selvfølgelig lov til at have din mening, og når du melder den så åben ud må du regne med at folk tager det lidt personligt for det er et meget følsom emne.
Efter min mening er det smukt at skab et liv og det er lige meget om det er på den naturlige måde eller med hjælp fra de kyndige bagmænd som du kalder dem.
Nu har jeg været så heldig at møde manden i mit liv og som jeg gerne vil starte en familie med, desværre viser det sig så at hans sæd ikke er i orden. Derfor elsker jeg ham ikke mindre, men jeg udsætter mig for en lang og hård behandling fyldt med nederlag, afvisninger og forhåbenlig stor glæde til sidst.
Når det nu ikke er smukt at forskningens kyndige bagmænd har hjulpet børn til verden, er det så heller ikke smukt at de reder menneskeliv ved at behandle syge med medicin?? For hvis det ikke var for medicin ville mange mennesker være døde af kræft, aids og jeg kunne blive ved.
Har været inde og kigge på din profil og kan se om du har videnskab som interesse, men hvordan kan du have en interesse for noget og så ikke synes det er smukt?? For nu er behandlingen for barnløshed jo en del af videnskaben.