Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

Bare rolig Linda, jeg havde gennemskuet at du ikke fremover ligger i min "dig er jeg dybt chokkeret over" bunke.

Jeg synes som sagt at det er helt ok at have en holdning om at barnløse selv skal betale, men at gå ind og sige at man gør noget naturstridigt når man modtager fertilitetsbehandling er i min verden så langt ude, at jeg slet ikke fatter det.

Samtidig er jeg faktisk lidt rystet over at der er holdninger til at man bare kan sælge alt man ejer og har for at få råd til behandling, det viser jo bare at man slet ikke har forstået hvad det hele handler om. Mit ja til offentlig betaling handler jo slet slet ikke om at jeg ikke selv har råd, men et spørgsmål om at alle skal have lige muligheder. Og dertil vil jeg gerne tilføje at JA jeg har fået 11 x fertilitetsbehandling på det offentligs regning men jeg har altså også selv betalt 11 x homoner til ca. 2000 kr pr stk. Så GRATIS vil jeg ikke ligefrem kalde det.

Desuden vidste jeg ikke hvorvidt du havde læst mine forklaringer til et par af de andre bl.a. Carina eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

LISBETH:-)

Baagøe skriver:

Desuden vidste jeg ikke hvorvidt du havde læst mine forklaringer til et par af de andre bl.a. Carina eller ej

Jo tro mig jeg har læst alle indlæg - 2 gange for jeg tænkte at jeg virkelig måtte have læst og forstået forkert så jeg tog den lige en gang mere, desværre med samme sørgelige resultat.

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

Jo tro mig jeg har læst alle indlæg - 2 gange for jeg tænkte at jeg virkelig måtte have læst og forstået forkert så jeg tog den lige en gang mere, desværre med samme sørgelige resultat.

Jeg har også læst dem, jeg ikke lige forstod så godt ind til flere gange, men sådan er det.

Forresten sover Laura i sin nye og super smarte Småfolk dragt, og hun er rigtig god tilpas i den Rigtig god aften til dig

Anmeld

23. oktober 2010

Baagøe skriver:

Jeg har også læst dem, jeg ikke lige forstod så godt ind til flere gange, men sådan er det.

Forresten sover Laura i sin nye og super smarte Småfolk dragt, og hun er rigtig god tilpas i den Rigtig god aften til dig

hæ hæ dejligt du er glad for det. Begge mine piger sover også i deres nye småfolk tøj

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

hæ hæ dejligt du er glad for det. Begge mine piger sover også i deres nye småfolk tøj

Småfolk til små folk og så skader det ikke, at forældrene synes de ser lidt kække ud

Anmeld

23. oktober 2010

qp

Hold da op det er vidst blevet til et pr sider efter hånden... Jeg vidste jo godt jeg tog fat i et følsomt emne og, at vores holdninger til emnet nok ville være meget forskellig men jeg må erkende at jeg synes det er vildt imponerende og helt fantastisk, at vi har holdt toneniveauet selv om vi mange gange har været dybt uenige.

Jeg vil sige held og lykke til jer  med eller uden babyprojekter og dette  med eller uden fertelitetsbehandling og 1000 tak for en rigtig spændende og interessant debat

Anmeld

24. oktober 2010

Kløver

Znuzke skriver:

Ja for søren da!!! De psykisk syge har det bare sååå nemt, de får bare al den hjælp de har brug for. De skal bare ringe, så kan de blive indlagt på en psykriatisk afdeling - der er nemlig tonsvis af ledige sengepladser. (ironi kan være anvendt....)

Jeg tror faktisk ikke der er nogle grupper man skal være misundelige på pt. Alle områder bliver ramt af nedskæringer i større eller mindre grad, så de fleste om er i kontakt med det offentlige på den ene eller den anden måde vil opleve forringelser/nedskæringer i forhold til tidligere.

jeg siger absolut ikke psykisk syge har det nemt, jeg påpeger blot, at det er meget ofte jeg selv hører at det er psykisk syge som har behov for en masse hjælp, og at der er hjælp, men ja der er mere behov, men det er der også andre steder.

Jeg er absolut ikke misundelig på nogle områder, ejg synes desværre bare der er blevet en tendens til at der bliver snydt mere på området, ligesom det før var mere udbredt ved fysisk sygdom, og dette går jo ud over alle dem, som virkelig har brug for hjælpen. desværre.

Anmeld

24. oktober 2010

AnneH

qp skriver:

"Why fix something that aint broaken"? Forstår du hvad jeg mener med det ordsprog?

Det er da i min verden ikke smukt, at hjælpe noget "på vej" der aldrig burde haft eksisteret hvis det ikke var for forskningens kyndige bagmænd. Og det er så min holdning!

Udfra hvad jeg læser, så er du jo selv sund og rask. Og jeg må spørge, har du aldrig overvejet, at finde en ny mand at få børn med? Tænker man aldrig den tanke når man er "den raske" i forholdet?

Og nej jeg kan få børn som så mange andre, jeg har en søn på 2 år som jeg elsker over alt i verden, han kom endda uplanlagt og velkommen var han da. Men hvis skæbnet ikke ville jeg skulle have børn, så er jeg sikker på at jeg ville være lige så lykkelig over at hjælpe andre børn der er uønskede og forældreløse. Men sådan er jeg og sådan er vi så forskellige alle sammen - jeg kan jo ikke sige, at du ville glæde dig over de samme ting i livet som jeg ville

Jeg har endnu ikke læst denne debat til ende, men jeg bliver altså nødt til komme med et svar på dit indlæg her. Har ikke læst om der er andre der evt har sagt det samme.

Du har selvfølgelig lov til at have din mening, og når du melder den så åben ud må du regne med at folk tager det lidt personligt for det er et meget følsom emne.

Efter min mening er det smukt at skab et liv og det er lige meget om det er på den naturlige måde eller med hjælp fra de kyndige bagmænd som du kalder dem.

Nu har jeg været så heldig at møde manden i mit liv og som jeg gerne vil starte en familie med, desværre viser det sig så at hans sæd ikke er i orden. Derfor elsker jeg ham ikke mindre, men jeg udsætter mig for en lang og hård behandling fyldt med nederlag, afvisninger og forhåbenlig stor glæde til sidst.

Når det nu ikke er smukt at forskningens kyndige bagmænd har hjulpet børn til verden, er det så heller ikke smukt at de reder menneskeliv ved at behandle syge med medicin?? For hvis det ikke var for medicin ville mange mennesker være døde af kræft, aids og jeg kunne blive ved.

Har været inde og kigge på din profil og kan se om du har videnskab som interesse, men hvordan kan du have en interesse for noget og så ikke synes det er smukt?? For nu er behandlingen for barnløshed jo en del af videnskaben.

Anmeld

24. oktober 2010

qp

AnneH skriver:

Jeg har endnu ikke læst denne debat til ende, men jeg bliver altså nødt til komme med et svar på dit indlæg her. Har ikke læst om der er andre der evt har sagt det samme.

Du har selvfølgelig lov til at have din mening, og når du melder den så åben ud må du regne med at folk tager det lidt personligt for det er et meget følsom emne.

Efter min mening er det smukt at skab et liv og det er lige meget om det er på den naturlige måde eller med hjælp fra de kyndige bagmænd som du kalder dem.

Nu har jeg været så heldig at møde manden i mit liv og som jeg gerne vil starte en familie med, desværre viser det sig så at hans sæd ikke er i orden. Derfor elsker jeg ham ikke mindre, men jeg udsætter mig for en lang og hård behandling fyldt med nederlag, afvisninger og forhåbenlig stor glæde til sidst.

Når det nu ikke er smukt at forskningens kyndige bagmænd har hjulpet børn til verden, er det så heller ikke smukt at de reder menneskeliv ved at behandle syge med medicin?? For hvis det ikke var for medicin ville mange mennesker være døde af kræft, aids og jeg kunne blive ved.

Har været inde og kigge på din profil og kan se om du har videnskab som interesse, men hvordan kan du have en interesse for noget og så ikke synes det er smukt?? For nu er behandlingen for barnløshed jo en del af videnskaben.

Den sammenligning du tager op der er jo vidt forskellig fra det diskussionen drejer sig om. De mennesker der er syge i vores samfund er her og lever allerede et liv på godt og ondt. Hvis disse mennesker er syge skal de da have hjælpen fremfor, at man går ind og hjælper par med at bringe nye liv til verden.

Og det er da beklageligt, at du har valgt en partner hvis sæd ikke er tilstrækkeligt til, at i kan få børn sammen - men hvorfor skal samfundet lide økonomisk under hvilken partner du vælger? 

Fordi min interesse ligger i videnskaben betyder det da ikke, at jeg synes at mennesker der ikke kan få børn sammen med de partnere de selv vælger bør få dem på samfundets bekostning

Anmeld

24. oktober 2010

qp skriver:

Den sammenligning du tager op der er jo vidt forskellig fra det diskussionen drejer sig om. De mennesker der er syge i vores samfund er her og lever allerede et liv på godt og ondt. Hvis disse mennesker er syge skal de da have hjælpen fremfor, at man går ind og hjælper par med at bringe nye liv til verden.

Og det er da beklageligt, at du har valgt en partner hvis sæd ikke er tilstrækkeligt til, at i kan få børn sammen - men hvorfor skal samfundet lide økonomisk under hvilken partner du vælger? 

Fordi min interesse ligger i videnskaben betyder det da ikke, at jeg synes at mennesker der ikke kan få børn sammen med de partnere de selv vælger bør få dem på samfundets bekostning

Nu bliver jeg altså nødtil at kommentere den her som igen og igen bliver bragt op omkring at vi skal hjælpe dem der allerede er her istedet for at bringe flere til. Men altså via fertilitetsbehandlinger hjælper man nogen som allerede er her. Dem der er barnløse er rigtige ægte mennesker af kød og blød, som kæmper en kamp. Det er sku da ikke det lille barn der endnu ikke er skabt man hjælper, det er blot gevinsten der kommer ud af det.

Barnløse lever også et liv på godt og ONDT - det skinner så meget igennem i disse debater der kører lige pt. at alle dem der aldrig har prøvet det INTET fatter af hvilken ufattelig hård kamp det er, og at man så skal bekymre sig om at skulle sparer en masse penge op oveni et stort psykisk press er altså ikke bare noget man gør med ex. vagter og lign. for man har sku da ikke oveskudet til at knokle som en i helved samtidig med at kroppen psykisk (pga. presset) og fysisk (pga. homonerne) kører på højtryk. Min holdning er så at ikke nok med at fertilitetsbehandling er gratis, så burde alle barnløse også få gratis psykolog behandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.