Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

SpunkenJo

dorthemus skriver:

Undskyld, men de mennesker der er i fertilitetsbehandling eller ønsker at komme det, er da også en del af samfundet!!

Tjek lige mit svar til Caroline86

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

dorthemus

SpunkenJo skriver:

Tjek lige mit svar til Caroline86

Er læst...

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

dorthemus skriver:

Hvem har du tænkt dig skal passe dig og alle andre andre når vi engang blir gamle?? Som det ser ud nu, så blir der flere og flere  gamle mennesker og ikke nok børn blir født....og dét er da ikke sundt for samfundsøkonomien.

Jeg tror ikke på at økonomien hos de enkelte par vil lade bestemme om man skulle være forældre eller ej.

Det ville det ihvertfald ikke her!

Så færre børn tror jeg ikke på. Folk får de børn de har "lyst til" og selvom regeringen mener vi alle skal føde flere børn, får jeg de børn jeg mener vores familie har godt af, ligesom jer i fertilitetsbehandling også gerne vil gøre det.

En anden måde at finansiere fertilitetsbehandlingen på kunne være man kunne lave et lån ala SU. Altså med lav rente osv.

Jeg tænker ud af boksen. For jeg tror ikke pp vores statskasse kan klare presset.....

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

dorthemus skriver:

Er læst...

Anmeld

25. oktober 2010

LISBETH:-)

SpunkenJo skriver:

Jeg anfægter jo på ingen måde at man ikke skal ave muligheden for fertilitetsbehandling. Hvis jeg gjorde det kan jeg forstå du mener mit menneskesyn er skævt. Men at jeg mener man selv skal betale for det har intet med det at gøre. Det er økonomi!

Og jeg syns vi har mange andre samfundsgrupper der kan nyde godt af alle de penge der går til fertilitetsbehandling. Folk som allerede ER en del af samfundet.

Jeg synes godt nok du modsiger dig selv. Du giver jo alle dem der skriver at det er naturstridigt at få børn gennem fertilitetsbehandling  Det er vel de samme som at sige at man er enig, og deler samme synspunkt og nu siger du så selv at hvis du havde den holdning så kunne du forstå at dorthemus (og mange andre) mener at dit menneskesyn er skævt.........

Samtidig skriver du tidligere i debaten:

" min dreng er FTF og selvom han nok kunne have klaret sig selv uden neo etc. (ingen komplikationer) så syns jeg da, man som borger med personnummer i dette land, har ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre!!"

Så er det så igen jeg gerne vil fortælle dig at jeg også har et personnummer, og derfor også ifølge din udtalelse skal have ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre. Hvor er det så at du mener at jeg ikke skal kunne få hjælp til min sygdom? Jeg fatter ikke hvorfor du er en bedre borger, end jeg bare fordi min sygdom er indeni min livmoder? Eller i en mands sædtal.

Anmeld

25. oktober 2010

ønskebørn74

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes godt nok du modsiger dig selv. Du giver jo alle dem der skriver at det er naturstridigt at få børn gennem fertilitetsbehandling  Det er vel de samme som at sige at man er enig, og deler samme synspunkt og nu siger du så selv at hvis du havde den holdning så kunne du forstå at dorthemus (og mange andre) mener at dit menneskesyn er skævt.........

" min dreng er FTF og selvom han nok kunne have klaret sig selv uden neo etc. (ingen komplikationer) så syns jeg da, man som borger med personnummer i dette land, har ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre!!"

Så er det så igen jeg gerne vil fortælle dig at jeg også har et personnummer, og derfor også ifølge din udtalelse skal have ret til samme lægelig opmærksomhed som alle andre. Hvor er det så at du mener at jeg ikke skal kunne få hjælp til min sygdom? Jeg fatter ikke hvorfor du er en bedre borger, end jeg bare fordi min sygdom er indeni min livmoder? Eller i en mands sædtal.

Hørt, hørt!!! Godt skrevet!!! Knus Lene

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

lisbeth2910 skriver:

Altså enig bliver vi jo ikke.

Jeg anser det ikke som en livstruende sygdom at man skal ha fertilitetsbehandling. Og derfor syns jeg det er noget man selv må stå for. Det er ikke så indviklet. Du mener at skattekronerne skal gå til det og det mener jeg IKKE!

Det er jo et spørgsnål om at forvalte kroner og ører. Hvis vi skulle have betalt for at ku få et barn (fertilitet eller adoption underordnet) så havde vi bare ikke haft råd til at købe alle babytingebe fra ny, mærketøj ekstra ture i sommerland, ferier etc. Dem havde vi brugt på at få ham og så anskaffet os brugte ting og taget gratis ture i naturen fx.

Hvis man gør op i sidste ende hvad børn/barn koster er det jo en prioriteringssag hvor tallet på bundlinjen (jeg gætter) sikkert er det samme for folk som har betalt for deres behandling selv og dem som har fået en økobaby.

Vi blir ikke enige, og det skal alle mennesker altså heller ikke være.

Anmeld

25. oktober 2010

Jeg synes da også at man burde overveje NØJE hvor man sætter sit kryds ved næste valg. Måske der var lidt flere penge til velfærden, hvis vi ikke skulle have alle de skide skattelettelser. Bare en tanke Og så slipper vi for at enkeltstående grupper i vores samfund skal bøde for at vi alle kan få et par enkelt hundrede kroner mere om måneden.

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo skriver:

Altså enig bliver vi jo ikke.

Jeg anser det ikke som en livstruende sygdom at man skal ha fertilitetsbehandling. Og derfor syns jeg det er noget man selv må stå for. Det er ikke så indviklet. Du mener at skattekronerne skal gå til det og det mener jeg IKKE!

Det er jo et spørgsnål om at forvalte kroner og ører. Hvis vi skulle have betalt for at ku få et barn (fertilitet eller adoption underordnet) så havde vi bare ikke haft råd til at købe alle babytingebe fra ny, mærketøj ekstra ture i sommerland, ferier etc. Dem havde vi brugt på at få ham og så anskaffet os brugte ting og taget gratis ture i naturen fx.

Hvis man gør op i sidste ende hvad børn/barn koster er det jo en prioriteringssag hvor tallet på bundlinjen (jeg gætter) sikkert er det samme for folk som har betalt for deres behandling selv og dem som har fået en økobaby.

Vi blir ikke enige, og det skal alle mennesker altså heller ikke være.

Nu er det jo sådan at fertilitetsbehandling og adoption ikke fungere sådan at man kan afdrage på afbetaling så pengene skal lægges INDEN barnet kommer og ikke efter det er født. Så pengene skal spares op - nogen gange på kort tid.¨Bankerne låner oftes heller ikke penge ud til fertilitetsbehandling.

Så alt det du skriver om mærketøj mv. er irelevant da det er før alle de ting er nødvendige pengene skal lægges.

NEJ ENIGE bliver vi ALDRIG og det er også helt i orden, det der for mig har været grimt i denne debat er det menneskesyn at mennesker med fertilitetsproblemer gør noget naturstridigt når de modtager behandling, og en siger sågar at vores børn ikke er rigtige. At vi ikke er enige om hvem der skal betale er helt ok (eller det er det ikke men det kan jeg komme mig over) men det er det andet fandme ikke!!!!!!!!!!!

Anmeld

25. oktober 2010

AnneH

SpunkenJo skriver:

Den der med at bruge penge for at tjene er jeg helt for. Men istedetfor at bruge dem på fertilitetsområdet ville jeg hellere bruge dem på at "rydde op". Sørge for at flere passede et arbejde fremfor dagpenge og kh, få inddrevet skat fra folk som "gemmer sig" fx. I udlandet. Sørge for at skattesnydere og folk som modtager kh OG arbejder sort bliver fundet. Brug penge der og samfundet vil kunne tjene gode penge nu og her.

Min mening vedr. Egenbetaling for fertilitetswhandling vil ikke ændre sig.

Men man kunne måske overveje at onstrukturere området, således det blev priatiseret og priserne mere "konkurrencedygtige", og priserne altså derefter.

Det kunne være en måde at gøre det billigere på måske...

Og min mening vil aldrig ændre sig.

Jeg forstår bare ikke at man kan gå ind for brugerbetaling på en sygdom, om det så for barnløshed en nogen anden sygdom. For hvis vi først tillader brugerbetaling for en sygdom, så er der ikke langt til den næste.

Jeg går også ind for at der skal inddrives skattekroner og det er også nødvendigt, men det skal ikke være på bekostning af mere brugerbetaling. Så skulle regeringen overveje at fjerne det skattestop som mange er imod. Så behøver vi måske ikke sparer så mange steder.

Men når i nu sådan går ind for bruger betaling, så skulle vi måske indfører betaling på skolegang og børnepasning. og give de penge til de rige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.