Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

AnneH

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes da også at man burde overveje NØJE hvor man sætter sit kryds ved næste valg. Måske der var lidt flere penge til velfærden, hvis vi ikke skulle have alle de skide skattelettelser. Bare en tanke Og så slipper vi for at enkeltstående grupper i vores samfund skal bøde for at vi alle kan få et par enkelt hundrede kroner mere om måneden.

Hørt!!

Jeg har endda læst at hvis den røde blok kommer til magten, så vil de fjerne brugerbetalingen, hvis det bliver vedtaget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Kruse90

AnneH skriver:

Hørt!!

Jeg har endda læst at hvis den røde blok kommer til magten, så vil de fjerne brugerbetalingen, hvis det bliver vedtaget.

Seriøst:O

Anmeld

25. oktober 2010

AnneH

Kruse90 skriver:

Seriøst:O

Jeps, det står der i 24timer i dag

Anmeld

25. oktober 2010

Kruse90

AnneH skriver:

Jeps, det står der i 24timer i dag

waw.
har forresten sendt dig en pb

Anmeld

25. oktober 2010

AnneH

Kruse90 skriver:

waw.
har forresten sendt dig en pb

har læst den

Anmeld

25. oktober 2010

De3Guldklumper

Jeg har læst langt de fleste sider og jeg må sige jeg bliver mere og mere irreteret for hver side jeg læser omkring at vi som kan lave dem selv ikke fatter noget som helst af hvad de barnløse går igennem..

Ja jeg ved godt at kæresten og jeg har lavet vores selv MEN den første tog 7 mdr om at blive lavet - og hvilken frustrende periode af mit liv.. At man hver månede kigger langt efter tante rød flere dage inden den skal komme og så ender den alligevel med at komme på DAGEN og igen, igen, igen INGEN bebs.. Det psysiske spil i dette her er der altså også RIGTIG mange som GODT kan lave dem selv der går igennem. De er så måske ikke på hverken hormoner eller andet man nu kan få når man er i behandling men det er jo heller ikke alle som er i behandling som får disse midler. Så jo når jeg siger, til en veninde som er i behandling og som igen har fået en negativ test, at jeg godt kan forstå hendes frustration over at den heller ikke var der i denne måndede jamen så er det fordi at jeg vitterlig kan sætte mig ind i det ønske hun så brændende har efter at se de 2 streger på den famøse test.

Jeg synes det helt fint at jer som er i behandling ingen intensioner har om at skifte sin partner ud - det ville da også være fjollet når det nu er den mand i elsker og ønker at leve sammen med MEN den beslutning man ønsker bør man jo også vide har nogle konsekvenser og nogle ting man er nødt til at acceptere. Og det er altså bare at man nogen gange bare ikke passer sammen og så bliver man nødt til at få det bedste ud af det og acceptere det liv der så er ment for en om der kommer børn i det eller ej.

Jeg står selv og ønsker mig BRÆNDENDE nummer 3 - men kæresten er slet ikke med på den - men jeg kan for hulen ikke lave dem selv. Det er noget jeg må acceptere - at mit liv som jeg ønskede det med 3 børn og kernefamilie altså bare ikke bliver til noget fordi den ene part ikke ønsker det. Jeg ved godt at hos barnløse ønsker begge parter at få et barn men når man tager et valg må man acceptere det der følger med.

Det var bare lige mit synspunkt på sagen..

Fortsat god debat...

Anmeld

25. oktober 2010

qp

Pylle3 skriver:

Jeg har læst langt de fleste sider og jeg må sige jeg bliver mere og mere irreteret for hver side jeg læser omkring at vi som kan lave dem selv ikke fatter noget som helst af hvad de barnløse går igennem..

Ja jeg ved godt at kæresten og jeg har lavet vores selv MEN den første tog 7 mdr om at blive lavet - og hvilken frustrende periode af mit liv.. At man hver månede kigger langt efter tante rød flere dage inden den skal komme og så ender den alligevel med at komme på DAGEN og igen, igen, igen INGEN bebs.. Det psysiske spil i dette her er der altså også RIGTIG mange som GODT kan lave dem selv der går igennem. De er så måske ikke på hverken hormoner eller andet man nu kan få når man er i behandling men det er jo heller ikke alle som er i behandling som får disse midler. Så jo når jeg siger, til en veninde som er i behandling og som igen har fået en negativ test, at jeg godt kan forstå hendes frustration over at den heller ikke var der i denne måndede jamen så er det fordi at jeg vitterlig kan sætte mig ind i det ønske hun så brændende har efter at se de 2 streger på den famøse test.

Jeg synes det helt fint at jer som er i behandling ingen intensioner har om at skifte sin partner ud - det ville da også være fjollet når det nu er den mand i elsker og ønker at leve sammen med MEN den beslutning man ønsker bør man jo også vide har nogle konsekvenser og nogle ting man er nødt til at acceptere. Og det er altså bare at man nogen gange bare ikke passer sammen og så bliver man nødt til at få det bedste ud af det og acceptere det liv der så er ment for en om der kommer børn i det eller ej.

Jeg står selv og ønsker mig BRÆNDENDE nummer 3 - men kæresten er slet ikke med på den - men jeg kan for hulen ikke lave dem selv. Det er noget jeg må acceptere - at mit liv som jeg ønskede det med 3 børn og kernefamilie altså bare ikke bliver til noget fordi den ene part ikke ønsker det. Jeg ved godt at hos barnløse ønsker begge parter at få et barn men når man tager et valg må man acceptere det der følger med.

Fortsat god debat...

Årrh hvor ville jeg ønske det var mig der havde skrevet det indlæg der - for du har SÅ ret i alt det du skriver! Super flot skrevet...

Anmeld

25. oktober 2010

SpunkenJo

Pylle3 skriver:

Fortsat god debat...

Hvor er det bare sindsygt godt skrevet.

- Følte lidt at det var ved at ende op i, at jeg syns jeg skal retfærdiggøre hvilke behandinger der i DK ska være brugergetaling på...... Det magter jeg simpekthen ikke.

Hvor er det bare fedt med et input fra en der har en helt anden og meget væsentlig vinkel med. 

Jeg ønsker for alle der er igang med prjekt bebs at det vil lykkes. Men lad nu være med at hænge os andre ud som skrækkelige mennesker bare fordi vi har fået børn helt naturligt OG samtidig har en anden holdning til brugerbetalt fertilitetsbehandling end jeres.....

Anmeld

25. oktober 2010

qp

SpunkenJo skriver:

Hvor er det bare sindsygt godt skrevet.

- Følte lidt at det var ved at ende op i, at jeg syns jeg skal retfærdiggøre hvilke behandinger der i DK ska være brugergetaling på...... Det magter jeg simpekthen ikke.

Hvor er det bare fedt med et input fra en der har en helt anden og meget væsentlig vinkel med. 

Jeg ønsker for alle der er igang med prjekt bebs at det vil lykkes. Men lad nu være med at hænge os andre ud som skrækkelige mennesker bare fordi vi har fået børn helt naturligt OG samtidig har en anden holdning til brugerbetalt fertilitetsbehandling end jeres.....

slut prut finale!

Anmeld

25. oktober 2010

BubbieBear

Jeg har siddet og læst et par sider i debatten og sidder nu og har en ret så dårlig følelse indeni.

Jeg mener ikke at det er "guds" mening at sige at så er det ikke meningen at det pågældende par ikke skal have børn.

Vi betaler skat her i danmark, og kan derfor få gratis behandling på sygehusene.

Mænds sædkvalitet bliver dårligere og dårligere. Det er noget som størstedelen af mændene ikke selv er skyld i.
Skal den kræftramte patient så også til at betale for f.eks kemo?

Jeg tror på at de folk der har udtalt sig neagtivt om barnløse par i denne her debat - det er fordi de ikke selv har prøvet hvor hårdt fysisk og psykisk det er at være i behandling.

Det at være i barnløshedsbehandling er langt fra gratis.
Medicinen er hundedyr, og så skal man også regne med at bruge en del penge på transport.

Hvis vi skulle til at betale for behandlingen ville det som at være at købe en lottokupon - vi ved jo ikke om der er gevinst eller ej.

Når du som kvinde har ægløsning og gerne vil være gravid - ville I kunne ligge MINDST 25.000 på "bordet" inden i gik igang på lagnerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.