lisbeth2910 skriver:
Bare rolig Linda, jeg havde gennemskuet at du ikke fremover ligger i min "dig er jeg dybt chokkeret over" bunke.
Jeg synes som sagt at det er helt ok at have en holdning om at barnløse selv skal betale, men at gå ind og sige at man gør noget naturstridigt når man modtager fertilitetsbehandling er i min verden så langt ude, at jeg slet ikke fatter det.
Samtidig er jeg faktisk lidt rystet over at der er holdninger til at man bare kan sælge alt man ejer og har for at få råd til behandling, det viser jo bare at man slet ikke har forstået hvad det hele handler om. Mit ja til offentlig betaling handler jo slet slet ikke om at jeg ikke selv har råd, men et spørgsmål om at alle skal have lige muligheder. Og dertil vil jeg gerne tilføje at JA jeg har fået 11 x fertilitetsbehandling på det offentligs regning men jeg har altså også selv betalt 11 x homoner til ca. 2000 kr pr stk. Så GRATIS vil jeg ikke ligefrem kalde det.
Synes lige jeg ville skrive, da et par andre havde misforstået mig, men sådan er det jo når man er i sine følelsers vold.
Holdningen ang. selektering ligger også fjernt fra mit menneskesyn, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg er helt klar over, at det som det er nu også koster en del, da en af mine veninder og hendes mand har været hele møllen igennem. Hun blev desværre gravid uden for livmoderen efter insemineringen, og nu har de sat babyprojektet på standby, da de ikke kan rumme det følelsesmæssigt hverken for hendes eller hans vedkommende.
Men det er jo dejligt livsbekræftende at høre om dig, der "har lavet" 2 unger på den konto!

Anmeld