Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

SpunkenJo

smillaluna skriver:

Du formulerer det så smukt!

Det er enormt skræmmende at flere og flere ikke kan få børn. Hvad er det lige der spiller ind. Jeg arbejdede på en hjerteafdeling med en masse elektronisk overvågning da vi begyndte at prøve på at få børn. Jeg tænkte rigtig meget over om det kunne have en betydning.... Måske er det langt ude, men tænk nu hvis det er sådan nogle ting der gør at vi bliver stadigt mere infertile. Vi udsættes jo konstant for ydre påvirkninger som vi ikke kan gøre en dyt ved! Vi kan spise sundt, holde os fra rygning og dyrke masser af motion, men mange ting er faktisk fuldstændig ude af vores hænder.

Det er så rigtigt. Og netop derfor bliver sådan en debat som denne hurtigt misfortået hvis man har følelserne lidt udenpå tøjet.

Jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

SpunkenJo

Jbk skriver:

Er enig...og jeg har været barnløs og måtte betale selv...jeg var bare så lykkelig for at der var en mulighed for at få et barn...

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

michella80 skriver:

Okay jeg synes bare der er mange der har givet udtryk for det. Ellers er det bare fordi det er de udtalelser der fylder mest i mig.

Jeg går ind for at ufrivilligt barnløse skal have hjælp, men at de skal betale selv. Jeg mener også, at de har lige så meget ret til at få børn som os andre

Anmeld

23. oktober 2010

Barbamama

Baagøe skriver:

Jeg går ind for at ufrivilligt barnløse skal have hjælp, men at de skal betale selv. Jeg mener også, at de har lige så meget ret til at få børn som os andre

Så er vi næsten enige! Jeg synes de skal have det betalt af det offentlige.

Anmeld

23. oktober 2010

Faith

SpunkenJo skriver:

Det er så rigtigt. Og netop derfor bliver sådan en debat som denne hurtigt misfortået hvis man har følelserne lidt udenpå tøjet.

Jo

Det er et ekstremt brandfarligt emne, ligesom rygning og fedme. Ufatteligt spændende, men damn hvor skal man passe på!

Anmeld

23. oktober 2010

LISBETH:-)

Kruse90 skriver:

det er iorden.
er bare dybt chokeret af nogle af de udtalelser der er kommet herinde mod os barnløse.

men jeg siger mange tak

Jeg er faktisk også i chok!!!!!! Ok at der er forskellige meninger om hvorvidt man selv skal betale eller ej, men lige frem at sige at nogen ikke skal have børn "bare" fordi det hele måske ikke helt fungere som det skal synes jeg er langt ude, og det overrasker mig virkeligt at der er så MANGE der har den holdning. Jeg bærer normalt ALDRIG nag til folk, men hold da op der er da nogen stykker herinde fra der virkelig har overrasket mig meget NEGATIVT.

Derud over har jeg valgt at melde mig ud af debatten da jeg virkelig synes den er langt ude.

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

michella80 skriver:

Så er vi næsten enige! Jeg synes de skal have det betalt af det offentlige.

Jeps

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

Jeg er faktisk også i chok!!!!!! Ok at der er forskellige meninger om hvorvidt man selv skal betale eller ej, men lige frem at sige at nogen ikke skal have børn "bare" fordi det hele måske ikke helt fungere som det skal synes jeg er langt ude, og det overrasker mig virkeligt at der er så MANGE der har den holdning. Jeg bærer normalt ALDRIG nag til folk, men hold da op der er da nogen stykker herinde fra der virkelig har overrasket mig meget NEGATIVT.

Derud over har jeg valgt at melde mig ud af debatten da jeg virkelig synes den er langt ude.

Men det er jo gudskelov også ganske få i denne debat, der er af den mening.

Jeg mener, at vi alle har lige meget ret til at få børn og jeg synes i den grad det er sat på spidsen, når et par brugere herinde taler om naturens selektering, for disse holdninger tager jeg afstand fra. Derudover går jeg 100% ind for at de ufrivilligt barnløse kan blive behandlet - blot de betaler selv.

Anmeld

23. oktober 2010

LISBETH:-)

Baagøe skriver:

Men det er jo gudskelov også ganske få i denne debat, der er af den mening.

Jeg mener, at vi alle har lige meget ret til at få børn og jeg synes i den grad det er sat på spidsen, når et par brugere herinde taler om naturens selektering, for disse holdninger tager jeg afstand fra. Derudover går jeg 100% ind for at de ufrivilligt barnløse kan blive behandlet - blot de betaler selv.

Bare rolig Linda, jeg havde gennemskuet at du ikke fremover ligger i min "dig er jeg dybt chokkeret over" bunke.

Jeg synes som sagt at det er helt ok at have en holdning om at barnløse selv skal betale, men at gå ind og sige at man gør noget naturstridigt når man modtager fertilitetsbehandling er i min verden så langt ude, at jeg slet ikke fatter det.

Samtidig er jeg faktisk lidt rystet over at der er holdninger til at man bare kan sælge alt man ejer og har for at få råd til behandling, det viser jo bare at man slet ikke har forstået hvad det hele handler om. Mit ja til offentlig betaling handler jo slet slet ikke om at jeg ikke selv har råd, men et spørgsmål om at alle skal have lige muligheder. Og dertil vil jeg gerne tilføje at JA jeg har fået 11 x fertilitetsbehandling på det offentligs regning men jeg har altså også selv betalt 11 x homoner til ca. 2000 kr pr stk. Så GRATIS vil jeg ikke ligefrem kalde det.

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

Bare rolig Linda, jeg havde gennemskuet at du ikke fremover ligger i min "dig er jeg dybt chokkeret over" bunke.

Jeg synes som sagt at det er helt ok at have en holdning om at barnløse selv skal betale, men at gå ind og sige at man gør noget naturstridigt når man modtager fertilitetsbehandling er i min verden så langt ude, at jeg slet ikke fatter det.

Samtidig er jeg faktisk lidt rystet over at der er holdninger til at man bare kan sælge alt man ejer og har for at få råd til behandling, det viser jo bare at man slet ikke har forstået hvad det hele handler om. Mit ja til offentlig betaling handler jo slet slet ikke om at jeg ikke selv har råd, men et spørgsmål om at alle skal have lige muligheder. Og dertil vil jeg gerne tilføje at JA jeg har fået 11 x fertilitetsbehandling på det offentligs regning men jeg har altså også selv betalt 11 x homoner til ca. 2000 kr pr stk. Så GRATIS vil jeg ikke ligefrem kalde det.

Synes lige jeg ville skrive, da et par andre havde misforstået mig, men sådan er det jo når man er i sine følelsers vold.

Holdningen ang. selektering ligger også fjernt fra mit menneskesyn, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg er helt klar over, at det som det er nu også koster en del, da en af mine veninder og hendes mand har været hele møllen igennem. Hun blev desværre gravid uden for livmoderen efter insemineringen, og nu har de sat babyprojektet på standby, da de ikke kan rumme det følelsesmæssigt hverken for hendes eller hans vedkommende.

Men det er jo dejligt livsbekræftende at høre om dig, der "har lavet" 2 unger på den konto!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.