Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Pige2009

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du læser åbenbart ikke hvad der egentlig står i indlæggene, eller også er vi andre nogle spader til at formulere os.

Men når nu jeg taler så meget for døve ører så tror jeg egentlig ikke jeg gider kører videre i denne debat.

Ærgerligt, for emnet i sig selv er jo ret relevant for mig og andre herinde, der er bare grænser for, hvad jeg orker at stå model til.

// Alexis

Det er nok en kombination Vi har vel alle lov til at have vores mening og fordi vi ikke lige mener det samme, behøver det vel ikke betyde, at I taler for døve ører

Vi har vores mening - I har jeres. Vi kan vel blive enige om at være uenige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
SpunkenJo skriver:

Jeg tror langt hen af vejen vi er enige.

Det er en ufed situation ikke at kunne få de børn man drømmer om, og det er ufedt at der lige nu er uvished om man kan få det betalt af staten.

Men det ændrer bare ikke på, at visse ting syns jeg er helt ok der er egen betaling på.

Jeg syns også det vil være helt rimeligt at betale 100 kr eller lignende hver gang man skal til lægen.

Vi kan ikke bibeholde vort velfærdssamfund, idet vi blir færre og færre tilat betale og flere og flere til at bruge pengene.

En nitte løsning for folk som har brug for fertilitetsbehandling, men sådan må det nødvendigvis være som Danmark har det nu.

Og jeg beklager hvis nogen er stødte over min mening og holdning. Jeg mener ikke noget personligt med det. Og havde een af jer været min veninde, havde der været fuld opbakning og skulder at græde ud ved. Men deltager man i en debat må man høre folks meninger holdninger og argumenter. (Også uden at man risikerer at blive kaldt led.....)

Venligst Jo

men det er jo noget helt andet du skriver nu end før?

Jeg bebrejder dig skam ikke at du har en anden mening! At du synes der skal være egenbetaling er ligeså rigtigt som at jeg mener der ikke skal! Bryder mig bare ikke om at du pludselig kommer ind på hvorfor nogle barn ikke kan få børn! At det er fordi de er "fysiologisk forkerte" eller hvordan vi nu skal formulere det...

Så forstå mig ret; det er HELT i orden vi ikke er enige! Synes bare ikke der er nogen grund til at sparke til en ulykkelig kvinde ved at sige at udover hun ikke kan få sit drømmebarn "all natural" så er det fordi hun er valgt fra af naturen som ikke mener hun er "god nok" til at reproducere sig.. forstår du hvad jeg mener?

knus

Anmeld

23. oktober 2010

Svei

SpunkenJo skriver:

Debatter handler jo ikke om at man skal være enig. Vel nærmere tværtimod. Og debatter man følelsesmæssigt er involveret i er som regel ikke rare.

Det ændrer dog stadig ikke på det faktum at der er flertal i folketinget (som det ser ud lige nu) for egen betaling.

Jeg kan KUN bakke op, ligesom jeg klappede da jeg hørte man gik fra 4 til 2år på dagpengesiden.

Man kan ikke barelæne sig tilbage og lade tingene ske. Jeg vil da gerne rejse jorden rundt, men der kommer nok ikke nogen og tilbyder mig en billet....

P.s. Jeg træder ikke på nogen. Jeg går efter bolden i en debat ikke manden, det håber jeg du kan se?

Er enig...og jeg har været barnløs og måtte betale selv...jeg var bare så lykkelig for at der var en mulighed for at få et barn...

Anmeld

23. oktober 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Hvor er det bare en trist debat at læse og ja, jeg har læst hele debatten og har haft lyst til at skrive flere gange.

Tonen er hård og meget lidt empatisk, efter min mening. Der sidder altså rigtige mennesker ude bag skærmene, med rigtige følelser og rigtig smerte over ikke at kunne producere et barn på naturlig vis.

Og at sige, at det ikke er noget personligt er noget værre pladder...jeg har side op og side ned læst det ene personlige angreb efter det andet, på visse personer i denne debat her...øv siger jeg bare!!!

Jeg er helt enig..Jeg har ikke skrevet noget i den her tråd, men jeg har læst det hele.

Det er rigtig nemt at have en holdning til tingene, men man skal passe på med at udtale sig om sådan et ømt emne som barnløshed. Man skal i hvert fald tænke meget over hvordan man formulerer sig.

Jeg vil slet ikke påstå jeg kan sætte mig ind i hvor svært det må være, ikke at kunne blive gravid bare sådan lige Og det kan andre da heller hvis ikke de har stået i situationen, vil jeg vove at påstå!

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

SpunkenJo skriver:

Som jeg tidligere har skrevet er det et sindsygt ømt emne. Og jeg er klar over at jer som står midt i den her følelsesmæssige rutschetur ikke bryder sig om en holdning som min.

Jeg mener ikke noget personligt med det, og var en af mine veninder eller bekendte igennem jeres helvede holdt jeg også min personlige holdning for mig selv, medmindre de havde spurgt til min mening.

Men men men, dette er en debat! Og en debat består ikke af enige mennesker. Og som denne har udviklet sig (pt. 34 sider) så er det ho fordi der så mange sider, facetter, meninger og holdninger.

Vi behøver jo ikke være enige om hvordan ci lever vires liv, så længe man kan repektere hinandens forskellige holdninger. Jeg har fuld forståelse for jeres situation, men betale for det, når vort samfund har så mange andre libsvigtige poster siger jeg nej tak til!!!

Og jeg mener også det er en forkælet tilgang. Vil man have børnene må man spare på luksus som ferie og bil pg satse på det man brænder for.

Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt led. Du kan kalde mig ærlig istedetfor.

Lige præcis

Vi har lov til at have vores holdninger, og vi dabatterer jo sagligt, og går ikke i struben på folk og bliver personlige

Anmeld

23. oktober 2010

Kruse90

Jbk skriver:

Er enig...og jeg har været barnløs og måtte betale selv...jeg var bare så lykkelig for at der var en mulighed for at få et barn...

jamen i følge deres mening havde du jo så hellere ikke RET til at få barn.
Hvad fanden er det for en udmeldning

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

jeg synes denne tråd har taget en meget uheldig drejning og bruger nu flest bogstaver på at udstille barnløse som "biologisk og fysiologisk uegnede som forældre".

Personligt er jeg FOR hjælp til barnløse. Dog begrænset hjælp! I min verden er det oplagt at hjælpe barnløse par til 1. barn og så kan 2. 3. og 12. barn være egenbetaling.

Hvis vi skal tale om fysiologisk til- og fravalg af forældre tror jeg vi sætter os højere end de simple mennesker vi er.

Jeg vil gerne, igen, bede om at vi holder os fra kommentarer der tangerer til personlige angreb her i tråden.

Knus Caroline, moderator på baby.dk

Jeg er (næsten) enig, da jeg også går ind for hjælp til barnløse, men dog mener, at man bør betale selv. Jeg tror bare, at de ufrivillig barnløse herinde tager vores holdning meget personligt, selvom vi netop ikke går efter personen, men taler generelt

Debatten omkring retten til at få børn holder jeg mig langt fra

Anmeld

23. oktober 2010

Svei

Kruse90 skriver:

jamen i følge deres mening havde du jo så hellere ikke RET til at få barn.
Hvad fanden er det for en udmeldning

Det er vel ikke retten til at få børn der her diskuteres...men idéen i at man selv skal betale for det.

Kunne forstå hvis de barnløse blev frataget retten, det gør de ikke, de skal bare give noget for det og hvad jeg kan læse mig frem til, så er det ikke i nærheden af hvad man gav for ti år siden da man selv betalte. Der er bare ikke råd til det mere.

Anmeld

23. oktober 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Jeg er helt enig..Jeg har ikke skrevet noget i den her tråd, men jeg har læst det hele.

Det er rigtig nemt at have en holdning til tingene, men man skal passe på med at udtale sig om sådan et ømt emne som barnløshed. Man skal i hvert fald tænke meget over hvordan man formulerer sig.

Jeg vil slet ikke påstå jeg kan sætte mig ind i hvor svært det må være, ikke at kunne blive gravid bare sådan lige Og det kan andre da heller hvis ikke de har stået i situationen, vil jeg vove at påstå!

Jeg har stået der og ved hvordan det er....for os var det med pengene det mindste, det kunne vi sagtens løse for at få et barn.

Anmeld

23. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Lige præcis

Vi har lov til at have vores holdninger, og vi dabatterer jo sagligt, og går ikke i struben på folk og bliver personlige

Jeg er slet ikke enig!! Jeg synes lige præcis at I er meget personlige i jeres måde at debattere på...jeg må indrømme, at jeg er meget overrasket over hvordan denne debat har udviklet sig og hvordan der bliver svaret folk...uanset hvor mange smile smileys der leveres!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.