Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
CamillaValby skriver:

Vil bare lige stille et lille spørgsmål, nu hvor mange skriver med dårlige gener, fx dårlig sædkvalitet.

Den dårlige kvalitet kan jo nemt være kommet af at moderen fx har drukket eller røget mens hun har båret på barnet.

Skal dette barn altså manden så bøde for hvad hans mor har gjort mens hun bar ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

SpunkenJo

Kruse90 skriver:

GUD hvor er du led at høre på

Du trænder SÅ meget på os der i forvejn ligger ned. !

Som jeg tidligere har skrevet er det et sindsygt ømt emne. Og jeg er klar over at jer som står midt i den her følelsesmæssige rutschetur ikke bryder sig om en holdning som min.

Jeg mener ikke noget personligt med det, og var en af mine veninder eller bekendte igennem jeres helvede holdt jeg også min personlige holdning for mig selv, medmindre de havde spurgt til min mening.

Men men men, dette er en debat! Og en debat består ikke af enige mennesker. Og som denne har udviklet sig (pt. 34 sider) så er det ho fordi der så mange sider, facetter, meninger og holdninger.

Vi behøver jo ikke være enige om hvordan ci lever vires liv, så længe man kan repektere hinandens forskellige holdninger. Jeg har fuld forståelse for jeres situation, men betale for det, når vort samfund har så mange andre libsvigtige poster siger jeg nej tak til!!!

Og jeg mener også det er en forkælet tilgang. Vil man have børnene må man spare på luksus som ferie og bil pg satse på det man brænder for.

Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt led. Du kan kalde mig ærlig istedetfor.

Anmeld

23. oktober 2010

Moderator

jeg synes denne tråd har taget en meget uheldig drejning og bruger nu flest bogstaver på at udstille barnløse som "biologisk og fysiologisk uegnede som forældre".

Personligt er jeg FOR hjælp til barnløse. Dog begrænset hjælp! I min verden er det oplagt at hjælpe barnløse par til 1. barn og så kan 2. 3. og 12. barn være egenbetaling.

Hvis vi skal tale om fysiologisk til- og fravalg af forældre tror jeg vi sætter os højere end de simple mennesker vi er.

Jeg vil gerne, igen, bede om at vi holder os fra kommentarer der tangerer til personlige angreb her i tråden.

Knus Caroline, moderator på baby.dk

Anmeld

23. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Baagøe skriver:

Du citerede et indlæg hvor vedkommende skrev at det kun var fertilitetsbehandlingen der rammes, hvilket det ikke er Jeg mener, at vi i DK er alt for forkælede, og har været alt for forvendt. Fertilitetsbehandling mener jeg stadig er en forøgelse af livskvalitet og dermed skal betales selv

Du læser åbenbart ikke hvad der egentlig står i indlæggene, eller også er vi andre nogle spader til at formulere os.

Men når nu jeg taler så meget for døve ører så tror jeg egentlig ikke jeg gider kører videre i denne debat.

Ærgerligt, for emnet i sig selv er jo ret relevant for mig og andre herinde, der er bare grænser for, hvad jeg orker at stå model til.

// Alexis

Anmeld

23. oktober 2010

Kruse90

Som jeg tidligere har skrevet er det et sindsygt ømt emne. Og jeg er klar over at jer som står midt i den her følelsesmæssige rutschetur ikke bryder sig om en holdning som min.

Jeg mener ikke noget personligt med det, og var en af mine veninder eller bekendte igennem jeres helvede holdt jeg også min personlige holdning for mig selv, medmindre de havde spurgt til min mening.

Men men men, dette er en debat! Og en debat består ikke af enige mennesker. Og som denne har udviklet sig (pt. 34 sider) så er det ho fordi der så mange sider, facetter, meninger og holdninger.

Vi behøver jo ikke være enige om hvordan ci lever vires liv, så længe man kan repektere hinandens forskellige holdninger. Jeg har fuld forståelse for jeres situation, men betale for det, når vort samfund har så mange andre libsvigtige poster siger jeg nej tak til!!!

Og jeg mener også det er en forkælet tilgang. Vil man have børnene må man spare på luksus som ferie og bil pg satse på det man brænder for.

Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt led. Du kan kalde mig ærlig istedetfor.

Jeg har ikke lyst til at bruge mere at mit krudt på jer.

I ANER ikke hvad I taler om. Men lad den ligge.
I sårer flere end i regner med. Jeg har modtaget utrolige mange breve, som skriver at de ikke har overskud til at debattere.

Men syntes den skal slutte nu denne debat. Vi bliver ved med at køre på det samme. Vi bliver ALDRIG enige. Og tale om retten til børn, i et forum hvor der er ufrivillige barnløse holder ikke. For som sagt. I ANER ikke hvor ondt det går at få afvide. At der nok er en grund til det. og at man derimod ikke skal gå imod naturen.

Men jeg vil væde på at stod I i vores situation havde i gjort det sammen, I kan nemt sige som i siger når i har jeres eget barn.

Anmeld

23. oktober 2010

SpunkenJo

Kruse90 skriver:

Jeg har ikke lyst til at bruge mere at mit krudt på jer.

I ANER ikke hvad I taler om. Men lad den ligge.
I sårer flere end i regner med. Jeg har modtaget utrolige mange breve, som skriver at de ikke har overskud til at debattere.

Men syntes den skal slutte nu denne debat. Vi bliver ved med at køre på det samme. Vi bliver ALDRIG enige. Og tale om retten til børn, i et forum hvor der er ufrivillige barnløse holder ikke. For som sagt. I ANER ikke hvor ondt det går at få afvide. At der nok er en grund til det. og at man derimod ikke skal gå imod naturen.

Men jeg vil væde på at stod I i vores situation havde i gjort det sammen, I kan nemt sige som i siger når i har jeg eget barn.

Debatter handler jo ikke om at man skal være enig. Vel nærmere tværtimod. Og debatter man følelsesmæssigt er involveret i er som regel ikke rare.

Det ændrer dog stadig ikke på det faktum at der er flertal i folketinget (som det ser ud lige nu) for egen betaling.

Jeg kan KUN bakke op, ligesom jeg klappede da jeg hørte man gik fra 4 til 2år på dagpengesiden.

Man kan ikke barelæne sig tilbage og lade tingene ske. Jeg vil da gerne rejse jorden rundt, men der kommer nok ikke nogen og tilbyder mig en billet....

P.s. Jeg træder ikke på nogen. Jeg går efter bolden i en debat ikke manden, det håber jeg du kan se?

Anmeld

23. oktober 2010

Moderator

SpunkenJo skriver:

Debatter handler jo ikke om at man skal være enig. Vel nærmere tværtimod. Og debatter man følelsesmæssigt er involveret i er som regel ikke rare.

Det ændrer dog stadig ikke på det faktum at der er flertal i folketinget (som det ser ud lige nu) for egen betaling.

Jeg kan KUN bakke op, ligesom jeg klappede da jeg hørte man gik fra 4 til 2år på dagpengesiden.

Man kan ikke barelæne sig tilbage og lade tingene ske. Jeg vil da gerne rejse jorden rundt, men der kommer nok ikke nogen og tilbyder mig en billet....

P.s. Jeg træder ikke på nogen. Jeg går efter bolden i en debat ikke manden, det håber jeg du kan se?

det er ikke at gå efter bolden at sige til en i barnløshedsbehandling at hun fysiologisk er uegnet som forælder uanset om det så er hende eller manden problemet ligger hos!

Anmeld

23. oktober 2010

Kruse90

SpunkenJo skriver:

årrrh hør nu dig selv

Anmeld

23. oktober 2010

SpunkenJo

Caroline86 skriver:

det er ikke at gå efter bolden at sige til en i barnløshedsbehandling at hun fysiologisk er uegnet som forælder uanset om det så er hende eller manden problemet ligger hos!

Hmmmm... Hvid ikke det er fysiologisk, hva er det så? Uden lægernes kunden idag var der jo ikke noget at gøre!

Selvom det ikke er noget man selv kan gære for, mener jeg alligevel det er noget man selv bør betale for sådan som samfundets økonomi ser ud idag.

Det er ikke en menneskeret at få børn, men det er en menneskeret at de individer vi har allerede, skal behandles værdigt! Og hertænker jeg især på de gamle.

Hvis ikke de gamle og vore andre områder haltede, ku folk for min skyld få en taxa på arbejde!!

Hvor er det jeg ikke rammer bolden?

Anmeld

23. oktober 2010

Kruse90

Hmmmm... Hvid ikke det er fysiologisk, hva er det så? Uden lægernes kunden idag var der jo ikke noget at gøre!

Selvom det ikke er noget man selv kan gære for, mener jeg alligevel det er noget man selv bør betale for sådan som samfundets økonomi ser ud idag.

Det er ikke en menneskeret at få børn, men det er en menneskeret at de individer vi har allerede, skal behandles værdigt! Og hertænker jeg især på de gamle.

Hvis ikke de gamle og vore andre områder haltede, ku folk for min skyld få en taxa på arbejde!!

Hvor er det jeg ikke rammer bolden?

nej men nu KAN DE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.