Caroline86 skriver:
Jeg vil opfordre dig til at læse den tråd jeg netop har oprettet omkring egenbetaling, for det svar jeg gerne vil give dig afviger helt fra emnet i denne tråd
Det handler nemlig ikke om barnløshedsbehandling men om andre områder hvor man i dén grad også ville kunne spare penge med som, så vidt jeg ved, ikke har været på tale at ændre!
Jeg håber du vil svare i den tråd 
mht. at lægge livet om og spare penge så man får råd til behandling: Ja, det er rigtigt at man kan sælge alt hvad man har af værdi, leve af så lidt som muligt og lægge en masse penge til side så man har råd til at få lavet ønskebørnene... men det går ud over livskvaliteten. Man kan slukke for varmen og tage en ekstra trøje på, ja, der er MANGE muligheder for at spare penge, men hvorfor spare de steder hvor sygdommen ikke er selvforskyld når der er så mange selvforskyldte tilfælde af alt muligt som man i stedet kunne spare på?
Nå nu bevægede jeg mig lidt væk alligevel så vil stoppe her og opfodre dig til at læse den anden tråd 
Jeg tror langt hen af vejen vi er enige.
Det er en ufed situation ikke at kunne få de børn man drømmer om, og det er ufedt at der lige nu er uvished om man kan få det betalt af staten.
Men det ændrer bare ikke på, at visse ting syns jeg er helt ok der er egen betaling på.
Jeg syns også det vil være helt rimeligt at betale 100 kr eller lignende hver gang man skal til lægen.
Vi kan ikke bibeholde vort velfærdssamfund, idet vi blir færre og færre tilat betale og flere og flere til at bruge pengene.
En nitte løsning for folk som har brug for fertilitetsbehandling, men sådan må det nødvendigvis være som Danmark har det nu.
Og jeg beklager hvis nogen er stødte over min mening og holdning. Jeg mener ikke noget personligt med det. Og havde een af jer været min veninde, havde der været fuld opbakning og skulder at græde ud ved. Men deltager man i en debat må man høre folks meninger holdninger og argumenter. (Også uden at man risikerer at blive kaldt led.....)
Venligst Jo