Zafir skriver:
Jeg må lige starte med at sige at jeg IKKE har læst tråden igennem, så jeg ved ikke hvordan debatten har udviklet sig, men jeg vil gerne give min holdning på det her punkt.
Jeg mener faktisk at det er noget forfærdeligt noget, at vi har fået den mulighed for at lave børn, selvom naturen er imod det. For når muligheden er der, så er der folk der gerne vil benytte sig af det og føler det som en menneskeret at få hjælp til.
Når det er sagt, så det værste ved det, er at det alt alt for ofte, er en meget langt psykisk og fysisk opslidende forløb, der ender med at rive folk og familier fra hinanden, når det eneste de i virkeligheden ønsker er at opleve den overdøvende alt omsluttende kærlighed, som det er at få et barn.
Det er et super stort nederlag for et menneske ikke at kunne opleve at producere sit eget afkom - det underkender jeg ikke. Jeg ved også hvor frygteligt det er at miste et barn, som er ønsket og elsket, allerede inden det bliver født.
MEN - jeg føler virkelig inderligt af mit inderste hjerte, at det er en forkert måde, at få et barn og elske et barn på. Fordi det er så fysisk og psykisk forkert, fordi det skaber så meget ubalance i menneske og familie, at lave et barn, når kroppen ikke selv vil.
Det jeg derimod mener man burde gøre er:
- Gøre det billigere og nemmere at adobtere børn der allerede er født og har brug for kærlighed omsorg og nærhed. EN familie. Jeg syntes det er så smukt at give et barn der ikke har en familie en familie og jeg mener at kærligheden til et adobtivbarn kan være præcis så stor som til et barn der har groet i livmoderen på sig selv.
- Derudover mener jeg at menneskeretten til at få børn, burde fratages misbrugere og folk der har begået vold og lignene overfor børn/barn de allerede har. 1 barn tvangsfjernet og du skal ikke få muligheden for at producere 2-3-4-5 efterfølgere. Det er helt ufatteligt, at børn skla sættes i verden til et svingdørsliv, der ikke vil få den omsorg og et sundt følelsesliv. Det skal ikke ske.
De penge man sparer på tvangsfjernelser osv. skal bruges til at hjælpe folk der gerne vil adoptere til at få børn. De børn der bliver tvangsfjernet fra fødslen skal bortadopteres, så de ikke kommer ud i et svingdørsliv.
Så jeg syntes at samfundet skal hjælpe, bare ikke til det, vi gør idag. 
- Og jeg underkender INGEN der har svært ved at få børn deres smerte, tab og afsagt. Jeg ved at vi bruger de muligheder som der allerede findes, jeg mener bare ikke rigtig at de bør findes.
Velfærdssamfund jeg gerne vil betale mere i skat for. Et samfund med en kærlig, men hård og bestemt hånd!
Men vi har etableret et alt for blødt samfund efter min mening. Et samfund hvor folk slipper for at tage ansvar.
Der skal noget mere ejerfornemmelse ind i det. Jeg vil ikke leve som amerikanerne, men deres indstilling til livet og det land de lever I kunne vi godt lære noget af i Danmark!
Så mentaliteten i DK hvor man bare læner sig tilbage og føler sig forurettet fordi man ikke får det man peger på (mener man har ret til) kan jeg simpelthen ikke forstå!!!