Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Bondepigen

LIZO skriver:

jeg er førtidspensonist! fordi et andet menneske ikke burde ha kørt bil.

jeg lever et liv i smerte og mange ting jeg ikke længere kan.

jeg skal leve med at jeg kun blivere mere og mere syg.

men da jeg har en mand der tjener penge.  og ikke lever som enlig mor så får jeg INTET!! for en lille ussel løn. får intet tilskud til ungere ( hellere ikke at jeg ønsker det)  jeg får ingen hjælp til fysi. ingen ekstra tilskud til mit dyre medecin forbrug.

jeg skal træne! elleres får jeg det værrer. men igen. da jeg ikke er enlig mor kan jeg INTET hjælp til det. men kommunen betaler alle på kontant hjælp´s træning. i samme center som jeg går i..

synes det er uretfærdigt at jeg skal straffes fordi jeg ikke ønsker at være enlig mor. jeg ville ha 5000 mere til mig selv om måneden hvis jeg var enlig. oven i det kommer tilskud til bolig  børnehave og en masse andet!!!

Camilla

Åh hvor er jeg bare SÅ enig med dig! Jeg er osse ved at søge pension pga. dårlig ryg, som giver udslag i smerter i hele kroppen.

Lægerne aner ikke hvad det er, kun at det må være noget genetisk, da mange af mine søskende har det som jeg... og nogle af tingene har min mor osse ög nogle af tingene har min far,,

Ingen hjælp til noget som helst,når man bor sammen med nogen...og det selv om han kun får kontanthjælp... synes der er en lidt skæv fordeling der.... Mange enlige mødre jeg kender har råd til at tage i byen hver weekend, gå i biffen, få ordnet negle, hairextensions og hvad ved jeg.... mens andre spinker og sparer for at få ordenlig mad på bordet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

wamse

bondepigen skriver:

Åh hvor er jeg bare SÅ enig med dig! Jeg er osse ved at søge pension pga. dårlig ryg, som giver udslag i smerter i hele kroppen.

Lægerne aner ikke hvad det er, kun at det må være noget genetisk, da mange af mine søskende har det som jeg... og nogle af tingene har min mor osse ög nogle af tingene har min far,,

Ingen hjælp til noget som helst,når man bor sammen med nogen...og det selv om han kun får kontanthjælp... synes der er en lidt skæv fordeling der.... Mange enlige mødre jeg kender har råd til at tage i byen hver weekend, gå i biffen, få ordnet negle, hairextensions og hvad ved jeg.... mens andre spinker og sparer for at få ordenlig mad på bordet...

Hvilke penge er det du/i mener at vi får, som i ikke ville kunne få, hvis i havde den indtægt jeg som enlig har?

Jeg går ud fra at i som par har mere end en indtægt på 120.000 om året, og det er pga af denne indtægt at jeg/vi for boligsikring, friplads, og hvad i ellers mener at jeg/vi får mere af end jer. Ud over de ting som alle i det danske samfund kan søge, hvis deres indtægt er lav nok, så får vi vel intet mere end samboende par. Hvis du kender enlige, der har råd til at gå i byen ofte, jamen så styrer de vel bare deres økonomi, så der er råd til det. Jeg får bestemt heller ikke hjælp til fysioterapi, medicin, eller noget i den stil.

Anmeld

23. oktober 2010

wamse

LIZO skriver:

jo. da jeg ville få noget mere udbetalt on måneden. samt tilskud af komunen til medecin. så ikke kun til ungerne..

men overvejer slet ikke at blive enlig. synes bare det er uretfærdigt jeg skal straffes<!!!

Hvis en enlig kan få tilskud til medicin, så er det pga økonomien og ikke pga af deres civile status. Så du bliver ikke "straffet" fordi du har en partner, men fordi du har flere penge end den enlige åbenbart har.

Anmeld

23. oktober 2010

mor-til-vanessa

wamse skriver:

Hvilke penge er det du/i mener at vi får, som i ikke ville kunne få, hvis i havde den indtægt jeg som enlig har?

Jeg går ud fra at i som par har mere end en indtægt på 120.000 om året, og det er pga af denne indtægt at jeg/vi for boligsikring, friplads, og hvad i ellers mener at jeg/vi får mere af end jer. Ud over de ting som alle i det danske samfund kan søge, hvis deres indtægt er lav nok, så får vi vel intet mere end samboende par. Hvis du kender enlige, der har råd til at gå i byen ofte, jamen så styrer de vel bare deres økonomi, så der er råd til det. Jeg får bestemt heller ikke hjælp til fysioterapi, medicin, eller noget i den stil.

tror bare folk tror vi får i hovedet og røv

Anmeld

23. oktober 2010

wamse

mor-til-vanessa skriver:

tror bare folk tror vi får i hovedet og røv

Lige netop, og det kan virkelig godt være frustrende nogen gange. Det må være de ekstraordinære børnepenge vi får hver 3. måned, som nok er det eneste beløb, som reelt er for enlige forsørgere, som folk har ondt i måsen over

Anmeld

23. oktober 2010

Bondepigen

wamse skriver:

Ja jeg er godt klar over at det selvfølgelig osse er et spørgsmål om prioriteringer, men det synes jeg nu bestemt vi herhjemme er gode til, da vi køber tøj til vores datter i genbrug og aldrig selv køber noget. Vi handler billigt ind osv... men jeg ved osse godt, at der selvfølgelig osse er forskel på, hvor mange man skal give gaver osv.

Jeg undrer mig bare over at mange enlige har SÅ mange penge til fornøjelser... men måske de får dem andre steder fra, hvad ved jeg...

Men det var nu mere i forb. med det her om hjælp til medicin/barnløshed osv... at jeg i det hele taget synes at der er en skæv fordeling til, hvad man kan få tilskud til osv... F.eks. kan en der har en diagnose få hjælp til fysioterapi (evt. få det betalt), medicin osv., men én der måske har ligeså mange smerter kan ikke få noget som helst.. Altså det er ikke kun i forhold til enlige, at jeg skrev det... nu blev det lige dem det "gik ud over", da jeg fulgte op på et andet indlæg... Men der skam meget andet, jeg synes er skævt! Selvfølgelig skal enlige have hjælp, men alle skal hjælpes lige... og det synes jeg desværre ikke altid er tilfældet.

Anmeld

23. oktober 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Ja, det er frustrerende, men dejligt at der er hjælp at hente. Men tragisk at hjælpen kun findes på det offentliges regning til borgere under 38

Ja det er da noget underligt noget

Anmeld

23. oktober 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

jeg var sjovt nok ved at skrive næsten det samme ... det behøver jeg jo så ikke

Anmeld

23. oktober 2010

wamse

bondepigen skriver:

Ja jeg er godt klar over at det selvfølgelig osse er et spørgsmål om prioriteringer, men det synes jeg nu bestemt vi herhjemme er gode til, da vi køber tøj til vores datter i genbrug og aldrig selv køber noget. Vi handler billigt ind osv... men jeg ved osse godt, at der selvfølgelig osse er forskel på, hvor mange man skal give gaver osv.

Jeg undrer mig bare over at mange enlige har SÅ mange penge til fornøjelser... men måske de får dem andre steder fra, hvad ved jeg...

Men det var nu mere i forb. med det her om hjælp til medicin/barnløshed osv... at jeg i det hele taget synes at der er en skæv fordeling til, hvad man kan få tilskud til osv... F.eks. kan en der har en diagnose få hjælp til fysioterapi (evt. få det betalt), medicin osv., men én der måske har ligeså mange smerter kan ikke få noget som helst.. Altså det er ikke kun i forhold til enlige, at jeg skrev det... nu blev det lige dem det "gik ud over", da jeg fulgte op på et andet indlæg... Men der skam meget andet, jeg synes er skævt! Selvfølgelig skal enlige have hjælp, men alle skal hjælpes lige... og det synes jeg desværre ikke altid er tilfældet.

Jamen den skævhed du omtaler, er det ikke fordi den er påhæftet indtægter og ikke dianogser? Jeg har såmænd også slidgigt, men modtager ingen former for hjælp omkring dette.

Anmeld

23. oktober 2010

Bondepigen

wamse skriver:

Jamen den skævhed du omtaler, er det ikke fordi den er påhæftet indtægter og ikke dianogser? Jeg har såmænd også slidgigt, men modtager ingen former for hjælp omkring dette.

Ikke ifølge min læge... Han viste mig engang en liste over, hvilke diagnoser der ville kunne gives tilskud til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.