wamse skriver:
Hvilke penge er det du/i mener at vi får, som i ikke ville kunne få, hvis i havde den indtægt jeg som enlig har?
Jeg går ud fra at i som par har mere end en indtægt på 120.000 om året, og det er pga af denne indtægt at jeg/vi for boligsikring, friplads, og hvad i ellers mener at jeg/vi får mere af end jer. Ud over de ting som alle i det danske samfund kan søge, hvis deres indtægt er lav nok, så får vi vel intet mere end samboende par. Hvis du kender enlige, der har råd til at gå i byen ofte, jamen så styrer de vel bare deres økonomi, så der er råd til det. Jeg får bestemt heller ikke hjælp til fysioterapi, medicin, eller noget i den stil.
Ja jeg er godt klar over at det selvfølgelig osse er et spørgsmål om prioriteringer, men det synes jeg nu bestemt vi herhjemme er gode til, da vi køber tøj til vores datter i genbrug og aldrig selv køber noget. Vi handler billigt ind osv... men jeg ved osse godt, at der selvfølgelig osse er forskel på, hvor mange man skal give gaver osv.
Jeg undrer mig bare over at mange enlige har SÅ mange penge til fornøjelser... men måske de får dem andre steder fra, hvad ved jeg...
Men det var nu mere i forb. med det her om hjælp til medicin/barnløshed osv... at jeg i det hele taget synes at der er en skæv fordeling til, hvad man kan få tilskud til osv... F.eks. kan en der har en diagnose få hjælp til fysioterapi (evt. få det betalt), medicin osv., men én der måske har ligeså mange smerter kan ikke få noget som helst.. Altså det er ikke kun i forhold til enlige, at jeg skrev det... nu blev det lige dem det "gik ud over", da jeg fulgte op på et andet indlæg... Men der skam meget andet, jeg synes er skævt! Selvfølgelig skal enlige have hjælp, men alle skal hjælpes lige... og det synes jeg desværre ikke altid er tilfældet.
Anmeld