qp skriver:
Allerførst!.... - Nogle mener, at det er en menneskeret at få børn, de føler sig berettiget til at få børn på trods af, at naturen måtte mene det modsatte. Men hvorfor skal børn sættes i verden med alle midler og magt for, at berige andres egoistiske behov for oplevelser og ubetinget kærlighed? Hvorfor skal børn ikke have ret til, at være mennesker i sin egen ret?
Jeg må erkende, at jeg ikke er tilhænger af " det er en sygdom og derfor bør det offentlig betale”! Der er da et utal af sygdomme som det offentlige ikke betaler for - eks. psykolog, tandlæge, fysioterapi o.a.
Har man eks. nogle psykiske skavanker får man et tilskud fra det offentlige men det er stadig alt for dyrt, at rende til psykolog hvis man er middelklasselønnet/ pensionist/ studerende/ kontanthjælpsmodtager?
I forhold til sidstnævnte så mener jeg absolut det er vigtigere, at samfundet tager hånd om de psykisk svage som allerede er eksistenser i vores samfund frem for, at bringe nye individer til.
Der render eksempelvis mennesker rundt i gaderne hvis tænder nærmest er gået i forrådnelse, mange kan ikke komme i betragtning til forskellige jobs pga. dette - hvorfor skal de ikke hjælpes frem for enlige eller par der ikke kan få børn?
Jeg tror at de fleste af jer nok vil have opfanget min holdning til emnet hvis i har læst mit indlæg igennem, - men for mig kunne det være rigtig interessant, at høre hvilke tanker i har omkring overnævnte? 
Først og fremmest vil jeg med det samme bekende at jeg ikke har magtet at læse alle 31 sider igennem.
Og det jeg har at tilføje er sikkert nævt et eller andet sted, men prøver lige alligevel.
Der er rigtig mange der tror at "når man får hjælp af det offentlige" betyder at man får hele gildet betalt......DET GØR MAN IKKE......
Man skal selv betale alle de hormoner man skal tage, og kan hilse og sige at det ikke er en billig omgang......
Jeg er det lidt på denne måde: Man får hjælpen til at "lave" barnet, dvs. lidt ligesom at man kan få tilskud til så meget andet hjælp.
Jeg er ikke fortaler for at barnløse skal have mere end andre, men samme hjælp. At det så halter eller ligefrem mangler på mange områder i samfundet er noget helt andet. Der er jeg meget enig.
Hilsner fra Lene (der desværre var igennem hele møllen med IVF, før ønske barnet endelig kom efter 6 års kamp....)