Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Rikke Houmøller Thaarup

lisbeth2910 skriver:

Puha skrev en masse men slettede det igen....................Men synes dog det er den mest latterlige holdning jeg længe har hørt. Du er selvfølgelig i din fulde ret til at mene som du gør, men jeg er ihvertfald helt uenig i alt hvad du skriver.

Derud over synes jeg da det er ærgeligt at debaten om, om barnløse selv skal betale for deres behanling, pludselig bliver kørt overpå om vi overhovedet skal have muligheden for at få børn

Øv for et samfund vi lever i, hvor der findes mennesker der ikke kan få øje på at der findes nogen der ikke har det lige så nemt som en selv

Hvis du nu læste mit indlæg uden at have paraderne oppe, så ville du læse mellem linierne at jeg syntes at folk selvfølgelig skal have børn, hvis de ønsker det..

Jeg syntes bare at det skal gøres med en vis potion overvejelser.. 

og en meget bedre mulighed for at adobtere frem for fertilitetsbehandling.

Jeg ville hellere give min skattepenge til den løsning.

(Vi betale alle til tilbudet om fertilitetsbehandling via vores skat.. og der er nok ca. lige så mange meninger om emnet, som der er skattebetalere..) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

ja den fik jeg en del hug for. tror bare desværre at folk misforstod mig en del. eller også skrev jeg det på en dårlig måde

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Det vil tiden vise

det håber jeg da

Anmeld

22. oktober 2010

qp

ja den fik jeg en del hug for. tror bare desværre at folk misforstod mig en del. eller også skrev jeg det på en dårlig måde

Jeg tror du har været offer for "rigtig og forkert begrebet" i denne tråd - for hvis du tænker over det, så sidder der masser af frustrerede kvindefolk som bare slet ikke er enige i de forskellige holdninger i denne tråd, det er et følsomt emne og folk føler sig måske lidt provokeret fordi der jo ikke er noget der er rigtig eller forkert hvad angår holdninger.

Og såååh kom dit indlæg... og der var liiiiiiige noget man kunne hugge lidt i, for det er der jo skrevet bøger om og det er noget rigtig mange har kenskab til What I mean is... at depression findes der definitioner på og dermed ved man hvad det er rigtig og forkert tolkning - i modsætning til emnet som jo handler om holdninger som andre kan have svært ved

Anmeld

22. oktober 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

det synes jeg bestemt heller ikke man skal.

Okay ....

Anmeld

22. oktober 2010

LISBETH:-)

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Hvis du nu læste mit indlæg uden at have paraderne oppe, så ville du læse mellem linierne at jeg syntes at folk selvfølgelig skal have børn, hvis de ønsker det..

Jeg syntes bare at det skal gøres med en vis potion overvejelser.. 

og en meget bedre mulighed for at adobtere frem for fertilitetsbehandling.

Jeg ville hellere give min skattepenge til den løsning.

(Vi betale alle til tilbudet om fertilitetsbehandling via vores skat.. og der er nok ca. lige så mange meninger om emnet, som der er skattebetalere..) 

Ja, så må jeg være enormt dårlig til at læse mellem linierne for sådan læser jeg det slet ikke. Jeg læser det som om at når kroppen ikke vil, så er der en grund og så skal man bare ikke have biologiske børn.

Men er det ikke det samme som hvis man ikke kan høre så får man hørerapparat, hvis man ikke kan se får man briller osv og hvis så f.eks. (som i mit tilfælde) man ikke selv kan lave gode æg så får man homonbehandling - altså vi har hver vores skavanker.

Jeg tror nu nok at når man er i behandling så HAR man overvejet tingene meget meget grundigt - mere grundigt end dem der bare går ud og bliver gravide uden problemer. (Man har jo lige som tiden til at tænke tingene igennem mens man venter på at man bliver gravid)

Jeg synes da bestemt også at det skulle være meget nemmere og adoptere, men det er jo altså bare ikke alle der ønsker denne mulighed.

Jeg betaler skat lige som så mange andre, og min skat går da også til rigtig rigtig mange ting som jeg IKKE selv får nogen som helst nytte af. Men det er vel det velfærdssamfundet går ud på??? Altså lige muligheder for alle.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Jeg tror du har været offer for "rigtig og forkert begrebet" i denne tråd - for hvis du tænker over det, så sidder der masser af frustrerede kvindefolk som bare slet ikke er enige i de forskellige holdninger i denne tråd, det er et følsomt emne og folk føler sig måske lidt provokeret fordi der jo ikke er noget der er rigtig eller forkert hvad angår holdninger.

Og såååh kom dit indlæg... og der var liiiiiiige noget man kunne hugge lidt i, for det er der jo skrevet bøger om og det er noget rigtig mange har kenskab til What I mean is... at depression findes der definitioner på og dermed ved man hvad det er rigtig og forkert tolkning - i modsætning til emnet som jo handler om holdninger som andre kan have svært ved

ja det har du helt ret i.

men sådan er det jo tit i debatter. masser af forskellige øjne læser hvad man skriver og alle tolker det forskelligt.

jeg tror tit hvis man bliver sur/ ked over noget der er skrevet, så glemmer man tit alt det andet der også stod. og det kan jeg nok også selv komme til

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

lisbeth2910 skriver:

Ja, så må jeg være enormt dårlig til at læse mellem linierne for sådan læser jeg det slet ikke. Jeg læser det som om at når kroppen ikke vil, så er der en grund og så skal man bare ikke have biologiske børn.

Men er det ikke det samme som hvis man ikke kan høre så får man hørerapparat, hvis man ikke kan se får man briller osv og hvis så f.eks. (som i mit tilfælde) man ikke selv kan lave gode æg så får man homonbehandling - altså vi har hver vores skavanker.

Jeg tror nu nok at når man er i behandling så HAR man overvejet tingene meget meget grundigt - mere grundigt end dem der bare går ud og bliver gravide uden problemer. (Man har jo lige som tiden til at tænke tingene igennem mens man venter på at man bliver gravid)

Jeg synes da bestemt også at det skulle være meget nemmere og adoptere, men det er jo altså bare ikke alle der ønsker denne mulighed.

Jeg betaler skat lige som så mange andre, og min skat går da også til rigtig rigtig mange ting som jeg IKKE selv får nogen som helst nytte af. Men det er vel det velfærdssamfundet går ud på??? Altså lige muligheder for alle.

er så enig!!!

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

lisbeth2910 skriver:

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

lisbeth2910 skriver:

Nu får man jo ikke betalt sine briller af staten, da der her er egenbetaling på, hvilket kan undre, når man stort set kan få tilskud til at dække hele beløbet ifm. at skulle have høreapparat.

Jeg går ind for at barnløse skal have muligheden for at få børn men jeg mener også, at der skal være egenbetaling på denne behandling, ligesom jeg mener at udgifter til høreapparater og briller tillige skal afholdes af borgeren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.