Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

ja også mig :-)

det er da 100 gange bedre at have noget ekstra hjælp og en til at dele hverdagen med end betalt dp og 2500 ekstra hver 3.mdr

Friplads er indkomstbetinget og ikke noget man får på baggrund af ens civile status

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

LISBETH:-)

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jeg vil altså give trådstarter ret i sin holdning.

Hvis ikke det var for nogle ganske fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger, så havde i aldrig haft muligheden for at blive behandlet.

Og var det overladt til naturen, som før disse fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger fandt guldægget..

Ja, så havde i kun 4 muligheder..

Adoption, barnløshed, donor eller ny mand. 

At forskere,medicinalproducenter, læger og ikke mindst samfundet tilbyder jer en 5. mulighed syntes jeg at i skal være mere end taknemmelige for.

Men jeg syntes også at i virkelig skal tænke over konsekvensen af, at vi sætter børn i verden, som fra naturens side ville blive selekteret fra... Bare en tanke!!! 

Det er kun ca. 20 år siden at første reagensglasbarn blev sat i verden, så har man nok materiale til at kunne drage konsekvensen af at føre generationen videre med hjælp?

Den næste generation, vil de have gode gener til at føre videre???

Vi ved at særligt mænds lave sædkvalitet er arveligt.

Og hvis vi nu sætter børn i verden, som også har brug for hjælp og skal hele barnløsheds-for-nogen-skræk-senarie igennem..

Er det fair over for dem?

10-15% af alle par har svært ved at få børn..

Men hvem har sagt det skal være nemt??????

Vi har en biologi, der bare tikker derud af, som er fuldstændig ligeglad med hvilke valg vi træffer her i livet. Fx. om uddannelse, rejser mm. og efter vores 25.-35. år nedsættes chancen for at få børn væsentligt...

Jeg støtter helt sikkert adobtion frem for fertilitetsbehandling.

De børn, der er sat i verden i u-landene er ofte overlevere med gode gener. Hvorfor ikke give dem en fair chance videre i livet for alle de penge vi bruger på fertilitetsbehandlinger .. og samtidig gøre det nemmere at adobtere?

Puha skrev en masse men slettede det igen....................Men synes dog det er den mest latterlige holdning jeg længe har hørt. Du er selvfølgelig i din fulde ret til at mene som du gør, men jeg er ihvertfald helt uenig i alt hvad du skriver.

Derud over synes jeg da det er ærgeligt at debaten om, om barnløse selv skal betale for deres behanling, pludselig bliver kørt overpå om vi overhovedet skal have muligheden for at få børn

Øv for et samfund vi lever i, hvor der findes mennesker der ikke kan få øje på at der findes nogen der ikke har det lige så nemt som en selv

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Friplads er indkomstbetinget og ikke noget man får på baggrund af ens civile status

nåe ja det ved jeg godt. men vil stadig hellere have en mand end så de 2500 hver 3.mdr :-)

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Naannaa87 skriver:

Man skifter da ikke sit måske livs store kærlighed ud fordi han har dårlig sædkvalitet? Det er da set i mine øjne ekstremt egoistisk..

Der er rigtig mange af jer der har påpeget den jeg skrev med at skifte partneren ud men i har ikke læst hele samtalen igennem for den slutter da ikke ved det - og jeg synes det er så ærgeligt, at skulle sidde og skrive de samme svar igen og igen fordi folk ikke magter, at læse trådens sammenhæng.

Det er skrevet med et glimt i øjet og lidt som "come on, når man er der ude - kunne jeg da forestille mig, at et højt ønske om et barn kunne få en derud i tankerne"... Det er lidt som den med, at have lyst til at kvæle en eller andet fordi man bare er såååh sur på dem, men det er da ikke nogen man sådan bare gør

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

nåe ja det ved jeg godt. men vil stadig hellere have en mand end så de 2500 hver 3.mdr :-)

Smiler. Jeg har det på samme måde

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Smiler. Jeg har det på samme måde

ja mon ikke også der kommer en på et tidspunkt???

Anmeld

22. oktober 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

men alle har jo også ret til deres mening.

jeg synes heller ikke man skal lade dem som er her stå til og ikke hjælpe dem, men jeg synes så også bare at man skal kunne få betalt hjælp til at få børn, eller synes det skal gå efter hvad man tjener.

Hvorfor skal man så betale for adoptioner?

Anmeld

22. oktober 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

vil bare lige hører hvad du mener, da hun startede med at citerer mig.

synes foresten det er en meget spændene debat du har lavet

Hehe... ejh det var den med, at dem med deperationer bare skal tage sig sammen Meeen den har du vidst fået nok spark for og jo længere frem jeg kom i min læsning så jeg, at den i sidste ende blev udredet

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

ja mon ikke også der kommer en på et tidspunkt???

Det vil tiden vise

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Hvorfor skal man så betale for adoptioner?

det synes jeg bestemt heller ikke man skal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.