Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

SpunkenJo

mor-til-vanessa skriver:

nej kan godt se hvad du mener og synes heller ikke folk skal få flere børn end man har råd til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

SpunkenJo

qp skriver:

Bravo... er helt 100% enig!

Lige over, syns det er en interessant debat du fik startet

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Baagøe skriver:

Yes - lige præcis! Man betaler for adoption, og jeg har svært ved at se forskellen på det og fertilitetsbehandling.

Det er så sandt så sandt

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Jeps, men nu er det heldigvis udredet

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

nej jeg ved det heller ikke.

jeg synes bare tit jeg støder ind i det. og jeg synes mange jeg kender kalder sig for dep

Anmeld

22. oktober 2010

qp

mor-til-vanessa skriver:

hvis man skal skærer nogen steder så synes jeg da helt klart men skal tage børnepengene fra " de rige". ja undskyld mig med hvad skal en person der får 40000 eller mere udbetalt med sølle 4000 i kvartalet??? så kunne vi f.eks bruge dem til de barnløse eller give flere børnepenge til dem der har mindre.

måske det også var en løsning at de at de "rige" skal betale for at få barn. altså at det skærer ved en vis grænse som ved så meget andet. jeg kan godt se at det er svært at spare 25000 op eller mere for folk som har en helt "normal" løn.

ja det var mit synspunkt.

Ja eller måske kunne de penge som du omtaler gå til de mennesker i vores samfund som allerede er her og som allerede lider?

Og så vil der sikkert komme nogen og sige, "vi lider da fordi vi ikke kan få børn" og derfor skal vi have hjælp .... Jeg må sige, nej jeg synes sgu ikke man kan sammenligne mennesker der ikke kan få børn med andre syge og svage i samfundet. Men som skrevet tidligere er det min mening og aldeles ikke samfundets.

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Kruse90 skriver:

kan ikke se hvorfor vi skal betale skat. hvis ikke dem der har brug for hjælp incl os barnløse:s
Så lever vi sgu ikke en velfærdsstat efter min mening.
men som sagt tidligere, så vil jeg hellere end gerne betale lidt mere i skat.

Hvis kke samfundsgrupper som ældre og andre svage var pressede på økonomien var jeg helt ding Dong med at betale for ferrilitetsbwhandling og adoption, men nu er der altså bare ikke penge til det hele. Og jeg syns det er helt fair vi rager os af de sandundsborgere som allerede er udstyret med et cpr-nummer frem for at bruge penge på at sætte flere til verden.

Man må spare på fx. ferie, bil og anden luksus hvis man gerne vil have de her guldklumper.....

Jo

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

nej jeg ved det heller ikke.

jeg synes bare tit jeg støder ind i det. og jeg synes mange jeg kender kalder sig for dep

hmmm underligt....

tjaeee... enten er de reelt dep ... eller også kender de ikke selv forskel

Anmeld

22. oktober 2010

qp

LIZO skriver:

jeg er førtidspensonist! fordi et andet menneske ikke burde ha kørt bil.

jeg lever et liv i smerte og mange ting jeg ikke længere kan.

jeg skal leve med at jeg kun blivere mere og mere syg.

men da jeg har en mand der tjener penge.  og ikke lever som enlig mor så får jeg INTET!! for en lille ussel løn. får intet tilskud til ungere ( hellere ikke at jeg ønsker det)  jeg får ingen hjælp til fysi. ingen ekstra tilskud til mit dyre medecin forbrug.

jeg skal træne! elleres får jeg det værrer. men igen. da jeg ikke er enlig mor kan jeg INTET hjælp til det. men kommunen betaler alle på kontant hjælp´s træning. i samme center som jeg går i..

synes det er uretfærdigt at jeg skal straffes fordi jeg ikke ønsker at være enlig mor. jeg ville ha 5000 mere til mig selv om måneden hvis jeg var enlig. oven i det kommer tilskud til bolig  børnehave og en masse andet!!!

Camilla

Jeg er ked af, at høre om din situation men altså... hvis du var enlig ville du få mere økonomisk hjælp til børnene og ikke dig selv. Ergo ville du ikke få mere økonomisk tilskud til fysioterapeut og din dyre medicin.

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

qp skriver:

Ja eller måske kunne de penge som du omtaler gå til de mennesker i vores samfund som allerede er her og som allerede lider?

Og så vil der sikkert komme nogen og sige, "vi lider da fordi vi ikke kan få børn" og derfor skal vi have hjælp .... Jeg må sige, nej jeg synes sgu ikke man kan sammenligne mennesker der ikke kan få børn med andre syge og svage i samfundet. Men som skrevet tidligere er det min mening og aldeles ikke samfundets.

Thumb up! Og igen ENIG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.