Kruse90 skriver:
HØR DIG SELV!
Den kæreste jeg har nu, er ham jeg vil have børn med. Forhåbelig kan vi men lidt hjælp!
Og nej den tanken strejfer mig ikke. Det er Jan jeg elsker. Jeg vil ikke have børn med andre.
Ville du hvis du have en mand der ikke kunne få børn forlade ham af dem grund! Ej hvor skulle du skamme dig. Stakkel mand!
Det er sgu ikke hans fejl!
Jamen tillykke med at du kan få børn. Det kan jeg desværre ikke med ham jeg elsker uden hjælp!! Tak for svaret
Jeg vil altså give trådstarter ret i sin holdning.
Hvis ikke det var for nogle ganske fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger, så havde i aldrig haft muligheden for at blive behandlet.
Og var det overladt til naturen, som før disse fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger fandt guldægget..
Ja, så havde i kun 4 muligheder..
Adoption, barnløshed, donor eller ny mand. 
At forskere,medicinalproducenter, læger og ikke mindst samfundet tilbyder jer en 5. mulighed syntes jeg at i skal være mere end taknemmelige for.
Men jeg syntes også at i virkelig skal tænke over konsekvensen af, at vi sætter børn i verden, som fra naturens side ville blive selekteret fra... Bare en tanke!!!
Det er kun ca. 20 år siden at første reagensglasbarn blev sat i verden, så har man nok materiale til at kunne drage konsekvensen af at føre generationen videre med hjælp?
Den næste generation, vil de have gode gener til at føre videre???
Vi ved at særligt mænds lave sædkvalitet er arveligt.
Og hvis vi nu sætter børn i verden, som også har brug for hjælp og skal hele barnløsheds-for-nogen-skræk-senarie igennem..
Er det fair over for dem?
10-15% af alle par har svært ved at få børn..
Men hvem har sagt det skal være nemt??????
Vi har en biologi, der bare tikker derud af, som er fuldstændig ligeglad med hvilke valg vi træffer her i livet. Fx. om uddannelse, rejser mm. og efter vores 25.-35. år nedsættes chancen for at få børn væsentligt...
Jeg støtter helt sikkert adobtion frem for fertilitetsbehandling.
De børn, der er sat i verden i u-landene er ofte overlevere med gode gener. Hvorfor ikke give dem en fair chance videre i livet for alle de penge vi bruger på fertilitetsbehandlinger .. og samtidig gøre det nemmere at adobtere?