Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Ja eller måske kunne de penge som du omtaler gå til de mennesker i vores samfund som allerede er her og som allerede lider?

Og så vil der sikkert komme nogen og sige, "vi lider da fordi vi ikke kan få børn" og derfor skal vi have hjælp .... Jeg må sige, nej jeg synes sgu ikke man kan sammenligne mennesker der ikke kan få børn med andre syge og svage i samfundet. Men som skrevet tidligere er det min mening og aldeles ikke samfundets.

men alle har jo også ret til deres mening.

jeg synes heller ikke man skal lade dem som er her stå til og ikke hjælpe dem, men jeg synes så også bare at man skal kunne få betalt hjælp til at få børn, eller synes det skal gå efter hvad man tjener.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

qp

Znuzke skriver:

Du har da ret!!! Dåhhhh - hvorfor har hverken jeg eller min læge dog tænkt på det før - jeg skal sgu da bare tage mig sammen....

Tak fordi du lige sparede samfundet for en masse penge - alle dem med depressioner skal bare tage sig sammen, ingen behandling, ingen piller - bare tilbage på arbejdsmarkedet.....så er der da også råd til både barnløshedsbehandling og fedmeoperationer.....

Jeg ringer til min læge mandag morgen og siger jeg skal raskmeldes......jeg har nemlig taget mig sammen....

(endnu engang har jeg måske anvendt en smule ironi...)

Har kun et ord, at sige til det du citerer der hvilket er: uvidenhed!

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

hmmm underligt....

tjaeee... enten er de reelt dep ... eller også kender de ikke selv forskel

det er også en mulighed 

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Baagøe skriver:

Men kræft er jo faktuelt en livstruende sygdom - det er en fertilitetsbehandling ikke. Sat hårdt op er fertilitetsbehandling vel nærmest en forøgelse af livskvalitet

Netop ja... !!

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Har kun et ord, at sige til det du citerer der hvilket er: uvidenhed!

vil bare lige hører hvad du mener, da hun startede med at citerer mig.

synes foresten det er en meget spændene debat du har lavet

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Line&Liam skriver:

Det var faktisk boligsikring jeg tænkte på.

Men da jeg henvente mig til kommunen fik jeg at vide det kun var for enlige, eller for par der tjente under 110.000 kr pr år, mener jeg det var Og så kan jeg godt få lidt knopper over fripladsen, men det kan være jeg har forstået det forkert, får enlige ikke FULD friplads? Og ikke bare et tilskud som os andre lavtlønnede?

Jeg ville faktisk hellere have en dejlig mand som du har fremfor de sølle 2000 kr jeg får ekstra i børnefamilieydelse hvert kvartal!

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

qp skriver:

Jeg ville faktisk hellere have en dejlig mand som du har fremfor de sølle 2000 kr jeg får ekstra i børnefamilieydelse hvert kvartal!

ja også mig :-)

det er da 100 gange bedre at have noget ekstra hjælp og en til at dele hverdagen med end betalt dp og 2500 ekstra hver 3.mdr

Anmeld

22. oktober 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Kruse90 skriver:

HØR DIG SELV!

Den kæreste jeg har nu, er ham jeg vil have børn med. Forhåbelig kan vi men lidt hjælp!
Og nej den tanken strejfer mig ikke. Det er Jan jeg elsker. Jeg vil ikke have børn med andre.
Ville du hvis du have en mand der ikke kunne få børn forlade ham af dem grund! Ej hvor skulle du skamme dig. Stakkel mand!

Det er sgu ikke hans fejl!

Jamen tillykke med at du kan få børn. Det kan jeg desværre ikke med ham jeg elsker uden hjælp!! Tak for svaret

Jeg vil altså give trådstarter ret i sin holdning.

Hvis ikke det var for nogle ganske fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger, så havde i aldrig haft muligheden for at blive behandlet.

Og var det overladt til naturen, som før disse fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger fandt guldægget..

Ja, så havde i kun 4 muligheder..

Adoption, barnløshed, donor eller ny mand. 

At forskere,medicinalproducenter, læger og ikke mindst samfundet tilbyder jer en 5. mulighed syntes jeg at i skal være mere end taknemmelige for.

Men jeg syntes også at i virkelig skal tænke over konsekvensen af, at vi sætter børn i verden, som fra naturens side ville blive selekteret fra... Bare en tanke!!! 

Det er kun ca. 20 år siden at første reagensglasbarn blev sat i verden, så har man nok materiale til at kunne drage konsekvensen af at føre generationen videre med hjælp?

Den næste generation, vil de have gode gener til at føre videre???

Vi ved at særligt mænds lave sædkvalitet er arveligt.

Og hvis vi nu sætter børn i verden, som også har brug for hjælp og skal hele barnløsheds-for-nogen-skræk-senarie igennem..

Er det fair over for dem?

10-15% af alle par har svært ved at få børn..

Men hvem har sagt det skal være nemt??????

Vi har en biologi, der bare tikker derud af, som er fuldstændig ligeglad med hvilke valg vi træffer her i livet. Fx. om uddannelse, rejser mm. og efter vores 25.-35. år nedsættes chancen for at få børn væsentligt...

Jeg støtter helt sikkert adobtion frem for fertilitetsbehandling.

De børn, der er sat i verden i u-landene er ofte overlevere med gode gener. Hvorfor ikke give dem en fair chance videre i livet for alle de penge vi bruger på fertilitetsbehandlinger .. og samtidig gøre det nemmere at adobtere?

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jeg vil altså give trådstarter ret i sin holdning.

Hvis ikke det var for nogle ganske fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger, så havde i aldrig haft muligheden for at blive behandlet.

Og var det overladt til naturen, som før disse fantastiske forskere, medicinalproducenter og læger fandt guldægget..

Ja, så havde i kun 4 muligheder..

Adoption, barnløshed, donor eller ny mand. 

At forskere,medicinalproducenter, læger og ikke mindst samfundet tilbyder jer en 5. mulighed syntes jeg at i skal være mere end taknemmelige for.

Men jeg syntes også at i virkelig skal tænke over konsekvensen af, at vi sætter børn i verden, som fra naturens side ville blive selekteret fra... Bare en tanke!!! 

Det er kun ca. 20 år siden at første reagensglasbarn blev sat i verden, så har man nok materiale til at kunne drage konsekvensen af at føre generationen videre med hjælp?

Den næste generation, vil de have gode gener til at føre videre???

Vi ved at særligt mænds lave sædkvalitet er arveligt.

Og hvis vi nu sætter børn i verden, som også har brug for hjælp og skal hele barnløsheds-for-nogen-skræk-senarie igennem..

Er det fair over for dem?

10-15% af alle par har svært ved at få børn..

Men hvem har sagt det skal være nemt??????

Vi har en biologi, der bare tikker derud af, som er fuldstændig ligeglad med hvilke valg vi træffer her i livet. Fx. om uddannelse, rejser mm. og efter vores 25.-35. år nedsættes chancen for at få børn væsentligt...

Jeg støtter helt sikkert adobtion frem for fertilitetsbehandling.

De børn, der er sat i verden i u-landene er ofte overlevere med gode gener. Hvorfor ikke give dem en fair chance videre i livet for alle de penge vi bruger på fertilitetsbehandlinger .. og samtidig gøre det nemmere at adobtere?

Hvor er det en fonuftigt vinkel

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

enig, men nu var jeg kun nået at læse til side 7 eller 8 og det hun lige skrev til hende om at skifte manden ud hvis det var ham der var den ''syge'' i forholdet chokeret mig virkelig.. Hvis et forhold kun er baseret på at få børn skulle det slet ikke eksistere..

Ved ikke om det blev rod det hele

Men det var jo også skrevet med en vis ironi netop fordi der findes kvinder med en så stor lyst til et barn, at de er villige til det... Det er intet personangreb, men skrevet for at få debatten til at spire.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.