Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

jeg kan jo selvfølgelig kun tale ud fra det jeg selv oplever det fra folk og hvad jeg hører.

Det er klart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Det er klart

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Tror du ikke de siger sådan fordi de ikke har lyst til at uddybe og snakke om det? Det er kun få mennesker jeg snakker med om min angst og depression..Så er det nemmere at sige at man er trist, men der ligger meget mere bag

Jeg har i hvert fald ikke lyst til at give alle mulige min livshistorie, så er det nemmere lige at slynge noget ud. Og desuden skylder man jo ikke nogen en længere forklaring.

jeg var sjovt nok ved at skrive næsten det samme ... det behøver jeg jo så ikke

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

ja og det var altså dem jeg mente skulle tage" sige sammen" som jeg skrev i mit første indlæg, men det er åbenbart blevet misforstået.

Jeps, men nu er det heldigvis udredet

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

smillaluna skriver:

Nå for søren. Sorry! Den fulde version kan findes hvis man googler Depression definition.

Jepski. Google is our friend

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

næh men hvorfor tager man det så op i første omgang hvis man ikke vil snakke om det

det er egentlig også underligt .... for hvem gør det ??

tilsyneladende folk du kender

men måske er det noget med at de troede de var klar til at snakke om det men så alligevel ikke var det da det kom til stykket ?? donno

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Sunflower skriver:

Man har et standpunkt til man får et nyt - jeg kan alligevel ikke holde mig helt væk fra denne debat Jeg beklager mit tidligere valg af en arrig smiley, for jeg tror at det er den der har sat prikken over Iét. I hvert fald kan jeg ikke selv se at jeg har lavet et personligt angreb mod dig, men lad nu det ligge

Jo, jeg kan godt føle mig trådt på, selvom det bare er fremmed kvinde fra nettet. Der er jo også mange andre der har følt sig stødt af dette emne. Mon ikke alle har oplevet at føle sig trådt på af fremmede? Samfundet? eller andre man ikke lige kender personligt. Med det sagt, vil jeg da ikke håbe at nogle i din nære omgangskreds får brug for din støtte til netop barnløshed, hverken for dig eller dine nære (eller andre der deler holdningen for den sags skyld). Det kunne gå hen og blive ret ubehageligt.

Lad os antage at vi ikke har ret til at få hjælp. Du foreslår i stedet at vi tager os af de syge og uønskede børn som der er massere af. Det er jo en fin tanke. Så er vi altså ude i en adoption. Jeg har ikke undersøgt det, da vi heldigvis ikke er nået dertil endnu. Men så vidt jeg har forstået, er ventetiden på adoption meget lang. Vores naboer har adopteret 2 lækre chokoladebørn (som vi heldigvis har en hel del glæde af), men fra de henvendte sig til de rent faktisk kunne hente deres børn gik der 3 år Selvom der er mange syge og uønskede børn, er det jo ikke lige sikkert at forældrene ønsker sig af med dem?

Du spørger om man, som den raske, har overvejet at skifte partneren ud for at opnå sit ønske. Vi er desværre begge syge: Jeg har PCO og mandens soldater er helt i bund. Selvom jeg har PCO vil der mulighed for at opnå naturlig graviditet hvis mandens soldater er i topform, omvendt vil min mand også kunne opnå en naturlig graviditet ved at udskifte mig med en rask model. NEJ NEJ og NEJ. Jeg har på intet tidspunkt bare overvejet tanken. Det er jo for pokker min mand jeg elsker og absolut kun ham jeg ønsker at få børn sammen med. HVIS man overvejede det, så kan man da i hvert fald snakke om at børn er et yderst egoistisk behov.

Sunflower - som inderligt håber at lykken smiler til mig en af de nærmeste dage

For det første mener jeg ikke, at have skrevet til dig at jeg har følt mig angrebet af dig, blot det at du har citeret mig i en ret negativ tone hvilket jeg ikke mener er på sin plads i en debat - man kommer jo ingen vejne hvis der ikke er plads til, at ytre sin mening og argumentere for de holdninger man måtte have

Det kan godt være der er lang ventetid til adoptioner i dag, men mit foreslag ville jo kræve en helt ny samfundsholdning og dermed også en del ændringer i samfundet - just dét kommer jo nok ikke lige til, at ske fordi jeg mener det er den rigtige måde Det er just netop bare min holdning som jeg ytrer herinde

Jo jo det kan da godt være der sidder masser af mennesker der føler sig trådt på, af samfundet men det var nu slet ikke dét jeg skrev - jeg skrev jeg ikke kunne forstå hvordan du kunne føle dig trampet på af mig fordi jeg ikke har samme holdning som dig ifht emnet og især fordi vi jo ikke kender hinanden eller på nogen måde har nogen relation. Ydmere ved jeg da godt at emnet er følsomt men det er vel det der gør det så skide interessant?

Du skriver at du har en fyr som du aldrig har overvejet, at forlade pga et ønske om barn - og det er da ganske tilforladeligt, min pointe til hende den anden jeg skrev til om dette var netop, at der altså findes kvinder derude som virkelig er så desperate og ville gøre alt for at få et barn. Og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må være skide hårdt men med et glimt i øjet kunne jeg da forestille mig at man kunne være så frustreret og tænke - "Ihh det er sgu også bare nemmere at gå ud og finde en anden istedet for at tage kampen op gang på gang" .... Igen det er skrevet med lidt humor indover og som sagt er der jo langt fra tanke til handling...

Anmeld

22. oktober 2010

Na-Wi

Baagøe skriver:

Vi er helt enige her, men i bund og grund er det jo også en meget egoistisk beslutning at få børn

enig, men nu var jeg kun nået at læse til side 7 eller 8 og det hun lige skrev til hende om at skifte manden ud hvis det var ham der var den ''syge'' i forholdet chokeret mig virkelig.. Hvis et forhold kun er baseret på at få børn skulle det slet ikke eksistere..

Ved ikke om det blev rod det hele

Anmeld

22. oktober 2010

qp

SpunkenJo skriver:

Ja I er her nu, og skal have lægehjælp. Men fertilitetsbehandling mener jeg ikke er en menneskeret og livsnødvendigt, hvorfor det må være en behandling man selv betaler for.

JEg er ked af det, og det er selvfølgelig meget nemt for mig at sige når jeg nu allerede har mig et barn, men min holdning er nu engang at behandling som fertilitetsbehandling bør man selv betale for.

Bravo... er helt 100% enig!

Anmeld

22. oktober 2010

qp

Miamaja skriver:

Jeg vil nu mene at huller i tanderne er en sygdom! - derfor bliver det bl.a behandlet af en laege indenfor omraadet

Jeg mener at man da selv skal betale hvis man vil have barn. Man skal jo ogsaa selv punge ud hvis man vil adoptere. Jeg kan ikke lige se hvorfor barnlose skal have det betalt af staten, for at faa et biologisk barn naar adoptivforaeldre selv maa betale. Der burde det efter min mening vaere ENS for alle.

Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt i, men du har så ret og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.