Sunflower skriver:
Man har et standpunkt til man får et nyt - jeg kan alligevel ikke holde mig helt væk fra denne debat
Jeg beklager mit tidligere valg af en arrig smiley, for jeg tror at det er den der har sat prikken over Iét. I hvert fald kan jeg ikke selv se at jeg har lavet et personligt angreb mod dig, men lad nu det ligge
Jo, jeg kan godt føle mig trådt på, selvom det bare er fremmed kvinde fra nettet. Der er jo også mange andre der har følt sig stødt af dette emne. Mon ikke alle har oplevet at føle sig trådt på af fremmede? Samfundet? eller andre man ikke lige kender personligt. Med det sagt, vil jeg da ikke håbe at nogle i din nære omgangskreds får brug for din støtte til netop barnløshed, hverken for dig eller dine nære (eller andre der deler holdningen for den sags skyld). Det kunne gå hen og blive ret ubehageligt.
Lad os antage at vi ikke har ret til at få hjælp. Du foreslår i stedet at vi tager os af de syge og uønskede børn som der er massere af. Det er jo en fin tanke. Så er vi altså ude i en adoption. Jeg har ikke undersøgt det, da vi heldigvis ikke er nået dertil endnu. Men så vidt jeg har forstået, er ventetiden på adoption meget lang. Vores naboer har adopteret 2 lækre chokoladebørn (som vi heldigvis har en hel del glæde af), men fra de henvendte sig til de rent faktisk kunne hente deres børn gik der 3 år
Selvom der er mange syge og uønskede børn, er det jo ikke lige sikkert at forældrene ønsker sig af med dem?
Du spørger om man, som den raske, har overvejet at skifte partneren ud for at opnå sit ønske. Vi er desværre begge syge: Jeg har PCO og mandens soldater er helt i bund. Selvom jeg har PCO vil der mulighed for at opnå naturlig graviditet hvis mandens soldater er i topform, omvendt vil min mand også kunne opnå en naturlig graviditet ved at udskifte mig med en rask model. NEJ NEJ og NEJ. Jeg har på intet tidspunkt bare overvejet tanken. Det er jo for pokker min mand jeg elsker og absolut kun ham jeg ønsker at få børn sammen med. HVIS man overvejede det, så kan man da i hvert fald snakke om at børn er et yderst egoistisk behov.
Sunflower - som inderligt håber at lykken smiler til mig en af de nærmeste dage
For det første mener jeg ikke, at have skrevet til dig at jeg har følt mig angrebet af dig, blot det at du har citeret mig i en ret negativ tone hvilket jeg ikke mener er på sin plads i en debat - man kommer jo ingen vejne hvis der ikke er plads til, at ytre sin mening og argumentere for de holdninger man måtte have 
Det kan godt være der er lang ventetid til adoptioner i dag, men mit foreslag ville jo kræve en helt ny samfundsholdning og dermed også en del ændringer i samfundet - just dét kommer jo nok ikke lige til, at ske fordi jeg mener det er den rigtige måde
Det er just netop bare min holdning som jeg ytrer herinde 
Jo jo det kan da godt være der sidder masser af mennesker der føler sig trådt på, af samfundet men det var nu slet ikke dét jeg skrev - jeg skrev jeg ikke kunne forstå hvordan du kunne føle dig trampet på af mig fordi jeg ikke har samme holdning som dig ifht emnet og især fordi vi jo ikke kender hinanden eller på nogen måde har nogen relation. Ydmere ved jeg da godt at emnet er følsomt men det er vel det der gør det så skide interessant? 
Du skriver at du har en fyr som du aldrig har overvejet, at forlade pga et ønske om barn - og det er da ganske tilforladeligt, min pointe til hende den anden jeg skrev til om dette var netop, at der altså findes kvinder derude som virkelig er så desperate og ville gøre alt for at få et barn. Og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må være skide hårdt men med et glimt i øjet kunne jeg da forestille mig at man kunne være så frustreret og tænke - "Ihh det er sgu også bare nemmere at gå ud og finde en anden istedet for at tage kampen op gang på gang" .... Igen det er skrevet med lidt humor indover og som sagt er der jo langt fra tanke til handling...