Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Ja, det er åbenbart moderne at sige, man har en depression og begrebet bruges - desværre - alt for meget i flæng og af mange som en undskyldning for en travl hverdag og de handlinger der følger i kølvandet herpå. Dermed bliver det mere legitimt at agere som man gør.

Beklageligvis går det ud over dem, der virkelig er ramt af en depression og som har hårdt brug for hjælp, da mange mener, at man selv er i stand til at håndtere den tilstand.

ja og det var altså dem jeg mente skulle tage" sige sammen" som jeg skrev i mit første indlæg, men det er åbenbart blevet misforstået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Faith

Baagøe skriver:

Hold da op for en smøre - en fuld version vil være at foretrække, da noget af teksten er blevet afkortet horisontalt

Nå for søren. Sorry! Den fulde version kan findes hvis man googler Depression definition.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Tror du ikke de siger sådan fordi de ikke har lyst til at uddybe og snakke om det? Det er kun få mennesker jeg snakker med om min angst og depression..Så er det nemmere at sige at man er trist, men der ligger meget mere bag

Jeg har i hvert fald ikke lyst til at give alle mulige min livshistorie, så er det nemmere lige at slynge noget ud. Og desuden skylder man jo ikke nogen en længere forklaring.

næh men hvorfor tager man det så op i første omgang hvis man ikke vil snakke om det

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

næh men hvorfor tager man det så op i første omgang hvis man ikke vil snakke om det

Nå ja det ved jeg så ikke..Jeg tager det kun op hvis jeg virkelig vil snakke om det Tænkte bare at hvis man blev spurgt var det nemmere med en kort forklaring.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

en depression grundet kæreste, job og pengemangel er IKKE en depression ..

Du har først en depression hvis du mangler et bestemt stof i hjernen og hjernen derfor skal have hjælp til at danne stoffet... det er derfor man får medicin i et stykke tid til stoffet igen er oppe på normalniveau....

serinasmor

Ja lige præcis Men for nogle mennesker er samtale ved en psykolog vejen frem for dem i stedet for medicinsk behandling.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Tror det er rigtig svært at udtale sig om psykiske sygdomme hvis man ikke selv har haft en sådan tæt inde på livet.... Men sådan er det jo med rigtig mange ting.

jeg har da selv været meget trist og ligget i min seng og ikke kunne sove og ikke spise og ikke lyst til noget som helt, og skåret mig selv flere gange. og jeg fik behandlig men det hele blev først rigtig godt da jeg besluttede selv, at jeg ikke ville være alt det her mere, at nu ville jeg have det godt.

så jeg ved godt hvad det omhandler om.

ikke at alle skal/ kan gøre sådan, for der er selvfølgelig nogen der har det langt værre end jeg havde det. 

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Nå ja det ved jeg så ikke..Jeg tager det kun op hvis jeg virkelig vil snakke om det Tænkte bare at hvis man blev spurgt var det nemmere med en kort forklaring.

ja det er rigtig nok :-)

Anmeld

22. oktober 2010

Na-Wi

qp skriver:

"Why fix something that aint broaken"? Forstår du hvad jeg mener med det ordsprog?

Det er da i min verden ikke smukt, at hjælpe noget "på vej" der aldrig burde haft eksisteret hvis det ikke var for forskningens kyndige bagmænd. Og det er så min holdning!

Udfra hvad jeg læser, så er du jo selv sund og rask. Og jeg må spørge, har du aldrig overvejet, at finde en ny mand at få børn med? Tænker man aldrig den tanke når man er "den raske" i forholdet?

Og nej jeg kan få børn som så mange andre, jeg har en søn på 2 år som jeg elsker over alt i verden, han kom endda uplanlagt og velkommen var han da. Men hvis skæbnet ikke ville jeg skulle have børn, så er jeg sikker på at jeg ville være lige så lykkelig over at hjælpe andre børn der er uønskede og forældreløse. Men sådan er jeg og sådan er vi så forskellige alle sammen - jeg kan jo ikke sige, at du ville glæde dig over de samme ting i livet som jeg ville

Man skifter da ikke sit måske livs store kærlighed ud fordi han har dårlig sædkvalitet? Det er da set i mine øjne ekstremt egoistisk..

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Ja og hvis man, som mig, er god til at dunke sig oven i hovedet med at tage sig sammen, kunne det være rart at omverdenen forstod at sådan hænger det bare ikke sammen..

Ja, det er frustrerende, men dejligt at der er hjælp at hente. Men tragisk at hjælpen kun findes på det offentliges regning til borgere under 38

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Naannaa87 skriver:

Man skifter da ikke sit måske livs store kærlighed ud fordi han har dårlig sædkvalitet? Det er da set i mine øjne ekstremt egoistisk..

Vi er helt enige her, men i bund og grund er det jo også en meget egoistisk beslutning at få børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.