Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Faith

serinasmor skriver:

en depression grundet kæreste, job og pengemangel er IKKE en depression ..

Du har først en depression hvis du mangler et bestemt stof i hjernen og hjernen derfor skal have hjælp til at danne stoffet... det er derfor man får medicin i et stykke tid til stoffet igen er oppe på normalniveau....

serinasmor

Rigtigt.... Det stof hedder serotonin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

så undres jeg bare lidt ...

det må du også.

synes bare så der er mange der bruger ordet forkert. men siger intet dårligt om fol med en dep.

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Ja, for en depression er jo netop kendetegnet ved, at man ikke ved egen hjælp kan komme op af hullet, hvorend man gerne ville.

Ja og hvis man, som mig, er god til at dunke sig oven i hovedet med at tage sig sammen, kunne det være rart at omverdenen forstod at sådan hænger det bare ikke sammen..

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

printable version

Depression is a common mental disorder that presents with depressed mood, loss of interest or pleasure, feelings of guilt or low self-worth, disturbed sleep or appetite, low energy, and poor concentration. These problems can become chronic or recurrent and lead to substantial impairments in an individual's ability to take care of his or her everyday responsibilities. At its worst, depression can lead to suicide, a tragic fatality associated with the loss of about 850 000 lives every year.

Depression is the leading cause of disability as measured by YLDs and the 4th  leading contributor to the global burden of disease ( DALYs) in 2000. By the year 2020, depression is projected to reach 2nd place of the ranking of DALYs calcuated for all ages, both sexes. Today, depression is already the 2nd cause of DALYs in the age category 15-44 years for both sexes combined.

Depression occurs in persons of all genders, ages, and backgrounds.

• Depression is common, affecting about 121 million people worldwide.
  • Depression is among the leading causes of disability worldwide.
  • Depression can be reliably diagnosed and treated in primary care.
  • Fewer than 25 % of those affected have access to effective treatments.

Depression can be reliably diagnosed in primary care. Antidepressant medications and brief, structured forms of psychotherapy are effective for 60-80 % of those affected and can be delivered in primary care. However, fewer than 25 % of those affected (in some countries fewer than 10 %) receive such treatments. Barriers to effective care include the lack of resources, lack of trained providers, and the social stigma associated with mental disorders including depression.

Primary care based quality improvement programs for depression have been shown to improve the

• quality of care,
  • satisfaction with care
  • health outcomes,
  • functioning,
  • economic productivity,
  • and household wealth at a reasonable cost

Depression: 1, 2 | Next page

okay tak, så har jeg noget læse stof

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

smillaluna skriver:

Rigtigt.... Det stof hedder serotonin.

se det var lige det ord jeg ikke kunne huske

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

Laulund87 skriver:

Ja og hvis man, som mig, er god til at dunke sig oven i hovedet med at tage sig sammen, kunne det være rart at omverdenen forstod at sådan hænger det bare ikke sammen..

Depression er en meget misforstået sygdom....

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

med at man ikke har ret til børn hvis det ikke er bestemt fra naturens side

Arh men, Carina... Det har jeg da ALDRIG skrevet!  Jeg tror altså du forveksler mig med en anden...

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

smillaluna skriver:

Depression er en meget misforstået sygdom....

Ja og det værste er altså at blive misforstået

Men der skal altid være nogen der slynger meninger ud om noget de ikke har forstand på.(Ikke møntet på nogen herinde, bare generelt)

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

det må du også.

synes bare så der er mange der bruger ordet forkert. men siger intet dårligt om fol med en dep.

tjaee .... det er nok fordi det er blevet helt normalt at gå og sige "Nørj hvor er jeg bare deprimeret idag" ...og folk så tror at hvis de har kunnet sige det i en hel uge må de da have en depression

det er lidt det samme med stress .... man kan jo godt føle sig stresset uden at have stress reelt ...

og det er netop disse sammenfald i vores dagligdags sprogbrug der gør at det er svært for folk der reelt har en depression eller stress at blive accepterede som egentlig værende syge ... jeg mener det er jo svært at se forskel hvis man ikke lige er læge eller psykiater

serinasmor

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

Laulund87 skriver:

Ja og det værste er altså at blive misforstået

Men der skal altid være nogen der slynger meninger ud om noget de ikke har forstand på.(Ikke møntet på nogen herinde, bare generelt)

Tror det er rigtig svært at udtale sig om psykiske sygdomme hvis man ikke selv har haft en sådan tæt inde på livet.... Men sådan er det jo med rigtig mange ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.