Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Hun har højst sandsynligt det man kalder for en borderline personlighedsspaltning, og det er altså langt mere end at man gerne vil være perfekt. Du lyder altså ikke til at have ret meget forstand på psykiske sygdomme. Sorry!

altså det er jo bare det hun har fået at vide at en psykiater og han må jo have forstand på det da det er hans fag, og det er så det hun fortæller mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

men det siger folk jo bare at de har.

Undskyld mig men det du skriver er altså helt ude i hampen.... For at få diagnosen depression skal man "opfylde" en række "krav". Det er altså ikke bare noget du kan gå til lægen og påstå at du har og så forvente at blive sygemeldt.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Undskyld mig men det du skriver er altså helt ude i hampen.... For at få diagnosen depression skal man "opfylde" en række "krav". Det er altså ikke bare noget du kan gå til lægen og påstå at du har og så forvente at blive sygemeldt.

okay så.

forklar mig hvad en dep er, nu du ved det??

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

altså det er jo bare det hun har fået at vide at en psykiater og han må jo have forstand på det da det er hans fag, og det er så det hun fortæller mig

Jeg tvivler altså stærkt på at en psykiater har sagt til hende at det eneste hun "fejler" er at hun vil være perfekt, og så har sygemeldt hende på det grundlag. Det hænger simpelthen ikke sammen!

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror ikke helt du har forstået hvad jeg mente så.

er godt klar over at mange der har en depression har et godt grundlag ( hvis man kan sige det )

men folk som har en depression pga kæreste, job, fordi de ikke har penge nok osv, ja dem synes jeg ærlig talt måske skulle prøve at arbejde på at blive glade og lykkelige i stedet for at gå og være sygemeldt i en uendelighed og dermed spare samfundet penge

altså bare sådan jeg ser på det og du skal være velkommen til at slå mig i hovedet igen hvis jeg har trådt dig over tæerne igen. :-)

en depression grundet kæreste, job og pengemangel er IKKE en depression ..

Du har først en depression hvis du mangler et bestemt stof i hjernen og hjernen derfor skal have hjælp til at danne stoffet... det er derfor man får medicin i et stykke tid til stoffet igen er oppe på normalniveau....

serinasmor

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Jeg tvivler altså stærkt på at en psykiater har sagt til hende at det eneste hun "fejler" er at hun vil være perfekt, og så har sygemeldt hende på det grundlag. Det hænger simpelthen ikke sammen!

jeg kan jo kun sige hvad hun fortæller mig og det er det hun fortæller. hun har intet fortalt med borderline

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

ja det ved jeg godt.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Nemlig!

Det er rigtig trist når mange forveksler de to ting og man får af vide at man bare skal tage sig sammen

Ja, for en depression er jo netop kendetegnet ved, at man ikke ved egen hjælp kan komme op af hullet, hvorend man gerne ville.

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

okay så.

forklar mig hvad en dep er, nu du ved det??

printable version

Depression is a common mental disorder that presents with depressed mood, loss of interest or pleasure, feelings of guilt or low self-worth, disturbed sleep or appetite, low energy, and poor concentration. These problems can become chronic or recurrent and lead to substantial impairments in an individual's ability to take care of his or her everyday responsibilities. At its worst, depression can lead to suicide, a tragic fatality associated with the loss of about 850 000 lives every year.

Depression is the leading cause of disability as measured by YLDs and the 4th  leading contributor to the global burden of disease ( DALYs) in 2000. By the year 2020, depression is projected to reach 2nd place of the ranking of DALYs calcuated for all ages, both sexes. Today, depression is already the 2nd cause of DALYs in the age category 15-44 years for both sexes combined.

Depression occurs in persons of all genders, ages, and backgrounds.

• Depression is common, affecting about 121 million people worldwide.
  • Depression is among the leading causes of disability worldwide.
  • Depression can be reliably diagnosed and treated in primary care.
  • Fewer than 25 % of those affected have access to effective treatments.

Depression can be reliably diagnosed in primary care. Antidepressant medications and brief, structured forms of psychotherapy are effective for 60-80 % of those affected and can be delivered in primary care. However, fewer than 25 % of those affected (in some countries fewer than 10 %) receive such treatments. Barriers to effective care include the lack of resources, lack of trained providers, and the social stigma associated with mental disorders including depression.

Primary care based quality improvement programs for depression have been shown to improve the

• quality of care,
  • satisfaction with care
  • health outcomes,
  • functioning,
  • economic productivity,
  • and household wealth at a reasonable cost

Depression: 1, 2 | Next page

Anmeld

22. oktober 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

ja det ved jeg godt.

så undres jeg bare lidt ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.