Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Kruse90

Baagøe skriver:

Nu er jeg forvirret Hvilken udtalelse?

med at man ikke har ret til børn hvis det ikke er bestemt fra naturens side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Det var sådan jeg forstod det selvom du satte det i gåseøjne

Men fair nok hvis du ikke mente det sådan..

jeg tror ikke helt du har forstået hvad jeg mente så.

er godt klar over at mange der har en depression har et godt grundlag ( hvis man kan sige det )

men folk som har en depression pga kæreste, job, fordi de ikke har penge nok osv, ja dem synes jeg ærlig talt måske skulle prøve at arbejde på at blive glade og lykkelige i stedet for at gå og være sygemeldt i en uendelighed og dermed spare samfundet penge

altså bare sådan jeg ser på det og du skal være velkommen til at slå mig i hovedet igen hvis jeg har trådt dig over tæerne igen. :-)

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

puh ha nu har jeg vist læs alle sider sådan nogen lunde og vil også komme med min holdning.

har læst qp indlæg og er enig i nogle af tingene. er enig i at vi da skal hjælpe dem som er her i samfundet, hvis de vil hjælpes.

vil så sige til det med gratis psykolog hjælp, at jeg synes simpelhen der er så mange mennesker idag, der lider af det ene og det andet psykisk. depression er sku da snart ved at være en folke sygdom. jeg synes selv man er nød til at finde ud af hvad årsagen til man går og er ked af det er, med mindre det er noget meget alvorligt. men altså jeg tror mange med depression måske ville kunne løse mange ting selv med at sige at "man skal tage sig lidt sammen" så nej jeg synes ikke alt psykolog hjælp skal være gratis, men være muligt at få tilskud, alt afhængigt at hvorfor man skal til psykolog.

men hensyn til barnløse, nej så er det ikke en menneske ret at få børn, men et behov mange mennesker har. og om man selv kan få børn eller skal have hjælp, ja så er det af lige egoistiske årsager. jeg synes ikke man kan sige at de selv skal betale, hvorfor skal de selv betale???

som en skrev, så skal man jo også selv betale når barnet kommer til verden, med pasning osv, så kan man vel også betale for at få det. vil bare sige til det, at mange mennesker betaler f.eks ikke selv pasning da de får en masse tildskud. så skal de måske også selv betale det??? så tror jeg da nok der er mange mennesker der ikke har råd til at få børn, og hvordan vil samfundet så lige se ud.

hvis man skal skærer nogen steder så synes jeg da helt klart men skal tage børnepengene fra " de rige". ja undskyld mig med hvad skal en person der får 40000 eller mere udbetalt med sølle 4000 i kvartalet??? så kunne vi f.eks bruge dem til de barnløse eller give flere børnepenge til dem der har mindre.

måske det også var en løsning at de at de "rige" skal betale for at få barn. altså at det skærer ved en vis grænse som ved så meget andet. jeg kan godt se at det er svært at spare 25000 op eller mere for folk som har en helt "normal" løn.

ja det var mit synspunkt.

Jeg er altså bange for at du forveksler depression med alment tungsind... Men se mit tidligere indlæg og citering af dit indlæg også

Anmeld

22. oktober 2010

LISBETH:-)

Jbk skriver:

Jeg kan bare ikke se at man skal betale for at få børn...det er ingen ret og hvis ikke man kan finde de penge, kan man så overhoved have råd til at få børn, ved godt den ers at på spidsen....og jeg har altså stået som barnløs i 90'erne med brugerbetaling og synes stadig det er og var helt ok, en selvfølge faktisk.

Vi får ikke danmark på fode hvis ikke vi hjælper de mennesker der har brug for det...

Jamen så skal staten vel heller ikke betale når børnene nu er kommet til verden? Jeg tænker her på forskellige ydelser som man får fra staten????

Jeg mener at hvert individ skal have hjælp til det som de nu har brug for hjælp til. Vi "fejler" hver især noget forskelligt og derfor er vores behov også forskellige, men vi betaler jo allesammen skat og derfor har alle også krav på at få den behandling som de har brug for.

Jeg har jo selv været i fertilitetsbehandling et utal af gange - på statens regning. Jeg føler da i den grad at det er berettiget da jeg jo ikke selv er skyld i/kan gøre for at jeg ikke kan få børn af naturlig vej. Gid det var så vel!!!!!! Men derfor skal jeg vel ikke straffes bare fordi jeg fejler det at min krop ikke selv kan lave gode æg. Jeg forstår slet slet ikke holdningen med at man skal hjælpe dem der allerede er her. Det er jo altså ikke det ulavet barn man hjælper, men den kvinde og mand der brændende ønsker sig et barn. Og jeg er her altså i levende live.

Dem der får behandling til at blive gravide ønsker sig jo brændende et barn, det er der mange andre der bliver naturligt gravide der ikke gør, og som så får brug for hjælp til deres børn f.eks. i form at støttepædgog eller lign. Skal de så også selv betale det? Det er jo mange gange (ikke altid ved jeg godt) pga. forældrene at børnene er som de er.

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

er godt klar over at mange der har en depression har et godt grundlag ( hvis man kan sige det )

men folk som har en depression pga kæreste, job, fordi de ikke har penge nok osv, ja dem synes jeg ærlig talt måske skulle prøve at arbejde på at blive glade og lykkelige i stedet for at gå og være sygemeldt i en uendelighed og dermed spare samfundet penge

altså bare sådan jeg ser på det og du skal være velkommen til at slå mig i hovedet igen hvis jeg har trådt dig over tæerne igen. :-)

Tvivler altså stærkt på at der er nogen læger der vil sygemelde folk bare fordi de er kede af deres økonomi, har kærestesorg eller lignende. Der skal altså noget mere til før man kan diagnosticeres som havende en depression. En depression er en rigtig alvorlig sygdom. Det du beskriver kaldes vidst bare almindelig tristhed.

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

Hmm men så er det jo ikke en depression?? 

Er depression er meget mere end man er trist over sin økonomi osv og så skal man da ikke sygemeldes, og det tror jeg heller ikke man bliver.

Jeg banker dig ikke oven i hovedet, bare rolig

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

En depression og alment tungsind er to vidt forskellige ting. Depression er en psykisk sygdom, som kun de færreste kommer ud af uhjulpet, hvorimod alment tungsind er en fase af tristhed i livet, som de fleste oplever før eller siden og som oftest ikke kræver behandling af nogen art Jeg tror der er mange, der forveksler disse to ting.

ja det er nok meget muligt linda :-)

men nu synes jeg ofte folk siger de har en depression fordi de er triste og så får de lykkepiller for det.

kender altså mange som har det, hvor jeg kender hvad de dog har at været depremiret over.

f.eks min kusine går sygemeldt og har været det i lang tid fordi hun er "syg" hun har en personligheds spaltning som gør hun gerne vil være perfekt. det er psykiater der har sagt det. ja undskyld mig men det synes jeg simpelhen at det er for latterligt. så hver gang hun gør noget ja så er det fordi hun er "syg", men ville alle ikke være perfekte???

så hun kan så få flex job og alt muligt, men mig som har en skade i ryggen kan ikke fordi jeg kan jo bare sidde i kassen ved bilka, hvis det er.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Tvivler altså stærkt på at der er nogen læger der vil sygemelde folk bare fordi de er kede af deres økonomi, har kærestesorg eller lignende. Der skal altså noget mere til før man kan diagnosticeres som havende en depression. En depression er en rigtig alvorlig sygdom. Det du beskriver kaldes vidst bare almindelig tristhed.

jamen dem kender jeg nogle stykker af. så jo det vil de godt.

men mange bruger ordet forkert så, inkl mig selv og det beklager jeg så

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

ja det er nok meget muligt linda :-)

men nu synes jeg ofte folk siger de har en depression fordi de er triste og så får de lykkepiller for det.

kender altså mange som har det, hvor jeg kender hvad de dog har at været depremiret over.

f.eks min kusine går sygemeldt og har været det i lang tid fordi hun er "syg" hun har en personligheds spaltning som gør hun gerne vil være perfekt. det er psykiater der har sagt det. ja undskyld mig men det synes jeg simpelhen at det er for latterligt. så hver gang hun gør noget ja så er det fordi hun er "syg", men ville alle ikke være perfekte???

så hun kan så få flex job og alt muligt, men mig som har en skade i ryggen kan ikke fordi jeg kan jo bare sidde i kassen ved bilka, hvis det er.

Hun har højst sandsynligt det man kalder for en borderline personlighedsspaltning, og det er altså langt mere end at man gerne vil være perfekt. Du lyder altså ikke til at have ret meget forstand på psykiske sygdomme. Sorry!

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Hmm men så er det jo ikke en depression?? 

Er depression er meget mere end man er trist over sin økonomi osv og så skal man da ikke sygemeldes, og det tror jeg heller ikke man bliver.

Jeg banker dig ikke oven i hovedet, bare rolig

men det siger folk jo bare at de har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.