Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

SpunkenJo skriver:

Ikke sikkert, men mange er i deres budget afhængige af børnechecken, og vil ikke kunne klare at få flere end de børn der er børnecheck til, hvorfor der nu er forældre med flere børn end de to man får fuld ydelse til, som nok ikke skulle have haft flere børn....

nej kan godt se hvad du mener og synes heller ikke folk skal få flere børn end man har råd til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Kruse90 skriver:

ja det kan jeg godt forstå. 

håber alt løser sig for jer :-)

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

ja det kan godt være
Men gider ikke spilde mere af min aften på jer.
Jeg føler jeg taler til døve øre . Så får ikke noget ud af det.
i ville forstå hvis i stod i vores sted

Men søde Carina. Du taler jo ikke for døve øren, for der er ingen af os der nødvendigvis har ret, eftersom vi jo har hver vores holdning til tingene, og netop af den grund argumenterer for hvorfor vi har den holdning, som vi har

Jeg mener ikke, at det er spild af tid at debattere sagligt og på et højt niveau, som det her er tilfældet. Ingen herinde mener det personligt mod jer der er ufrivilligt barnløse for vi fremfører jo blot vores indgangsvinkel til et yderst prekært emne

Ønsker dig en rigtig god aften og al mulig held og lykke i kampen for ønskebarnet!

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Znuzke skriver:

Du har da ret!!! Dåhhhh - hvorfor har hverken jeg eller min læge dog tænkt på det før - jeg skal sgu da bare tage mig sammen....

Tak fordi du lige sparede samfundet for en masse penge - alle dem med depressioner skal bare tage sig sammen, ingen behandling, ingen piller - bare tilbage på arbejdsmarkedet.....så er der da også råd til både barnløshedsbehandling og fedmeoperationer.....

Jeg ringer til min læge mandag morgen og siger jeg skal raskmeldes......jeg har nemlig taget mig sammen....

(endnu engang har jeg måske anvendt en smule ironi...)

jeg siger ikke ALLE skal sige sådan men er sikker på mange vil kunne hjælpe sig selv.

der er altså mange der bare siger " ja jeg gør/ har det sådan fordi jeg er syg" kender selv flere personer der gør sådan. som om at det er en undskyldning.

jeg siger intet dårligt om folk der har depression og det kan du også læse at jeg ikke gør. lige det du har markeret er taget ud af en sammenhæng, så måske du skulle læse det igen. 

jeg har selv haft en depression og intet hjalp, før jeg med mig selv fandt ud af hvad der gjorde mig glad og fjernede det der ikke gjorde mig glad. og det tror jeg måske bare andre mennesker også kunne, i stedet for at tage lykke piller, måske så finde årsagen til hvorfor man er trist.

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Baagøe skriver:

Men søde Carina. Du taler jo ikke for døve øren, for der er ingen af os der nødvendigvis har ret, eftersom vi jo har hver vores holdning til tingene, og netop af den grund argumenterer for hvorfor vi har den holdning, som vi har

Jeg mener ikke, at det er spild af tid at debattere sagligt og på et højt niveau, som det her er tilfældet. Ingen herinde mener det personligt mod jer der er ufrivilligt barnløse for vi fremfører jo blot vores indgangsvinkel til et yderst prekært emne

Ønsker dig en rigtig god aften og al mulig held og lykke i kampen for ønskebarnet!

jamen det føler jeg. Vi er mange der er blevet støt over at begynde at tale om ret til at få børn. Det er det jeg er fuldstændig tosset over.
I har ikke mere ret til at få børn fordi I KAN, end os der ikke kan selv.

Du er lidt ude på dybt vandt med den udtalelse.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Enig jeg tror også lige jeg tager mig sammen med min depression

altså nu skal det jo ikke forstå som at man bare skal tage sig sammen. nu var det sad i " gåseøjne "

prøv at læs igen hvad jeg skriver

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

altså nu skal det jo ikke forstå som at man bare skal tage sig sammen. nu var det sad i " gåseøjne "

prøv at læs igen hvad jeg skriver

Det var sådan jeg forstod det selvom du satte det i gåseøjne

Men fair nok hvis du ikke mente det sådan..

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

jamen det føler jeg. Vi er mange der er blevet støt over at begynde at tale om ret til at få børn. Det er det jeg er fuldstændig tosset over.
I har ikke mere ret til at få børn fordi I KAN, end os der ikke kan selv.

Du er lidt ude på dybt vandt med den udtalelse.

Nu er jeg forvirret Hvilken udtalelse?

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

jeg siger ikke ALLE skal sige sådan men er sikker på mange vil kunne hjælpe sig selv.

der er altså mange der bare siger " ja jeg gør/ har det sådan fordi jeg er syg" kender selv flere personer der gør sådan. som om at det er en undskyldning.

jeg siger intet dårligt om folk der har depression og det kan du også læse at jeg ikke gør. lige det du har markeret er taget ud af en sammenhæng, så måske du skulle læse det igen. 

jeg har selv haft en depression og intet hjalp, før jeg med mig selv fandt ud af hvad der gjorde mig glad og fjernede det der ikke gjorde mig glad. og det tror jeg måske bare andre mennesker også kunne, i stedet for at tage lykke piller, måske så finde årsagen til hvorfor man er trist.

En depression og alment tungsind er to vidt forskellige ting. Depression er en psykisk sygdom, som kun de færreste kommer ud af uhjulpet, hvorimod alment tungsind er en fase af tristhed i livet, som de fleste oplever før eller siden og som oftest ikke kræver behandling af nogen art Jeg tror der er mange, der forveksler disse to ting.

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

En depression og alment tungsind er to vidt forskellige ting. Depression er en psykisk sygdom, som kun de færreste kommer ud af uhjulpet, hvorimod alment tungsind er en fase af tristhed i livet, som de fleste oplever før eller siden og som oftest ikke kræver behandling af nogen art Jeg tror der er mange, der forveksler disse to ting.

Nemlig!

Det er rigtig trist når mange forveksler de to ting og man får af vide at man bare skal tage sig sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.