Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

ja men kan i sætte det firkantet op, så kan jeg også

Nu generaliserer du da vist Hvad mener du med, at vi sætter det firkantet op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

ja men kan i sætte det firkantet op, så kan jeg også

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Line&Liam skriver:

Nu har jeg ikke læst alle indlægene, for der var dælme meget at tygge igennem

Som en person med en kronisk sygdom kan jeg da godt være SUPER ærgelig over at jeg selv skal betale for mine behandlinger, en stor sum af medicin regningen og selv stå til regnskab for at jeg kun kan få skod jobs, fordi det er de jobs der passer til min arbejdsstilling.

MEN jeg har ikke noget imod at betale de store summer, så længe jeg ved at folk kan få deres drøm opfyldt ganske gratis, her tænker jeg i form af et barn.

Jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn, men jeg synes at familier med alt i orden skal have lov til at få deres højeste ønske opfyldt, og når man tænker på hvor dyre en enkelt behandling er for dem, kontra mine sølle 700 kr pr. gang, så synes jeg det er helt iorden.

Jeg har svært ved at hidse mig op over den måde systemet er indrettet mhp. hvad der betales og ikke betales af kommunen.

Jeg kan dog til tider godt få lidt knopper af alle de tilskud enlige kan få, som os andre lavtlønnede også ville have gavn af, men herre gud, har man ikke råd til børn, så lad være at få dem tænker jeg

Mvh Line, der gerne betaler egen behandling, så andre gratis kan få drømmen opfyldt

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad alle de tilskud er, søde Line? Boligsikring, fripladstilskud osv. er indkomstafhængig og så vidt jeg kan se, er det kun det ekstra tilskud på en tusse i børnefamilieydelsen, som udbetales på baggrund af min civile status...

Anmeld

22. oktober 2010

L-Mortil3

Baagøe skriver:

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad alle de tilskud er, søde Line? Boligsikring, fripladstilskud osv. er indkomstafhængig og så vidt jeg kan se, er det kun det ekstra tilskud på en tusse i børnefamilieydelsen, som udbetales på baggrund af min civile status...

Det var faktisk boligsikring jeg tænkte på.

Men da jeg henvente mig til kommunen fik jeg at vide det kun var for enlige, eller for par der tjente under 110.000 kr pr år, mener jeg det var Og så kan jeg godt få lidt knopper over fripladsen, men det kan være jeg har forstået det forkert, får enlige ikke FULD friplads? Og ikke bare et tilskud som os andre lavtlønnede?

Anmeld

22. oktober 2010

Laulund87

Znuzke skriver:

Du har da ret!!! Dåhhhh - hvorfor har hverken jeg eller min læge dog tænkt på det før - jeg skal sgu da bare tage mig sammen....

Tak fordi du lige sparede samfundet for en masse penge - alle dem med depressioner skal bare tage sig sammen, ingen behandling, ingen piller - bare tilbage på arbejdsmarkedet.....så er der da også råd til både barnløshedsbehandling og fedmeoperationer.....

Jeg ringer til min læge mandag morgen og siger jeg skal raskmeldes......jeg har nemlig taget mig sammen....

(endnu engang har jeg måske anvendt en smule ironi...)

Enig jeg tror også lige jeg tager mig sammen med min depression

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Line&Liam skriver:

Det var faktisk boligsikring jeg tænkte på.

Men da jeg henvente mig til kommunen fik jeg at vide det kun var for enlige, eller for par der tjente under 110.000 kr pr år, mener jeg det var Og så kan jeg godt få lidt knopper over fripladsen, men det kan være jeg har forstået det forkert, får enlige ikke FULD friplads? Og ikke bare et tilskud som os andre lavtlønnede?

Enlige får ikke automatisk friplads den civile status, da det er indkomstbestemt. Jeg ligger faktisk lige under grænsen og får derfor fuld friplads, da jeg er på DP. Min boligsikring er tillige blot steget med sølle 75 kr. efter jeg fik Laura

Når jeg (forhåbentlig snart) kommer i job, vil jeg typisk tjene omkring 30t, og så vil jeg ikke kunne få fuld friplads pga. min indkomst.

Anmeld

22. oktober 2010

L-Mortil3

Baagøe skriver:

Enlige får ikke automatisk friplads den civile status, da det er indkomstbestemt. Jeg ligger faktisk lige under grænsen og får derfor fuld friplads, da jeg er på DP. Min boligsikring er tillige blot steget med sølle 75 kr. efter jeg fik Laura

Når jeg (forhåbentlig snart) kommer i job, vil jeg typisk tjene omkring 30t, og så vil jeg ikke kunne få fuld friplads pga. min indkomst.

Oookay Så er det jo bare mig der havde fået total forkert fat i det

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Line&Liam skriver:

Oookay Så er det jo bare mig der havde fået total forkert fat i det

Helt ok Der er rigtig mange, der tror, at vi enlige får i både hoved og r.., men det er en fejlagtig antagelse Selvfølgelig får mange mere i tilskud end par, da man ofte har en lavere indkomst, men det er så pga. indkomsten og ikke den civile status

Anmeld

22. oktober 2010

Fenris

SpunkenJo skriver:

Selvom man prøver at forstå det, er det jo ikke noget man kan hvis ikke man har prøvet det på egen krop.

JEg syns det er bunduretfærdigt man ikke kan få lov at få det barn man så brændende ønsker sig. (har en svigermor, som fik deres eneste ønskebarn efter stor kam. Hun var 30 da hun fødte og havde en del SA bag sig inden....)

Men.... jeg mener nu stadig ikke det er noget staten skal betale for. Det er bunduretfærdigt, men jeg går ind for at vi varetager de mennesker vi allerede har her i samfundet. Ældre, børn og andre svage. Fremfor at bruge penge på at sætte nye til.

Jeg mener at har man råd til børn, har man også råd til behandlingen. Det må være en prioriteringssag. Man kan vælge bil, ferie og anden luksus fra. - Kender et par der netop har gjort dette, og de har ALDRIG fortrudt. har idag 2 skønne prinsesser.

Jo

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Baagøe skriver:

ja det kan godt være
Men gider ikke spilde mere af min aften på jer.
Jeg føler jeg taler til døve øre . Så får ikke noget ud af det.
i ville forstå hvis i stod i vores sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.