Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Kruse90

SpunkenJo skriver:

Selvom man prøver at forstå det, er det jo ikke noget man kan hvis ikke man har prøvet det på egen krop.

JEg syns det er bunduretfærdigt man ikke kan få lov at få det barn man så brændende ønsker sig. (har en svigermor, som fik deres eneste ønskebarn efter stor kam. Hun var 30 da hun fødte og havde en del SA bag sig inden....)

Men.... jeg mener nu stadig ikke det er noget staten skal betale for. Det er bunduretfærdigt, men jeg går ind for at vi varetager de mennesker vi allerede har her i samfundet. Ældre, børn og andre svage. Fremfor at bruge penge på at sætte nye til.

Jeg mener at har man råd til børn, har man også råd til behandlingen. Det må være en prioriteringssag. Man kan vælge bil, ferie og anden luksus fra. - Kender et par der netop har gjort dette, og de har ALDRIG fortrudt. har idag 2 skønne prinsesser.

Jo

kan ikke se hvorfor vi skal betale skat. hvis ikke dem der har brug for hjælp incl os barnløse:s
Så lever vi sgu ikke en velfærdsstat efter min mening.
men som sagt tidligere, så vil jeg hellere end gerne betale lidt mere i skat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

ekzunz

mor-til-vanessa skriver:

vil så sige til det med gratis psykolog hjælp, at jeg synes simpelhen der er så mange mennesker idag, der lider af det ene og det andet psykisk. depression er sku da snart ved at være en folke sygdom. jeg synes selv man er nød til at finde ud af hvad årsagen til man går og er ked af det er, med mindre det er noget meget alvorligt. men altså jeg tror mange med depression måske ville kunne løse mange ting selv med at sige at "man skal tage sig lidt sammen" så nej jeg synes ikke alt psykolog hjælp skal være gratis, men være muligt at få tilskud, alt afhængigt at hvorfor man skal til psykolog.

Du har da ret!!! Dåhhhh - hvorfor har hverken jeg eller min læge dog tænkt på det før - jeg skal sgu da bare tage mig sammen....

Tak fordi du lige sparede samfundet for en masse penge - alle dem med depressioner skal bare tage sig sammen, ingen behandling, ingen piller - bare tilbage på arbejdsmarkedet.....så er der da også råd til både barnløshedsbehandling og fedmeoperationer.....

Jeg ringer til min læge mandag morgen og siger jeg skal raskmeldes......jeg har nemlig taget mig sammen....

(endnu engang har jeg måske anvendt en smule ironi...)

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Anna-jonas skriver:

Jeg tror ikke helt at du forstår budskabet. Som var at gøre en anden debattør opmærksom på, at det hun skrev var som taget ud af Darwins teorier. Det var ikke et udtryk for mine egne holdninger. Jeg har selv fået et for tidligt født barn, som ikke ville være i blandt os i dag, hvis ikke det var for lægekundskaben.

Men nu lader jeg den ligge..............for sådan en debat er kun med til at skabe strid og fjendskab...............og det er ikke det jeg har lyst til at bruge min tid på. Der er lige så mange holdninger som der er mennesker, og fred være med det.

God weekend........

En god debat er da ikke til skade for nogen og min kommentar var, lidt lige som din, sat på spidsen

Man kan jo også tolke Darwin på flere måder, da "Survival of the Fittest" netop betyder overlevelse af de bedst egnede og ikke som mange tror overlevelse af de stærkeste. Når det er de bedst egnede, kan det jo også være dem der er født i et vestligt samfund, hvor der er hjælp at hente ift. i et U-land, hvor der ikke er de samme muligheder

Ønsker også dig en god weekend og fortsat god debat

Anmeld

22. oktober 2010

Monica

Mumto3 skriver:

Ja, der bliver født for få børn i Danmark, og det taler for at det offentlige betaler barnløsbehandlingerne

MEN man ved også at børn der er kommet til verden med hjælp har langt sværre ved selv at få børn end normalgruppen. Så ved at der er mange der får hjælp til at få børn, skal vi regne med at problemet er endnu større om 25 år, når disse børn selv vil sætte børn i verden.

Hmmmm.... Det vil jeg da gerne vide hvor du har læst... Min mand har dårlig sædkvalitet, så det får vores 2 drenge også??? MÅSKE er det arveligt, men ingen i hans familie har det... (Måske vi skulle ha fået dem fjernet i da vi fik kønnet afvide og blevet ved til vi piger... ) Så skulle vi da ikke trække på samfundet.

Ironi kan være anvendt...

Monica - som SELV har betalt for fertilitets behandling til BEGGE mine drenge...

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

er så enig. De fatter alligevel ikke hvad vi gennemgår og hvor vi vil hen med det her
Men mon at jeg kan holde mig fra den, hvis der fortsættes om at tale om retten til at få børn. bare fordi man er syg og derfor ikke selv kan, har man ikke ret til sit eget barn:s

så har en kræft syg heller ikke ret til behandling? er det så også naturens gang Sådan kan jeg desværre ikke forstå at det kan sættes op. For det er ikke retfærdigt for nogen

Men kræft er jo faktuelt en livstruende sygdom - det er en fertilitetsbehandling ikke. Sat hårdt op er fertilitetsbehandling vel nærmest en forøgelse af livskvalitet

Anmeld

22. oktober 2010

Monica

Stumpen skriver:

Jeg kan godt forstå at du er rystet!!

Jeg tror ikke at folk som ikke er ufrivillig barnløse kan sætte sig ind i, hvad det er I gennemgår af psykisk frustrationer og selvbrejdelser over at det bare ikke lykkes for jer, og spørgsmålet HVORFOR det ikke kan lykkes for jer..

Jeg tror ikke på at man bare sådan lige kan acceptere den kendsgerning at man ikke kan noget som for størstedelen af landet befolkning er en selvfølge..

Brugerbetaling kan jeg gå med til at diskutere, men hvem der har ret til børn og ikke har ret den holder jeg mig udenfor...

Troede egentlig også at denne debat lagde op til brugerbetaling... Det har jeg da bestemt en holdning til, men at gøre min til dommer om hvem der MÅ få børn på statens regning...

Monica - der egentlig ikkeville gå ind i denne debat

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

SpunkenJo skriver:

Selvom man prøver at forstå det, er det jo ikke noget man kan hvis ikke man har prøvet det på egen krop.

JEg syns det er bunduretfærdigt man ikke kan få lov at få det barn man så brændende ønsker sig. (har en svigermor, som fik deres eneste ønskebarn efter stor kam. Hun var 30 da hun fødte og havde en del SA bag sig inden....)

Men.... jeg mener nu stadig ikke det er noget staten skal betale for. Det er bunduretfærdigt, men jeg går ind for at vi varetager de mennesker vi allerede har her i samfundet. Ældre, børn og andre svage. Fremfor at bruge penge på at sætte nye til.

Jeg mener at har man råd til børn, har man også råd til behandlingen. Det må være en prioriteringssag. Man kan vælge bil, ferie og anden luksus fra. - Kender et par der netop har gjort dette, og de har ALDRIG fortrudt. har idag 2 skønne prinsesser.

Jo

Yes - lige præcis! Man betaler for adoption, og jeg har svært ved at se forskellen på det og fertilitetsbehandling.

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Baagøe skriver:

Men kræft er jo faktuelt en livstruende sygdom - det er en fertilitetsbehandling ikke. Sat hårdt op er fertilitetsbehandling vel nærmest en forøgelse af livskvalitet

ja men kan i sætte det firkantet op, så kan jeg også

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Du har da ret!!! Dåhhhh - hvorfor har hverken jeg eller min læge dog tænkt på det før - jeg skal sgu da bare tage mig sammen....

Tak fordi du lige sparede samfundet for en masse penge - alle dem med depressioner skal bare tage sig sammen, ingen behandling, ingen piller - bare tilbage på arbejdsmarkedet.....så er der da også råd til både barnløshedsbehandling og fedmeoperationer.....

Jeg ringer til min læge mandag morgen og siger jeg skal raskmeldes......jeg har nemlig taget mig sammen....

(endnu engang har jeg måske anvendt en smule ironi...)

Tænk at du føler behov for at skrive det

Anmeld

22. oktober 2010

L-Mortil3

Nu har jeg ikke læst alle indlægene, for der var dælme meget at tygge igennem

Som en person med en kronisk sygdom kan jeg da godt være SUPER ærgelig over at jeg selv skal betale for mine behandlinger, en stor sum af medicin regningen og selv stå til regnskab for at jeg kun kan få skod jobs, fordi det er de jobs der passer til min arbejdsstilling.

MEN jeg har ikke noget imod at betale de store summer, så længe jeg ved at folk kan få deres drøm opfyldt ganske gratis, her tænker jeg i form af et barn.

Jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn, men jeg synes at familier med alt i orden skal have lov til at få deres højeste ønske opfyldt, og når man tænker på hvor dyre en enkelt behandling er for dem, kontra mine sølle 700 kr pr. gang, så synes jeg det er helt iorden.

Jeg har svært ved at hidse mig op over den måde systemet er indrettet mhp. hvad der betales og ikke betales af kommunen.

Jeg kan dog til tider godt få lidt knopper af alle de tilskud enlige kan få, som os andre lavtlønnede også ville have gavn af, men herre gud, har man ikke råd til børn, så lad være at få dem tænker jeg

Mvh Line, der gerne betaler egen behandling, så andre gratis kan få drømmen opfyldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.