Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Kruse90

mor-til-vanessa skriver:

puh ha nu har jeg vist læs alle sider sådan nogen lunde og vil også komme med min holdning.

har læst qp indlæg og er enig i nogle af tingene. er enig i at vi da skal hjælpe dem som er her i samfundet, hvis de vil hjælpes.

vil så sige til det med gratis psykolog hjælp, at jeg synes simpelhen der er så mange mennesker idag, der lider af det ene og det andet psykisk. depression er sku da snart ved at være en folke sygdom. jeg synes selv man er nød til at finde ud af hvad årsagen til man går og er ked af det er, med mindre det er noget meget alvorligt. men altså jeg tror mange med depression måske ville kunne løse mange ting selv med at sige at "man skal tage sig lidt sammen" så nej jeg synes ikke alt psykolog hjælp skal være gratis, men være muligt at få tilskud, alt afhængigt at hvorfor man skal til psykolog.

men hensyn til barnløse, nej så er det ikke en menneske ret at få børn, men et behov mange mennesker har. og om man selv kan få børn eller skal have hjælp, ja så er det af lige egoistiske årsager. jeg synes ikke man kan sige at de selv skal betale, hvorfor skal de selv betale???

som en skrev, så skal man jo også selv betale når barnet kommer til verden, med pasning osv, så kan man vel også betale for at få det. vil bare sige til det, at mange mennesker betaler f.eks ikke selv pasning da de får en masse tildskud. så skal de måske også selv betale det??? så tror jeg da nok der er mange mennesker der ikke har råd til at få børn, og hvordan vil samfundet så lige se ud.

hvis man skal skærer nogen steder så synes jeg da helt klart men skal tage børnepengene fra " de rige". ja undskyld mig med hvad skal en person der får 40000 eller mere udbetalt med sølle 4000 i kvartalet??? så kunne vi f.eks bruge dem til de barnløse eller give flere børnepenge til dem der har mindre.

måske det også var en løsning at de at de "rige" skal betale for at få barn. altså at det skærer ved en vis grænse som ved så meget andet. jeg kan godt se at det er svært at spare 25000 op eller mere for folk som har en helt "normal" løn.

ja det var mit synspunkt.

tusinde tak for de indlæg
er meget enig i det du siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Kruse90

mor-til-vanessa skriver:

jeg kan ikke sige jeg forstår hvad i går igennem for det gør jeg bestemt ikke.

men synes i har lige så meget ret som alle andre til at få børn og kan godt forstå i også gerne vil have børn.

og til dig carina, så kan jeg godt forstå du gerne vil have dem med manden du elsker. og man går der ikke bare fra en mand fordi han ikke kan lave børn. som er var en der spurgte om.

er så enig.
Blev virkelig rigtigt rigtig vred over det.
Det syntes jeg ikke man kan være bekendt.
Hvis du kunne drømme os det, ja så stakkel hendes mand hvis ikke han kunne.

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Kruse90 skriver:

tusinde tak for de indlæg
er meget enig i det du siger.

synes bare der var så meget om at folk ikke skal have hjælp, så måtte lige komme med mit synspunkt.

jeg har ikke selv fået hjælp, men ville da gerne hjælpe andre og synes man burde få hjælp

Anmeld

22. oktober 2010

mor-til-vanessa

Kruse90 skriver:

er så enig.
Blev virkelig rigtigt rigtig vred over det.
Det syntes jeg ikke man kan være bekendt.
Hvis du kunne drømme os det, ja så stakkel hendes mand hvis ikke han kunne.

jeg kunne da heller ikke selv finde på at gå fra en mand pga dårlig sædkvalitet, man kan jo ikke hjælpe hvem man elsker.

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror da ikke der er nogle der bare får børn for at få børnepenge og div

Ikke sikkert, men mange er i deres budget afhængige af børnechecken, og vil ikke kunne klare at få flere end de børn der er børnecheck til, hvorfor der nu er forældre med flere børn end de to man får fuld ydelse til, som nok ikke skulle have haft flere børn....

Anmeld

22. oktober 2010

LIZO

jeg er førtidspensonist! fordi et andet menneske ikke burde ha kørt bil.

jeg lever et liv i smerte og mange ting jeg ikke længere kan.

jeg skal leve med at jeg kun blivere mere og mere syg.

men da jeg har en mand der tjener penge.  og ikke lever som enlig mor så får jeg INTET!! for en lille ussel løn. får intet tilskud til ungere ( hellere ikke at jeg ønsker det)  jeg får ingen hjælp til fysi. ingen ekstra tilskud til mit dyre medecin forbrug.

jeg skal træne! elleres får jeg det værrer. men igen. da jeg ikke er enlig mor kan jeg INTET hjælp til det. men kommunen betaler alle på kontant hjælp´s træning. i samme center som jeg går i..

synes det er uretfærdigt at jeg skal straffes fordi jeg ikke ønsker at være enlig mor. jeg ville ha 5000 mere til mig selv om måneden hvis jeg var enlig. oven i det kommer tilskud til bolig  børnehave og en masse andet!!!

Camilla

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Fred være med det. Jeg orker ikke at tale for døve ører, så jeg stopper min indblanding i den debat her.

Man må jo mene og syns hvad man vil. Jeg mener ikke vores kroner er til det som budgettet for DK ser ud lige nu.

Der er bare ikke penge til både at passe de ældre og bruge penge på fertilitetsbehandling......

Hvis der var penge til det, var der for min skyld ingen alarm. Så kunne man få betalt en taxa til arbejde, men pengene er bare ikke til det, hvorfor man må skære et sted. Og fertilitetsbehandling, dagpenge og børnechecken er et udemærket sted efter min mening.

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

SolsikkeBlomst skriver:

Tak for det

Velbekomme og tak for en god debat

Anmeld

22. oktober 2010

SpunkenJo

SolsikkeBlomst skriver:

Ja det er også derfor VI måske virker "fremme i skoene", fordi det er så ømt et emne.. Jer som ikke selv er barnløse, kan jo ik sætte jer ind i vores situation - hvordan det er gang på gang at få et nederlag efter mislykkedes behandling, manglende ægløsninger, manglende mens, at skulle stikke sig med hormoner uden resultat, tage div. medicin osv., samtidig med at man brændende ønsker at stifte en lille familie, som alle andre i samfundet - det er hårdt! Tænk på, hvis det var jer selv der stod i samme situation..

Selvom man prøver at forstå det, er det jo ikke noget man kan hvis ikke man har prøvet det på egen krop.

JEg syns det er bunduretfærdigt man ikke kan få lov at få det barn man så brændende ønsker sig. (har en svigermor, som fik deres eneste ønskebarn efter stor kam. Hun var 30 da hun fødte og havde en del SA bag sig inden....)

Men.... jeg mener nu stadig ikke det er noget staten skal betale for. Det er bunduretfærdigt, men jeg går ind for at vi varetager de mennesker vi allerede har her i samfundet. Ældre, børn og andre svage. Fremfor at bruge penge på at sætte nye til.

Jeg mener at har man råd til børn, har man også råd til behandlingen. Det må være en prioriteringssag. Man kan vælge bil, ferie og anden luksus fra. - Kender et par der netop har gjort dette, og de har ALDRIG fortrudt. har idag 2 skønne prinsesser.

Jo

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

mor-til-vanessa skriver:

jeg kunne da heller ikke selv finde på at gå fra en mand pga dårlig sædkvalitet, man kan jo ikke hjælpe hvem man elsker.

nej kan heller ikke forstå den udtalelse. men fred være med det.Men jeg er heldigvis ikke hende Jeg elsker min kæreste selvom han har meget stræk nedsat sædkvalitet!

Men man kan blive ved med at tale for døve øre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.